Shorty's GSI
- Theo Gsi
- forum-gebruiker
- Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
Re: Shorty's GSI
idd 20 mm
Die Kraft der Zwei Liter
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
daarom zei ik
als ik deze set dus monteer is het voor een "gewone" astra een verlaging van 55-35mm en voor een gsi komt dit dus uit op een verlaging van 35-15mm...
klopt dat?
als ik deze set dus monteer is het voor een "gewone" astra een verlaging van 55-35mm en voor een gsi komt dit dus uit op een verlaging van 35-15mm...
klopt dat?
ASTRA GSI 2.0 8v
- Theo Gsi
- forum-gebruiker
- Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
si si
Die Kraft der Zwei Liter
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
- chris1508
- forum-gebruiker
- Auto('s): astra gsi 3.0 v6, ford focus 1.6 ecoboost
zit er dan geen verschil tussen de dempers van de gsi en de normale F. lijkt me toch wel??
sorry even topic gebruikt
chris
chris
GSI 2.5 24v
- RedBill
- Beheerder
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Contacteer:
Jawel, maar de verlaging wordt gerealiseerd door de veren, niet door demper. Het verschil tussen standaard en GSi zit vooral in de hardheid van de dempers.chris1508 schreef:zit er dan geen verschil tussen de dempers van de gsi en de normale F. lijkt me toch wel??
chris
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- RedBill
- Beheerder
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Contacteer:
Dat kan ook, maar de veren zelf zijn bij eenzelfde kracht/druk, korter dan de originele.chris1508 schreef:zit er dan geen verschil tussen de dikte van de wikkelingen?
JAJA...
Het heeft een tijdje geduurt maar er is eindelijk weer eens een update aan mijn GSI...
Door tijd gebrek en het slechte weer heb ik er geen tijd/zin in gehad...
Maar de sebring hangt er eindelijk onder
Alleen nog eens de brug op want lijkt of die af en toe klappert op de achteras, maar das een klein dingetje wat zo is opgelost
Het heeft een tijdje geduurt maar er is eindelijk weer eens een update aan mijn GSI...
Door tijd gebrek en het slechte weer heb ik er geen tijd/zin in gehad...
Maar de sebring hangt er eindelijk onder
Alleen nog eens de brug op want lijkt of die af en toe klappert op de achteras, maar das een klein dingetje wat zo is opgelost
ASTRA GSI 2.0 8v
- RedBill
- Beheerder
- Contacteer:
Dat zijn beste pijpen zeg!
-
- Moderator
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Mooie vooruitgang vind ik
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
Ja vind het ook echt mooi...
Had hem al een tijdje liggen in de schuur, komt namelijk van mijn oude rode gsi af...
Komen nog veel meer mooie updates aan
Had hem al een tijdje liggen in de schuur, komt namelijk van mijn oude rode gsi af...
Komen nog veel meer mooie updates aan
ASTRA GSI 2.0 8v
staat hem goed. 2de spoiler =
- Bart(astra)
- Moderator
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Hangt er netjes onder !
Hangt nu ietsje meer naar benede, aangezien hij op mijn achteras klapperde (en mijn achterbumper vond het intieme contact met de demper niet heel prettig).Bart(astra) schreef:Hangt er netjes onder !
Maar hangt nog steeds erg mooi
ASTRA GSI 2.0 8v
-
- Moderator
De uitlaatlijn gaat toch over de achteras heen? Dus als je hem "naar beneden" hangt, dan komt hij toch juist op de achteras terecht?shorty schreef:Hangt nu ietsje meer naar benede, aangezien hij op mijn achteras klapperde
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
Dat heb je helemaal correct...pascal1109 schreef:.....shorty schreef:....
MAAAAR als ik alleen de einddemper bij de "sierstukken" naar benede hang, dan gaat automatische de achterkant van de demper iets omhoog waardoor de uitlaat dus vrij komt te liggen van de achteras
ASTRA GSI 2.0 8v
ja jonguh wa denkte?? die shorty is nie voor 1 gat te vangen kut!
Ik heb ook een leuk upje...
Heb namelijk een rieger setje gekocht (compleet)...
Spuiter had zich even goed uitgeleefd, en alles kaal geschuurt en overnieuw in de filler enz gezet...
En vanmiddag maar even gemonteerd gespoten en wel
Wel heb ik beetje staan duimen, toen ik mijn originele skirts eraf haalde.
Aangezien ik nog een astra rij van eind '93 had ik dus wel iets van roest verwacht aangezien dit toch redelijk "standaart" is bij een astra.
Nou toen ik de skirt eraf had zag ik tot mijn grote verbazing 2 super keiharde dorpels...
1 dorpel had alleen wat oppervlakkig roest nix was doorgerot of geroest, dus ik was echt super happy
Ik had eigenlijk wel verwacht dat dit niet zou worden geloofd, dus heb ook maar foto ervan genomen (ook omdat jullie zo foto geil zijn.
Hier de zijkant/dorpels van de GSI...:
Voordat de skirts werden gemonteerd dat kleine plekje "vlieg-roest" aangepakt en bijgewerkt...
Daarna de skirts gemonteerd...:
Ook bij demontage van de achterbumper kwamen we nix raars tegen (ook de lekbakjes waren nog super in orden en geen roest te zien)...:
Nadat de trekhaak een gedeelte was verwijderd hebben we de achterbumper kunnen monteren...:
En niet te vergeten de voorbumper en de grill met de koplampen (wat was ik btw blij dat ik die bumper er vanaf had, pff wat een klote boutjes daar in de zijkanten)....:
En zo staat die nu hier in het zonnetje te genieten (let niet op de tape achter maar hebben we even zo gedaan zodat de kit goed hard kon worden, deze word er vanavond vanaf gehaald)...:
Het nieuwe GSI logo zit ook al op de voorbumper.
En ook heb ik meteen van de brug gebruikt gemaakt om de gehele onderkant, achterkant, en onder de achterbumper te tektieleren (of hoe je het schrijft)
Wel gaat de auto in zijn geheel binnenkort nog eens terug naar de spuiter, om de kleine puntjes op de i te zetten (zoals kleine stofdeeltjes enz eruit poetsen, en me spoiler word opnieuw gespoten)
Ben erg blij met het resultaat tot dusver
Heb namelijk een rieger setje gekocht (compleet)...
Spuiter had zich even goed uitgeleefd, en alles kaal geschuurt en overnieuw in de filler enz gezet...
En vanmiddag maar even gemonteerd gespoten en wel
Wel heb ik beetje staan duimen, toen ik mijn originele skirts eraf haalde.
Aangezien ik nog een astra rij van eind '93 had ik dus wel iets van roest verwacht aangezien dit toch redelijk "standaart" is bij een astra.
Nou toen ik de skirt eraf had zag ik tot mijn grote verbazing 2 super keiharde dorpels...
1 dorpel had alleen wat oppervlakkig roest nix was doorgerot of geroest, dus ik was echt super happy
Ik had eigenlijk wel verwacht dat dit niet zou worden geloofd, dus heb ook maar foto ervan genomen (ook omdat jullie zo foto geil zijn.
Hier de zijkant/dorpels van de GSI...:
Voordat de skirts werden gemonteerd dat kleine plekje "vlieg-roest" aangepakt en bijgewerkt...
Daarna de skirts gemonteerd...:
Ook bij demontage van de achterbumper kwamen we nix raars tegen (ook de lekbakjes waren nog super in orden en geen roest te zien)...:
Nadat de trekhaak een gedeelte was verwijderd hebben we de achterbumper kunnen monteren...:
En niet te vergeten de voorbumper en de grill met de koplampen (wat was ik btw blij dat ik die bumper er vanaf had, pff wat een klote boutjes daar in de zijkanten)....:
En zo staat die nu hier in het zonnetje te genieten (let niet op de tape achter maar hebben we even zo gedaan zodat de kit goed hard kon worden, deze word er vanavond vanaf gehaald)...:
Het nieuwe GSI logo zit ook al op de voorbumper.
En ook heb ik meteen van de brug gebruikt gemaakt om de gehele onderkant, achterkant, en onder de achterbumper te tektieleren (of hoe je het schrijft)
Wel gaat de auto in zijn geheel binnenkort nog eens terug naar de spuiter, om de kleine puntjes op de i te zetten (zoals kleine stofdeeltjes enz eruit poetsen, en me spoiler word opnieuw gespoten)
Ben erg blij met het resultaat tot dusver
ASTRA GSI 2.0 8v
- Bart(astra)
- Moderator
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Je auto ziet er netjes uit zo !
Alleen ben ik nog steeds geen fan van die tweede spoiler...
Alleen ben ik nog steeds geen fan van die tweede spoiler...
-
- Moderator
Goed bezig. Ook zeer mooi van het niet hebben van de roest. Dat zie je eigenlijk niet meer zonder er iets aan gedaan te hebben.
-
- Oud-Clublid
Je heb PM
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Luuk >GSI<
- forum-gebruiker
-
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
Zo die is voorruit gegaan! Ziet er echt heel netjes uit! En ook mooi dat je dorpels en lekbakjes nog zo hard zijn!
Tja 2e spoiler.. Ik weet echt niet wat ik daar van vind. Heb er zelf ook wel eens over nagedacht. Maakt de achterkant zeker dikker! Ook die Sebring is mooi! Alleen altijd een kunst om die dingen er netjes en recht onder te zetten.
Mooie !!!! Oww ja Donkere koplampen en knippers!!!!! Word ie nog 10 keer mooier van!!
Tja 2e spoiler.. Ik weet echt niet wat ik daar van vind. Heb er zelf ook wel eens over nagedacht. Maakt de achterkant zeker dikker! Ook die Sebring is mooi! Alleen altijd een kunst om die dingen er netjes en recht onder te zetten.
Mooie !!!! Oww ja Donkere koplampen en knippers!!!!! Word ie nog 10 keer mooier van!!
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
thx alle voor de complimenten.haaye schreef:Mooie !!!! Oww ja Donkere koplampen en knippers!!!!! Word ie nog 10 keer mooier van!!
Donkere koplampen en knippers heb ik hier liggen, maar zijn te erg beschadigd om te monteren.
Binnenkort eens nieuw bestellen...
Wie heeft een adresje en wat kost zon setje...?
ASTRA GSI 2.0 8v