Pagina 5 van 8
Geplaatst: 24 sep 2007 09:00
door Bartje,
Vorige week m'n velgen weg gebracht om te laten zandstralen..
De velgen waren namelijk niet zo mooi meer, en er zaten al meerdere laklagen op..
Afgelopen zaterdag heb ik ze weer opgehaald, helemaal ontdaan van alle laklaagjes, en klaar om weer mooi gemaakt te worden!!
De bedoeling is om het hart opnieuw te spuiten en de rand te polijsten, maar dan ga ik wel alles zelf doen.. Als ik de velgen weg zou brengen denk ik niet dat ik het gewenste resultaat zal krijgen, aangezien dan niet de hele rand wordt gepolijst.. En dat is natuurlijk wel zo mooi!!
even een "voor" en "tussen" foto.. op de "na" foto moeten jullie toch echt nog enkele maandjes wachten!!
Gr. Bart
Geplaatst: 24 sep 2007 13:01
door RedBill
Leuk bezig! Ga je het kleine beetje stoeprandschade ook laten fixen?
Geplaatst: 24 sep 2007 13:04
door Sounddragon
Mooie wielen
Dat wordt nog een heel drama om te polijsten vrees ik
Geplaatst: 24 sep 2007 19:36
door oenatje
netjes. mooi wielen trouwens
Geplaatst: 08 okt 2007 14:17
door Bartje,
RedBill schreef:Leuk bezig! Ga je het kleine beetje stoeprandschade ook laten fixen?
Daar zal ik met een grof schuurpapiertje moeten beginnen..
Geplaatst: 08 okt 2007 14:31
door Bartje,
Afgelopen zaterdag met het Astratje weer eens op de vermogensbank geweest..
Het resultaat was 123,9pk op de wielen..
En er vanuit gaande dat het verlies door de aandrijving ong 15% is, zou het vermogen op de krukas ong. 142pk moeten zijn..
Koppel weet ik even niet meer uit m´n hoofd, dus dat moet ik straks thuis weer even bekijken..
Het vorige blokje had wel 4pk meer op de wielen, maar het huidige blokje had weer een mooiere strakke air/fuel verhouding over het hele toerengebied..
Geplaatst: 06 nov 2007 08:34
door Bartje,
Ik heb een week of 2 geleden een Corsatje erbij gekocht..
Voornamelijk zodat het vrouwtje wat rijervaring op kan doen, maar stiekem vind ik het ook wel leuk om er in te crossen..
Het is een Corsa A3 1.2i uit 92 met 63000km echte km's op de teller..
Hij rijd en schakeld nog als nieuw!! en ook het interieurtje ziet er nog super netjes uit..
Afgelopen zaterdag meteen even naar de Opeltestdag geweest, en toen heb ik hem ook even van de onderkant mogen bekijken..
Valt allemaal niet tegen
, geen roest onder de auto te bekennen..
Ik wil wel in essen een verlagingsetje meenemen, want dat kan die wel gebruiken!!
En binnenkort dan ook maar eens een leuk setje waaiers scoren..
Geplaatst: 06 nov 2007 09:05
door snarfjuh
Leuk ragbakje
Geplaatst: 06 nov 2007 10:10
door GrinX
snarfjuh schreef:Leuk ragbakje
Hehehehe
Geplaatst: 21 dec 2007 08:56
door Bartje,
Van de week het uitlaatspruitstukje binnen gekregen die Niels voor me heeft gebakken
Als het morgen niet al te koud is (waarschijnlijk wel
) ga ik een poging doen om het te monteren.
Ik heb ook nog een rolletje hitteband liggen waarmee ik het wil inwikkelen, vind ik wel vet!!
Geplaatst: 21 dec 2007 14:16
door oenatje
gaaf man, ben benieuwd wat dat gaat doen op een c18xe
Geplaatst: 21 dec 2007 14:45
door Mad Driver
Effe over die spruitstuk...is dat hetzelfde als de spagettie?
Geplaatst: 21 dec 2007 15:47
door opelforum
is een c20xe spruitstuk ,met een gesneden flens voor de c18xe
let wel op ,mocht je er zelf aan beginnen ,dat niet elk c20xe spruitstuk gaat passen
Geplaatst: 21 dec 2007 16:33
door Army Gsi
Mad Driver schreef:Effe over die spruitstuk...is dat hetzelfde als de spagettie?
jup...de spruitstukken van de C20XE motoren zijn standaard al "macaronie"
4-2-1
trouwens wel heel vet dat ie aangepast is voor C18XE.
zat al op de foto te kijken....das toch een standaard C20XE ding
maar toen ik las ik dat ie voor C18XE was, en toen viel het kwartje ( euro ) pas
haha ... TOPPIE! ga door
Geplaatst: 21 dec 2007 17:33
door Mad Driver
vet man....kheb ook zo eentje, is dat nu speciaal aangepast aan de c18xe? of kan die ook op de c20xe?
Geplaatst: 21 dec 2007 17:34
door GSi Twente
Als een C18XE standaard géén spaghetti heeft, lijkt me dat nogal logisch dat Niels dit spruitstuk heeft pastgemaakt met een andere flens.
Do your homework reservebelg...
Geplaatst: 21 dec 2007 18:46
door adriaan
niet zo maar even een spagettie pakken van
een 16v maar je moet wel weten welke je moet hebben haha
Geplaatst: 23 dec 2007 02:06
door gsipiloot
hoezo zijn nie alle c20xe spruitstukken hetzelfde??
als ze uit een astra komen zijn ze toch allemaal identiek k kan me voorstellen dat een spruitstuk uit een vectra GT2000 misschien anders is
@ bartje
mooi spruitstuk k ben ook benieuwd wat t doet op jou blok
Geplaatst: 23 dec 2007 13:23
door RedBill
Uit een calibra is net anders dan uit een Astra. Volgens mij zijn die van een Kadett C20XE en een Astra C20XE wel hetzelfde.
Geplaatst: 23 dec 2007 14:39
door Bartje,
Er zijn een aantal verschillende C20XE spruitstukken.
Over het algemeen allemaal kleine verschillen, dat de bochtjes net iets anders lopen enzo.
Maar die van de Astra/Vectra/Calibra zijn op het moment dat de pijpjes samen zijn gekomen allemaal gelijk.. Dat komt ook omdat die modellen het zelfde subframe delen (alleen de 4x4 is iets anders)..
De Kadett heeft geen subframe en het spruitstuk is ook een stuk korter..
Het spruitstuk op de foto gaat ook helaas niet passen omdat het tegen mijn subframe aan komt
Geplaatst: 23 dec 2007 15:37
door RedBill
Ah, OK, want wat ik bij mijn huidige spruitstuk merk, is dat die erg dicht langs mijn hitteschild loopt terwijl mijn vorige spruitstuk dat niet deed. Maar daarvan was de flens weer niet goed...
Geplaatst: 13 jan 2008 01:31
door Bartje,
Ondertussen is het spruitstuk passend gemaakt onder auto icm een katvv van een C20XE.. Dus nu heeft tenmiste de hele uitlaat van spruitstuk tot einddemper de zelfde diameter!! Want origineel is ie behoorlijk geknepen voor de kat..
Vandaag ook nog druk geweest om de flens een hittebestendig kleurtje te geven en alles in te wikkelen met hitteband..
Geplaatst: 13 jan 2008 02:10
door adriaan
ziet er goed uit!!!!!
Geplaatst: 13 jan 2008 12:07
door pascal1109
Mooi man!
Geplaatst: 13 jan 2008 13:38
door Laagvlieger
En merk je nog aardig verschil kwa trekkracht?