Pagina 5 van 10

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Geplaatst: 13 jan 2010 20:31
door marklukassen
Ja klopt, heb je gelijk in! die was ik nog vergeten erbij te zetten :wink:
Heb ook gelijk de thermostaat vervangen. Je kan er dan toch super makkelijk bij :mrgreen:

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Geplaatst: 14 jan 2010 18:12
door ASTRA LA VISTA
Ja die kit lijkt me wel handig hehe :P

Ja en dan komen meteen nieuwe rollen en en nieuwe riem ook in 1 keer erop :)

Enigste hulp die ik nodig heb is de zon :P en dat duurd nog even voordat het weer warm word

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Geplaatst: 22 jan 2010 17:46
door ASTRA LA VISTA
Corsa heb ik heel goedkoop gemaakt weer :P

-riem gespannen (slipt niet meer)
-olielekkage gezocht/gemaakt (oliefilter)


Die dynoma lagers gaan die wel eens stuk??
Hij fluit gelijk met het toerental. en volgens mij komt het van de dynamo.
En als men een berg op rijd laag toeren hoordt men knarsen de hele tijd.
Dat geluid lijkt ook op een kapot lager.
Ik hoop dat dat alle 2 de dynoma is en geen spanrol ofzo :P

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Geplaatst: 22 jan 2010 18:09
door Bart(astra)
Dynamo kan ja.

Hou er tijdens draaien een lange schroevedraaier tegen en leg je oor op het handvat, dan wordt het geluid versterkt, en kan je horen waar het vandaan komt.. :idea:

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Geplaatst: 25 jan 2010 01:00
door ASTRA LA VISTA
bohja :) thnx man

vroeger deed me chefwerkplaats dat ook omdat we geen stethoscoop (doktersding) hadde :mrgreen:

thnx voor de tip!!!!

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Geplaatst: 12 feb 2010 18:28
door Rellie opt werk

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Geplaatst: 25 feb 2010 22:30
door Arjan GSi
Ik hoorde ook iets over pin 31 van het stuurapparaat aan massa leggen (c20ne), iemand ervaring mee?

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Geplaatst: 28 feb 2010 22:59
door gurdi
schakel je je lambda mee uit volgens mij

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Geplaatst: 01 mar 2010 19:22
door Arjan GSi
gurdi schreef:schakel je je lambda mee uit volgens mij
Met als effect dat... ?

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Geplaatst: 01 mar 2010 21:55
door chris1508
de lambda niet meer mee werkt aan het inspuitsysteem.

lamba mee zuurstof. weet je gelijk hoeveel zuurstof in de uitlaat zit. en dan berekend de computer verder. kwa CO ed.

deze is voor je CO ook erg belangerijk.

ga jij je lambda sonde uitschakelen. kan een motor in noodloop lopen.
of extra gaan inspuiten om dat deze niet word afgeknepen word op de lambda sensor.

als goed heb was de eerste kadett zonder een C voor de motor code (20xe of 20ne) ook zonder lamba sensor.

met als gevolg dat deze 6 pk meer hadden, in ieder geval de 20xe motoren. (156 pk)

probeer het anders met een schakelaar. zodat je bijv. met apk de lambda als nog kunt laten werken.

chris

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Geplaatst: 01 mar 2010 22:38
door Laagvlieger
Die Extra pk's komen niet door het uitschakelen van de Lambda hoor.
Dat komt door een compleet ander kenveld!

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Geplaatst: 02 mar 2010 22:58
door gurdi
ik heb het al meerdere keren proberen uittezoeken en het verschil van een c20xe en een 20xe is geen lambda en ook geen kat.

daar zou die 6pk in moeten zitten.

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Geplaatst: 03 mar 2010 16:40
door Laagvlieger
Mechanisch is er ook geen verschil.
Zit hem in de kenvelden.
Die zijn geschreven om zonder lambdasyteem te werken.
Daar zit hem de winst in.
Hij gooit hem continu iets rijker.

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Geplaatst: 03 mar 2010 18:59
door ASTRA LA VISTA
De tijd van 156 pk motor boeide ook niet wat voor stoffen uit je uitlaat kwam :D
Hadde ze de kenvelden wel mooi staan


Trouwens hendig nice die set van de GET
voor 3 meyers is hij weggegaan :cry: wat een aanbieding voor nieuwe onderdelen :(
was ook lang neit meer hier :)

Mijn goede oortje hoorde weer iets aan mijn :GSi:
Bij de 2e helft van het spruitstuk, heeft hij aan de flens bij de kat een haarscheurtje door roest
je ziet het bijna niet maar ik hoorde wel iets , dus hebben we daar even een slakje erop gebraden.

Kijken hoelang het goed blijft :P

Ik kan een spaghetti van een kadett NE regelen. Maar hun hebben geen ophanging eraan :(
Wat menen jullie zou die ook erop kunnen?? Want voor de rest is hij identisch d8 ik

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Geplaatst: 03 mar 2010 20:11
door Bart(astra)
probeer aub een beetje meer begrijpelijk te posten !

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Geplaatst: 03 mar 2010 21:04
door Arjan GSi
Bart(astra) schreef:probeer aub een beetje meer begrijpelijk te posten !
Ik begrijp wat je bedoeld, maar dit is het dialect waarin men daar praat. Als je de tekst twee keer leest of zo zie je soms aardig wat afleidingen uit de Engelse en Belgische taal. Even puzzelen dus :wink: .

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Geplaatst: 04 mar 2010 07:23
door Bart(astra)
oke, dialect praten snap ik, maar dialect schrijven ? :shock:

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Geplaatst: 05 mar 2010 04:59
door ASTRA LA VISTA
hehe :P oftewel wartaal

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Geplaatst: 27 mar 2010 18:47
door ASTRA LA VISTA
Is er een manier om een deuk uit een spaghetti spruitstuk te halen ???
Of kan een bedrijf/schadeherstelbedrijf zowat doen :)???

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Geplaatst: 28 mar 2010 11:33
door Bart(astra)
ASTRA LA VISTA schreef:Is er een manier om een deuk uit een spaghetti spruitstuk te halen ???
Of kan een bedrijf/schadeherstelbedrijf zowat doen :)???
Ben bang van niet

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Geplaatst: 28 mar 2010 15:29
door ASTRA LA VISTA
minders :( zal een klein deukje vermogensverlies veroorzaken???

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Geplaatst: 28 mar 2010 15:53
door Arjan GSi
Misschien wel, want de binnenkant van het stuk heeft aan andere vorm gekregen, de stroming ondervindt dus meer weerstand dan normaal(optimaal).

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Geplaatst: 28 mar 2010 17:38
door ASTRA LA VISTA
ja ik weet de uitlaat mag geen vernauwingen hebben :(

meja de verkoper meent het merkte geen verschil met het deukje erin ....

de deuk moet ergens onderaan zijn zei hij ....

jmmr dat men dat niet repareren kan :(

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Geplaatst: 28 mar 2010 20:06
door eddie gsi
ASTRA LA VISTA schreef:ja ik weet de uitlaat mag geen vernauwingen hebben :(

meja de verkoper meent het merkte geen verschil met het deukje erin ....

de deuk moet ergens onderaan zijn zei hij ....

jmmr dat men dat niet repareren kan :(
laat eens een paar foto's zien van die deuk,
misschien zit het wel in het rechte stuk naar de kat toe en kun je het stuk gewoon ertussenuit slijpen en en nieuw stuk ertussen lassen

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Geplaatst: 29 mar 2010 18:04
door ASTRA LA VISTA
Afbeelding
rechts boven op de foto zit de deuk

meschien stiftje eroplassen en dan met dat gereedschap zoals een ´slotentrekker´ proberen , meschien de deuk nog warmstoken

als het niet gaat hoop dat geen verlieze hierdoor ontstaan :(

Of beter een nieuwe kopen ?????