infinity II (update: schade pag.8)

Grote verbouwingen en projecten. (Car project show-off.)
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

IK heb een mooie bon van dik 7000 euro ! :roll:
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Ibiza TDI/ ex Astra SE
forum-gebruiker
Berichten: 52
Lid geworden op: 25 sep 2003 19:20
Locatie: Hulst
Contacteer:

Bericht door Ibiza TDI/ ex Astra SE »

ik vind de prijzen van 3000 etc toch ook wel gewoon en geen rip uit mijn lijf. een fatsoenlijk setje velgen kost toch ook al gauw dik 1500 met banden. en andere lexuslichten, uitlaten chippen etc . dat kan je toch nie onder een auto gooien die er nie uitziet aan de buitenkant. naar mijn mening zou dat zonde zijn. maar zoals de meeste hier ook al hebben gezegd zou ik ook naar een erkende spuiterij gaan.
ex astra SE rijder.Seat Leon cupra R powered bij SKN 280 pk 360 Nm
Gebruikersavatar
chucky66
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1852
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:29
Locatie: zeist

Bericht door chucky66 »

ik had toen die tijd een prijs opgaaf laten doen bij iemand die vaker met parelmoer spuit
ik moest de astra kaal aanleveren motor er uit ruiten er uit enz
eerste keer schuren
dan kon hij hem waarschijnlijk voor een 8 a 9000€ spuiten
en dat was dan zonder uitbouwen koplampen en alle kleine aanpassingen
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9309
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Tja, iedereen weet het: als je een wat oudere wagen weer netjes wilt krijgen, zowel optisch als technisch, dan kost dat behoorlijk wat geld.

Ik heb sinds ik de wagen heb aangeschaft ongeveer 9.000 euro uitgegeven om hem in de staat te krijgen waarin hij nu verkeert.

Maar rijd nu dus wel rond met een gerestaureerde carrosserie en een gereviseerde C20XE. En dat is een prettig gevoel, ondanks dat ik voor hetzelfde geld een nieuw, maar burgerlijk, bakkie had kunnen aanschaffen.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Ik vraag 35 euro per uur voor plaatwerken, inc bon.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
gsipiloot
forum-gebruiker
Berichten: 1630
Lid geworden op: 20 dec 2006 23:27
Locatie: geffen

Bericht door gsipiloot »

jullie maken me duizelig met die prijzen zeg!!

maar om even terug te komen op melbo.... dus ongeveer 3000 euro voor t spuiten van je auto in oranje en t maken van de roest (nieuwe wielschermen kokers lekbakjes enz enz)

dat vindt ik dan nog niet zo heel extreem t is nog steeds wel veel geld maar daar zou ik ook wel mee kunnen leven maar wat had t bij jou moeten kosten als je auto in dezelfde klaur was gespoten?

want als je net als chucky66 tussen de 8a9000 euro uitgeeft voor t overspuiten in parelemoer dan kost die lak echt een godsvermogen
ik heb verhalen gehoord over dat die parelemoer lak tussen de 500 en 700 euro per liter kost (of dat klopt weet ik echt niet maar k ga t haast geloven)

en waar ik mijn auto wil laten spuiten die gast heeft een eigen schade herstel bedrijf en wil mijn auto in de avonduren maken voor me dat is wel zonder bon
maar ik wil toch zeker wel enige vorm van garantie niet dat mn auto volgend jaar weer rot is en hij heeft voor goede maten van mij ook al autos compleet opgebouwd en gespoten en als er iets niet helemaal 100% naar de zin was heeft ie t opgelost dus ik vertrouw t wel

maar idd er valt niet te twisten over dat een garantie bon altijd beter is maar ik vindt al die bedragen echt de pan uit rijzen
dus daarom zoek ik een beunhaas en ik ga er vannuit dat ik netjes behandeld wordt want ik ben maar gewoon een werkmens en 4000 euro voor mijn auto betalen zodat ie weer netjes in de lak staat en geen roest heeft is me gewoon echt te duur dat is 6600 gulden!

ja en ik weet t we leven in euroland maar toch!

ik zal wel te gierig zijn denk ik!
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

Fred en ik hebben kleuren uit de exlusive line van Standox.
Deze kunnen zo rond de 500 euro per liter zijn ja. En in een complete overspuitbeurt van een astra zit al gauw 4 liter !
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Ibiza TDI/ ex Astra SE
forum-gebruiker
Berichten: 52
Lid geworden op: 25 sep 2003 19:20
Locatie: Hulst
Contacteer:

Bericht door Ibiza TDI/ ex Astra SE »

succes met Beun de Haas :lol:
ex astra SE rijder.Seat Leon cupra R powered bij SKN 280 pk 360 Nm
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Ik had mijn 206 voor 1500,- euro geheel overgespoten, incl. strakmaken van het linker achterscherm, en gehele restyled rondom de auto.

Das nog eens een nice price, niet dan, en ook netjes in de lak. :wink:
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3761
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

gsipiloot schreef:en 4000 euro is 6600 gulden!
Waar hebben ze jou leren rekenen ?

:lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

pluggie schreef:
gsipiloot schreef:en 4000 euro is 6600 gulden!
Waar hebben ze jou leren rekenen ?

:lol: :lol: :lol:
Hij zat er 1000 euri langs :wink: :lol:
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
chucky66
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1852
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:29
Locatie: zeist

Bericht door chucky66 »

RedBill schreef:Tja, iedereen weet het: als je een wat oudere wagen weer netjes wilt krijgen, zowel optisch als technisch, dan kost dat behoorlijk wat geld.

Ik heb sinds ik de wagen heb aangeschaft ongeveer 9.000 euro uitgegeven om hem in de staat te krijgen waarin hij nu verkeert.

.
oh das voor dat geld {iets minder} heb ik mijn motor ook zoals hij nu is{alleen motor :lol: }
velgen €800,- per stuk
audio rooitje of 10 in guldens nog
ik denk dat ik nu ongeveer ex aanschaf auto op :?: :?: :?: €21000,- zit


kopen iemand? :lol:
Gebruikersavatar
Melbo
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 07 jul 2004 10:36
Locatie: Terneuzen

Bericht door Melbo »

gsipiloot schreef:dat vindt ik dan nog niet zo heel extreem t is nog steeds wel veel geld maar daar zou ik ook wel mee kunnen leven maar wat had t bij jou moeten kosten als je auto in dezelfde klaur was gespoten?

want als je net als chucky66 tussen de 8a9000 euro uitgeeft voor t overspuiten in parelemoer dan kost die lak echt een godsvermogen
ik heb verhalen gehoord over dat die parelemoer lak tussen de 500 en 700 euro per liter kost (of dat klopt weet ik echt niet maar k ga t haast geloven)
Het verschil tussen het volledig overspuiten in zwart of in oranje/parelmoer was maar 500 euro! :lol: Hij was toen net voor zichzelf begonnen en noemde het 'leergeld' omdat ik een van zijn eerste klanten was dus kreeg een special price! 8)

En dat is dus parelmoer. Dat veranderd iets in de zon van kleur, maar niet zoveel als bij Fred (Chucky)...zijn lak noemen ze in de volksmond dan ook "flipflop" en die lakken zijn idd erg prijzig...
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

chucky66 schreef:
RedBill schreef:Tja, iedereen weet het: als je een wat oudere wagen weer netjes wilt krijgen, zowel optisch als technisch, dan kost dat behoorlijk wat geld.

Ik heb sinds ik de wagen heb aangeschaft ongeveer 9.000 euro uitgegeven om hem in de staat te krijgen waarin hij nu verkeert.

.
oh das voor dat geld {iets minder} heb ik mijn motor ook zoals hij nu is{alleen motor :lol: }
velgen €800,- per stuk
audio rooitje of 10 in guldens nog
ik denk dat ik nu ongeveer ex aanschaf auto op :?: :?: :?: €21000,- zit


kopen iemand? :lol:
Is dat inc ingebouwde ecotech killer ? en fatsoenlijk onderstel ? :lol: :lol:
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
gsipiloot
forum-gebruiker
Berichten: 1630
Lid geworden op: 20 dec 2006 23:27
Locatie: geffen

Bericht door gsipiloot »

pluggie schreef:
gsipiloot schreef:en 4000 euro is 6600 gulden!
Waar hebben ze jou leren rekenen ?

:lol: :lol: :lol:
oepsie foutje..... bedankt!

teveel klappen tegen mn kop aan gehad met trainen denk ik :oops:

maar goed dure hobby dat over spuiten en roest laten maken!
hij wordt gemaakt hoe dan ook maar nie voor 4200 euro of iets wat daar in de buurt komt!!
en als t even meezit dan weet ik deze week wat t ongeveer moet gaan kosten en die wielen weet ik al wat ze moeten kosten dus nu even de uitbouw afwachten en dan gaat ie uit elkaar

( en vandaag in de bmw van mn baas gereden een 325 sedan met naar zijn zeggen 200pk
k heb hem even getest en meer als 95 in zn 2 haalde die nie da was wel een tegen valler)
Gebruikersavatar
Melbo
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 07 jul 2004 10:36
Locatie: Terneuzen

Bericht door Melbo »

gsipiloot schreef:k heb hem even getest en meer als 95 in zn 2 haalde die nie da was wel een tegen valler)
Is dat tegenwoordig de maatstaaf om een auto te testen, kijken hoe hard hij in zijn 2 gaat?! :lol:

Vind 0-100 km/u, en 0-200 km/u toch wel wat belangrijker... :lol:
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

Melbo schreef:
gsipiloot schreef:k heb hem even getest en meer als 95 in zn 2 haalde die nie da was wel een tegen valler)
Is dat tegenwoordig de maatstaaf om een auto te testen, kijken hoe hard hij in zijn 2 gaat?! :lol:

Vind 0-100 km/u, en 0-200 km/u toch wel wat belangrijker... :lol:
Wat denk je van 80-120(140) ?? :wink:
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Ibiza TDI/ ex Astra SE
forum-gebruiker
Berichten: 52
Lid geworden op: 25 sep 2003 19:20
Locatie: Hulst
Contacteer:

Bericht door Ibiza TDI/ ex Astra SE »

ik hou het bij de 0-400 meter :)

denk dat dat een mooie maatstaaf is, 80-140 is wel leuk om te weten of de auto explosief is
ex astra SE rijder.Seat Leon cupra R powered bij SKN 280 pk 360 Nm
Gebruikersavatar
gsipiloot
forum-gebruiker
Berichten: 1630
Lid geworden op: 20 dec 2006 23:27
Locatie: geffen

Bericht door gsipiloot »

@ melbo

nieuwe maatstaaf......???

voor een bmw met 200pk voelde die ontzettend tam aan en maar 95 in zn 2 dat doet die van mij ook

enne hoe vaak krijg jij een bmw met 200pk mee?
allicht dat ik hem even op zn staart heb getrapt alleen even van zn 2 naar zn 3 volgas en toen weer t gas losgelaten maar jij had dus meteen alles uitvoerig getest met andermans auto?
Gebruikersavatar
chucky66
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1852
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:29
Locatie: zeist

Bericht door chucky66 »

gaat er niet om hoe hard hij in deze eerste twee versnellingen loopt maar de tijd dat ie op deze snelheid zit!!!!!
Gebruikersavatar
Melbo
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 07 jul 2004 10:36
Locatie: Terneuzen

Bericht door Melbo »

gsipiloot schreef:@ melbo

nieuwe maatstaaf......???

voor een bmw met 200pk voelde die ontzettend tam aan en maar 95 in zn 2 dat doet die van mij ook

enne hoe vaak krijg jij een bmw met 200pk mee?
allicht dat ik hem even op zn staart heb getrapt alleen even van zn 2 naar zn 3 volgas en toen weer t gas losgelaten maar jij had dus meteen alles uitvoerig getest met andermans auto?
chucky66 schreef:gaat er niet om hoe hart hij in deze eerste twee versnellingen loopt maar de tijd dat ie op deze snelheid zit!!!!!
Dat bedoelde ik dus ook... :wink: Hoever een auto doortrekt in zijn 2 zegt alleen iets over de verhoudingen van de versnellingsbak...niet echt veel over "hoe snel" die BMW dan is...

En als er iemand zuinig is met andermans auto dan ben ik het wel. Ik rijd nu zelf een leasebak, maar denk dat het een van de weinige in NL is die nog nooit een carwash van dichtbij heeft gezien! Hoewel ik laatst wel een Lotus Elise mee had voor 2 dagen welke ik eigenlijk stiekem wel uitvoerig getest heb (950 km)... :oops:
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Ik haal de 90 niet eens in de 2, maak ook 3500 toeren bij 130 kmpu
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Ibiza TDI/ ex Astra SE
forum-gebruiker
Berichten: 52
Lid geworden op: 25 sep 2003 19:20
Locatie: Hulst
Contacteer:

Bericht door Ibiza TDI/ ex Astra SE »

Melbo reed ook zuinig in mijn cupra indertijd :P den dat daar mensen een voorbeeld aan kunnen nemen
ex astra SE rijder.Seat Leon cupra R powered bij SKN 280 pk 360 Nm
Gebruikersavatar
gsipiloot
forum-gebruiker
Berichten: 1630
Lid geworden op: 20 dec 2006 23:27
Locatie: geffen

Bericht door gsipiloot »

ik snap ook wel dat zon dikke 6cilinder blijft trekken en dat die van mij in zn 3 al minder wordt zon ding blijft gewoon gaan!

ik bedoelde er mee dat bij t stoplicht ik met mn gsi zon ding toch wel een heel eind bij hou! allicht dat zon ding sneller is
Gebruikersavatar
Melbo
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 07 jul 2004 10:36
Locatie: Terneuzen

Bericht door Melbo »

gsipiloot schreef:ik bedoelde er mee dat bij t stoplicht ik met mn gsi zon ding toch wel een heel eind bij hou! allicht dat zon ding sneller is
Jij hebt toch ook een C20XE? Dan win je het waarschijnlijk nog van zo'n ding bij het stoplicht van 0-100 km/u! Kon zo snel geen andere getestte 325 vinden, maar het zal niet veel schelen met deze --> CHECK!

Don't underestimate the power of :opel: ... :wink:

EDIT: Zie net dat je zo'n ding zelfs tot 160 km/u voorblijft!! :) GSi 16v uit 1993 --> 0-160 km/u in 21,6 sec... 8)
Plaats reactie