Astra Turbo (garrett) kleine update
- RobbieS
- forum-gebruiker
- Berichten: 291
- Lid geworden op: 20 jun 2004 14:46
- Locatie: Reserve Belg
- Contacteer:
@Bossa, ja voor een student doe ik het best goed , maar daarbij moet ik ook zeggen dat ik met het opbouwen van mn astra tot wat ie nu is extreem veel geluk heb gehad dat ik de juiste onderdelen/mensen tegenkwam op het juiste moment.
Ook heel veel geluk dat ik Neal goed ken, veel profijt van gehad.
@Sounddragon,
meer op zn falie niet direct. Wat ik al zei deze turbo zal op een standaard motor niet meteen meer vermogen geven. De druk zal op de standaard waarden worden afgesteld. De C20let heeft een electronische boost-regeling, of ik kan een handmatige boostcontroller plaatsen om de maximum druk op een vast punt af te stellen dus dat die daar nooit overheen gaat.
Het geen wat wel zou moeten is dat de turbo door zn betere eigenschappen veel beter op moet pakken en het vermogen over een breder gebied beschikbaar maken.
Pas als ik de druk opvoer en daarnaast heel de onsteking inspuiting enz. erop aanpas kun je hiermee heel wat vermogen halen. Maar dat doe ik dus niet, ik rij met de standaard ECU setup en de standaard boost-waarden waardoor het vermogen nooit veel zal stijgen. Enkel dus misschien eerder en langer beschikbaar is.
@Sandro,
nee ik rijd met een green open-air filter.
Ik heb al weleens astra turbo's gezien met een standaard calibraturbo filterbak, maar dan hebben ze of de onderkant van de bak afgeslepen, of een gemodificeerde zelfgemaakte onderbak.
Ook heel veel geluk dat ik Neal goed ken, veel profijt van gehad.
@Sounddragon,
meer op zn falie niet direct. Wat ik al zei deze turbo zal op een standaard motor niet meteen meer vermogen geven. De druk zal op de standaard waarden worden afgesteld. De C20let heeft een electronische boost-regeling, of ik kan een handmatige boostcontroller plaatsen om de maximum druk op een vast punt af te stellen dus dat die daar nooit overheen gaat.
Het geen wat wel zou moeten is dat de turbo door zn betere eigenschappen veel beter op moet pakken en het vermogen over een breder gebied beschikbaar maken.
Pas als ik de druk opvoer en daarnaast heel de onsteking inspuiting enz. erop aanpas kun je hiermee heel wat vermogen halen. Maar dat doe ik dus niet, ik rij met de standaard ECU setup en de standaard boost-waarden waardoor het vermogen nooit veel zal stijgen. Enkel dus misschien eerder en langer beschikbaar is.
@Sandro,
nee ik rijd met een green open-air filter.
Ik heb al weleens astra turbo's gezien met een standaard calibraturbo filterbak, maar dan hebben ze of de onderkant van de bak afgeslepen, of een gemodificeerde zelfgemaakte onderbak.
"Chuck Norris ordered a BigMac at Burgerking, and got one"
Ik lees selectiefNick-GSI schreef:neej bossa deze ligt in een calibraBossa' schreef:Dit is er toch 1 met origineel luchtfilterbak?bobosocka schreef:K heb nog nooit een Astra LET gezien met orgineel filter. Volgens mij past dat geeneens.
AstraG::1.8 TURBO©Turbocharged by Dbilas Dynamic® => Sold!
New daily => -=[Corsa 1.8 GSi '04]=-
New daily => -=[Corsa 1.8 GSi '04]=-
RobbieS schreef:@Bossa, ja voor een student doe ik het best goed , maar daarbij moet ik ook zeggen dat ik met het opbouwen van mn astra tot wat ie nu is extreem veel geluk heb gehad dat ik de juiste onderdelen/mensen tegenkwam op het juiste moment.
Ook heel veel geluk dat ik Neal goed ken, veel profijt van gehad.
Mooi toch!
AstraG::1.8 TURBO©Turbocharged by Dbilas Dynamic® => Sold!
New daily => -=[Corsa 1.8 GSi '04]=-
New daily => -=[Corsa 1.8 GSi '04]=-
- RobbieS
- forum-gebruiker
- Berichten: 291
- Lid geworden op: 20 jun 2004 14:46
- Locatie: Reserve Belg
- Contacteer:
Ja dat wel, maar ik hoop eigenlijk dat ik de grootste ongein heb gehad. Wil nu eens een end blijven rijden.
Ik moet het ook niet te bond maken, wil eind van de maand liefst toch altijd wel wat overhouden. Maarja als je geld hebt is het altijd zo verleidelijk om het uit te geven aan dingen op het verlanglijstje
Ik moet het ook niet te bond maken, wil eind van de maand liefst toch altijd wel wat overhouden. Maarja als je geld hebt is het altijd zo verleidelijk om het uit te geven aan dingen op het verlanglijstje
"Chuck Norris ordered a BigMac at Burgerking, and got one"
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 06 dec 2003 20:40
- Locatie: Belgie (limburg
Kop op Robbie, dat ding MOET ertegenaan
best courtenay nog eens contacteren voor dat spruitstuk met centrale uitgang
best courtenay nog eens contacteren voor dat spruitstuk met centrale uitgang
Speedworks@pandora.be
-Forge turbo parts (intercoolers,dump valves,Samco hoses)
-KW Suspensions
-Carbon Parts (in progress)
-Forge turbo parts (intercoolers,dump valves,Samco hoses)
-KW Suspensions
-Carbon Parts (in progress)
- Blue Vectra
- Oud-Clublid
- Berichten: 1091
- Lid geworden op: 16 mei 2004 07:25
- Locatie: lelystad
- RobbieS
- forum-gebruiker
- Berichten: 291
- Lid geworden op: 20 jun 2004 14:46
- Locatie: Reserve Belg
- Contacteer:
We zitten niet stil
Spul wat ik had besteld van de Nissan kwam tegen de bak aan vandaar dat alles maatwerk moest worden. Kzag het zelf eerst nie zo zitten, maar eerst heel veel informeren, en met de juiste mensen komt het helemaal goed
flens aan turbo voor home-made downpipe is eindelijk klaar. Aangezien er totaal geen symmetrie zit in de gaten was het best een klotewerk om de flens te tekenen met autocad, zeker de contourlijnen rondom. Rechtafhoeken enz kon ook wel maar is geen gezicht. Hierna moest ie in een CNCfreesbank welke m uit kon fresen adhv deze tekening.
Zie hier resultaat, vind m zelf supergoed gelukt past ook netjes op de turbo.
Bedoeling is er een high-flow downpipe van te maken. Buizen zijn al op maat gemaakt. Om het efficient te houden worden de gassen vanuit het turbinerad en wastegate gescheiden gehouden. 60mmbuis voor de turbine, en 32 voor wastegate. Deze zal overgaan in een 70mm uitlaat.
begint totaal 92mm in gescheiden in 2 buizen, tov 60 origineel.
Voldoende flow
Hopelijk volgende week laten lopen, kijken of de drukregeling goed is/blijft, kijken of alles beetje goed houdt.
Eindelijk het einde in zicht, ding staat al vanaf augustus stil.
Spul wat ik had besteld van de Nissan kwam tegen de bak aan vandaar dat alles maatwerk moest worden. Kzag het zelf eerst nie zo zitten, maar eerst heel veel informeren, en met de juiste mensen komt het helemaal goed
flens aan turbo voor home-made downpipe is eindelijk klaar. Aangezien er totaal geen symmetrie zit in de gaten was het best een klotewerk om de flens te tekenen met autocad, zeker de contourlijnen rondom. Rechtafhoeken enz kon ook wel maar is geen gezicht. Hierna moest ie in een CNCfreesbank welke m uit kon fresen adhv deze tekening.
Zie hier resultaat, vind m zelf supergoed gelukt past ook netjes op de turbo.
Bedoeling is er een high-flow downpipe van te maken. Buizen zijn al op maat gemaakt. Om het efficient te houden worden de gassen vanuit het turbinerad en wastegate gescheiden gehouden. 60mmbuis voor de turbine, en 32 voor wastegate. Deze zal overgaan in een 70mm uitlaat.
begint totaal 92mm in gescheiden in 2 buizen, tov 60 origineel.
Voldoende flow
Hopelijk volgende week laten lopen, kijken of de drukregeling goed is/blijft, kijken of alles beetje goed houdt.
Eindelijk het einde in zicht, ding staat al vanaf augustus stil.
"Chuck Norris ordered a BigMac at Burgerking, and got one"
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Ziet er gelikt uit Robbie
En nou rijden met die hap
En nou rijden met die hap
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- RobbieS
- forum-gebruiker
- Berichten: 291
- Lid geworden op: 20 jun 2004 14:46
- Locatie: Reserve Belg
- Contacteer:
laatste onderdeeltjes stromen binnen.
Standaard calibra turboventilator past dus niet meer voor de radiateur, omdat de turbo een stukkie verder naar voren komt.
Enige oplossing was degelijke kleine koelvinnetjes. Gelukkig hadden ze bij Biesheuvel nog liggen. Wel best dure poep, voor zo'n 22cm diameter ding.
Owja en nog een little bling thingie
voor bijrijders "look but don't touch"
Standaard calibra turboventilator past dus niet meer voor de radiateur, omdat de turbo een stukkie verder naar voren komt.
Enige oplossing was degelijke kleine koelvinnetjes. Gelukkig hadden ze bij Biesheuvel nog liggen. Wel best dure poep, voor zo'n 22cm diameter ding.
Owja en nog een little bling thingie
voor bijrijders "look but don't touch"
"Chuck Norris ordered a BigMac at Burgerking, and got one"
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- RobbieS
- forum-gebruiker
- Berichten: 291
- Lid geworden op: 20 jun 2004 14:46
- Locatie: Reserve Belg
- Contacteer:
nog even wat fotootjes.
eerste dingetjes vastpunten
wat kunnen we maximaal kwijt.....
dichtbakken maar
flens opvullen etc, met TIG
resultaat, ongepoetste home made 70mm downpipe
Bíjna zijn we klaar met de spullen maken, hopend deze week nog te kunnen starten
eerste dingetjes vastpunten
wat kunnen we maximaal kwijt.....
dichtbakken maar
flens opvullen etc, met TIG
resultaat, ongepoetste home made 70mm downpipe
Bíjna zijn we klaar met de spullen maken, hopend deze week nog te kunnen starten
Laatst gewijzigd door RobbieS op 06 jan 2005 00:03, 1 keer totaal gewijzigd.
"Chuck Norris ordered a BigMac at Burgerking, and got one"
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Dat kan 'ie wel hoor beetje bakken
Ziet ik daar nou trouwens een vliegwiel van een maxi op de werkbank zwemmen ?????
Ziet ik daar nou trouwens een vliegwiel van een maxi op de werkbank zwemmen ?????
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- jeffrey c20let
- forum-gebruiker
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 28 dec 2003 02:58
- Locatie: waddinxveen
- Metal M GSI
- Oud-Clublid
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 07 mei 2003 21:09
- Locatie: Hellevoetsluis