Pagina 5 van 10
Geplaatst: 15 mar 2007 08:03
door chucky66
oke mijn mening:
ik vroeg je een tijdje terug of je de astra buiten had staan of binnen weet je nog?
omdat je auto al heel lang in de plamuur staat trekt het vocht aan!
ook al staat hij binnen moet je toch uit kijken met vocht want plamuur is poreus .
als daar vocht in komt stook je dat met spuiten en cabine stoken er uit en komt het tussen de verf te liggen
sorry maar tis niet anders
Geplaatst: 15 mar 2007 12:30
door MHDS
chucky66 schreef:oke mijn mening:
ik vroeg je een tijdje terug of je de astra buiten had staan of binnen weet je nog?
omdat je auto al heel lang in de plamuur staat trekt het vocht aan!
ook al staat hij binnen moet je toch uit kijken met vocht want plamuur is poreus .
als daar vocht in komt stook je dat met spuiten en cabine stoken er uit en komt het tussen de verf te liggen
sorry maar tis niet anders
ja weet ik nog maar even dan 'n paar opmerkingen en vraagjes aan jouw...
ik heb vanaf November t/m Februari overdekt gestaan en hij heeft sindsdien geen water meer gevoelt en nee 't was er ook niet vochtig anders waren heus wel 'ns m'n ramen beslagen ofzo.. daarbij komt ook nog 'ns dat ik alles in November opnieuw gestript heb en opnieuw heb behandeld/ geplamuurd, dus als ik dat niet gedaan zou hebben zou die vlieger wel op kunnen gaan.. .
kheb niets voor niet 2 weken vrij genomen om van 's ochtends 8 tot 's avonds rond 8e bezig ermee te zijn.. plus vele vele avonduurtjes...
Mijn vraag aan jouw: maar waarom ligt 't dan (volgens de spuiter) aan m'n orginele lak?
even voor de duidelijkheid, ik snap ook wel dat je alleen meedenkt he, mocht 't rot uit m'n bek komen..
Geplaatst: 15 mar 2007 12:37
door MHDS
Ps. Bovendien, de motorkap was spiksplinter nieuw.. en 't dak dan? daar is ook bijv. ook totaal niet op geplamuurd...
Geplaatst: 15 mar 2007 14:19
door Sounddragon
Zit wel wat in wat hij aandraagt Fred, en zakkers hebben geen hol met vocht of voorbewerken te maken, dat is gewoon lomp spuiten, en al helemáál als het er 10 zijn
Ennehh.. @ MHDS : MP = Marktplaats.nl
Als je trouwens een GOEDE spuiter zoekt in de regio 010 heb ik wel een adresje voor je, die heeft de mijne vorig jaar ook gedaan.
Ik zou zowieso het herstelwerk niet meer bij dezelfde lamzak laten doen, zeker als je gewoon moet betalen
Geplaatst: 15 mar 2007 17:03
door MHDS
Sounddragon schreef:
Als je trouwens een GOEDE spuiter zoekt in de regio 010 heb ik wel een adresje voor je, die heeft de mijne vorig jaar ook gedaan.
thanx
Sounddragon schreef:
Ik zou zowieso het herstelwerk niet meer bij dezelfde lamzak laten doen, zeker als je gewoon moet betalen
mocht ik besluiten 'm nog 'n keer over te alten doen ga ik echt niet terug naar hem, zakkers eruit halen kost mij (vanzelfsprekend) niets
Geplaatst: 15 mar 2007 20:11
door chucky66
ik dacht dat jij hem een lange tijd in de plamuur had staan alles en delen in de spuitplamuur.
vocht op de ramen zegt niets over een vochtige omgeving plamuur zuigt zet maar eens iets van stof weg in een garage en loods of zo het stofbekleden ding zal klam worden.
op delen waar niets geplamuurt is weet ik ook niet.
zakkers hebben alleen maar met de man der spuit te maken
en zijn vaak ook nog weg te poetsen net als stofjes {silecone}
verder ben ik natuurlijk niet boos of zo
maar vind het gewoon zonde dat iemand geld betaald voor slecht werk
en dan geen garantie krijgt
een BTW bedrag mag nooit gezien worden als garantie derfing
Geplaatst: 15 mar 2007 20:59
door Melbo
pluggie schreef:Mijne idem. Toen die sealing van de kast, meneer zij 'jij hebt garantie voor het leven'.
Niet tevreden ooit met bumper: auto mocht ik meteen laten staan toen.
Ooit na de klappert, slotplaat ging werken, deur stond na paar weken paar mm naar buiten 'laat maar staan, kom morgen maar ophalen'.
Toen de sealing na 2 jaar ofzo losliet: laat maar staan kost 2 dagen.
Allemaal gratis.
Tuurlijk maakt zwart of wit uit. Schadeherstel Mikkers in dit geval, Focwa bedrijf... en op papier.
Beginprijs is wel anders natuurlijk.
Zelf bij mij als bij Plug. Mijn Astra is vorige week ook terug gegaan naar de spuiter. Mijn deur raakte mijn dorpel en door het vele malen op en dicht doen van de deur is de lak eraf gesleten. Tevens een plekje op mijn voorscherm en grill wat bijgewerkt moest worden en de achterklep onder de dakspoiler was nog niet helemaal naar mijn zin (normaal iemand zou het misschien niet eens zien).
Even langsgebracht bij de spuiterij en had hem 2 dagen later weer terug. Kreeg zelfs een potje poetsmiddel mee om hem er weer eens lekker bij te zetten!
Maar had dan ook een normale spuiterij gezocht waar ik zelf veel mocht doen, maar sommige dingen wilde hij absoluut zelf doen omdat het goed moest zijn. Prijs was daar dus ook naar...
Geplaatst: 15 mar 2007 22:19
door gsipiloot
Melbo schreef:Maar had dan ook een normale spuiterij gezocht waar ik zelf veel mocht doen, maar sommige dingen wilde hij absoluut zelf doen omdat het goed moest zijn. Prijs was daar dus ook naar...
mag ik vragen wat t spuiten jou heeft gekost? en was dat ook meteen met 2 nieuwe wielschermen en kokers onder de deuren?
Geplaatst: 16 mar 2007 00:16
door Ibiza TDI/ ex Astra SE
MHDS schreef:
ja weet ik nog maar even dan 'n paar opmerkingen en vraagjes aan jouw...
ik heb vanaf November t/m Februari overdekt gestaan en hij heeft sindsdien geen water meer gevoelt en nee 't was er ook niet vochtig anders waren heus wel 'ns m'n ramen beslagen ofzo.. daarbij komt ook nog 'ns dat ik alles in November opnieuw gestript heb en opnieuw heb behandeld/ geplamuurd, dus als ik dat niet gedaan zou hebben zou die vlieger wel op kunnen gaan.. .
kheb niets voor niet 2 weken vrij genomen om van 's ochtends 8 tot 's avonds rond 8e bezig ermee te zijn.. plus vele vele avonduurtjes...
Mijn vraag aan jouw: maar waarom ligt 't dan (volgens de spuiter) aan m'n orginele lak?
even voor de duidelijkheid, ik snap ook wel dat je alleen meedenkt he, mocht 't rot uit m'n bek komen..
ook al staat alles binnen het word toch klam, zeker met dit klimaat hier in nederland. of je auto zou verwarmd in de loods moeten staan en luchtdicht, maar neem aan dat dit niet het geval is. helaas voor jou dat alles zo uitvalt. ik heb echter met mijn astra die ik indertijd had ook wat schades gehad, maar zoals melbo zei bij een goede spuiterij/schadebedrijf betaal je daar ook naar voor goed werk. hoop voor jou dat alles verder goed komt. en evt overspuiten
Geplaatst: 16 mar 2007 07:13
door MHDS
ja, daar ben ik ook achter gekomen...
1 ding is zeker ik doe dat nooit meer
Geplaatst: 17 mar 2007 23:38
door black diamond
jens neem van de week even contact met mij op gaan we samen even een keer naar een spuiter om na te vragen of het er n og uit te polijsten is
en je zegt dat ie maar 1 laag hebt gehad
de mijne is ook compleet overgespoten in een andere kleur vorige week die heeft totaal 5 lagen gehad drie keer de kleur en 2 keer blanke lak en vooraf is ie eerst wit gepoten en daar nar met een soort vloeibaar plastic voor de afwerking van het plamuur
als ik zo je verhaal lees heb je gewoon een lul van een spuiter gehad die even snel wat knaakjes wilde verdienen
ik ben zelf bij vis autoschade in nieuwerkerk geweest en daar is echt alles netjes gedaan dus alle credits gaan naar vis auto schade
maar als je dus wilt kunnen we daar een keer langsgaan
Geplaatst: 18 mar 2007 02:18
door Sounddragon
Da's mijn spuitertjuh
Edwin is tha King
Geplaatst: 18 mar 2007 17:15
door Melbo
gsipiloot schreef:mag ik vragen wat t spuiten jou heeft gekost? en was dat ook meteen met 2 nieuwe wielschermen en kokers onder de deuren?
In totaal heeft mij het plaatsen van twee nieuwe wielkasten + nieuwe dorpels inclusief het strakmaken van mijn motorkap, parafaanplaat en achterklep (het weghalen van de ruitenwisser) en spuiten €4200,- gekost.
Maar ik had daarvoor een ongelukje gehad wat mijn schuld niet was waardoor er ook nog wat dingen hersteld moesten worden (zit dus bij bovenstaande prijs inbegrepen waardoor de totaalprijs wat hoger uit is gevallen). Dus de verzekering heeft eigenlijk alleen een stukje oranje lak op de voorzijde betaald...
Geplaatst: 18 mar 2007 19:22
door chucky66
4200€ ?
fuck he
Geplaatst: 18 mar 2007 19:59
door Melbo
chucky66 schreef:4200€ ?
fuck he
Normaal gesproken exclusief de schade van het ongeluk repareren zou het rond de €3000,- zijn geweest. Hoeveel heb jij destijds betaald dan Fred?
Geplaatst: 18 mar 2007 20:16
door gsipiloot
zo da zijn nog eens prijzen!! 4200 euro pfff
das echt een rib uit je lijf man! heb je destijds ook meteen een nier verkocht
dat is dus de reden dat mensen een beunhaas zoeken die prijzen zijn echt te gek man
ik ga ook voor een beunhaas en van te voren goede afspraken maken dan moet t goedkomen!
als ik 4200 euro besteed bij een beunhaas dan spuiten ze heb in 24 karaat goud man!
Geplaatst: 18 mar 2007 20:20
door Sounddragon
Pfff, ga nou geen beunhaas baggerdeverferop spuitbeurt vergelijken met een schade/restauratie/compleet andere kleur gespoten auto zeg..
Zit nogal een beetje verschil tussen
Geplaatst: 18 mar 2007 22:06
door pluggie
Rekening van mijn inkoppert van die belg was verzekeringswerk, zat al op 2800 euro meen ik. Vervangen van kast, deur bijwerken + zijkant volledig spuiten. Werk voorkant + richtwerk als 'extra' gedaan. Verkeken ze zich al op heb ik het gevoel.
Marcel was 1900 euro spuitwerk alleen, die deed verder elke montage en demontage alles zelf.
Wat Melbo zegt, 4200 groot bedrag, kun je wel voor terug komen, en strak + schadeherstel en hele wagen en de kasten + garantie.
En gsipiloot, succes met je beunhaas.
Wordt 24 karaats nep-goud met uitlopertjes. En roest terug na 6 maanden. Joehoeeee.
Bij bv Melbo, of ik, of bv Bart, zijn er iig geen klachten geweest. Is bij het beunhazen traject nu al paar keer flink goed raak geweest. Magoed, dat risico betaal je dan ook. Verschil is dat je achteraf dan niet kan zeuren.....
Geplaatst: 18 mar 2007 22:29
door Melbo
gsipiloot schreef:als ik 4200 euro besteed bij een beunhaas dan spuiten ze heb in 24 karaat goud man!
Lees nou eerst eens wat er staat! Die 4200 euro is inclusief het repareren van de schade die door dat ongeluk ontstaan is. Dat was ook 1200 euro. Dus voor 3000 euro was het normaal gedaan als ik die schade niet had gehad...
En net wat de rest zegt: have fun met je beunhaas!
Veel mensen zijn er aardig van terug gekomen (zie in dit topic het live voorbeeld!). Je kunt bij dit soort dingen gewoon niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten...
Geplaatst: 18 mar 2007 23:26
door RedBill
Ook ik heb alles netjes op rekening laten zetten, bij een erkend schadeherstelbedrijf, en daar ben ik erg tevreden over... Ook mijn wagen zit strak in de lak, front is er erg netjes opnieuw in gelast en schermen + hele zooi links en rechts vervangen, en ja, ook bij mij was het een rib uit mijn lijf, maar wel tot volle tevredenheid. Zou zo weer naar dat bedrijf toe gaan.
Geplaatst: 19 mar 2007 07:57
door chucky66
Melbo schreef:chucky66 schreef:4200€ ?
fuck he
Normaal gesproken exclusief de schade van het ongeluk repareren zou het rond de €3000,- zijn geweest. Hoeveel heb jij destijds betaald dan Fred?
is niet te vergelijken!!
ik was alleen al z'on bedrag aan verf en koplampen kwijt
Geplaatst: 19 mar 2007 09:29
door Melbo
En dan zegt ie tegen mij: fuck he!
Geplaatst: 19 mar 2007 11:51
door GSi Twente
Ja, Fred peutert zich nog eens even op z'n achterhoofd....
Hele normale prijzen eerlijk gezegd.
Reken eens 1 uur, manuur, wat iemand kan doen, ex materiaal.
Dan reken eens een gehele auto, dat maal de manuren en materiaal.
Heel normaal eerlijk gezegd.
Volledige auto's spuiten zit men eigenlijk niet in de beun op te wachten, teveel werk en moet vaak geld bij, als het goed gedaan moet worden.
Beun is altijd blokprijs en geen stuksprijs tarief, dus valt het hoger of lager uit, trek je conclusies maar weer...
Laatst nog gevraagd, in de beun, strakmaken en spuiten = 1750 euro.
Maarja, zonder bon, geen garantie.
Plaatwerker voor de Corsa-A van m'n broer neemt 17,50 euro per uur, hij zat nu al dik over de 40 uur heen, maar dat is dan weer iemand waar je op kunt vertrouwen, hele familie is bekend met hem.
Dus die flikt je niet wat...
Er zijn wel goeie beunhazen, maar je moet ze dan wel weten en eigen ervaring mee hebben gehad!
Geplaatst: 19 mar 2007 20:23
door Sounddragon
Gelukkig zijn er ook gewoon échte spuiterijen die niet overal een bon voor willen schrijven, en dan heb je geen beunhaas, maar een kwaliteitsspuiter die gewoon hetzelfde vakwerk levert als mét bon, alleen gaan jouw centen dan op aan zijn volgende vakantie ipv aan die bodemloze schatkist.
Verder maakt het geen verschil...
Geplaatst: 19 mar 2007 21:43
door chucky66
nou ik moet eerlijk zeggen dat ik natuurlijk ook niet duur uitwas maar dat heeft een reden!
de verf enz. was natuurlijk aan de prijs .
maar wat ik het grootste bull shit vind is dat als je het bij een bedrijf laat doen op zijn surinaams dat dan ook de garantie vervalt!!!
spuit hij zonder bon minder goed als met bon?
als ik iets doe zonder bon krijgt de klant ook gewoon garantie
simpel je staat achter je werk of niet!