Met dit warme weer slecht optrekken..
Met dit warme weer slecht optrekken..
Is zwaar irritant, ik geef wel gas maar kom gewoon haast niet vooruit, is altyd met zulk weer, hoe kan dat>??
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11174
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11174
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Rijontzegging
- forum-gebruiker
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 18 sep 2004 15:17
- Locatie: Nijmegen
tempsensort hielp bij mij niks en niemand kan het probleem oplossen heb er al mee leren leven
openluchtfilter eraf hielp bij mij heel veel.
maar ik heb er nu met originelbak ook nog steed heel veel last van.
Komt omdat er weinig zuurstof in warme lucht zit.savonds gaat ie gewoon als een tiet.
maar het probleem bij mij is zo erg dat het wel iets anders moet zijn
heb me tempsensor al vervangen hielp niks.
iedereen veklaart me nu voor gek en zegt dat het gewooon aan het weinige zuurstof ligt.maar mn Astra is savonds sneller dan een standaards gsi.en met dit weer kan ik ik nog net mn broertje in een mazda 323 1.6 bijhouden.
heel irritant. heb gehoord dat slechte bougiekabels onder hoge temperaturen ook minder werken.maar ja als het koud is liggen die kabels ook gewoon op een heet blok.
ik weet ook niet of de lmm meter de aangezogen lucht temperatuur meet.
openluchtfilter eraf hielp bij mij heel veel.
maar ik heb er nu met originelbak ook nog steed heel veel last van.
Komt omdat er weinig zuurstof in warme lucht zit.savonds gaat ie gewoon als een tiet.
maar het probleem bij mij is zo erg dat het wel iets anders moet zijn
heb me tempsensor al vervangen hielp niks.
iedereen veklaart me nu voor gek en zegt dat het gewooon aan het weinige zuurstof ligt.maar mn Astra is savonds sneller dan een standaards gsi.en met dit weer kan ik ik nog net mn broertje in een mazda 323 1.6 bijhouden.
heel irritant. heb gehoord dat slechte bougiekabels onder hoge temperaturen ook minder werken.maar ja als het koud is liggen die kabels ook gewoon op een heet blok.
ik weet ook niet of de lmm meter de aangezogen lucht temperatuur meet.
officier Groeneveld is
- Rijontzegging
- forum-gebruiker
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 18 sep 2004 15:17
- Locatie: Nijmegen
ja maar zou in principe toch nikks uit moeten maken.
ook al koelt je thermostaat te veel je blok af dan regelt je motomanagment via de gegevens van je koelwatertempsensor in principe toch nog gewoon een optimale inspuiting?
mijn metertje komt bijna ook nooit over de 90
ik hoop dat iemand dit kan oplossen want zie nu dat ik nie de enige ben met dit probleem
ook al koelt je thermostaat te veel je blok af dan regelt je motomanagment via de gegevens van je koelwatertempsensor in principe toch nog gewoon een optimale inspuiting?
mijn metertje komt bijna ook nooit over de 90
ik hoop dat iemand dit kan oplossen want zie nu dat ik nie de enige ben met dit probleem
officier Groeneveld is
Hij wordt nieteens 90. Met normaal weer nog nieteens opde 45.vexz schreef:Is het niet de thermostaat? Die in het blok in het thermostaat huis zit? Deze zorgt er op een bepaalt moment toch voor dat er koelwater door het blok gepompt gaat worden?
Klinkt wel als... Zeker als ie niet warmer wordt dan 90 gr op je meter.
- Rijontzegging
- forum-gebruiker
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 18 sep 2004 15:17
- Locatie: Nijmegen
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11174
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Rijontzegging
- forum-gebruiker
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 18 sep 2004 15:17
- Locatie: Nijmegen
- Phoenix
- forum-gebruiker
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 10 mar 2005 20:36
- Locatie: Deventer
- Contacteer:
goh dit herken ik ook!!!!!
zeker als de motor een half uurtje stationair heeft gelopen heb ik ook totaal geen vermogen.( heb geen open luchtfilter, dat is troep) even rijden en het is weer goed. Zou iid met warme lucht te maken kunnen hebben. zit veel minder zuurstof in he!!
maar irrie is het zeker.
verder met dit weer niet echt problemen, teminste niet echt merkbaar.
zeker als de motor een half uurtje stationair heeft gelopen heb ik ook totaal geen vermogen.( heb geen open luchtfilter, dat is troep) even rijden en het is weer goed. Zou iid met warme lucht te maken kunnen hebben. zit veel minder zuurstof in he!!
maar irrie is het zeker.
verder met dit weer niet echt problemen, teminste niet echt merkbaar.
- Phoenix
- forum-gebruiker
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 10 mar 2005 20:36
- Locatie: Deventer
- Contacteer:
heb je een c20xe?? dan zit ie in je MAF sensor moet je dus de hele MAF sensor vervangen. bij een c20ne zit ie in de lucht volumme meterRijontzegging schreef:gvd waar zit da dingLaagvlieger schreef:zit ook nog een sensor voor de aangezogen luchttemperatuur he. Die kunnen ook stuk.
wat een kutopeldealer hier in nijmegen kan er nie over uit
dat is bij mij het probleem weet het zeker
- Blue Vectra
- Oud-Clublid
- Berichten: 1091
- Lid geworden op: 16 mei 2004 07:25
- Locatie: lelystad
is dat een duur geintje zo'n maf(ketel)sensor vervangenPhoenix schreef:heb je een c20xe?? dan zit ie in je MAF sensor moet je dus de hele MAF sensor vervangen. bij een c20ne zit ie in de lucht volumme meterRijontzegging schreef:gvd waar zit da dingLaagvlieger schreef:zit ook nog een sensor voor de aangezogen luchttemperatuur he. Die kunnen ook stuk.
wat een kutopeldealer hier in nijmegen kan er nie over uit
dat is bij mij het probleem weet het zeker
- Blue Vectra
- Oud-Clublid
- Berichten: 1091
- Lid geworden op: 16 mei 2004 07:25
- Locatie: lelystad
bij mij komt de temp.meter niet verder dan het eerste rode streepje die zegmaar nog onder de 90 gr. staat... ook bij deze extreme warmte
of ik nou tot 6000t/pm doortrek en een tijdje aan het knalle ben( alleen met zeer warme motor) blijft die gewoon op dat streepje staan
alleen als die even stationair draait loopt die wel op....
of ik nou tot 6000t/pm doortrek en een tijdje aan het knalle ben( alleen met zeer warme motor) blijft die gewoon op dat streepje staan
alleen als die even stationair draait loopt die wel op....
- Blue Vectra
- Oud-Clublid
- Berichten: 1091
- Lid geworden op: 16 mei 2004 07:25
- Locatie: lelystad
- Rijontzegging
- forum-gebruiker
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 18 sep 2004 15:17
- Locatie: Nijmegen
Als jij echt nooit warm wordt, dus echt altijd onder de 80 graden blijft ofzo, dan is het thermostaat 9 v/d 10 keer die gewoon kapoet is en openstaat.Blue Vectra schreef:gewoon even me thermostaat laten vervangen zeker...
Goedkope reparatie. Je kunt hem testen he, haal hem deraf, en gooi hem in teil koud water, erna in teil warm water. Zie je wel oftie wat doet.
- Blue Vectra
- Oud-Clublid
- Berichten: 1091
- Lid geworden op: 16 mei 2004 07:25
- Locatie: lelystad
kan dat altijd eerst proberenpluggie schreef:Als jij echt nooit warm wordt, dus echt altijd onder de 80 graden blijft ofzo, dan is het thermostaat 9 v/d 10 keer die gewoon kapoet is en openstaat.Blue Vectra schreef:gewoon even me thermostaat laten vervangen zeker...
Goedkope reparatie. Je kunt hem testen he, haal hem deraf, en gooi hem in teil koud water, erna in teil warm water. Zie je wel oftie wat doet.
maar misschien doe ik er beter aan om het maar bij de dealer te laten vervangen... me blokkie heeft al 2 ton gedraait, dus er kan altijd wel iets kapoet zijn.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11174
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer: