Pagina 5 van 14

Geplaatst: 06 jan 2008 16:38
door Baas J.
Ja die spiegels passen op jou auto.

Geplaatst: 12 jan 2008 19:21
door Bassion
hallo. weer eens een vraag van mijn kant :wink: op de GSi bumpers zit'ten boven waar de gril normaal komt te zitten van die opstaand randjes. alleen als je een 94+ gril wil monteren kan dat niet (denk ik) omdat die dingen in de weg zitten. doe ik iets niet goed? of haalt normaal iedereen die dingen van de bumper en gril af?

Afbeelding

Afbeelding

En een geinig fototje van met achterschermen
Afbeelding

Geplaatst: 12 jan 2008 19:51
door Astrid_fahrer
Als je een grille na 94 erop zet past het gewoon precies boven de originele bumper zonder aanpassingen. gewoon erop klikken en klaar dan zul je zien dat het netjes past :D tenminste bij mij ging het vlekkeloos en de opstaande randjes waren geen enkel probleem

Geplaatst: 16 jan 2008 20:33
door Bassion
bij mij past het iig niet. maar daar vind ik wel wat op.

hebben 94+ spiegels dezelfde elektrtisch aansluiting als die van voor 94?

Geplaatst: 16 jan 2008 20:41
door Astrid_fahrer
Ik hoorde van sommigen dat ze de bumper voor een deel los moeten maken om net die ruimte te creeeren misschien dat dat werkt?

Geplaatst: 09 feb 2008 17:48
door Bassion
zo. lang geleden dat ik hier wat gepost heb.

zat weer met een nieuw projectje in me hoofd. een 2.0 16v met webers er op te gaan knutselen. is weer eens wat anders zeg maar.

Geplaatst: 09 feb 2008 19:58
door Rellie opt werk
Helaas kom je met webers niet door de keuring omdat die een behoorlijke Co uitstoot hebben...

Geplaatst: 09 feb 2008 20:00
door Trompie
Kun je beter throttle bodies nemen! :wink:

Geplaatst: 10 feb 2008 02:28
door gsipiloot
wat is eik t verschil tussen tb's en webers?

en wat is beter?

Geplaatst: 10 feb 2008 02:41
door Bassion
kwa co uitstoot klopt idd, mja met hier en daar wat geluk en connecties moet dat lukken, mja dit is ook in de ontwerpfase. want ik zou toch graag richting de 250 pk willen of meer. mja wil graag ook weer eens wa anders proberen.

Geplaatst: 10 feb 2008 02:49
door GrinX
gsipiloot schreef:wat is eik t verschil tussen tb's en webers?

en wat is beter?
Throttlebodies werken aan de hand van een injectie systeem en zijn beter te finetunen dan Webers.
Weber is gewoon een carberateur.

Werking carberateur
Jenvey Throttlebodies

Oftewel Webers / Carbs werken met sproeiers, Throttlebodies werken met (multipoint) injectie.

Kwa verbruik ligt het aan je rechtervoet, theoretisch gezien zouden throttlebodies zuiniger moeten zijn, echter zal je verbruik bij beiden een stuk omhoog gaan.
Een kennis van me heeft een Kadett C20XE met TB's, en hij is blij als hij 350 km op 1 tank haalt.
Maar buiten dat is het wel leuk speelgoed.

Geplaatst: 10 feb 2008 10:35
door oenatje
tja wie snel wil zijn met veel pkaas zal veel brandstof nodig hebben.

ik denk dat throttlebodies vetter is als webers

Geplaatst: 10 feb 2008 11:01
door chucky66
GrinX schreef:
gsipiloot schreef:wat is eik t verschil tussen tb's en webers?

en wat is beter?


Kwa verbruik ligt het aan je rechtervoet, theoretisch gezien zouden throttlebodies zuiniger moeten zijn, echter zal je verbruik bij beiden een stuk omhoog gaan.
Een kennis van me heeft een Kadett C20XE met TB's, en hij is blij als hij 350 km op 1 tank haalt.
Maar buiten dat is het wel leuk speelgoed.
hahaha ik ook soms ben ik blij dat ik het op 2 tanken haal :oops: :oops:

Geplaatst: 10 feb 2008 11:08
door Rallyastra
Maar ook gewicht verbruikt brandstof fred :lol: :lol: Maar Bas ik denk dat 250 pk met een niet geblazen motor beetje te hoog gegrepen is, of je moet er serieus geld tegenaan gooien. Maar met 250 PK heb je ongeveer een Groep A rally motor, daarvan kost alleen je kale motor al ongeveer 10.000 euro. en dan moet je alle aanbouw delen nog hebben dus reken maar zo op een 15.000 euro alleen voor je motor :wink:

Geplaatst: 10 feb 2008 15:26
door gsipiloot
Rallyastra schreef:15.000 euro alleen voor je motor :wink:

:shock: :shock: :shock: :shock: damn dan zou ik toch voor een mooi turbo'tje gaan :wink:

Geplaatst: 10 feb 2008 17:44
door Bassion
heb vandaag het een en eander besproken met een monteur uit de rally wereld etc. ben veeeeeel wijzer geworden. bedankt allen voor de wijze toevoegingen :wink:

Geplaatst: 26 feb 2008 23:20
door Bassion
dit project staat gelukkig ook niet stil.

vandaag het laatste van de 'auto' gehaald. tis nu een kale carosserie. zit helemaal niets meer aan of op. gelukkig is deze nog wel perfect zonder roest etc. alleen werkelijk alle rubbers of stofhoesjes moeten vervangen worden. Zelfs de rubbers van de motorsteunen zijn helemaal gar. heb eht nog nooit \o erg gezien, tevens ook alle kogels. Dit is zo gaar als de pest. nu wil ik alle rubbers en kusntof bussen gaan vervangen door powerflex ofzo. zijn er hier met ervaring daarmee?

tevens word alles gecoat. subframes, poten, stabilisator stangen achterbrug etc. alles word vernieuwd of gereviceerd. hij word beter als nieuw straks :lol:

ik hoop dat hij met een maand of2/3 naar de spuitert kan. moet nog eea gelast worden en wat bumperstjes etc pasgemaakt.

tevens ook druk bezig met een blokje opbouwen. hier komt ook weer alles nieuw in, zuigers, drijfstangen etc. word wel leuk denk ik.

Geplaatst: 27 feb 2008 06:33
door pascal1109
Sow....echt goed bezig man! Heel grondige aanpak heb je uiteindelijk het meeste plezier van! Succes

Geplaatst: 01 mar 2008 22:03
door Bassion
zo gister nieuwe gesmede overmaats zuigers gekocht, lagere compressie. het blok gaan we dan precies naar deze maat honen zodat dat gewoon 100% is, dan kan daar al weer geen risico meer inzitten.

nu gaan er ook nieuwe drijfstangen in komen. weet alleen nog niet welke. ik kan ook aan chromo of chrono H profiels drijfstangen komen die zijn wat goedkoper als wossener of carrillo. alleen ik ken het merk niet. misschien dat iemand ze hier kent?

Geplaatst: 02 mar 2008 16:06
door Bassion
ivm met het andere blokje wil ik er voor de veiligheid wat extra meters bij hebben.

nu zat ik te denken aan deze:
oliedruk,
turbodruk
air fuel ratio meter met omschakeling naar volt meter.

eigenlijk zou ik er nog graag een een olie temp meter bij hebben. mja 3 is eigenlijk meer als genoeg. wat denken jullie hiervan?

Geplaatst: 02 mar 2008 22:36
door GSi Twente
Bassion schreef:zo gister nieuwe gesmede overmaats zuigers gekocht, lagere compressie. het blok gaan we dan precies naar deze maat honen zodat dat gewoon 100% is, dan kan daar al weer geen risico meer inzitten.

nu gaan er ook nieuwe drijfstangen in komen. weet alleen nog niet welke. ik kan ook aan chromo of chrono H profiels drijfstangen komen die zijn wat goedkoper als wossener of carrillo. alleen ik ken het merk niet. misschien dat iemand ze hier kent?
Overmaatszuigers en dan alleen honen?

Drijftstangen zijn gewoon duur, en zit weinig prijsverschil tussen bepaalde merken.

Geplaatst: 02 mar 2008 22:45
door RedBill
Heej Bas... alles leuk en aardig, maar je weet het hè? Projecttopic dussuh: fotows! :lol:

Geplaatst: 03 mar 2008 17:11
door Bassion
met diamant hoon stenen is dat geen probleem, anders zijn ze zo op ja.

als mijn cam opgeladen is zal ik wel wat foto's maken van de spullen

edit: weet iemand toevallig waar ik tekening van een f28 bak kan vinden en van een c20let blok? of ebay sraan er wel van de f28 maar die worden niet naar nl verzonden.

Geplaatst: 04 mar 2008 21:36
door Bassion
hier een paar ouwe pics, met gsm gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

een let onderblok een een xe onderblok. 7 tubo zuigers, en nog 3 xe zuigers met drijfstangen, etc etc. alles compleet. alleen geen motor kabelboom. wel de computer enzo zit er bij.

Geplaatst: 04 mar 2008 22:42
door Rellie opt werk
Ik ook custom made zuigers laten maken :wink: