Pagina 5 van 6
Geplaatst: 07 aug 2007 11:50
door Roy 2.0 16v
pluggie schreef:Roy 2.0 16v schreef:whaha niels dichtbij!! WHAT
1x heengeweest haast 3,5 uur
kan beter naar marcel gaan op een dooie zaterdag, das even ruim een uurtje ofzo
Die wonen geen 2.5 uur van mekaar af hoor.
Eerder 45 minuten.
plug rijdt blijkbaar een turbo
Geplaatst: 07 aug 2007 12:19
door Maartje
pluggie schreef:Roy 2.0 16v schreef:whaha niels dichtbij!! WHAT
1x heengeweest haast 3,5 uur
kan beter naar marcel gaan op een dooie zaterdag, das even ruim een uurtje ofzo
Die wonen geen 2.5 uur van mekaar af hoor.
Eerder 45 minuten.
Eerder ruim een uur
Geplaatst: 07 aug 2007 12:56
door D_V_R_O_S
en nou al een keer eens wat gedaan of zit je weer een bericht te typen?
maar zoals als gezegd is, als jij een bocht in gaat en hij gaat meteen bwoop doen... dan ligt dat echt niet aan je brandstof toevoer vanuit je tank.
Eerdat je brandstof van je tank in je motor pruttelt ben je allang die mocht uit.. of je neemt de bocht beetje wijdt?
maar ik zou het dan ook eerder zoeken in de buurt onder je motorkappie.
draadje bungelt los of versleten?
is het echt IEDERE bocht naar rechts? en hoe scherp stuur je in,, alleen met scherpe bochten of ook met flauwe bochten?
maar even BTW:
je heb nu al zoveel adviezen gehad en misschien zelfs al wel oplossingen, maar geen van alle suggesties heb je nog uitgevoerd...
dus ik hou voor de rest me mond!
Geplaatst: 07 aug 2007 15:27
door Roy 2.0 16v
oke herhaling take 37
flauwe bochten geen last
alleen scherpe naar rechts, ja wat is scherp, gewoon normaal tot goed insturen dan is het in elke bocht ja, ik weet al wanneer ie gaat wegvallen
halverwege de bocht bwooaab wegvallen totdat ik weer recht ga
btw, mijn theorie, benzine komt dan niet bij de pomp, druk valt dus weg, hierdoor vrijwel meteen bwoo
pomp hoor je doorzoemen valt dus niet uit
sensordraad is n goede optie, van wat ik heb kunnen zien en voelen van bovenaf is het nog goed, nu nog eens van onderaf kijken
onder de kap is alles in goede conditie, schoon en regelmatig ingespoten met contactspray.
de sensoren die in aanmerking komen voor de hoofdprijs zijn?
vanavond pomp uitwisselen om dat uit te sluiten
dus vanavond laat update
Geplaatst: 07 aug 2007 18:07
door Raymond-oud
schroef een meter op je brandstof rail
zoek een dwerg en stop die onder de moterkap
en laat die kijken of de druk weg valt als je een bocht neemt
maar ik hou het op een draadbreuk of een slecht sensor
Geplaatst: 07 aug 2007 20:18
door chucky66
Geplaatst: 07 aug 2007 20:25
door chucky66
Roy 2.0 16v schreef:
laat liever zien hoe een juiste pomp eruit ziet
loop naar de pomp
hier je pomp
Geplaatst: 07 aug 2007 20:37
door bobosocka
ik lach me dood hier
waarom haal niet even een andere pomp ofzo bij de ooievaar, of kijk daar hoe het hoort te zitten
Geplaatst: 08 aug 2007 01:01
door Roy 2.0 16v
ja goed idee alleen ik werk elke dag en net 3 weken deze baan, dus beetje tijdgebrek als ze half 6/6uur dicht zijn
maar in ieder geval update van vanavond tests
pomp van een vriend niet kunnen testen, hij heeft een andere achterbank en deze zit goed vast op omslachtige manieren en dat had ie liever niet los. zou veel moeite kosten en had hij geen zin in, begreep ik wel
dus ik liet hem even meerijden om te merken wat ik nou bedoelde, en warempel het motroniclampje op dash ging een paar keer aan na het wegvallen in bochten
is nu dus iets uit te lezen!
zal eens kijken welke pinnen ik moet verbinden, heb ergens een lijst met de pinnen en codes
en ja zodra ik kan ga ik naar ooijevaar maar dan moet er wel een gsi staan 20ne of xe
hamvraag van vanavond
kan het motroniclampje gaan branden wegens een defecte pomp of benzinegebrek?? of echt alleen door een sensor?
Geplaatst: 08 aug 2007 06:57
door Bart(astra)
Lampje heeft gebrand -> dus uitlezen !
Geplaatst: 08 aug 2007 10:08
door bobosocka
Volgens mij gaat dat lampje niet branden als je pomp defect is ofzo. Wel als er ergens sluiting of een onderbreking zit. Je pomp wordt toch niet door je motronic aangestuurd ?!
Geplaatst: 08 aug 2007 11:57
door Roy 2.0 16v
Het relay wordt toch wel aangestuurd dus een foutcode hiermee doet volgens mij wel het lampje branden
maar vanavond weet ik de code (als t goed is)
the saga continues
Geplaatst: 08 aug 2007 12:25
door Matt
Vanavond? Gewoon effe naar je auto lopen en die 2 pinnetjes doorverbinden en uitlezen!
Hooguit 5 minuten werk
Geplaatst: 08 aug 2007 12:52
door bobosocka
Nou mijn benzinepomp relais ws ook eens stuk waardoor de auto spontaan uitviel tijdens het rijden maar kreeg echt geen foutcode.
Geplaatst: 08 aug 2007 15:26
door Laagvlieger
Op het relais krijg je zelden een foutcode.
Om dse simpele reden dat het stuurapparaat ook zijn voeding via dat relais krijgt, al dat relais stuk is krijgt je stuurapparaat geen voeding en kan ook geen foutcodes zetten dan he.
Geplaatst: 11 aug 2007 11:21
door Sounddragon
Hebbie het nou al gevonden ????
Geplaatst: 11 aug 2007 14:55
door orang-pinda
Sounddragon schreef:orang-pinda schreef:Dat inhouden in bochten lag bij mij aan de brandstofpomp.
En had laatst dat hij af en toe niet meer aanwou na een rit of helemaal niet, heb toen de pomp gewoon op een geschakelde plus gezet.
Contact aan=pomp aan.
Contact uit=pomp uit.
Als je je pomp op een geschakelde plus zet en je probleem is opgelost, dan ligt het dus NIET aan je pomp zelf, maar aan je brandstofpompRELAIS.
Is ook met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid een iets ander probleem als hier
Heeft uiteraard ook wel met de pomp te maken, maar dan anders
Als het echt aan de pomp zelf ligt, dan zou het probleem met een constante plus in dit geval nog steeds niet over zijn...
Het probleem dat ik heb opgelost dmv die geschakelde plus, is omdat hij niet meer wou starten.
Maar het probleem 'inhouden' in bochten, was bij mij opgelost toen ik een andere pomp eronder had gezet.
Ik had dus 2 verschillende problemen
Geplaatst: 11 aug 2007 19:03
door Roy 2.0 16v
vandaag uitgelezen, code 44
lamdasonde, te arm mengsel
dus door de verkeerde pomp
Wilde ik naar de sloop, was ie al dicht.. tot 16.00 op zaterdag
dus hopelijk van de week eens kijken of er wat bijstaat.
Geplaatst: 12 aug 2007 10:19
door Bart(astra)
Roy 2.0 16v schreef:vandaag uitgelezen, code 44
lamdasonde, te arm mengsel
dus door de verkeerde pomp
Wilde ik naar de sloop, was ie al dicht.. tot 16.00 op zaterdag
dus hopelijk van de week eens kijken of er wat bijstaat.
Ik zei toch "uitlezen " !!
Geplaatst: 12 aug 2007 12:29
door Raymond-oud
volgens mij heeft niels nog een pomp te koop
maar die is volgens mij voor een 18xe
Geplaatst: 27 aug 2007 23:49
door Roy 2.0 16v
eindelijk verholpen
na 1,5 maand ja
vanmorgen was ik het zat, wilde met de auto naar mn werk, wilde opeens weer niet starten en blijkbaar omdat ik ietsie scheef geparkeerd stond
(zelfde verhaal als scherpe bochten naar rechts, pomp krijgt geen benzine)
dus ik alsnog op de fiets naar mn werk en een kwartier te laat.
en omdat als het tegenzit, alles tegenzit... stond ik op een betaald parkeren plek, dus moest ik ook nog een bonnetje halen voor maximaal 2 uur... heb er een kraskaart bijgelegd, maximaal 4 uur, en een handgeschreven briefje geklad ''auto wilde niet starten, is z.s.m. weg, ik ben nu op de fiets naar werk''
en het heeft geholpen, geen boete
maar oke, ik na het werk snel langs de sloop, (staan 2 e266 gsi's C20NE)
snel pomp eruit gehaald en thuis vervangen
beetje doorstarten en jawol eureka alles weer goed. geen uitvallende motor meer en hopelijk start ie weer elke keer,
conclusie.:
gsi pomp is volledig met staal omhuld en die op mn foto had zwart plastic, waarschijnlijk van een normale astra
de hoek van de pomp is ook iets anders, gsi is rechter naar beneden, rare pomp stond schuiner.
Me dont kurrrr
wat nu nog te doen:
-ashoes rechtsvoor
-remblokken voor
-remolie
wie helpt me aankomend weekend ? ? zaterdag of zondag, zeg het maar!
Geplaatst: 28 aug 2007 00:07
door Da Evil Michael
kijk eens aan
das nog eens goed nieuws voor je na anderhalve maand. ik hoop voor je dat het nou opgelost is. suc7 ermee
Geplaatst: 28 aug 2007 01:04
door bobosocka
dat dat 1,5 maand heeft moeten duren
maarja hij is gemaakt
Geplaatst: 28 aug 2007 13:11
door Roy 2.0 16v
ja duurde lang, maarja hij reed ook wel maar niet goed in bochten
en toen ie gister niet wilde startten was de maat vol!
en verder, gebruik mn auto nu misschien 2x per week voor boodschappen en familiebezoekje. had nieteens tijd om te maken en langs sloop te gaan door fulltime werken
vanmiddag trouwens behoorlijke stoplichtsprint gedaan met 1 of andere peugeot 206 of 207
beetje onverwachts ging hij met gillende banden weg, hij kon beter normaal rijden, had hem een schaamtegevoel bespaard hehe
eerste meters zijn nog weleens spannend maar verder
Geplaatst: 28 aug 2007 19:30
door chucky66