Pagina 5 van 9
Geplaatst: 24 okt 2004 11:47
door RobbieS
@Bossa, ja voor een student doe ik het best goed
, maar daarbij moet ik ook zeggen dat ik met het opbouwen van mn astra tot wat ie nu is extreem veel geluk heb gehad dat ik de juiste onderdelen/mensen tegenkwam op het juiste moment.
Ook heel veel geluk dat ik Neal goed ken, veel profijt van gehad.
@Sounddragon,
meer op zn falie niet direct. Wat ik al zei deze turbo zal op een standaard motor niet meteen meer vermogen geven. De druk zal op de standaard waarden worden afgesteld. De C20let heeft een electronische boost-regeling, of ik kan een handmatige boostcontroller plaatsen om de maximum druk op een vast punt af te stellen dus dat die daar nooit overheen gaat.
Het geen wat wel zou moeten is dat de turbo door zn betere eigenschappen veel beter op moet pakken en het vermogen over een breder gebied beschikbaar maken.
Pas als ik de druk opvoer en daarnaast heel de onsteking inspuiting enz. erop aanpas kun je hiermee heel wat vermogen halen. Maar dat doe ik dus niet, ik rij met de standaard ECU setup en de standaard boost-waarden waardoor het vermogen nooit veel zal stijgen. Enkel dus misschien eerder en langer beschikbaar is.
@Sandro,
nee ik rijd met een green open-air filter.
Ik heb al weleens astra turbo's gezien met een standaard calibraturbo filterbak, maar dan hebben ze of de onderkant van de bak afgeslepen, of een gemodificeerde zelfgemaakte onderbak.
Geplaatst: 24 okt 2004 11:49
door Nick-GSI
Bossa' schreef:bobosocka schreef:K heb nog nooit een Astra LET gezien met orgineel filter. Volgens mij past dat geeneens.
Dit is er toch 1 met origineel luchtfilterbak?
neej bossa deze ligt in een calibra
Geplaatst: 24 okt 2004 11:57
door Bossa'
Nick-GSI schreef:Bossa' schreef:bobosocka schreef:K heb nog nooit een Astra LET gezien met orgineel filter. Volgens mij past dat geeneens.
Dit is er toch 1 met origineel luchtfilterbak?
neej bossa deze ligt in een calibra
Ik lees selectief
Geplaatst: 24 okt 2004 12:04
door Bossa'
RobbieS schreef:@Bossa, ja voor een student doe ik het best goed
, maar daarbij moet ik ook zeggen dat ik met het opbouwen van mn astra tot wat ie nu is extreem veel geluk heb gehad dat ik de juiste onderdelen/mensen tegenkwam op het juiste moment.
Ook heel veel geluk dat ik Neal goed ken, veel profijt van gehad.
Mooi toch!
Geplaatst: 24 okt 2004 23:50
door RobbieS
Ja dat wel, maar ik hoop eigenlijk dat ik de grootste ongein heb gehad. Wil nu eens een end blijven rijden.
Ik moet het ook niet te bond maken, wil eind van de maand liefst toch altijd wel wat overhouden. Maarja als je geld hebt is het altijd zo verleidelijk om het uit te geven aan dingen op het verlanglijstje
Geplaatst: 01 nov 2004 16:15
door Speedworks
Kop op Robbie, dat ding MOET ertegenaan
best courtenay nog eens contacteren voor dat spruitstuk met centrale uitgang
Geplaatst: 01 nov 2004 20:24
door RobbieS
er wordt gekeken naar de mogelijkheden
Geplaatst: 01 nov 2004 21:42
door AstraGSI
bobosocka schreef:K heb nog nooit een Astra LET gezien met orgineel filter. Volgens mij past dat geeneens.
Geplaatst: 02 nov 2004 07:29
door Blue Vectra
Geplaatst: 10 dec 2004 17:35
door RobbieS
We zitten niet stil
Spul wat ik had besteld van de Nissan kwam tegen de bak aan vandaar dat alles maatwerk moest worden. Kzag het zelf eerst nie zo zitten, maar eerst heel veel informeren, en met de juiste mensen komt het helemaal goed
flens aan turbo voor home-made downpipe is eindelijk klaar. Aangezien er totaal geen symmetrie zit in de gaten was het best een klotewerk om de flens te tekenen met autocad, zeker de contourlijnen rondom. Rechtafhoeken enz kon ook wel maar is geen gezicht. Hierna moest ie in een CNCfreesbank welke m uit kon fresen adhv deze tekening.
Zie hier resultaat, vind m zelf supergoed gelukt past ook netjes op de turbo.
Bedoeling is er een high-flow downpipe van te maken. Buizen zijn al op maat gemaakt. Om het efficient te houden worden de gassen vanuit het turbinerad en wastegate gescheiden gehouden. 60mmbuis voor de turbine, en 32 voor wastegate. Deze zal overgaan in een 70mm uitlaat.
begint totaal 92mm in gescheiden in 2 buizen, tov 60 origineel.
Voldoende flow
Hopelijk volgende week laten lopen, kijken of de drukregeling goed is/blijft, kijken of alles beetje goed houdt.
Eindelijk het einde in zicht, ding staat al vanaf augustus stil.
Geplaatst: 10 dec 2004 19:19
door Laagvlieger
ZOZO ! goed bezig Robbie!!!!!
Geplaatst: 10 dec 2004 19:54
door Sounddragon
Geplaatst: 10 dec 2004 22:17
door sandro
wist niet dat jou bakkie ook al een tijd stil stond...
wel vet hoor alles zelf doen
succes ermee
sandro
Geplaatst: 15 dec 2004 18:27
door RobbieS
credits gaan ook vooral uit naar de las-boys
owja was ik vergeten
zonder autocad tekening geen, CNC gefreesde flens
Geplaatst: 17 dec 2004 21:00
door RobbieS
laatste onderdeeltjes stromen binnen.
Standaard calibra turboventilator past dus niet meer voor de radiateur, omdat de turbo een stukkie verder naar voren komt.
Enige oplossing was degelijke kleine koelvinnetjes. Gelukkig hadden ze bij Biesheuvel nog liggen. Wel best dure poep, voor zo'n 22cm diameter ding.
Owja en nog een little bling thingie
voor bijrijders "look but don't touch"
Geplaatst: 17 dec 2004 22:56
door Laagvlieger
Wordt leuk projectje robbie!!!!
Geplaatst: 17 dec 2004 22:59
door RobbieS
ist al 4 maanden
t begint nu eindelijk ergens op te lijken, na 4 maanden vallen puzzelstukjes zeg maar op hun plaats.
Geplaatst: 05 jan 2005 23:54
door RobbieS
nog even wat fotootjes.
eerste dingetjes vastpunten
wat kunnen we maximaal kwijt.....
dichtbakken maar
flens opvullen etc, met TIG
resultaat, ongepoetste home made 70mm downpipe
Bíjna zijn we klaar met de spullen maken, hopend deze week nog te kunnen starten
Geplaatst: 05 jan 2005 23:57
door David
Sow .... lekker bezig Robbie ... ben echt benieuwd naar het eidresultaat
Geplaatst: 06 jan 2005 01:21
door Sin
Geplaatst: 06 jan 2005 01:43
door Sounddragon
Geplaatst: 06 jan 2005 09:45
door djfloske
goed bezig robbie
Geplaatst: 06 jan 2005 12:46
door bas1984
toppie kerel!!!!
goed bezig!!!!!
mzzl bas
Geplaatst: 06 jan 2005 17:26
door jeffrey c20let
kicke hoor
jeffrey
Geplaatst: 06 jan 2005 18:07
door Metal M GSI
Zo lekkah beetje schot in de zaak!