Pagina 43 van 79

Re: Bart's Astra --> X32SE

Geplaatst: 20 feb 2011 11:12
door Raymond-oud
niet een geschakelde plus vergeten
of verwisseld met de massa
ik had toen ook zo iets :mrgreen:

Re: Bart's Astra --> X32SE

Geplaatst: 20 feb 2011 11:17
door Bart(astra)
raymond schreef:niet een geschakelde plus vergeten
of verwisseld met de massa
ik had toen ook zo iets :mrgreen:

Zou zomaar kunnen, maar had er geen tijd meer voor.

Blijft wel raar van het motorstoringslampje en het niet kunnen uitlezen.

Dus ik denk dat het twee verschillende problemen zijn.

Re: Bart's Astra --> X32SE

Geplaatst: 20 feb 2011 11:21
door Raymond-oud
volgens mij is het toch zo dat als je ecu geen spanning krijgt je lampje ook niet kan branden
en als hij geen spanning krijgt kun je hem ook niet uitlezen

dus denk ik geschakeld plus naar je ecu
maar dat is een gokje

Re: Bart's Astra --> X32SE

Geplaatst: 20 feb 2011 11:31
door Bart(astra)
raymond schreef:volgens mij is het toch zo dat als je ecu geen spanning krijgt je lampje ook niet kan branden
en als hij geen spanning krijgt kun je hem ook niet uitlezen

dus denk ik geschakeld plus naar je ecu
maar dat is een gokje
Ik ga er zaterdag naar kijken.

Bedankt voor het meedenken ! :worship:

Re: Bart's Astra --> X32SE

Geplaatst: 20 feb 2011 11:39
door Erwin_dude
heb het toen ook gehad met de 2l inbouw. nergens geen stroom en geen enkele kik.. was toen ook geschakelde plus vergeten

Re: Bart's Astra --> X32SE

Geplaatst: 20 feb 2011 11:40
door Laagvlieger
ter hoogte van je koelvloeistofreservoir hangt als het goed is een 1 polige stekker met zwarte dikke kabel.
Deze moet op een contact komen. Dat is de voeding van je ECU.
Ik had dezelfde fout gemaakt toen :mrgreen:

Re: Bart's Astra --> X32SE

Geplaatst: 20 feb 2011 11:43
door The Undertaker
Laagvlieger schreef:ter hoogte va je koelvloeistofreservoir hangt als het goed is een 1 polige stekker met zwarte dikke kabel.
Deze moet op een contact komen. Dat is de voeding van je ECU.
Ik had dezelfde fout gemaakt toen :mrgreen:
Is dat eigenlijk bij alle Astra F's en V6 motoren zo :?:

Even een leermomentje :P

Re: Bart's Astra --> X32SE

Geplaatst: 20 feb 2011 11:44
door Raymond-oud
Laagvlieger schreef:ter hoogte va je koelvloeistofreservoir hangt als het goed is een 1 polige stekker met zwarte dikke kabel.
Deze moet op een contact komen. Dat is de voeding van je ECU.
Ik had dezelfde fout gemaakt toen :mrgreen:
ja aan die zat ik ook te denken
maar weet niet of een x25xe dat ook heeft
was al op zoek naar een schema maar ken hem even niet vinden

Re: Bart's Astra --> X32SE

Geplaatst: 20 feb 2011 11:45
door Laagvlieger
The Undertaker schreef:
Laagvlieger schreef:ter hoogte va je koelvloeistofreservoir hangt als het goed is een 1 polige stekker met zwarte dikke kabel.
Deze moet op een contact komen. Dat is de voeding van je ECU.
Ik had dezelfde fout gemaakt toen :mrgreen:
Is dat eigenlijk bij alle Astra F's en V6 motoren zo :?:

Even een leermomentje :P
Volgens mij alleen bij de V6.
Bij Astra F gaat het binnenlangs en bij een Vectra/Cali V6 via de motorruimte.

Re: Bart's Astra --> X32SE

Geplaatst: 20 feb 2011 11:51
door The Undertaker
OK, zal eens kijken in de draadboom die ik hier heb liggen (Astra F)

Re: Bart's Astra --> X32SE

Geplaatst: 20 feb 2011 14:50
door Bart(astra)
Laagvlieger schreef:
The Undertaker schreef:
Laagvlieger schreef:ter hoogte va je koelvloeistofreservoir hangt als het goed is een 1 polige stekker met zwarte dikke kabel.
Deze moet op een contact komen. Dat is de voeding van je ECU.
Ik had dezelfde fout gemaakt toen :mrgreen:
Is dat eigenlijk bij alle Astra F's en V6 motoren zo :?:

Even een leermomentje :P
Volgens mij alleen bij de V6.
Bij Astra F gaat het binnenlangs en bij een Vectra/Cali V6 via de motorruimte.
Er zat wel een dikke plus samen met de twee paarse relais (benzine en injectoren) die naar de grote zekeringhouder ging.
Maar of die voor de ecu is weet ik niet. Hij is wel aangesloten in elk geval.

Ik heb zelfs heel die zekeringhouder maar gebruikt, want mijn pluspool had niet genoeg ruimte voor alle kabels.

Re: Bart's Astra --> X32SE

Geplaatst: 20 feb 2011 15:43
door Erwin_dude
raymond schreef:
Laagvlieger schreef:ter hoogte va je koelvloeistofreservoir hangt als het goed is een 1 polige stekker met zwarte dikke kabel.
Deze moet op een contact komen. Dat is de voeding van je ECU.
Ik had dezelfde fout gemaakt toen :mrgreen:
ja aan die zat ik ook te denken
maar weet niet of een x25xe dat ook heeft
was al op zoek naar een schema maar ken hem even niet vinden

das inderdaad de kabel die als ik ook bedoel.. was ik toen ook vergeten.. heb um even gezekert in het bakje zitte

Re: Bart's Astra --> X32SE

Geplaatst: 22 feb 2011 20:46
door Theo Gsi
rijd dat hok nog niet :shutup: hihi
Ben benieuwt als het eenmaal loopt dan kom ik echt even kijken want ben wel benieuwt

Re: Bart's Astra --> X32SE

Geplaatst: 24 feb 2011 22:16
door The Undertaker
Hopelijk nog 2 nachtjes slapen voordat ze weer loopt Bart :wink:

Re: Bart's Astra --> X32SE

Geplaatst: 24 feb 2011 22:17
door Bart(astra)
The Undertaker schreef:Hopelijk nog 2 nachtjes slapen voordat ze weer loopt Bart :wink:

Dat hoop ik inderdaad echt ja ! 8)

Re: Bart's Astra --> X32SE

Geplaatst: 25 feb 2011 19:41
door GSI Racer
suc6 morgen!

Hopen dat die 6 pitten eens kunnen janken :lol:

Re: Bart's Astra --> X32SE

Geplaatst: 26 feb 2011 09:24
door Trompie
Spannond! :mrgreen:

Bij mij wilde die de eerste keer niet lopen vanwege verkeerde computer! Maar dat gaat bij jou vast allemaal goedkomen! :worship:

Re: Bart's Astra --> X32SE

Geplaatst: 26 feb 2011 18:16
door Bart(astra)
Vandaag was weer een kut dag...

Motor loopt nog steeds niet :twisted:

Startmotor draait inmiddels wel. De Zwart rode draad voor de aansturing moest in 1 van de bakstekkers worden doorgelust.

Motorlampje brand nog steeds niet. Hierdoor geeft de immo geen signaal vrij en krijgen de injectoren en brandstofpomp geen signaal, waardoor de motor dus niet aan wil slaan.

Krijg er een beetje een punthoofd van

Verder was er ook een massa op de ecu gaar.
Plus is in orde en alle massa's ook.

En als je een blauw rode draad op de ecu hebt, en die wordt in een originele stekker in de kabelboom ineens blauw zwart, dan is dat ook niet echt grappig

Maargoed, volgende week zaterdag, ondanks de carnaval, maar weer verder.
( en gelukkig heb ik maandag en dinsdag ivm carnaval ook vrij genomen, dus volgende week MOET het lukken)

Re: Bart's Astra --> X32SE

Geplaatst: 26 feb 2011 18:18
door The Undertaker
Minder man!

Re: Bart's Astra --> X32SE

Geplaatst: 26 feb 2011 18:26
door Trompie
Maar Bart, ik kan uit de vorige posts nog niet echt opmaken dat jij die plus die achter het koelvloeistofpotje zit ook hebt aangesloten? Dat was net zoals bij Marcel, Ray, Erwin en mij het probleem. Of lees ik er nu overheen?

Die 1-polige zwarte stekker bedoel ik

Re: Bart's Astra --> X32SE

Geplaatst: 26 feb 2011 18:28
door Raymond-oud
Trompie schreef:Maar Bart, ik kan uit de vorige posts nog niet echt opmaken dat jij die plus die achter het koelvloeistofpotje zit ook hebt aangesloten? Dat was net zoals bij Marcel, Ray, Erwin en mij het probleem. Of lees ik er nu overheen?

Die 1-polige zwarte stekker bedoel ik

ja dat is bij een c25xe boom
dit is een x25xe dat kan wel eens anders zijn

Re: Bart's Astra --> X32SE

Geplaatst: 26 feb 2011 18:36
door Bart(astra)
Trompie schreef:Maar Bart, ik kan uit de vorige posts nog niet echt opmaken dat jij die plus die achter het koelvloeistofpotje zit ook hebt aangesloten? Dat was net zoals bij Marcel, Ray, Erwin en mij het probleem. Of lees ik er nu overheen?

Die 1-polige zwarte stekker bedoel ik

Bij een x25xe zit er een dikke plus in het zekeringhoudertje bij de accu met maxi zekeringen.
Die is zeker aangesloten

Re: Bart's Astra --> X32SE

Geplaatst: 26 feb 2011 18:38
door Trompie
Bart(astra) schreef:
Trompie schreef:Maar Bart, ik kan uit de vorige posts nog niet echt opmaken dat jij die plus die achter het koelvloeistofpotje zit ook hebt aangesloten? Dat was net zoals bij Marcel, Ray, Erwin en mij het probleem. Of lees ik er nu overheen?

Die 1-polige zwarte stekker bedoel ik

Bij een x25xe zit er een dikke plus in het zekeringhoudertje bij de accu met maxi zekeringen.
Die is zeker aangesloten
Hmm, je zou dus eigenlijk even moeten weten waar allemaal bij contact stroom op hoort te staan en dan nameten. Volgens mij heb je het probleem dan zo gevonden!

Re: Bart's Astra --> X32SE

Geplaatst: 26 feb 2011 19:16
door oenatje
dat is balen bart

Re: Bart's Astra --> X32SE

Geplaatst: 26 feb 2011 19:16
door GSI Racer
shit man, het zit niet mee he!

nouja, opnieuw suc6 dan!! :wink: