KS"859" KOP GESCHEURD

Grote verbouwingen en projecten. (Car project show-off.)
Gebruikersavatar
Rijontzegging
forum-gebruiker
Berichten: 226
Lid geworden op: 18 sep 2004 15:17
Locatie: Nijmegen

Bericht door Rijontzegging »

Laagvlieger schreef:een zachter materiaal zal elastischer reageren op temperaturuswisselimgen dan een harder materiaal he.
Klinkt wel logisch dan dat ze niet zouden scheuren.
ja dat klinkt inderdaad logisch.

Charles 16V schreef:Of je bekijkt het zo,
Ze zacht dat ze eerste kapot gaan bij de koppakking.

maar ja blijft gewoon klote want heb ook al weer verhalen gehoord van als je enmaal een kop er vanafhaalt dat hij dan weer meer kans maakt om te lekken.
nee dit klinkt niet logisch want hij gaat toch juist niet kapot .maar er ontstaat toch gewoon speling tussen cilnderkop en het blok omdat de "bouten losweken" , toch?
officier Groeneveld is 8)
vexz
forum-gebruiker
Berichten: 384
Lid geworden op: 27 mar 2005 00:10
Locatie: Twente

Bericht door vexz »

Lijkt mij zoals ik het lees, de kop zachter is de bouten waarmee je de boel op elkaar draait en houd minder goed vast zitten, daardoor drukt ie de koppakking er niet goed tussen en is dat het zwakste punt om ollie en water te lekken, en doordat dat punt zwakker is zal dat eerder gebeuren dan haarscheurtjes.

Maar lijkt me dus ook dat als je er nieuwe rekbouten in draait beter ook gelijk het bypass, oftewel het scheuren van de kop kunt voorkomen, of repareren. (voorkomen als altijd beter al genezen lijkt me)
Tekst..
Gebruikersavatar
RobbieS
forum-gebruiker
Berichten: 291
Lid geworden op: 20 jun 2004 14:46
Locatie: Reserve Belg
Contacteer:

Bericht door RobbieS »

Ik heb het nagevraagd op het duitse Forum.

Het schijnt dat die 859-koppen "krom" kunnen trekken. Er was iemand die er zo al meerdere heeft gehad. Na meting bleek dat die koppen gewoon niet meer 100%recht waren.

Ze zeggen beste is een K700 te vinden die al tegen scheuren geprepareerd is.
Een 859 blijft een risico kop, vooral als je met meer vermogen gaat rijden.
"Chuck Norris ordered a BigMac at Burgerking, and got one"
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Rallyastra schreef:
Laagvlieger schreef:Dus als ik het goed begrijp scheurt een KS400/859 kop niet, maar is het du sgewoon puur koppakking probleem. Kopje deraf, nieuw koppakking, nieuwe bouten (zo en zo als je kop loshaalt) klaar?
Nu je dat zo zegt bedenk ik mij ook ineens wat, had toen een blokkie die ik aan GSi twente heb verkocht daar zou ook de kop van gescheurd zijn maar bleek ook alleen de koppakking te zijn, was de zelfde kop volgens mij
Dat was een KS700 kop.
Maar die laat ik binnenkort voor de zekerheid wel een buisje in monteren. :wink:
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
Von Stauffenberg
forum-gebruiker
Berichten: 102
Lid geworden op: 06 mar 2005 19:07
Locatie: Tussen verdacht veel Belgen
Contacteer:

Bericht door Von Stauffenberg »

GSi Twente schreef: Dat was een KS700 kop.
Maar die laat ik binnenkort voor de zekerheid wel een buisje in monteren. :wink:
Wil je dan terwijl ze er aan bezig zijn mooie duidelijke foto’s maken?
Indien mogelijk natuurlijk.
Lijkt me interessante materie voor ons allen C20XE rijdertjes :D
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Ik kan het revisie bedrijf wel vragen of ik foto's mag maken als ze bezig zijn.
Ik laat het namelijk doen....
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
Von Stauffenberg
forum-gebruiker
Berichten: 102
Lid geworden op: 06 mar 2005 19:07
Locatie: Tussen verdacht veel Belgen
Contacteer:

Bericht door Von Stauffenberg »

GSi Twente schreef:Ik kan het revisie bedrijf wel vragen of ik foto's mag maken als ze bezig zijn.
Ik laat het namelijk doen....
Hangt er idd van af wie het doet he.
Mja jammer maar niks aan te doen he :cry:
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

@Robbie.

In hoeverre trekken ze krom. Is het nog te vlakken???
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Von Stauffenberg
forum-gebruiker
Berichten: 102
Lid geworden op: 06 mar 2005 19:07
Locatie: Tussen verdacht veel Belgen
Contacteer:

Bericht door Von Stauffenberg »

RobbieS schreef:Ik heb het nagevraagd op het duitse Forum.

Het schijnt dat die 859-koppen "krom" kunnen trekken. Er was iemand die er zo al meerdere heeft gehad. Na meting bleek dat die koppen gewoon niet meer 100%recht waren.
Laagvlieger schreef:@Robbie.

In hoeverre trekken ze krom. Is het nog te vlakken???
Vlakken is idd wel een optie zeker?
Nie?
Vraag da es op het duitse forum.
opelforum
forum-gebruiker
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 feb 2004 19:26
Locatie: ridderkerk
Contacteer:

Bericht door opelforum »

idd de 400 koppen zijn te zacht daarom scheurt het olie water kanaal n iet
maar de kop bouten willen wel is los komen door hoge temperatuurs verschillen die optreden door uitzetten en krimpen

tja je hebt ok m2,8 koppen van coscast

wat dat betreft heeft opel er niet echt een systeem inzitten

wat op de plank ligt gebruiken ze dan maar
bij wijze van spreken

maar voorkomen is beter als genezen

het spul moet los zorg dat dit geen 2e keer gebeurt

neem een coscast of 700 kop die geprepareert is

en ja buisje persen klinkt makkelijker dan het is

maar je geheim van de smid he :D :D :D ik zeg niks
volle tank voor 19 euro hahahahaha
vexz
forum-gebruiker
Berichten: 384
Lid geworden op: 27 mar 2005 00:10
Locatie: Twente

Bericht door vexz »

Voorlopig is er niks aan de hand. Er zit wel een 400 op, maar is nog prima in orde. (120.000 km is ook niet echt veel) plus dat de auto qua motor nog standaard is, niet gechipt of wat dan ook.

Als er wat mis gaat, of het blok moet toch open dan aanpakken die handel. Voor de rest goed in de gaten houden.

Lijkt me als zo'n kop krom trekt en hij is te vlakken dat ie daarna weer kan kromtrekken, vlakken is toch materiaal eraf halen dus minder dik, al is het misschien maar millimeter werk of minder?
Tekst..
Gebruikersavatar
Rijontzegging
forum-gebruiker
Berichten: 226
Lid geworden op: 18 sep 2004 15:17
Locatie: Nijmegen

Bericht door Rijontzegging »

nou dat wordt dus alvast op zoek naar een geprepde 700 of een coscat
officier Groeneveld is 8)
Gebruikersavatar
RobbieS
forum-gebruiker
Berichten: 291
Lid geworden op: 20 jun 2004 14:46
Locatie: Reserve Belg
Contacteer:

Bericht door RobbieS »

Laagvlieger schreef:@Robbie.

In hoeverre trekken ze krom. Is het nog te vlakken???
"Wenn man da das Meßwerkzeug drauf legt ist zwischen den Brennräumen an den Stegen ne richtige mulde drin. "

staat geen echte maat bij.

"Ich würde die köpfe nicht mehr bei Leistungsgesteigerten Fahrzeugen verbauen "

Dus ik denk dat zo'n kop wel te hergebruiken is. De mate van "verbuiging" is wel te zien neem ik aan a.d.h.v. een stalen rei. Dan kun je zelf meten hoeveel het verschil is. Daarna kijken hoeveel er nog te vlakken is, en of die hoeveelheid genoeg is om de "kromming" eruit te krijgen.
"Chuck Norris ordered a BigMac at Burgerking, and got one"
Gebruikersavatar
Darknexus
forum-gebruiker
Berichten: 62
Lid geworden op: 18 apr 2004 18:39
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Darknexus »

GDVD:(

Heb ook KS700 :(.
En ook gescheurde cilinderkop.

Maar ik laat het binnenkort door roadrunner fixen :D


http://www.eds-motorsport.de/gb/service ... opfrep.htm
<= Alles in Engels :)
Gebruikersavatar
Rijontzegging
forum-gebruiker
Berichten: 226
Lid geworden op: 18 sep 2004 15:17
Locatie: Nijmegen

Bericht door Rijontzegging »

Darknexus schreef:GDVD:(

Heb ook KS700 :(.
En ook gescheurde cilinderkop.

Maar ik laat het binnenkort door roadrunner fixen :D


http://www.eds-motorsport.de/gb/service ... opfrep.htm
<= Alles in Engels :)
jezus dat ding is ook al een jaar gescheurd ofnie? :lol:
officier Groeneveld is 8)
Gebruikersavatar
Darknexus
forum-gebruiker
Berichten: 62
Lid geworden op: 18 apr 2004 18:39
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Darknexus »

Ja :P was al gescheurd toen ik hem kocht :(.
De eigenaar zei van dat zijn koppakking neit goed was of sow.

Maarja ik rij el al een jaar mee rond en heb niet echt veel problemen mee gehad:). Ik heb wel reserve slangen gehaald totdat ie gemaakt wordt :).
Gebruikersavatar
Rijontzegging
forum-gebruiker
Berichten: 226
Lid geworden op: 18 sep 2004 15:17
Locatie: Nijmegen

Bericht door Rijontzegging »

heb je dan geen olie bij je koelvloeistof?
officier Groeneveld is 8)
Gebruikersavatar
Darknexus
forum-gebruiker
Berichten: 62
Lid geworden op: 18 apr 2004 18:39
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Darknexus »

jawel maar ik ververs het om de 2 maanden :(
Gebruikersavatar
Rijontzegging
forum-gebruiker
Berichten: 226
Lid geworden op: 18 sep 2004 15:17
Locatie: Nijmegen

Bericht door Rijontzegging »

oh ok :D
officier Groeneveld is 8)
Gebruikersavatar
Darknexus
forum-gebruiker
Berichten: 62
Lid geworden op: 18 apr 2004 18:39
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Darknexus »

En jij? :)
opelforum
forum-gebruiker
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 feb 2004 19:26
Locatie: ridderkerk
Contacteer:

Bericht door opelforum »

nood oplossing kan ook even halve fles dreft in je koeltankje
spoelt die lekker schoon


tis even beter als niks

en beter voor je rubber slangen ook
deze vreten weg van de olie
volle tank voor 19 euro hahahahaha
Hans
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 695
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:40
Locatie: Heemskerk

Bericht door Hans »

lol, dop los,, schuimparty!
LIVE IN THE FAST LANE
opelforum
forum-gebruiker
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 feb 2004 19:26
Locatie: ridderkerk
Contacteer:

Bericht door opelforum »

nee valt mee, maar het houd wel je blok en slangen van binnen schoon

anders krijg je van die vieze dikke drab die je er haass niet uit krijgt
volle tank voor 19 euro hahahahaha
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

RobbieS schreef:
Laagvlieger schreef:@Robbie.

In hoeverre trekken ze krom. Is het nog te vlakken???
"Wenn man da das Meßwerkzeug drauf legt ist zwischen den Brennräumen an den Stegen ne richtige mulde drin. "

staat geen echte maat bij.

"Ich würde die köpfe nicht mehr bei Leistungsgesteigerten Fahrzeugen verbauen "

Dus ik denk dat zo'n kop wel te hergebruiken is. De mate van "verbuiging" is wel te zien neem ik aan a.d.h.v. een stalen rei. Dan kun je zelf meten hoeveel het verschil is. Daarna kijken hoeveel er nog te vlakken is, en of die hoeveelheid genoeg is om de "kromming" eruit te krijgen.
Das weer wat duidleijker.
Als het mijn kop was ging ie mooi naar de vlakker even paar tiende eraf laten rossen.
Op standaardblok kan dat best.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Rijontzegging
forum-gebruiker
Berichten: 226
Lid geworden op: 18 sep 2004 15:17
Locatie: Nijmegen

Bericht door Rijontzegging »

Darknexus schreef:En jij? :)
ik heb mn koelvloeistof ververst bij het erinzetten van mn temp.sensor.
maar normaal gesproken doe ik het niet :D
officier Groeneveld is 8)
Plaats reactie