Pagina 5 van 6
Geplaatst: 05 okt 2007 17:09
door Astrid_fahrer
zekers een nette cali zo zeg! die bumper is toch afgeleid van de bumper die in het DTM ook één of 2 jaar is gebruikt?
hij leek hierop maar dit is nog niet de goede..
Geplaatst: 08 okt 2007 19:52
door ricardo^gsi
Astrid_fahrer schreef:zekers een nette cali zo zeg! die bumper is toch afgeleid van de bumper die in het DTM ook één of 2 jaar is gebruikt?
hij leek hierop maar dit is nog niet de goede..
klopt jah achter bumper ook trouwens
skirts zou ik zo gauw even niet weten maar volgens mij horen die bij dit bumper pakket
Geplaatst: 16 okt 2007 12:24
door ricardo^gsi
jah het noodlot slaat weer toe
weer problemen
ik heel bijdehand zondag naar ahoy gegaan
was nix aan natuurlijk
nog tegen niels staan verkondigen dat et zo goed rijd en nooit meer problemen met die calibra
maar goed ik denk weg weze hier ga lekker naar de maasvlakte
duz ik lekker rije nog even rondje hier rondje daar
nou tog maar opweg naar de maasvlakte
denk zal gelijk s even top snelheid gaan checke
en hop standje 12 en gaan met die banaan
nou nix aan de hand vliege met dat aparaat
tot ik op een gegeve moment ongeveer 270 / 275 rij
voel ik me vermogen lichtjes weg zakken
duz trap gelijk me koppeling in zeg tege me vriendin der is iets mis
duz helemaal uit late rollen duz denk van probeer et nog even een keer kijke wat die doet
duz geef lichtjes onbelast gas
jah op 3 pote lope, duz motor af
kijk onder me kap is de olie uit me olie catchtank gespoten duz carter druk genoeg gehad
ik helemaal woest al daar
maargoed gesleept naar me werk
gister avond koppie der af getrokken en jah hor
trug bij af
gat in de zuiger van cil.4
duz dit word weer repareren en is even heel goed nadenken
want heeft der iemand nog suggesties wat dit nou zou kunnen
injectors zijn ultrasoon gereinigt
en der weer in gedaan duz
zou wel heel erg toeval zijn dat die weer op precies de zelfde cilinder zit nou
zou het niet der brandstof gallerij zelf kunnen zijn??
omdat cil.4 natuurlijk de laatste in rij is??
Geplaatst: 16 okt 2007 12:30
door Rellie opt werk
Kloten man, wat noem jij cilinder 4 ? vanaf links of rechts geteld linker cilinder is 1 rechter is 4. Bij cilinder 4 komt de brandstof binnen, wel genoeg druk ? kan je pomp wel genoeg brandstof leveren ? Zet er anders 2 brandstof pompen achter met een brandstof catch tank.
Geplaatst: 16 okt 2007 12:33
door GrinX
Dik klote, het kan vanalles zijn.
Verkeerd mengsel, te veel of te weinig koeling van de zuiger, verkeerde bougies gemonteerd, verkeerde ontsteking, koelprobleem in de motor zelf.
Het is zo en zo onverstandig om een motor die net gereviseerd is al meteen richting de 300 km/h te gaan trekken, dit moet je stapsgewijs opbouwen.
Geplaatst: 16 okt 2007 12:34
door ricardo^gsi
jah vanaf distributie geteld jah
duz rechter cilinder bij (bakkant)
jah druk genoeg toevallig vorige week nog naar gekeken
staat op 6 bar
want het is ook geen orginele brandstof pomp
Geplaatst: 16 okt 2007 12:35
door Peter_89
Das minder
Succes met de reparatie
Geplaatst: 16 okt 2007 12:39
door Rellie opt werk
Bouw er voor de zekerheid gewoon 2 pompen op, dan kan die nooit perongeluk een bel met lucht opzuigen. Baad het niet dan schaad het niet
Bij EDS is het trouwens verplicht 2 pompen als je op de bank gaat met behoorlijk wat motor vermogen, of je moet ondertekenen dat hun niet verantwoordelijk zijn voor de schade...
Geplaatst: 16 okt 2007 12:40
door GrinX
ricardo^gsi schreef:jah vanaf distributie geteld jah
duz rechter cilinder bij (bakkant)
jah druk genoeg toevallig vorige week nog naar gekeken
staat op 6 bar
want het is ook geen orginele brandstof pomp
GENOEG DRUK
Schroef daar eens wat druk van naar beneden.
Ik vind het niet gek dat je dan problemen krijgt.
6 bar is wel een beetje erg veel.
Geplaatst: 16 okt 2007 12:42
door Rellie opt werk
Idd 3,5 bar is genoeg, en gewoon 2 pompen dr aan met een catch tank.
Geplaatst: 16 okt 2007 12:45
door GrinX
Rellie opt werk schreef:Idd 3,5 bar is genoeg, en gewoon 2 pompen dr aan met een catch tank.
Idd.
Bekijk het eens van de andere kant.
De meer druk jij op je injector rail zet, de meer er door zal gaan naar de retour.
Te veel druk is echt nooit goed.
Laat hem als je hem gaat maken eens een keer fatsoenlijk afstellen.
Begin bij de vermogens waar jij aan wil toch langzaam maar eens aan een DTA te denken, je Motronic loopt echt tegen of misschien wel over de max.
Maar hoe dan ook 6 bar is echt veelste veel.
Geplaatst: 16 okt 2007 14:01
door RedBill
Hoe dan ook kloten, gaat weer veel knaken kosten!
Succes met de reparatie man!
Geplaatst: 16 okt 2007 15:19
door David
6 BAR????
Mijne is afgesteld op 2,5 bar en is meer als zat. ALs de wastgate was aangepast mag ik naar 2,8. Douw er eens grotere injectoren in (i.p.v. te reinigen) en schroef die druk eens omlaag ... denk dat dat een stuk "veiligere" instelling is.
En klopt wat Niels zei, EDS rollenbanken met een getunede turbo => verplicht benzinecatchtank met extra benzine pomp om luchtbellen te voorkomen en anders papiertje ondertekenen dat eventueel opgelope schade voor eige risico is.
Jammer hoor dat je problemen hebt! Succes ermee verders.
Geplaatst: 16 okt 2007 16:56
door opelforum
en daar gaat je geld
word weer een voltreffer zo te horen bij het revisie bedrijf
Geplaatst: 16 okt 2007 17:53
door vd_wel
lekker geregeld zo,
beetje zonde maarja zukke dingen gebeuren.
als je m kwijt moet stuur je maar een pm of mailtje.
Geplaatst: 16 okt 2007 18:20
door Matt
Ik zei toch dat je je Astra moest houden!!
Balen man
Geplaatst: 16 okt 2007 18:31
door GrinX
Gewoon geld in blijven pompen, en vooral er geen mensen naar laten kijken die er verstand en ervaring van hebben
Geplaatst: 16 okt 2007 19:55
door jeffrey c20let
tjonge jonge wat een pech kan je hebben
Als je het nog gaat opbouwen het spul zou ik zeker een andere ecu nemen wat grinx al zei
Dta,Motec,enz die alles goed in de gaten gaat houden smering,koeling,verbranding,enz want je word zo genadeloos hard afgestraft mischien door kleine foutjes
suc6 met het pech geval
Geplaatst: 16 okt 2007 20:05
door opelforum
mischien een iets veiliger vermogen nemen
Geplaatst: 16 okt 2007 20:09
door Laagvlieger
Oef das klote.
Wat was de oorzaak van de eerste motorschade dan?
Bedenk ook dat ALS er iets niet goe dis het ALTIJD cilinder 4 zal zijn die het begeefd.
Die wordt tehermisch het meest belast. Deze zit het verst verwijderd van de waterpomp en direct daarnaast zit de uitgang van het hete water terug in de waterpijp.
6 bar benzinedruk is ook waaanzin trouwens. Maar dat weet je ondertussen al. Op topvermogen komt de mengselsamenstelling erg nauw. Beter te rijk dan te arm. Das gelijk einde verhaal.
Geplaatst: 16 okt 2007 20:13
door GrinX
@Opelforum.... een veiliger vermogen? Als de basis niet goed is gaat hij ook met 204pk kapot.
@Laag.. te rijk is ook niet goed, al treed de brandstof dan wel op als koeling, maar verbrand ook weer tegelijk waardoor er nog meer hitte en onverbrande gassen vrijkomen.
Geplaatst: 16 okt 2007 20:17
door jeffrey c20let
Ik ben door DDV een keer getipt dat mijn lucht/brandstof niet optimaal was(hij had mijn vermogens uitdraai gezien en hij terijk liep dat zou bij mij de olie film op de cillinder wanden verminder/verwijderen )
Geplaatst: 16 okt 2007 20:23
door GrinX
Kijk... het is allemaal geweldig leuk, zoveel vermogen, zoveel koppel.. de kunst is om het heel te houden.
Als de basis niet goed is, verkeerde olie, slecht onderhoud, verkeerde bougies, verkeerde oliedruk, slechte koeling, verkeerd mengsel, etc......
dan staat het erg leuk op je uitdraai dat je 300 pk hebt, maar kun je er prozac op innemen dat het je geld gaat kosten.
Je houd het simpel weg niet heel.
Het gaat om de optimale afstelling (zeker) bij dergelijk geweld.
Het is niet.. ik gooi er wat benzine in, en het rijd wel.
Iets wat niet goed is als basis, zal met belasting bezwijken. (is het niet vroeg, dan is het iets later
)
Geplaatst: 16 okt 2007 20:29
door David
Denk dat Laagje bedoelt .. beter IETS te rijk dan IETS te arm bij hoge vermogens
En voordat dat oliefilmpje wordt weggespoeld door benzine zal die aardig wat te rijk voor moeten lopen denk ik persoonlijk. Zelfde als wat Grinx zei dat benzine gaan functioneren als koeling ... weet niet wat ik daar van moet denken, wat wordt er ingespoten? een druppeltje per inspuiting ofzo? Denk dat je daarmee een motor van 100++ graden niet gekoeld zal krijgen. Denk dat die invloed verwaarloosbaar is.
Let op: dit is mijn mening (logisch nagedacht), als iemand het tegendeel kan bewijzen na metingen ofzo geloof ik het gelijk
Bel eens een gernormeerd bedrijf op die echt verstand heeft van hoogvermogen turbo motoren ... denk dat ze ook je benzienedruk + injectoren combinatie af zouden raden (weet niet of je standaard injectoren gebruikt maar ga er van uit van wel aangezien je benzinedruk op 6bar afgesteld staat). Of ga keertje bij EDS langs ... echt maffe mensen zijn dat daar (vooral die Arno
) maar verstand van zaken hebben ze zeker!!
Geplaatst: 16 okt 2007 20:33
door GrinX
Die mensen bij EDS doen niks anders, dus daar is een LET met veel vermogen wel in goede handen
Beter nu even een smak geld ertegen aan gooien, en weer wat jaren / maanden probleemloos rijden, dan komende maand weer hetzelfde te hebben.
Je motor is niet oneindig uit te boren / te honen.