Astra gsi c18xe naar C2.0LET en Kadett gsi 3.0v6
Re: Astra gsi c18xe naar C2.0LET en Kadett gsi 3.0v6
Chassis is in goede staat. Alleen wielrand rechts achter moet een keer aangepakt worden. Bij de vorige apk de bodem volledig laten tectyleren.
Re: Astra gsi c18xe naar C2.0LET en Kadett gsi 3.0v6
Even een update. De Astra schiet al op. Uitlaat zit er onder. Thermostaat huis lekte en had een barst bij de sensor dus deze vervangen met nieuwe sensoren. Helaas overhit de auto nog. Koelfan slaat niet aan, wel als ik de stekker doorverbind dus denk dat dit de schakelaar is. Deze ga ik vervangen en dan ook maar gelijk een nieuwe radiateur gezien het niet heel duur is en hij vrij oud is. Heb er nog niet mee kunnen rijden vanwege de koeling problemen, alleen 500m naar de garage voor de uitlaat pas te maken. Bak en koppeling werken in ieder geval super.
Heb ook nog een foutcode 57, low voltage idle control sensor. Andere regelaar heeft niet geholpen en loopt hoog in toeren. Nog uitzoeken wat dat is. Veel tegenslagen maar probeer iedere keer rustig de problemen te verhelpen. Eind is hopelijk in zicht.
Heb ook nog een foutcode 57, low voltage idle control sensor. Andere regelaar heeft niet geholpen en loopt hoog in toeren. Nog uitzoeken wat dat is. Veel tegenslagen maar probeer iedere keer rustig de problemen te verhelpen. Eind is hopelijk in zicht.
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Astra gsi c18xe naar C2.0LET en Kadett gsi 3.0v6
Stapje voor stapje, maar je komt er wel!!!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: Astra gsi c18xe naar C2.0LET en Kadett gsi 3.0v6
Jazeker, had een afspraak bij de rdw staan vrijdag maar die heb ik gecanceld. Eerst rustig alles afronden.
Turbo ombouw is wel echt wat anders dan de v6 bij de kadett. Die 6-cilinder had ook een jaar of 15 niet gedraaid en niks geen gezeur mee gehad. Hier is bijna elke sensor inmiddels nieuw aan en nog steeds niet foutloos. Ook qua kosten is de v6 ombouw een fractie van dit project geweest
Blok bleek door een defecte injector op 3 cilinders te lopen, dat was in eerste instantie even zoeken wat de oorzaak was. Dynamo had het ook begeven dus ook die vervangen. Zo heb ik alles al een paar keer los gehad. Je moet er wellicht ook mazzel mee hebben maar hoor en lees vaker dat het gevoelige motoren zijn.
Maar goed, dit hoort erbij en komt allemaal weer in orde. Snap in ieder geval dat je vaak gestrande projecten tegen komt, want je geduld en portemonnee worden goed op de proef gesteld
Turbo ombouw is wel echt wat anders dan de v6 bij de kadett. Die 6-cilinder had ook een jaar of 15 niet gedraaid en niks geen gezeur mee gehad. Hier is bijna elke sensor inmiddels nieuw aan en nog steeds niet foutloos. Ook qua kosten is de v6 ombouw een fractie van dit project geweest
Blok bleek door een defecte injector op 3 cilinders te lopen, dat was in eerste instantie even zoeken wat de oorzaak was. Dynamo had het ook begeven dus ook die vervangen. Zo heb ik alles al een paar keer los gehad. Je moet er wellicht ook mazzel mee hebben maar hoor en lees vaker dat het gevoelige motoren zijn.
Maar goed, dit hoort erbij en komt allemaal weer in orde. Snap in ieder geval dat je vaak gestrande projecten tegen komt, want je geduld en portemonnee worden goed op de proef gesteld
Re: Astra gsi c18xe naar C2.0LET en Kadett gsi 3.0v6
Nou, code 57 gevonden na wat googlen. Ik had de rode stekker die op de klopsensor moet op de stationair regelaar zitten Had ook 50% kans dat het klopte zo met die identieke stekkers
Net weer omgewisseld en de originele bosch terug gezet. Ga er vanuit dat dat opgelost is zo… Nu alleen nog de koeling…
Net weer omgewisseld en de originele bosch terug gezet. Ga er vanuit dat dat opgelost is zo… Nu alleen nog de koeling…
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Astra gsi c18xe naar C2.0LET en Kadett gsi 3.0v6
Dat is inderdaad het beste. Niet haasten, gewoon rustig op je gemak doen. Uiteindelijk komt het allemaal goed.
Mooi ook dat je alle problemen tot nu toe hebt kunnen vinden en oplossen
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
Re: Astra gsi c18xe naar C2.0LET en Kadett gsi 3.0v6
Dank voor de reacties
Gisteren de eerste kilometers gemaakt! Met de nieuwe radiateur en schakelaar blijft hij tijdens het rijden mooi op 95 graden en slaat de fan in bij 100 graden. Laag stof er af gewassen en schoon gemaakt van binnen. Met de eerste proefrit komen uiteraard nieuwe uitdagingen. De turbo slaat terug bij schakelen. Na wat uitzoekwerk blijkt de waste gate niet gangbaar te zijn en niet open te gaan. Ik weet zo niet of ook de recirculatie klep dicht gemaakt is want feit dat hij in de turbo terug slaat zou ook niet moeten zijn zoals het hoort. De dump valve lijkt ook niets te doen. En om het af te maken blijft ook de remklauw linksvoor hangen.
Vandaag ga ik de wastegate gangbaar proberen te maken en anders op zoek naar een andere. Vanuit daar verder kijken naar het afblaas systeem.
Positieve noot, blok draait super, Uiteraard nog niet te gek gedaan ivm inrijden maar half gas al flink koppel, geen gestotter en je hoort de turbo mooi zijn werk doen (alleen wel terug slaan bij het schakelen “turbo flutter”). Blok loopt mooi rustig stationair en geen motorstorings lampje
Gisteren de eerste kilometers gemaakt! Met de nieuwe radiateur en schakelaar blijft hij tijdens het rijden mooi op 95 graden en slaat de fan in bij 100 graden. Laag stof er af gewassen en schoon gemaakt van binnen. Met de eerste proefrit komen uiteraard nieuwe uitdagingen. De turbo slaat terug bij schakelen. Na wat uitzoekwerk blijkt de waste gate niet gangbaar te zijn en niet open te gaan. Ik weet zo niet of ook de recirculatie klep dicht gemaakt is want feit dat hij in de turbo terug slaat zou ook niet moeten zijn zoals het hoort. De dump valve lijkt ook niets te doen. En om het af te maken blijft ook de remklauw linksvoor hangen.
Vandaag ga ik de wastegate gangbaar proberen te maken en anders op zoek naar een andere. Vanuit daar verder kijken naar het afblaas systeem.
Positieve noot, blok draait super, Uiteraard nog niet te gek gedaan ivm inrijden maar half gas al flink koppel, geen gestotter en je hoort de turbo mooi zijn werk doen (alleen wel terug slaan bij het schakelen “turbo flutter”). Blok loopt mooi rustig stationair en geen motorstorings lampje
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Astra gsi c18xe naar C2.0LET en Kadett gsi 3.0v6
Gaaf hoor! Eigenlijk wel benieuwd naar filmpje met geluid
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Berichten: 1337
- Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
- Locatie: Elst (Gld)
Re: Astra gsi c18xe naar C2.0LET en Kadett gsi 3.0v6
Nog een paar extra puntjes op de i dus. Zeker cool om al zo rond te kunnen rijden en met half gas al zo mooi te rijden
Re: Astra gsi c18xe naar C2.0LET en Kadett gsi 3.0v6
Korte update. Wastegate doet goed zijn werk na wat afstellen , turbo druk blijft netjes op 0.5 bar. De plakkende voorrem was een hangende remklauw, de Astra staat nu bij de garage voor een verse apk en dan reviseren ze gelijk de remklauw. 5-11 staat de afspraak bij de RDW.
Er sloop nog een storing in wat achteraf een foutmelding te zijn met betrekking tot een sensor op de bak. Bij de f28 zit een sensor waardoor het systeem ziet dat de auto in de 1 staat. Dit heeft de f20 niet. Ter info, als je deze stekker op de boom doorverbindt, dan is en blijft de storing weg.
Zal 1 deze dagen weer een filmpje posten hoe dat dan klinkt
Er sloop nog een storing in wat achteraf een foutmelding te zijn met betrekking tot een sensor op de bak. Bij de f28 zit een sensor waardoor het systeem ziet dat de auto in de 1 staat. Dit heeft de f20 niet. Ter info, als je deze stekker op de boom doorverbindt, dan is en blijft de storing weg.
Zal 1 deze dagen weer een filmpje posten hoe dat dan klinkt
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Astra gsi c18xe naar C2.0LET en Kadett gsi 3.0v6
Ah ja dat klopt.
Dat is omdat in de eerste versnelling dan de turbo er niet bij komt geloof ik. Op zich niet onaardig om goed aan te sluiten natuurlijk
Verder weer lekker bezig met netjes maken. Hopelijk de APK goed en dan volgende maand alle papieren in orde.
Dat is omdat in de eerste versnelling dan de turbo er niet bij komt geloof ik. Op zich niet onaardig om goed aan te sluiten natuurlijk
Verder weer lekker bezig met netjes maken. Hopelijk de APK goed en dan volgende maand alle papieren in orde.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
Re: Astra gsi c18xe naar C2.0LET en Kadett gsi 3.0v6
Ja klopt inderdaad alleen heeft de f20 die schakelaar niet. Mocht ik in de toekomst ooit nog eens voor de f28 gaan dan komt het er zeker weer werkend in.
Weer een jaar apk erop gekregen Remklauw is gereviseerd alleen wel een opmerking mbt vloeistof lekkage. Dit waren gelukkig resten van het rondspuiten van een koelslangetje welke ik inmiddels ingekort had.
Weer een jaar apk erop gekregen Remklauw is gereviseerd alleen wel een opmerking mbt vloeistof lekkage. Dit waren gelukkig resten van het rondspuiten van een koelslangetje welke ik inmiddels ingekort had.
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Berichten: 1337
- Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
- Locatie: Elst (Gld)
Re: Astra gsi c18xe naar C2.0LET en Kadett gsi 3.0v6
Gefeliciteerd met de APK Zal wel een goed gevoel geven, zeker met weinig/geen punten.
Nu dus verder met inrijden en het beestje uitproberen?
Nu dus verder met inrijden en het beestje uitproberen?
Re: Astra gsi c18xe naar C2.0LET en Kadett gsi 3.0v6
Zeker een goed gevoel Hopelijk denkt de rdw er hetzelfde over
Klopt, we hebben een touran diesel voor als ik zakelijk op pad moet of wanneer we met het gezin weg gaan. Verder ga ik hem dagelijks gebruiken in weer en wind. Beide kadettjes staan binnen nu. De kadett gsi staat weer bij huis in de garage ipv de Astra zodat ik die verder kan afmaken zodat hij volgend jaar gespoten kan worden. (Updates volgen hier ook).De cabrio staat in de opslag ipv de kadett gsi.
Doel van de ombouw was om wel echt gebruik van de Astra te gaan maken. Rijdt toch heerlijk zo’n young timer. Daarnaast is het mijne inziens ook zonde van de investering wanneer je er niet van kan genieten. Bodem staat weer helemaal in de tectyl en volgend jaar wil ik de wielrand rechtsachter laten lassen en spuiten. dat is de enige plek waar hij minder is. Km stand is 311000, kijken hoe ver we hem kunnen krijgen met goed onderhoud…
Dit weekend een andere achterbank gehaald, omdat in die van mij brand plekken zaten van rokers. Bij voorkeur wil ik er ook hoofdsteunen achterin maken. Verder wil ik nog het hemeltje binnenkort weg brengen want die zakt door en een definitieve plek voor de metertjes vinden ipv in op de a stijl.
Klopt, we hebben een touran diesel voor als ik zakelijk op pad moet of wanneer we met het gezin weg gaan. Verder ga ik hem dagelijks gebruiken in weer en wind. Beide kadettjes staan binnen nu. De kadett gsi staat weer bij huis in de garage ipv de Astra zodat ik die verder kan afmaken zodat hij volgend jaar gespoten kan worden. (Updates volgen hier ook).De cabrio staat in de opslag ipv de kadett gsi.
Doel van de ombouw was om wel echt gebruik van de Astra te gaan maken. Rijdt toch heerlijk zo’n young timer. Daarnaast is het mijne inziens ook zonde van de investering wanneer je er niet van kan genieten. Bodem staat weer helemaal in de tectyl en volgend jaar wil ik de wielrand rechtsachter laten lassen en spuiten. dat is de enige plek waar hij minder is. Km stand is 311000, kijken hoe ver we hem kunnen krijgen met goed onderhoud…
Dit weekend een andere achterbank gehaald, omdat in die van mij brand plekken zaten van rokers. Bij voorkeur wil ik er ook hoofdsteunen achterin maken. Verder wil ik nog het hemeltje binnenkort weg brengen want die zakt door en een definitieve plek voor de metertjes vinden ipv in op de a stijl.
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Astra gsi c18xe naar C2.0LET en Kadett gsi 3.0v6
Nice! Over 2 jaar jij naar Klokje Rond
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- The Vizitor
- forum-gebruiker
- Berichten: 320
- Lid geworden op: 17 sep 2010 23:06
- Auto('s): Astra GSI 1994 1.8 16v. Astra GSI 1992 2.0 8v (ex)
- Locatie: Cuijk
Re: Astra gsi c18xe naar C2.0LET en Kadett gsi 3.0v6
Netjes, goed bezig. Astra kan er voorlopig weer tegenaan. En leuke daily zoiezo. Wil zelf die hemel ook eens maken, heb het maar zolang met nieten vast gemaakt. Ben ook wel benieuwd naar het geluid. Heb je eigenlijk een standaard ECU erbij of is deze aangepast ?
-
-
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Astra gsi c18xe naar C2.0LET en Kadett gsi 3.0v6
Ah dat is waar ja. Gauw die F28 inbouwen dan. Zeker als je naar wat meer vermogen gaat, is die 6e gang wel erg prettig hoor.Erik-gsi schreef: ↑18 okt 2021 18:31 Ja klopt inderdaad alleen heeft de f20 die schakelaar niet. Mocht ik in de toekomst ooit nog eens voor de f28 gaan dan komt het er zeker weer werkend in.
Weer een jaar apk erop gekregen Remklauw is gereviseerd alleen wel een opmerking mbt vloeistof lekkage. Dit waren gelukkig resten van het rondspuiten van een koelslangetje welke ik inmiddels ingekort had.
Mooi dat er in ieder geval weer een verse APK op zit
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
Re: Astra gsi c18xe naar C2.0LET en Kadett gsi 3.0v6
Denk dat Joep genoeg op te merken heeft dan. Het is echt een “klus auto”
Ik rij met de standaard setup, ecu is (naar mijn weten) standaard. Zo via eBay gekocht en heb de auto niet op een bank gehad. Heb al wel een sterkere wastegate liggen en de blauwe injectoren dus in principe kan hij afgesteld worden. Voor nu vind ik het vermogen meer dan prima want het moet ook nog wel te rijden blijven.
F28 staat op de wensenlijst maar wel in de verre toekomst. De f20 doet prima zijn ding en bevalt super zo. Veel op de snelweg zit hij toch niet
Ik rij met de standaard setup, ecu is (naar mijn weten) standaard. Zo via eBay gekocht en heb de auto niet op een bank gehad. Heb al wel een sterkere wastegate liggen en de blauwe injectoren dus in principe kan hij afgesteld worden. Voor nu vind ik het vermogen meer dan prima want het moet ook nog wel te rijden blijven.
F28 staat op de wensenlijst maar wel in de verre toekomst. De f20 doet prima zijn ding en bevalt super zo. Veel op de snelweg zit hij toch niet
Re: Astra gsi c18xe naar C2.0LET en Kadett gsi 3.0v6
Vriend van mij heeft de auto meegenomen om te helpen met de afstelling en het inrijden. Turbo druk is nog niet wat het moet zijn dus met trial and error kijken waar we verbetering kunnen krijgen. Sterkere wastegate is onderweg als ook een group a uitlaat.
Vandaag heeft hij de astra gepolijst :
De “voor” en “na’s” staan een beetje door elkaar maar dat ziet een kenner wel
Vandaag heeft hij de astra gepolijst :
De “voor” en “na’s” staan een beetje door elkaar maar dat ziet een kenner wel
Re: Astra gsi c18xe naar C2.0LET en Kadett gsi 3.0v6
https://youtu.be/eYe0NVQrkCQ
Impressie van het geluid. Zal binnenkort eens een goede lange video maken als 1 en ander goed afgesteld is.
Impressie van het geluid. Zal binnenkort eens een goede lange video maken als 1 en ander goed afgesteld is.
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Astra gsi c18xe naar C2.0LET en Kadett gsi 3.0v6
Enorme verbetering joh, door dat polijsten! Lekker hoor!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: Astra gsi c18xe naar C2.0LET en Kadett gsi 3.0v6
Hele andere auto inderdaad! Hij is er ook een volle dag mee bezig geweest uiteindelijk om er wat van te maken.
Inmiddels is de turbo druk weer op 0.8 bar. Uiteindelijk (stom) zat er een klem van de intercooler leidingen niet lekker waardoor hij druk verloor. Daarnaast lekte de dumpvalve ook boost zoals je kan horen om het filmpje.
Voor het eerst gevoeld wat hij dan doet met dit vermogen en schrok me rot
Inmiddels is de turbo druk weer op 0.8 bar. Uiteindelijk (stom) zat er een klem van de intercooler leidingen niet lekker waardoor hij druk verloor. Daarnaast lekte de dumpvalve ook boost zoals je kan horen om het filmpje.
Voor het eerst gevoeld wat hij dan doet met dit vermogen en schrok me rot
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Berichten: 1337
- Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
- Locatie: Elst (Gld)
Re: Astra gsi c18xe naar C2.0LET en Kadett gsi 3.0v6
Dat is een mooie verassing dat je nog meer power onder de voet hebt terwijl dat er eigenlijk al had moeten zijn
Polijsten is inderdaad ideaal, zeker met zo'n leeftijd dan is het een mooie upgrade dat hij weer strak gepolijst is.
Nu nog meer genieten van de GSI met C20LET power.
Polijsten is inderdaad ideaal, zeker met zo'n leeftijd dan is het een mooie upgrade dat hij weer strak gepolijst is.
Nu nog meer genieten van de GSI met C20LET power.
Re: Astra gsi c18xe naar C2.0LET en Kadett gsi 3.0v6
Dank voor de reacties!
En weer tussendoor verder met de kadett. Hij lekte veel benzine bij de pomp en alle slangen en ophang rubbers waren gaar. Vandaag hiermee bezig geweest. Hierna staan de schokbrekers en veren op het programma. Hij is mijns inziens te laag achter en veert niet.
En weer tussendoor verder met de kadett. Hij lekte veel benzine bij de pomp en alle slangen en ophang rubbers waren gaar. Vandaag hiermee bezig geweest. Hierna staan de schokbrekers en veren op het programma. Hij is mijns inziens te laag achter en veert niet.
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Astra gsi c18xe naar C2.0LET en Kadett gsi 3.0v6
Wat zie we op deze foto's? Is dat een pneumatisch hoogte-systeem?
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)