Pagina 6 van 91
Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic
Geplaatst: 14 jan 2011 19:56
door GSI Racer
Nou, vandaag eindelijk de goede stoters binnen gekregen.
Helaas mogen al vanalles geplant, anders ging ik ze al monteren.
dus gaat volgende week zaterdag worden
4 dingen die nu prioriteit hebben en die ik voor eind maart gedaan wil hebben:
-klepstoters vervangen
-zijscherm, achterklep en sleepoogkapje laten spuiten (omdat de vorige spuiter me dit verneukt heeft)
-uitlaatspruitstuk opsturen, zit een scheurtje in de lasnaad aan de flens
-nokkenassen laten afstellen en opnieuw laten chippen
al met al genoeg te doen dus.
Remmen moeten ook nog gedaan worden....
Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic
Geplaatst: 14 jan 2011 20:17
door oenatje
succes dan maar heuj
Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic update: 22-01-2011
Geplaatst: 22 jan 2011 16:27
door GSI Racer
Zoooo, vandaag de klepstoters maar eens vervangen.
Leuk werkje, lekker sleutelen
Vanmorgen om half 10 op het werk begonnen. Rond 1 uur liep hij weer vrolijk.
de stoters tikte natuurlijk wel even omdat ze zich moesten vullen met olie.
1 stoter bleef toch wel erg lang tikken, en ik kreeg het niet weg, ook niet toen hij warm was....
Ik zag de bui alweer hangen en dacht dat weer alles uit elkaar kon.
Even een flesje Forte bij de olie gedaan, en maar een stukje voorzichtig gaan rijden.
Na 100 meter verdween het geluid als sneeuw voor de zon
Ik weer helemaal happy natuurlijk, dus het zaakje hoefde niet meer uit elkaar
Nu afwachten hoe ze zich op de Nordschleife houden....
Omdat jullie fotogeil zijn heb ik maar wat foto's gemaakt onder het sleutelen.
Komen ze:
dekseltje eraf:
distributie vanaf de onderkant:
tandwieltjes eraf:
nokkenassen eraf:
nieuwe stoters erin:
nokkenassen met tandwielen er weer op:
riempje erop:
poppetje gezien? dekseltje dicht!
Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic update: 22-01-2011
Geplaatst: 22 jan 2011 16:35
door GSI Racer
en omdat ik toch moest proefrijden, meteen bij het Roda stadion wat foto's gemaakt.
Komende plannen:
1. de grotere remmen
2. schroefset (geen V Max stuiter zooi, maar een degelijke)
3. Throttle bodies..........
Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic update: 22-01-2011
Geplaatst: 22 jan 2011 16:37
door The Undertaker
Goed man, altijd weer een opluchting als de motor weer loopt en allen geluidjes zijn verdwenen.
Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic update: 22-01-2011
Geplaatst: 22 jan 2011 16:39
door GSI Racer
op de foto's hebben jullie misschien gezien dat bij cilinder 3 een scheurtje in het uitlaatspruitstuk zit
ik heb hier duidelijke foto's van gemaakt, dit ga ik in een mail verwerken, en dan hopen dat ik een nieuwe krijg.
zit 1 jaar garantie op.
En wat ik me afvroeg. Die spruitstukken zijn van RVS, zul je niet zeggen als je kijkt hoe dat ding er uit ziet
Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic update: 22-01-2011
Geplaatst: 22 jan 2011 17:37
door pascal1109
Scheurtje zie je wel ja, nu je het zegt. Hopelijk wordt dat netjes afgehandeld!
En idd, ik dacht gelijk van: dat was toch rvs?
maar wel weer lekker toch, geen tikkende stoters
Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic update: 22-01-2011
Geplaatst: 22 jan 2011 17:49
door Laagvlieger
Je hebt verschillende soorten RVS.
Goedkopere RVS soorten hebben evengoed een vrij hoog ijzergehalte.
Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic update: 22-01-2011
Geplaatst: 22 jan 2011 18:45
door GSI Racer
nou, goedkoop kan ik niet echt zeggen.
spruitstuk was voor 370 euro
misschien is het beter om hem te spuiten als ik een nieuwe krijg???
maar dan moet je natuurlijk wel lak hebben die die temp. aan kan
Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic update: 22-01-2011
Geplaatst: 23 jan 2011 00:19
door Dennis_dB
Er is ook een pasta die ijzer uit RVS trekt zodat het minder roest. Ik ben alleen de naam vergeten
maar zodra ik die weet zal ik dat hier wel even melden
Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic update: 22-01-2011
Geplaatst: 23 jan 2011 11:25
door grijsje
rvs is ijzer, alleen behandelt.
Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic update: 22-01-2011
Geplaatst: 23 jan 2011 13:03
door Dennis_dB
RVS is een mengsel van ijzer chroom en nikkel.
Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic update: 22-01-2011
Geplaatst: 23 jan 2011 15:28
door Theo Gsi
Licht aan de A waarde je hebt ook gewoon a2 wat roest en a4 weer bijna niet!
Water en zuurstof zorgen gewoon dat het kan roesten
Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic update: 22-01-2011
Geplaatst: 24 jan 2011 00:49
door Astrid_fahrer
Mooie job gedaan zo met de stoters zeg
Volgende keer kun je het spruitstuk ook omwikkelen met hittebestendige tape toch?
Dan zie je er in ieder geval minder van en misschien gaat het roestproces wat minder hard.
Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic update: 22-01-2011
Geplaatst: 24 jan 2011 17:37
door GSI Racer
Is misschien een goed idee indd. om er van die hitte werende band omheen te draaien
we zien het nog wel, eerst eens afwachten of ik de oude kan opsturen...
Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic nieuwe remmen
Geplaatst: 18 feb 2011 20:46
door GSI Racer
Met het spruitstuk zijn we (ik en mijn oom, die kan beter Duits dan mij) in de weer.
Ik heb van het hele uitlaatsysteem foto's moeten maken, die had Lexmaul nodig om de kijken of het systeem nergens beschadigd was door drempels o.i.d
Hier moeten we dus nog even op een reactie wachten.
De stoters hebben hun werk super gedaan op de Ring, totaal geen tikken meer.
Dus dat zit ook weer goed
Nu ben ik bezig om de nieuwe remmen zo snel mogelijk bij elkaar te krijgen en te monteren, dus hier ga ik wel het een en ander over posten in dit topic.
Aangezien het Ringen van afgelopen weekend iets te veel was heeft dit dus wel haast
Allereerst de klauwen achter, deze heb ik al een maandje thuis liggen.
Komen van een Saab 9-5 Aero. De schijven die hiertussen komen hebben een diameter van 300mm (orginele GSi remmen is 260mm)
De schijven en blokken voor achter zijn besteld en verwacht ik volgende week.
Schijven zijn geventileerd en geboord.
Blokken zijn van Ferodo, de DS2500
Morgen even Vectra B naven op de sloop halen, deze heb ik nodig voor de 5 gaats schijven en velgen.
Wielnaven achter bestel ik nieuw, wiellagers voorzijde ook
Al met al nog wel genog te doen.
Meer foto's komen nog!
Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic nieuwe remmen
Geplaatst: 19 feb 2011 00:28
door Tim82
Is het niet makkelijker om het gewoon 4-gaats te houden? Kun je je ouwe velgen ook gewoon blijven gebruiken. Voor de remklauwen maakt het niks uit. Ik heb ook gewoon originele 284 mm schijven op 4*100
Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic nieuwe remmen
Geplaatst: 19 feb 2011 08:40
door GSI Racer
Ik wil zowiezo andere velgen.
Dit is echt niks meer.
En wil terug naar 16inch (nu 17)
300 en 308mm schijven zijn orgineel 5 gaats, maar je kunt de 308mm ook in 4 gaats krijgen, maar ik weet niet hoe de kwaliteit van die dingen is.
Dus ik ga gewoon voor 5 gaats
Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic nieuwe remmen
Geplaatst: 19 feb 2011 14:55
door pascal1109
Misschien dat ik er overheen heb gelezen hoor, maar waarom wil je zulke grote remmen? Paar maatjes kleiner werkt even goed.
Dus gewoon omdat het kan / er goed uitziet?
Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic nieuwe remmen
Geplaatst: 19 feb 2011 16:11
door The Undertaker
pascal1109 schreef:Misschien dat ik er overheen heb gelezen hoor, maar waarom wil je zulke grote remmen? Paar maatjes kleiner werkt even goed.
Dus gewoon omdat het kan / er goed uitziet?
Jij begrijpt het helemaal goed, zie ook hier:
Past dit? Remmen Saab
Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic nieuwe remmen
Geplaatst: 19 feb 2011 16:17
door pascal1109
Ja dat topic heb ik uiteraard wel gezien, maar ook daar staat volgens mij niet in waarom hij het wil en dat vroeg ik me dus af. Want harder remmen kan goedkoper en grotere remmen werken niet altijd beter. Er is een punt ergens dat groter namelijk hetzelfde remt als een maat kleiner. 308 schijven zitten voorbij dat punt en ik vroeg me af: al die moeite omdat het kan?
Wat overigens geen rare instelling is, want ik heb dat ook wel met een aantal upgrades
Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic nieuwe remmen
Geplaatst: 19 feb 2011 16:38
door Raymond-oud
waarom niet meriva schijven met turbo klauwen
die schijven heb je gewoon in 4 gaats voor weinig
moet je alleen bij m-tech een paar ringen voor de naaf bestellen
Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic nieuwe remmen
Geplaatst: 19 feb 2011 16:39
door The Undertaker
Toch wel, al gaat dit over de achterremmen
The Undertaker schreef:haaye schreef:Zeker vet, maar ik zou echt niet mijn remmen achter upgraden... Je auto remt (gemiddeld) 70 procent voor immers...
Ik denk dat de remmen achter van een astra gsi echt voldoende zijn! Voor is het wel waardeloos..
Maar goed jou keuze! Vind het wel vet staan iig!
Klopt, maar bij open velgen staan grotere remmen wel weer dik, en het oog wil ook wat. Soms is het niet de vraag (Waarom?) maar het antwoord (omdat het kan) wat de overhand heeft
GSI Racer schreef:The Undertaker, jij hebt het door!!
grotere remmen achter hebben op het circuit echter wel weer voordeel!!
@ raymond: waarom makkelijk doen als het veeeeeeeel ingewikkelder kan
Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic nieuwe remmen
Geplaatst: 19 feb 2011 16:51
door GSI Racer
Haha, leuke reacties!
Dat grotere remmen beter zijn, daar zijn we het wel over eens.
Het andere punt is inderdaad 'omdat het kan'
Ziet er leuk uit, groter koeloppervlak (wat op het circuit wel degelijk nodig is)
Zal ongetwijfeld goed gaan remmen ja, Turbo remmen waren misschien ook voldoende geweest.
We zullen maar zeggen onder het motto: meer is beter
Wielnaven voor de achterzijde vandaag op de sloop van een B Vectra af gesloopt.
€40 2 stuks.
Geen geld als je ziet wat die dingen nieuw kosten.
Staan trouwens nog 2 V6'en op de sloop.
Een Vectra A en een B.
Misschien als iemand interesse heeft
Naven voor ga ik volgende week van die Vectra af halen.
Is bijna allemaal 4 gaats wat op de sloop staat
Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic nieuwe remmen
Geplaatst: 19 feb 2011 17:36
door Raymond-oud
als die vectra v6 met handbak is heb ik wel belang bij het schakeldeel en pook wat in de auto zit
dus pook schakelstang en ook dat cremekleurig ding waar de pook in zit