Pagina 5 van 19
Re: Nick z'n Turbo Project
Geplaatst: 09 jul 2009 22:31
door Rellie opt werk
Nee moeten er ook nog even weer onderweg, moeten nog nieuwe stabi rubbers aan, maar ze hadden de verkeerde geleverd.
Re: Nick z'n Turbo Project
Geplaatst: 09 jul 2009 22:33
door Nick(GSI)
o okee
ik heb niks gezegd
Re: Nick z'n Turbo Project
Geplaatst: 13 jul 2009 19:31
door Nick(GSI)
Vandaag bij Niels geweest
Even gekeken hoe het ermee stond. Ziet er allemaal keurig uit
zijn nog na de revisie boer geweest, even nippels op de olie slangen laten persen
(
is een stuk mooier en veiliger als slang klemmen) nog wat spulletjes voor de catch tankjes gehaald.
Inmiddels is m'n 76mm rvs uitlaat binnen.
wist niet wat ik zag haha en dan denk je dat 63mm al groot is
aandrijfassen in elkaar.
achteras is gecoat, handrem kabel vervangen, en de remleiding ook (waren doorgerot)
Niels heeft gelijk de rvs remslangen pas gemaakt.
komen ook nog nieuwe stuurkogels op
draagarmen zijn ook door gelast.
Re: Nick z'n Turbo Project
Geplaatst: 13 jul 2009 19:38
door pascal1109
Kijk, goed bezig daar. En wat een pijp man. Vond de mijne idd al dik
Re: Nick z'n Turbo Project
Geplaatst: 13 jul 2009 21:51
door Peter_89
Die aandrijfassen zijn ook niet dun
Re: Nick z'n Turbo Project
Geplaatst: 13 jul 2009 23:21
door gualathar
hey nick ik heb niet heel veel verstand van autos nog maar zijn dat niet 2 linkse aandrijfassen ?
en wet je toevallig hoe duur ze waren per stuk ? ik ben toe aan nieuwe
maar ziet er heel goed uit wat je allemaal doet
Re: Nick z'n Turbo Project
Geplaatst: 13 jul 2009 23:32
door Nick(GSI)
Dit setje koste 500€ en is een linker en dacht een 2 delige rechter as.
Weet niet of dit standaard assen zijn
Niels???
Re: Nick z'n Turbo Project
Geplaatst: 13 jul 2009 23:34
door gualathar
dus voor alleen links meot ik denken aan 200-250 euros?
en standart zijn ze denk ik niet zo als eerder gezegt ze zien er dikker uit dan wat ik heb gezien:)
Re: Nick z'n Turbo Project
Geplaatst: 13 jul 2009 23:41
door Nick(GSI)
ja idd ik zou niet weten wat standaard assen kosten.
Maar ik zou ze gewoon alle 2 laten vervangen
Als bijv je huidige assen er al +10jaar onder zitten heb je grote kans dat de ander ook binnekort stuk gaat.
Vooral als je gsi nog niet verlaagd is en je bent dat van plan. De homokineten slijten uiteraard in. en als je gaat verlagen e.d gaan ze op een andere manier in slijten, dan onstaad er zoveel speling dat ze kapot gaan.
Laat gelijk ook je onderstel rubbers nakijken(vaak gaar) als je het laat vervangen. rijd een stuk beter met nieuwe erin.
Re: Nick z'n Turbo Project
Geplaatst: 14 jul 2009 08:16
door Bart(astra)
zo te zien zijn dat de linker en rechter (deel van tweedelige as) van een calibra/vectra turbo/v6.
passen ook op een c20xe (heb ik nu aan de linkerkant ook op het moment)
Deze assen zijn idd dikker dan normale.
Re: Nick z'n Turbo Project
Geplaatst: 14 jul 2009 09:28
door Rellie opt werk
Klopt, die langere as is het 2e deel van de 2 delige as. Na dat nick is vertrokken ben ik verder gegaan met de auto,
Olieleidingen
Brandstofcatch tankje met pomp
Re: Nick z'n Turbo Project
Geplaatst: 14 jul 2009 09:53
door Ricco
Man...wat ziet dat allemaal mooi uit!
Nog even volhouden Nick!
Re: Nick z'n Turbo Project
Geplaatst: 14 jul 2009 18:46
door gsipiloot
sow nick nu begint t er pas echt vet uit te zien dat spruitstuk is echt vet!!
maarre ik zag wel kroepoek linksachter....
Re: Nick z'n Turbo Project
Geplaatst: 14 jul 2009 19:43
door chris1508
waarvoor is zn brandstof cath eigenlijk? je retour weer terug gooien?,
en nick (en niels) super vet project
chris
Re: Nick z'n Turbo Project
Geplaatst: 14 jul 2009 19:45
door Nick(GSI)
gsipiloot schreef:sow nick nu begint t er pas echt vet uit te zien dat spruitstuk is echt vet!!
maarre ik zag wel kroepoek linksachter....
Ja idd bigint iets te worden he. en idd ook wat kroeppoek
Maarja heb al het
originele plaatwerk liggen en dat gaat er volgend jaar ook in
laat de hele gsi restaureren.
@ricco idd nog heel eventjes volhouden hihi
@chris De brandstof catch tank is voor dat ie geen luchtbelle opzuigt in bochten e.d. En voor de zekerheid gewoon dat er geen motor schade kan ontstaan. je kan het zien als een soort condensator tussen je audio systeem.
Re: Nick z'n Turbo Project
Geplaatst: 15 jul 2009 00:12
door Astrid_fahrer
T ziet er allemaal superstrak uit zeg
met name bij die catch tank viel me op dat er wel echt een vakman aan gelast heeft zeg
echt nette lassen
Re: Nick z'n Turbo Project
Geplaatst: 15 jul 2009 13:08
door Rellie opt werk
Re: Nick z'n Turbo Project
Geplaatst: 15 jul 2009 16:42
door Nick(GSI)
Astrid_fahrer schreef:T ziet er allemaal superstrak uit zeg
met name bij die catch tank viel me op dat er wel echt een vakman aan gelast heeft zeg
echt nette lassen
is machinaal gelast
met een mensen hand is dat niet te doen zo strak
zou zeker een mooie wezen maar wel tering duur
Re: Nick z'n Turbo Project
Geplaatst: 17 jul 2009 19:43
door Rellie opt werk
Nou helaas de afgelopen 2 dagen weinig opgeschoten, de hadden de verkeerde nippels en olieslangen bij de turbo geleverd. Stad en land afgekleppert om ze te vinden maar helaas, nu maar bij Garret besteld hopen dat ze er nog optijd zijn. Brandstof circuit is iig klaar, leidingen zijn geperst, alleen nog alles af monteren.
Zelf nippels gemaakt, waren ook niet te vinden zoals ik ze wou,
Radiateurbeugel, had ik dit maar eerder geweten
origineel Opel Beugeltje...
Beugels gemaakt voor de intercooler, volgende week de slangen even bestellen
Brandstof catch tankje met de slangen
Re: Nick z'n Turbo Project
Geplaatst: 17 jul 2009 20:04
door Laagvlieger
Ziet er goed uit Nick!
Vandaag even een blik geworpen op je auto.
Re: Nick z'n Turbo Project
Geplaatst: 17 jul 2009 21:06
door Matt
Hoe gaat de voorbumper er uit zien??
Re: Nick z'n Turbo Project
Geplaatst: 17 jul 2009 21:24
door Laagvlieger
Blauw met een gele kentekenplaat?
Re: Nick z'n Turbo Project
Geplaatst: 17 jul 2009 21:46
door Matt
Grapjas
je snapt em wel
Re: Nick z'n Turbo Project
Geplaatst: 18 jul 2009 00:06
door Nick(GSI)
Matt schreef:Grapjas
je snapt em wel
idd gewoon origineel hahah blauw met geel kenteken
en niels ziet er weer super uit
hopen dat de turbo slangen op tijd komen.
Re: Nick z'n Turbo Project
Geplaatst: 18 jul 2009 10:01
door Rellie opt werk
Ik mis de beugels van de bumper ook, heb je die nog ergens liggen ?