...en daar gaan we weer.
Maandagavond kon ik uiteindelijk dan mijn astra ophalen bij de spuiter.
Dus helemaal blij, na een maand in een punto gereden te hebben...
Rij ik weg, owja tanken.
Meteen mijn radiofrontje gemonteerd, en rijden maar weer.
Zit ik net te genieten van de astra; heey geen muziek...
ow zal de hoedenplank wel los geweest zijn (rest was er al uit gehaald)
Stoppen bij eerste parkeerplaats (na in totaal 30km gereden te hebben)
Alles gefixt,sleutel om, HERRIE uit de motorruimte....AF die motor
Gsm als zaklamp en kijken maar...
Alles lijkt in orde maar geluid blijft aanwezig
Helaas geen gereedschap bij om even de multiriem los te gooien..
Na een telefonisch contact met een collega van me, maar besloten om naar de eerste benzinepomp te gaan voor evt een sleutel voor de spanner van de multiriem. Ging dus niet door want dat hebben ze niet.
Uiteindelijk van parkeerplaats naar parkeerplaats naar huis gegaan, om telkens te checken, of er niets te zien was.
Thuis multiriem eraf en bleek al snel dat de krukaspoulie tegen de distributiekap aan liep.
Oorzaak bleek na een tijdje zoeken, de poulie zelf te zijn.
Krukaspoulie van een c20xe met dis, is ook meteen een trillingsdemper.
Dus binnenste gedeelte is van metaal en dan een laagje gevulkaniseerd rubber, waaraan weer de buitenmantel zit van metaal (met de groeven voor de multiriem)
Buitenring was dus in zijn geheel los gekomen van het rubber en richting distributie verschoven, tegen de kap. Zal er morgen even een foto van maken, want ligt nu nog op mijn werk.
Rotding kost 220 incl.btw, meteen ook maar de distributie compleet vervangen.
Probleem was alleen om de poulie los te krijgen want 4 van de 6 inbusjes zaten vast en werden rond van binnen....
Lang leve de veeltand die ze wel los kon draaien mbv de hamert (want de echte klussert kan niet zonder...)
Distributie zit er sinds vanavond weer compleet op (looprol was niet op voorraad), en die verrekte poulie is nog onderweg, dus die gaat morgen gemonteerd worden !! En met een beetje geluk kan ik de astra zaterdag dan eens in het daglicht bewonderen.
Motto; "Soms zit het mee,maar meestal niet "