Aerodynamica astra gsi fase 1
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Aerodynamica astra gsi fase 1
Het mooiste voorbeeld van toegepaste aërodynamica op een nog oudere auto is de Time-Attack Kadett van André Botter. Hij had ook voor de rwd middenmotor ombouw een grote diffusor onder zijn Kadett. En dat had wel degelijk zin. Op een Astra GSi zal dit nog beter werken vanwege de betere stroomlijn.
Maar goed ieder zijn ding. De één wil OEM, de ander een Rieger breedbouw. Zoveel mensen zoveel wensen...
Maar goed ieder zijn ding. De één wil OEM, de ander een Rieger breedbouw. Zoveel mensen zoveel wensen...
Re: Aerodynamica astra gsi fase 1
maar hij was vlak van onderen. inmiddels zeer zeldzaam deze kappen bij de dealer niet meer te krijgen allthans de klep nog wel maar rest niet.pascal1109 schreef:Nee, gewoon een kunststof beschermkap.
Ik vond hem niet zo handig, bleef allemaal zooi / troep / water / bagger in hangen, wat je subframe e.d. niet ten goede komt.
Maar ja, de functie van dat ding was ook meer beschermend dan de auto meer aerodynamisch maken natuurlijk
wou dat ik ergens nog een nieuwe kon krijgen.
imitatie nog wel te krijgen stukje naar beneden
http://www.klokkerholm.nl/index.php?mer ... gave=thumb" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door renej op 14 jul 2013 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Aerodynamica astra gsi fase 1
ik heb nog wel een adresje anders
- Mikeopel
- Oud-Clublid
- Berichten: 2451
- Lid geworden op: 31 jan 2011 12:49
- Auto('s): gsi x20xev to G.M
- Locatie: Assen, en Pijnacker
Re: Aerodynamica astra gsi fase 1
we hebben het op een 3D programma getest en het is volgens de cijfers die het programma geeft heb je veel voordeel met bochten, en je haalt er theoretisch meer topsnelheid uit. omdat je onder wagen minderweerstand heb en naar de weg gezogen werd.DarkDaedelus schreef:Mee eens dat we afwijken van het topic; daarom vraag ik dan ook of je toevallig al wat gespeeld hebt met het model wat er nagebouwd zou worden aan de hand van foto's? Praktisch of Niet-Praktisch ik vind het een erg interessant onderwerp.Mikeopel schreef:deze topic is ook weer verkracht...
dit was dan met splitter, bodemplaat, diffuser, en calibra skirts
Spelling- en grammatica fouten in bovenstaand bericht zijn enkel bedoeld ter amusement van de lezer
i am driving a Fozzy And A Driftcar what is your profession?
Nissan Skyline R33 OO-skyline-OO
Subaru Forrester AKA De Boswachter
C18XE/X20XEV GSI
C20ne GSI KIA
golf 1600 rat KIA
i am driving a Fozzy And A Driftcar what is your profession?
Nissan Skyline R33 OO-skyline-OO
Subaru Forrester AKA De Boswachter
C18XE/X20XEV GSI
C20ne GSI KIA
golf 1600 rat KIA
- DarkDaedelus
- Oud-Clublid
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
- Auto('s): Astra F GSI C20XE
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Re: Aerodynamica astra gsi fase 1
hebben jullie hier toevallig screenshots van (of misschien zelfs de cad file? )Mikeopel schreef:we hebben het op een 3D programma getest en het is volgens de cijfers die het programma geeft heb je veel voordeel met bochten, en je haalt er theoretisch meer topsnelheid uit. omdat je onder wagen minderweerstand heb en naar de weg gezogen werd.
dit was dan met splitter, bodemplaat, diffuser, en calibra skirts
- Mikeopel
- Oud-Clublid
- Berichten: 2451
- Lid geworden op: 31 jan 2011 12:49
- Auto('s): gsi x20xev to G.M
- Locatie: Assen, en Pijnacker
Re: Aerodynamica astra gsi fase 1
ik spreek die jongen met wie ik dat gedaan heb niet meer prive redenen.DarkDaedelus schreef:hebben jullie hier toevallig screenshots van (of misschien zelfs de cad file? )Mikeopel schreef:we hebben het op een 3D programma getest en het is volgens de cijfers die het programma geeft heb je veel voordeel met bochten, en je haalt er theoretisch meer topsnelheid uit. omdat je onder wagen minderweerstand heb en naar de weg gezogen werd.
dit was dan met splitter, bodemplaat, diffuser, en calibra skirts
sorry man
Spelling- en grammatica fouten in bovenstaand bericht zijn enkel bedoeld ter amusement van de lezer
i am driving a Fozzy And A Driftcar what is your profession?
Nissan Skyline R33 OO-skyline-OO
Subaru Forrester AKA De Boswachter
C18XE/X20XEV GSI
C20ne GSI KIA
golf 1600 rat KIA
i am driving a Fozzy And A Driftcar what is your profession?
Nissan Skyline R33 OO-skyline-OO
Subaru Forrester AKA De Boswachter
C18XE/X20XEV GSI
C20ne GSI KIA
golf 1600 rat KIA
- DarkDaedelus
- Oud-Clublid
- Berichten: 625
- Lid geworden op: 18 aug 2011 19:19
- Auto('s): Astra F GSI C20XE
- Locatie: Zuid Limburg
- Contacteer:
Re: Aerodynamica astra gsi fase 1
ah das wel jammer; maar kan ik bij inkomen.
- AlexAstra
- Oud-Clublid
- Berichten: 1287
- Lid geworden op: 07 aug 2011 15:43
- Auto('s): Hobby: Astra GSI 2.0 16v Daily: Vectra C 2.2 GTS
- Locatie: Rotterdam
Re: Aerodynamica astra gsi fase 1
kwam de volgende link tegen:
http://www.timeattackforums.com/forums/ ... arage.html" onclick="window.open(this.href);return false;
erg intressante how to!
hier wil ik in de toekomst ook mee aan de gang
(niet zo extreem met bodem platen, maar wel wat ideeen opgedaan voor m'n rood-zwarte GSI)
http://www.timeattackforums.com/forums/ ... arage.html" onclick="window.open(this.href);return false;
erg intressante how to!
hier wil ik in de toekomst ook mee aan de gang
(niet zo extreem met bodem platen, maar wel wat ideeen opgedaan voor m'n rood-zwarte GSI)