Project gsi van Bas
hallo. weer eens een vraag van mijn kant op de GSi bumpers zit'ten boven waar de gril normaal komt te zitten van die opstaand randjes. alleen als je een 94+ gril wil monteren kan dat niet (denk ik) omdat die dingen in de weg zitten. doe ik iets niet goed? of haalt normaal iedereen die dingen van de bumper en gril af?
En een geinig fototje van met achterschermen
En een geinig fototje van met achterschermen
Drive Fast ... Die Fucking Hard
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Berichten: 1336
- Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
- Locatie: Elst (Gld)
Als je een grille na 94 erop zet past het gewoon precies boven de originele bumper zonder aanpassingen. gewoon erop klikken en klaar dan zul je zien dat het netjes past tenminste bij mij ging het vlekkeloos en de opstaande randjes waren geen enkel probleem
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Berichten: 1336
- Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
- Locatie: Elst (Gld)
- Rellie opt werk
- forum-gebruiker
- Berichten: 1713
- Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
- Locatie: In mn eigen toko
Helaas kom je met webers niet door de keuring omdat die een behoorlijke Co uitstoot hebben...
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
- GrinX
- Oud-Clublid
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
- Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
- Contacteer:
Throttlebodies werken aan de hand van een injectie systeem en zijn beter te finetunen dan Webers.gsipiloot schreef:wat is eik t verschil tussen tb's en webers?
en wat is beter?
Weber is gewoon een carberateur.
Werking carberateur
Jenvey Throttlebodies
Oftewel Webers / Carbs werken met sproeiers, Throttlebodies werken met (multipoint) injectie.
Kwa verbruik ligt het aan je rechtervoet, theoretisch gezien zouden throttlebodies zuiniger moeten zijn, echter zal je verbruik bij beiden een stuk omhoog gaan.
Een kennis van me heeft een Kadett C20XE met TB's, en hij is blij als hij 350 km op 1 tank haalt.
Maar buiten dat is het wel leuk speelgoed.
Grtz, GrinX
hahaha ik ook soms ben ik blij dat ik het op 2 tanken haalGrinX schreef:gsipiloot schreef:wat is eik t verschil tussen tb's en webers?
en wat is beter?
Kwa verbruik ligt het aan je rechtervoet, theoretisch gezien zouden throttlebodies zuiniger moeten zijn, echter zal je verbruik bij beiden een stuk omhoog gaan.
Een kennis van me heeft een Kadett C20XE met TB's, en hij is blij als hij 350 km op 1 tank haalt.
Maar buiten dat is het wel leuk speelgoed.
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... tra+rollen
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
Maar ook gewicht verbruikt brandstof fred Maar Bas ik denk dat 250 pk met een niet geblazen motor beetje te hoog gegrepen is, of je moet er serieus geld tegenaan gooien. Maar met 250 PK heb je ongeveer een Groep A rally motor, daarvan kost alleen je kale motor al ongeveer 10.000 euro. en dan moet je alle aanbouw delen nog hebben dus reken maar zo op een 15.000 euro alleen voor je motor
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !
0546-562109
0546-562109
dit project staat gelukkig ook niet stil.
vandaag het laatste van de 'auto' gehaald. tis nu een kale carosserie. zit helemaal niets meer aan of op. gelukkig is deze nog wel perfect zonder roest etc. alleen werkelijk alle rubbers of stofhoesjes moeten vervangen worden. Zelfs de rubbers van de motorsteunen zijn helemaal gar. heb eht nog nooit \o erg gezien, tevens ook alle kogels. Dit is zo gaar als de pest. nu wil ik alle rubbers en kusntof bussen gaan vervangen door powerflex ofzo. zijn er hier met ervaring daarmee?
tevens word alles gecoat. subframes, poten, stabilisator stangen achterbrug etc. alles word vernieuwd of gereviceerd. hij word beter als nieuw straks
ik hoop dat hij met een maand of2/3 naar de spuitert kan. moet nog eea gelast worden en wat bumperstjes etc pasgemaakt.
tevens ook druk bezig met een blokje opbouwen. hier komt ook weer alles nieuw in, zuigers, drijfstangen etc. word wel leuk denk ik.
vandaag het laatste van de 'auto' gehaald. tis nu een kale carosserie. zit helemaal niets meer aan of op. gelukkig is deze nog wel perfect zonder roest etc. alleen werkelijk alle rubbers of stofhoesjes moeten vervangen worden. Zelfs de rubbers van de motorsteunen zijn helemaal gar. heb eht nog nooit \o erg gezien, tevens ook alle kogels. Dit is zo gaar als de pest. nu wil ik alle rubbers en kusntof bussen gaan vervangen door powerflex ofzo. zijn er hier met ervaring daarmee?
tevens word alles gecoat. subframes, poten, stabilisator stangen achterbrug etc. alles word vernieuwd of gereviceerd. hij word beter als nieuw straks
ik hoop dat hij met een maand of2/3 naar de spuitert kan. moet nog eea gelast worden en wat bumperstjes etc pasgemaakt.
tevens ook druk bezig met een blokje opbouwen. hier komt ook weer alles nieuw in, zuigers, drijfstangen etc. word wel leuk denk ik.
Drive Fast ... Die Fucking Hard
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Sow....echt goed bezig man! Heel grondige aanpak heb je uiteindelijk het meeste plezier van! Succes
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
zo gister nieuwe gesmede overmaats zuigers gekocht, lagere compressie. het blok gaan we dan precies naar deze maat honen zodat dat gewoon 100% is, dan kan daar al weer geen risico meer inzitten.
nu gaan er ook nieuwe drijfstangen in komen. weet alleen nog niet welke. ik kan ook aan chromo of chrono H profiels drijfstangen komen die zijn wat goedkoper als wossener of carrillo. alleen ik ken het merk niet. misschien dat iemand ze hier kent?
nu gaan er ook nieuwe drijfstangen in komen. weet alleen nog niet welke. ik kan ook aan chromo of chrono H profiels drijfstangen komen die zijn wat goedkoper als wossener of carrillo. alleen ik ken het merk niet. misschien dat iemand ze hier kent?
Drive Fast ... Die Fucking Hard
ivm met het andere blokje wil ik er voor de veiligheid wat extra meters bij hebben.
nu zat ik te denken aan deze:
oliedruk,
turbodruk
air fuel ratio meter met omschakeling naar volt meter.
eigenlijk zou ik er nog graag een een olie temp meter bij hebben. mja 3 is eigenlijk meer als genoeg. wat denken jullie hiervan?
nu zat ik te denken aan deze:
oliedruk,
turbodruk
air fuel ratio meter met omschakeling naar volt meter.
eigenlijk zou ik er nog graag een een olie temp meter bij hebben. mja 3 is eigenlijk meer als genoeg. wat denken jullie hiervan?
Drive Fast ... Die Fucking Hard
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Overmaatszuigers en dan alleen honen?Bassion schreef:zo gister nieuwe gesmede overmaats zuigers gekocht, lagere compressie. het blok gaan we dan precies naar deze maat honen zodat dat gewoon 100% is, dan kan daar al weer geen risico meer inzitten.
nu gaan er ook nieuwe drijfstangen in komen. weet alleen nog niet welke. ik kan ook aan chromo of chrono H profiels drijfstangen komen die zijn wat goedkoper als wossener of carrillo. alleen ik ken het merk niet. misschien dat iemand ze hier kent?
Drijftstangen zijn gewoon duur, en zit weinig prijsverschil tussen bepaalde merken.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
met diamant hoon stenen is dat geen probleem, anders zijn ze zo op ja.
als mijn cam opgeladen is zal ik wel wat foto's maken van de spullen
edit: weet iemand toevallig waar ik tekening van een f28 bak kan vinden en van een c20let blok? of ebay sraan er wel van de f28 maar die worden niet naar nl verzonden.
als mijn cam opgeladen is zal ik wel wat foto's maken van de spullen
edit: weet iemand toevallig waar ik tekening van een f28 bak kan vinden en van een c20let blok? of ebay sraan er wel van de f28 maar die worden niet naar nl verzonden.
Drive Fast ... Die Fucking Hard
- Rellie opt werk
- forum-gebruiker
- Berichten: 1713
- Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
- Locatie: In mn eigen toko
Ik ook custom made zuigers laten maken
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00