Koop gister zo goed als rondgemaakt, het wordt die uit Alkmaar.
Nu zullen jullie wel denken, die is knettergek...
Maar als ik bekijk dat een Astra van 1991-1994 allemaal wel werk nodig hebben, maar de een vraagt voor een bijna dezelfde auto 1000 euro meer.
Met de tijd komt er dan toch wel nieuw plaatwerk aan, en kan ik het voor mezelf in 1 keer goed doen.
Dus al zou het een originele zijn, of een beetje aangeklede, kwestie blijft hetzelfde, dat er met roest, werk te doen is.
Deze had de motor verder goed in orde, distributie-set origineel Opel kost ook al weer aardig wat euro's, en deze heeft verder z'n beurt gehad.
Lexmaul inlaat, compleet Lexmaul groep A telt ook al aardig aan als je het nieuw koopt.
En tja, als ik de dingen bekijk wat mij extra geld op kan brengen, tegenover een auto die zover standaard is.
17 inch wordt verkocht, heb zelf al velgen, interieur wordt vervangen voor Calibra leer.
Rieger grill wil ik eraf hebben, wil gewoon weer origineel.
Verlagingsset wordt vervangen voor een betere, enz.
Al met al een paar honderd euro die me dan weer wat opbrengen.
Met een standaard auto dus nagenoeg niet.
Ik heb nu gezien de aanschaf dus geld over, en als ik die spullen verkoop daarvan ook wat geld over.
Wat ik al eerder zei, ik investeer alleen in noodzakelijke dingen.
Dus dat geld gaat met de tijd ter restauratie van het casco.
Alles heeft voor en nadelen, maar de prijs zit nu onder de 2000 en in vergelijking zie ik dan de waarde vrij normaal voor deze auto.
Al met al, van 3000 naar 2500 en toen naar 1900 euro.
Das alweer een verschil van 1100 euro waar ik wel aardig wat mee kan.
Hopelijk kan ik hem morgen ophalen, en dan vrijdag nog wat noodzakelijke dingen eraan doen, zodat ik rijden kan.
Hij maakt hem verder rijklaar, andere accu erin, wassen, en verder alles nakijken, plus nog wat extra spullen erbij.