Pagina 6 van 6

Geplaatst: 11 nov 2005 11:37
door vexz
Ziet dr goed uit!!

Wat is dat voor een uitlaat spruitstuk? Groep A, maar wat is dat precies, dikker diameter, en een 4-1 of een 4-2-1?

Kun je met de Lexmaul nog wat merken aan het verbruik?

Geplaatst: 11 nov 2005 11:48
door Laagvlieger
Netjuhz!!!!! 8)

Geplaatst: 11 nov 2005 11:50
door Sin
vergelijk je trouwens met dis of met rotor/verdeler 16 klap
bij t toerengebied

Geplaatst: 11 nov 2005 12:52
door GSi Twente
Rotor/verdeler vergelijking.
Zal natuurlijk ook grootendeels wel met de onsteking te maken hebben.
Goeie verdeler/rotor en kabels met nieuwe bougies werken al erg mee.

Uitlaatspruitstuk is van Lexmaul, aanzienlijk dikker als standaard en verdere gedeeltes zijn 60mm doorsnee.
4-2-1 is het, verbruik op de terugweg (+/- 200km) gemiddeld 8,3/100km/h.

De normale XE komt er ongeveer bij 4500 toeren echt in, deze begint al veel eerder, en tot de 6,5 a 7000 toeren blijft ie echt gaan.

Geplaatst: 11 nov 2005 12:57
door vexz
GSi Twente schreef:Rotor/verdeler vergelijking.
Zal natuurlijk ook grootendeels wel met de onsteking te maken hebben.
Goeie verdeler/rotor en kabels met nieuwe bougies werken al erg mee.

Uitlaatspruitstuk is van Lexmaul, aanzienlijk dikker als standaard en verdere gedeeltes zijn 60mm doorsnee.
4-2-1 is het, verbruik op de terugweg (+/- 200km) gemiddeld 8,3/100km/h.

De normale XE komt er ongeveer bij 4500 toeren echt in, deze begint al veel eerder, en tot de 6,5 a 7000 toeren blijft ie echt gaan.
aha verbruik valt mee, van mij doet gemiddeld dus stad verkeer, autobaan en af en toe gaspedaal intrappen op een leuke achteraf weg tussen de 7 en 8 op 100 km.

Tank je 98 of 95?

Geplaatst: 11 nov 2005 13:11
door GSi Twente
95.

Maar eerst eens rijdbaar in orde maken, remmerij, ophanging e.d.
Daarna bij teveel geld iets leuks kopen.

Geplaatst: 11 nov 2005 14:53
door RedBill
Ziet er goed uit, die wagen man!

Ik wel dat jij er ook last van hebt dat je zijskirts achteraan bij de wielkasten iets naar buiten gedrukt worden. Ik heb daar ook wat last van. Moet nog eens op zoek naar een oplossing daarvoor...

Geplaatst: 11 nov 2005 17:10
door pluggie
Hebk ook iets links bij de nieuwe zijkant, prima toch, beter dan met de vijl die lak deraf vijlen zodattie meer past :)

En het ziet er idd vrij netjes uit allemaal ! Spruitstukkie ziet er spannend uit hoor.

Geplaatst: 11 nov 2005 17:17
door David
Ziet er netjes uit ... veel rijplezier!!! 8)

Geplaatst: 11 nov 2005 17:23
door smatse
welkom to the lexmaul bradda's :P :P

Geplaatst: 11 nov 2005 17:23
door BASS GSI
Zeer mooie wagen,
kheb hem een tijdje geleden
ook al zien staan op marktplaats.
Ook echt vet dat lexmaulinlaatspruitstuk.
Ik wil het zelf ook nog 1 op mijn 8V

Geplaatst: 11 nov 2005 21:19
door GSi Twente
Leuke reacties, bedankt mensen. :wink:

Vandaag de auto even op de brug gehad, had al gezien dat het carter wat zweette, maar na vandaag wat km's gemaakt te hebben ziet het er nog duidelijker uit.
Maandag maar even een spatplaat bestellen.
Tevens nog wat meer onderdeeltjes voor de motor.
Motorruimte komt er namelijk straks netjes bij te staan.

Remmerij is van Greenstuff voorop, maar vanavond even een industrie-terrein gepakt, maar met flink remmen, trap je het pedaal op het eind echt weg.
Aldus fading, pure prut wat het nog maar eens benadrukt.
Had met m'n Brembo max schijven en dure Opel blokken daar niks geen problemen mee.
Pirelli P7000 bandjes maken veel kabaal en gripvast zijn ze ook niet.
Verschil van ophanging valt me met Apex mee, maar gewoon te merken dat de rebound van de dempers achterblijft.
Veerpootbruggen zijn duidelijk merkbaar, rekt gewoon stukken minder tegenover een standaard versie zonder die dingen.

Voor de geinteresseerden, de velgen gaan met de tijd in de verkoop.
Als je serieuze interesse hebt, PM maar.
205/40/17 Pirelli P7000 met Rial Viper velgen.
ET nog geen idee.
Grille is trouwens ook te koop, wanneer ik een GSi grille gevonden heb.

Geplaatst: 11 nov 2005 21:24
door GSi Twente
RedBill schreef:Ziet er goed uit, die wagen man!

Ik wel dat jij er ook last van hebt dat je zijskirts achteraan bij de wielkasten iets naar buiten gedrukt worden. Ik heb daar ook wat last van. Moet nog eens op zoek naar een oplossing daarvoor...
Ja klopt, moet nog even dat zien te fatsoeneren.
In het plaatwerk gaan boren zit ik niet echt aan te denken... :roll: :wink:

Geplaatst: 12 nov 2005 15:25
door $tefan
Ziet er netjes uit!
Hij zal wel weer net zo strak worden als de corsa, veel plezier ermee 8)

Geplaatst: 12 nov 2005 19:41
door GSi Twente
Vandaag wat dingen bij de Opel dealer besteld.
Heb nieuwe glaasjes voor de kentekenverlichting gehaald, aangezien die dingen zo lelijk geel waren.

Ik wil voor de voorbumper 2 mistlampen bestellen, het originele model.
Aan de achterkant van de voorbumper zag ik de rand voor het uitzagen v.d. gaten.
Kwam dus ook de stekkers tegen van de mistlampen.
Bumpertje dus maar repareren en netjes maken.
Nieuw onderlipje is ook wel nodig.
Nu alleen nog een GSi grille erbij, even zoeken dus.

Zal morgen eens een wat foto's maken, hopelijk met wat zon. :wink:

Geplaatst: 12 nov 2005 19:47
door pluggie
Greenstuff is bende. Laatst zij iemand van garage hier ook, EBC hele bende derop, die blokken zijn nog 130 euro ofzo ook, remde nog slechter dan standaard. LOL.

Verder spatplaat, hebk ook eens aan zitten denken, ter bescherming onderkant omdat ik nogal eens wat raak, zegt me pa, ja en dan komt alle vloeistof die je ooit lekt daarop te liggen.
En ik denk: idd, da's helemaal geen goed idee.

Geplaatst: 12 nov 2005 19:53
door GSi Twente
Ik bedoel die carterpakking met spatplaat dus, die is compleet namelijk. :wink:

Geplaatst: 12 nov 2005 20:07
door pluggie
ooooh zooo, kwartje weer gevallen.

Geplaatst: 12 nov 2005 20:19
door GSi Twente
Ik laat nog wat dingen poedercoaten v.d. week.
Injectorrail, benzinedrukregelaar, de pijp waar je oliepeilstok in hangt, en nog wat kleinigheden.
Wordt nog wel netjes.

Heb even google geraadpleegd, Lexmaul geeft zelf op voor inlaat en uitlaat (ex. groep A) boven de 120kw, maal 1,36 is dus minimaal al 163pk's.
Best netjes, alhoewel ik denk dat het koppel meer meegeeft.
Gewoon voelbaar. 8)

Geplaatst: 12 nov 2005 22:26
door pluggie
Ja, is een van weinige manieren om iets meer koppel te bereiken, inlaatspruitstuk lengte.
Onderin doettie minder, bovenin (nog) meer.

Geplaatst: 13 nov 2005 14:41
door Rallyastra
pluggie schreef:Greenstuff is bende. Laatst zij iemand van garage hier ook, EBC hele bende derop, die blokken zijn nog 130 euro ofzo ook, remde nog slechter dan standaard. LOL.

Verder spatplaat, hebk ook eens aan zitten denken, ter bescherming onderkant omdat ik nogal eens wat raak, zegt me pa, ja en dan komt alle vloeistof die je ooit lekt daarop te liggen.
En ik denk: idd, da's helemaal geen goed idee.
Als je alles goed hebt lek je niks plug :wink: carterplaat is echt wel aan te bevelen, dan heb je echte rallystijl :lol: