Motorproblemen deel veel te veel....the story continues.

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10460
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

Hans schreef:hey bart, die beugel is wel iets verbogen, niet dat 't erug is, maar valt me nu wel op.

de las verbinding ziet er goed uit, die zal niet meer scheuren (op DIE plek :lol: )
Ik zag het ook ja Hans !

Maar de koppeling is opnieuw afgesteld dus maakt op zich weinig uit
(Maar toch buig ik hem terug :wink: )
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Maartje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 jul 2003 23:30
Locatie: Losser

Bericht door Maartje »

Waarom niet een nieuwe :? , toen wij de Astra net een dag hadden, wilde auto aan mijn ouders laten zien trap koppeling in tot op de grond :shock:
Kijken, ja hoor precies hetzelfde probleem, naar de garage gesleept en gelijk een nieuwe op laten. Dat hoef ik geen tweede keer.

Ding was achteraf ook al een keer gelast en op den duur gaan ze toch op de las afbreken, volgens mij als ik et mij goed kan herinneren is et nog van gietijzer ook en dat moet je kunnen lassen. Al lijkt et stevig dan nog hoeft het geen sterke las te zijn.
Afbeeldingaartje
Gebruikersavatar
chucky66
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1852
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:29
Locatie: zeist

Bericht door chucky66 »

ik heb 4 jaar geleden het zelfde gehad ook terplekke gelast en nog steeds goed hoor
maar ja iki weet niet waar ze in dat boeren dorp nog mee lassen waarschijnlijk met koeie strond
:wink:
Maartje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 jul 2003 23:30
Locatie: Losser

Bericht door Maartje »

Nou, het was door de vorige eigenaar gedaan en dat was een duitser :)
Afbeeldingaartje
Gebruikersavatar
Blue Vectra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1091
Lid geworden op: 16 mei 2004 07:25
Locatie: lelystad

Bericht door Blue Vectra »

Maartje schreef:Nou, het was door de vorige eigenaar gedaan en dat was een duitser :)
ich bien ein berliner :)
Hans
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 695
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:40
Locatie: Heemskerk

Bericht door Hans »

Afbeelding

deze las ziet er wel goed doorgebrand uit, die zal niet meer gaan scheuren.
LIVE IN THE FAST LANE
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10460
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

Maartje deze las scheurt niet ! (vraag maar aan Hans) :lol:
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Hans
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 695
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:40
Locatie: Heemskerk

Bericht door Hans »

vlaaie-bakker


:lol:
LIVE IN THE FAST LANE
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10460
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

Hans schreef:vlaaie-bakker


:lol:
Jij hebt zeker geen kaart ? Waalre ligt in Brabant !

(en Nuenen is strax nog iets verder van Limland)
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
Sin
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 721
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:14
Contacteer:

Bericht door Sin »

kom nou maar gewoon bij ons :lol:
W201 fan boy o_0
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10460
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

Sin schreef:kom nou maar gewoon bij ons :lol:
NEE :lol:
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Hans
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 695
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:40
Locatie: Heemskerk

Bericht door Hans »

alles voorbij utrecht zijn vlaaiebakkers :lol:
LIVE IN THE FAST LANE
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10460
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

Hans schreef:alles voorbij utrecht zijn vlaaiebakkers :lol:
.....en vriendelijke gastvrije mensen ! :shiny:
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
bas1984
forum-gebruiker
Berichten: 313
Lid geworden op: 25 mei 2004 21:43
Locatie: geleen

Bericht door bas1984 »

Bart(astra) schreef:
Hans schreef:alles voorbij utrecht zijn vlaaiebakkers :lol:
.....en vriendelijke gastvrije mensen ! :shiny:
dan moe je na limburg komen.,......
daar is het nog beter 8)
onkie en donkie
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10460
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

bas1984 schreef:
Bart(astra) schreef:
Hans schreef:alles voorbij utrecht zijn vlaaiebakkers :lol:
.....en vriendelijke gastvrije mensen ! :shiny:
dan moe je na limburg komen.,......
daar is het nog beter 8)
Eggggggt ni ! (zonder zachte G) :lol: :lol: :lol: :lol:
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

:? Wáárom post je die dan hier :(
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
David
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 980
Lid geworden op: 16 apr 2003 15:59
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door David »

Sounddragon schreef::? Wáárom post je die dan hier :(

Zodat jij denkt dat er een belangerijke nieuwe post is en gaat lezen en dan heb je ook weer eens wat te doen dusssss .... S.I.M.P.E.L.




:|
323,5PS @ 4167 tpm & 621,5Nm @ 3458 tpm
Gebruikersavatar
Gti killer
forum-gebruiker
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 jul 2005 17:44
Locatie: amsterdam

Lekker hoor ...

Bericht door Gti killer »

Ai en blaze maar ..
Ik het zo''n gelijke probl me bougiekabel zaten niet goed en ze kwamen
tegen de kant van mijn radiator ne jahoor prrff :? prff meteen aan de kant. :evil:
Motor kap open niks opzich even gasse frmm prkilikprklik :?: wat zag vonkies
bij die kabel meteen goed vast gezet en blazee maar :twisted: :twisted: ...
Ik heb een zwarte astra f 2.0 gsi tekoop als onderdelen wel roest motor loop als een zonnetje ''93... foto's komer er...
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10460
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

Het is helaas alweer zover....het duiveltje op mijn schouder is terug. :evil:

vandaag op mijn werk aangekomen, draai ik in om achteruit in te parkeren, in het parkeervak. Zie ik ineens mijn motorstoringslampje branden.
Kijk ik naar voren, zie ik ineens een rookpluim door mijn motorkap. Dus meteen af zetten en kap open...

Achter bij de startmotor zie ik nog net een draadje gloeien, in de kabelboom van de motor.... :evil:

....dus (gelukkig is het nu niet zo druk) meteen vrij genomen 's middags.
Auto op de brug. Tweekolommer leek me wel handig, duurde alleen 20min voordat ik hem er passend op had.


Na een middagje kabelboom plukken is het volgende waarschijnlijk gebeurd:

Vorige keer had ik een kabelboombrandje naar aanleiding van een afgebroken Dis-bobine-steun, die recht met de punt op de kabelboom was gekletst. Toen was er een plus draad weggebrand (met de gevolgen van dien) vanaf de tule in het schutbord naar een stekker naar de kabelboom die over de bak heen loopt.

Nu ik alles vandaag weer los heb gehaald, blijkt dat de eerste brand waarschijnlijk toch niet helemaal gestopt is, in de stekker. Maar na de stekker is de isolatie ook zacht geworden van de hitte.
De betreffende plusdraad zit, vast aan de dikke plus die ook naar de startmotor en de dynamo gaan.

Die dikke plus heeft nu kortsluiting gemaakt.
Waarschijnlijk doordat de isolatie op het punt waar de kabels aan elkaar zitten niet goed vast meer zat sinds de vorige brand (wat mij helaas nooit is opgevallen, als het al te zien was)
In elk geval is de dikke pluskabel tegen de kabelboom van lfr e.d. gekomen, waardoor de geschakelde (rood/blauwe) draad ongeveer vanaf de stekker van de lfr, helemaal via de bak (door stekker heen) door de kabelgoot (achter het kleppendeksel) naar de rubber tule.
Hij is er zelfs 15cm doorheen gekomen, maar op een knooppunt gestopt.
Net na de tule zitten namelijk een stuk of 7 kabels bij elkaar aangesloten op eentje die naar het brandstofrelais gaat.
Gelukkig doordat ik de vorige keer alles zo goed en in aparte delen heb ingetaped is er verder niet al te veel schade aangericht.

Morgen ook maar vrij om alles opnieuw op te bouwen en fixen.
Hopen dat het alleen bij een paar kabels en bergen werk blijft.....

Ga nu trouwens ook meteen alle massa en plus kabels van startmotor, dynamo en accu vervangen, door iets dikkere van 25mm² van tsunami.
Zijn in elk geval stukken betere kabels, die meteen in de snakeskin gehuld gaan worden.
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3763
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

Nou succes maar weer ! Maar de schade valt mee begrijp ik ?
Tis Astralappenmandmaanden.
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11174
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Pfoee bartje.

Bij uitbouw van mijn C20XE viel me ook al een doorslijtplek op in mijn kabelboom. Dikke plus lag half bloot.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10460
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

Auto loopt sinds gisteravond weer ! 8)

Was nog een behoorlijk karwei om het netjes te maken.
In totaal een uurtje of 12 mee zoet geweest. (a 70 euro.....gelukkig niet)

Alleen toen hij liep, en ik de foutcodes wilde wissen, kreeg ik het wel even benauwd, want de tech1 kon geen gegevens vinden, in zowel de motronic als ABS/ETC.
Bleek de stekker van de tech1 een beetje gaar te zijn......pfieeeuw
Geen foutcode's ! JIPPIE

(Damn alle instellingen radio ed kwijt)
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10460
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

...en daar gaan we weer.

Maandagavond kon ik uiteindelijk dan mijn astra ophalen bij de spuiter.
Dus helemaal blij, na een maand in een punto gereden te hebben...

Rij ik weg, owja tanken.
Meteen mijn radiofrontje gemonteerd, en rijden maar weer.
Zit ik net te genieten van de astra; heey geen muziek...
ow zal de hoedenplank wel los geweest zijn (rest was er al uit gehaald)
Stoppen bij eerste parkeerplaats (na in totaal 30km gereden te hebben)
Alles gefixt,sleutel om, HERRIE uit de motorruimte....AF die motor

Gsm als zaklamp en kijken maar...
Alles lijkt in orde maar geluid blijft aanwezig
Helaas geen gereedschap bij om even de multiriem los te gooien..
Na een telefonisch contact met een collega van me, maar besloten om naar de eerste benzinepomp te gaan voor evt een sleutel voor de spanner van de multiriem. Ging dus niet door want dat hebben ze niet.
Uiteindelijk van parkeerplaats naar parkeerplaats naar huis gegaan, om telkens te checken, of er niets te zien was.
Thuis multiriem eraf en bleek al snel dat de krukaspoulie tegen de distributiekap aan liep.
Oorzaak bleek na een tijdje zoeken, de poulie zelf te zijn.

Krukaspoulie van een c20xe met dis, is ook meteen een trillingsdemper.
Dus binnenste gedeelte is van metaal en dan een laagje gevulkaniseerd rubber, waaraan weer de buitenmantel zit van metaal (met de groeven voor de multiriem)
Buitenring was dus in zijn geheel los gekomen van het rubber en richting distributie verschoven, tegen de kap. Zal er morgen even een foto van maken, want ligt nu nog op mijn werk.
Rotding kost 220 incl.btw, meteen ook maar de distributie compleet vervangen.

Probleem was alleen om de poulie los te krijgen want 4 van de 6 inbusjes zaten vast en werden rond van binnen.... :cry: Lang leve de veeltand die ze wel los kon draaien mbv de hamert (want de echte klussert kan niet zonder...)

Distributie zit er sinds vanavond weer compleet op (looprol was niet op voorraad), en die verrekte poulie is nog onderweg, dus die gaat morgen gemonteerd worden !! En met een beetje geluk kan ik de astra zaterdag dan eens in het daglicht bewonderen.

Motto; "Soms zit het mee,maar meestal niet " :roll:
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Plaats reactie