Motorproblemen deel veel te veel....the story continues.
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Motorproblemen deel veel te veel....the story continues.
Ja helaas lezen jullie het goed. Het is weer eens zover !
Eerst ging het lampje van de ETC na een tijdje wel eens branden, en niet meer uit (tot opnieuw gestart werd)
Uitlezen : Foutcode 64 Kortsluiting in de motor van de etc
Maar nu sinds donderdag is de astra gaan stotteren.
Eerst vrij onschuldig bij het wegtrekken heel soms. Maar vrijdagavond op weg naar mijn vriendin (= ong 14km) werd het steeds erger, dat ik blij was dat ik daar nog ben aangekomen.
Ik heb daar de volgende dingen gedaan;
- Bougies vervangen voor nieuwe 4-elektrode bougies van opel (1214011)
- Kabels even vervangen voor andere (eerst even doorgemeten)
Starten -> loopt nog steeds zwaar beroerd op drie cil.
Bougies er even uitgedraait;
van de 1e 2e en 4e waren ze mooi beetje zwart, en van de derde cil was de boougie nog schoon en een beetje nat.
Dus met alle vier de bougies terug gezet, telkens 1 kabel eraf en met een testbougie gekeken of er een vonk was.
Het rare is, dat dat op alle 4 het geval was.
En toen ik de auto starte met geen bougie in de derde cilinder, bleek dat daar voldoende compressie was, omdat de nevel eruit geschoten kwam.
Gister met mijn collegas over gehad, en we kwamen tot de conclusie, dat het heel goed eens de Dis-bobine kon zijn, omdat de omhuizing ervan al gescheurd was. En 1 van de drie kabeltjes betrokken was bij de kabelboombrand. En zowieso vanwege de omschrijving van het probleem.
Dus gister besteld en vandaag gemonteerd. En helaas zonder resultaat !
(alleen de portomonee is lichter)
Nog even gekeken, maar de cilinders hebben allemaal nog steeds gewoon een vonk.....
Ik snap er niets meer van....
Dus alle hulp is welkom
....2 B continued !
Eerst ging het lampje van de ETC na een tijdje wel eens branden, en niet meer uit (tot opnieuw gestart werd)
Uitlezen : Foutcode 64 Kortsluiting in de motor van de etc
Maar nu sinds donderdag is de astra gaan stotteren.
Eerst vrij onschuldig bij het wegtrekken heel soms. Maar vrijdagavond op weg naar mijn vriendin (= ong 14km) werd het steeds erger, dat ik blij was dat ik daar nog ben aangekomen.
Ik heb daar de volgende dingen gedaan;
- Bougies vervangen voor nieuwe 4-elektrode bougies van opel (1214011)
- Kabels even vervangen voor andere (eerst even doorgemeten)
Starten -> loopt nog steeds zwaar beroerd op drie cil.
Bougies er even uitgedraait;
van de 1e 2e en 4e waren ze mooi beetje zwart, en van de derde cil was de boougie nog schoon en een beetje nat.
Dus met alle vier de bougies terug gezet, telkens 1 kabel eraf en met een testbougie gekeken of er een vonk was.
Het rare is, dat dat op alle 4 het geval was.
En toen ik de auto starte met geen bougie in de derde cilinder, bleek dat daar voldoende compressie was, omdat de nevel eruit geschoten kwam.
Gister met mijn collegas over gehad, en we kwamen tot de conclusie, dat het heel goed eens de Dis-bobine kon zijn, omdat de omhuizing ervan al gescheurd was. En 1 van de drie kabeltjes betrokken was bij de kabelboombrand. En zowieso vanwege de omschrijving van het probleem.
Dus gister besteld en vandaag gemonteerd. En helaas zonder resultaat !
(alleen de portomonee is lichter)
Nog even gekeken, maar de cilinders hebben allemaal nog steeds gewoon een vonk.....
Ik snap er niets meer van....
Dus alle hulp is welkom
....2 B continued !
Laatst gewijzigd door Bart(astra) op 11 jan 2007 21:26, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: Motorproblemen dell 23791542347-239 ofzo.....
Beetje nat? Van nat van water? Regenwater binnengekomen door je evo happer?? Want ik had een keer vochtige verdeelkap (op me ouwe 8V) deed ie ook zo ... hoppa WD40 in gespoten zodat alle vocht eruit was en deed weer normaal! WD40 RULES 2Bart(astra) schreef:Bougies er even uitgedraait;
van de 1e 2e en 4e waren ze mooi beetje zwart, en van de derde cil was de boougie nog schoon en een beetje nat.
Voor de rest ben ik geen monteur ofzo maar als ik lees stotterende motor .... en dan vocht (water in cilinder in jou geval) denk ik meteen aan bovenstaande. Want vocht in je cilinder kan er misschien voor zoregen dat je bouchie niet goed vonkt!? Ik zeg maar wat hoor ...
323,5PS @ 4167 tpm & 621,5Nm @ 3458 tpm
- Metal M GSI
- Oud-Clublid
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 07 mei 2003 21:09
- Locatie: Hellevoetsluis
Benzine toevoer? Lucht toevoer? Denk stap voor stap veel nagaan, niet lullig bedoeld dat je geen inzicht hebt ofzo. Ik heb geen inzoicht mhm na ja van rotte appel dan maar zou ook wellicht wat niet voor de hand liggende dingen checken.
Nee maar ja goed kabels, bougies en bobine zijn t nie, dus zou gewoon een hoop dingetjes afgaan om ook daar in ieder geval zeker van te zijn dat je veel uit kunt sluiten.
Nee maar ja goed kabels, bougies en bobine zijn t nie, dus zou gewoon een hoop dingetjes afgaan om ook daar in ieder geval zeker van te zijn dat je veel uit kunt sluiten.
Niet alles wat blaft is een hond!
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Motorproblemen dell 23791542347-239 ofzo.....
Ik heb geen verdeler maar een Dis-bobine. En die hangt idd midden in de regen,maar dis is nu vervangen en geen problem solved !David schreef:Beetje nat? Van nat van water? Regenwater binnengekomen door je evo happer?? Want ik had een keer vochtige verdeelkap (op me ouwe 8V) deed ie ook zo ... hoppa WD40 in gespoten zodat alle vocht eruit was en deed weer normaal! WD40 RULES 2Bart(astra) schreef:Bougies er even uitgedraait;
van de 1e 2e en 4e waren ze mooi beetje zwart, en van de derde cil was de boougie nog schoon en een beetje nat.
Voor de rest ben ik geen monteur ofzo maar als ik lees stotterende motor .... en dan vocht (water in cilinder in jou geval) denk ik meteen aan bovenstaande. Want vocht in je cilinder kan er misschien voor zoregen dat je bouchie niet goed vonkt!? Ik zeg maar wat hoor ...
En de bougies sluiten de cilinders af, en daar zitten de kabels dan nog op, en daaroverheen zit nog een deksel !
Dus zal er geen water in de cilinder zitten (is trouwens ook funest voor de motor)
Masar thanks voor meedenken !
- soulhustler
- forum-gebruiker
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 24 jan 2004 14:06
- Locatie: amstelveen
- Contacteer:
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Maar zal stiekem die ETC er nix mee te maken hebben???
Je hebt er storing op dus wie weet is die terugtrekveer wel kapot dat de ETC klep dicht blijft staan (inhouden???)
Maare Bart. Gaat es kloten met de TECH 31.
even secundair ontstekingsbeeld bekijken, of je afwijkingen ziet. Kun je veel info uithalen hoor. Desnoods ook even de aansturing van de DIS in beeld brengen. Wie weet zie je wat.
Evt beelden uit de TECH 31 inladen op de pc via de IR link en POSTUUHH
maar serieus. Pak de TECH 31 eens onder het stof vandaan.
Met de TECH 1 kom je ook niet verder met de actuatortest.
Je hebt er storing op dus wie weet is die terugtrekveer wel kapot dat de ETC klep dicht blijft staan (inhouden???)
Maare Bart. Gaat es kloten met de TECH 31.
even secundair ontstekingsbeeld bekijken, of je afwijkingen ziet. Kun je veel info uithalen hoor. Desnoods ook even de aansturing van de DIS in beeld brengen. Wie weet zie je wat.
Evt beelden uit de TECH 31 inladen op de pc via de IR link en POSTUUHH
maar serieus. Pak de TECH 31 eens onder het stof vandaan.
Met de TECH 1 kom je ook niet verder met de actuatortest.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Nou die 4 elektrode bougies zijn idd voor V6 ed, maar worden door opel ook vaak voorgeschreven voor auto's met problemen !schomouse schreef:1214011 bougies???????????????
Die zijn voor astra-g Z16SE en voor de v6 motoren voor de vectra-c en signum.
Astra is 1214000 of 1214149 .
En volgens mij kan 'zo'n auto ook slecht reageren op verkeerde bougie's toch?????
En het kan zeker geen kwaad !
Beter dan al die hocus-pocus shit die over verkrijgbaar is.
Origineel Opel RULEZ !!!
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
En hopakee de astra is weer genezen !
Hij is NIET MEER MOE !!!!!
Ik had dus gelukkig de Tech 1 mee kunnen krijgen
(vond mijn broer ook wel handig)
En ik had ook even een compressie-meter mee geneemt.
Alle cilinders hadden gewoon volle compressie !
En ik had twee foutcodes;
DC81 NAW inspuitklep 1 spanning laag
DC82 NAW inspuitklep 2 spanning laag
Tja dus ik was wat aan het klooie, maar de motor was inmiddels best warm, waardoor ik mijn hand per ongeluk even op de kabelgoot achter het blok zette. Toen hoorde ik "klik klik, klik, klik".
Hee wat is dat ? Nou aan de onderkant van deze goot zitten meteen de stekkers voor de injectoren. Deze hadden een slecht contact. (en twee borgveertjes waren pleite. Daar komt dan ook nog bij dat ik vorige keer iets te enthausiast alle kabels geisoleerd had waardoor 1 en ander behoorlijk klem zat in die goot.
Al met al, de motor loopt weer !! (nou maar hopen dat de kat. ook nog leeft)
Rookte op het begin behoorlijk uit de uitlaat! Eerst warm gedraait, en toen even proef gereden. Bij de eerste paar stoplichten "rookgordijntje"
Lampje van etc is ook niet meer aan geweest !
#laag
Foutcode 64 betekent dat er ergens massa gemaakt wordt en de etc hierop buiten dienst gaat (lampje aan)
DE AANHOUDER WINT TOCH WEER !!!!!! JIHOE !
Hij is NIET MEER MOE !!!!!
Ik had dus gelukkig de Tech 1 mee kunnen krijgen
(vond mijn broer ook wel handig)
En ik had ook even een compressie-meter mee geneemt.
Alle cilinders hadden gewoon volle compressie !
En ik had twee foutcodes;
DC81 NAW inspuitklep 1 spanning laag
DC82 NAW inspuitklep 2 spanning laag
Tja dus ik was wat aan het klooie, maar de motor was inmiddels best warm, waardoor ik mijn hand per ongeluk even op de kabelgoot achter het blok zette. Toen hoorde ik "klik klik, klik, klik".
Hee wat is dat ? Nou aan de onderkant van deze goot zitten meteen de stekkers voor de injectoren. Deze hadden een slecht contact. (en twee borgveertjes waren pleite. Daar komt dan ook nog bij dat ik vorige keer iets te enthausiast alle kabels geisoleerd had waardoor 1 en ander behoorlijk klem zat in die goot.
Al met al, de motor loopt weer !! (nou maar hopen dat de kat. ook nog leeft)
Rookte op het begin behoorlijk uit de uitlaat! Eerst warm gedraait, en toen even proef gereden. Bij de eerste paar stoplichten "rookgordijntje"
Lampje van etc is ook niet meer aan geweest !
#laag
Foutcode 64 betekent dat er ergens massa gemaakt wordt en de etc hierop buiten dienst gaat (lampje aan)
DE AANHOUDER WINT TOCH WEER !!!!!! JIHOE !
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
BETER!!!!Bart(astra) schreef:Lampje van etc is ook niet meer aan geweest !
#laag
Foutcode 64 betekent dat er ergens massa gemaakt wordt en de etc hierop buiten dienst gaat (lampje aan)
DE AANHOUDER WINT TOCH WEER !!!!!! JIHOE !
Ik doelde op de veer die de ETC gasklep opendrukt. Mechanisch probleem
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Ja en nu ga ik flippen.
Bart TOP
Onderbreking dus en snel gevonden
Mijn ETC, anderhalf jaar al gelee, 63 en 64. Klepstelmotor vervangen, nop, middenconsole open, knop in alcohol, weg probleem.
Nu jaar later:
knalt toch echt elke dag de ETC aan na stukkie rijden, soms NIET, soms meteen, compleet at random, en ABS 1 op 100x. Laatst zelfs gehad, op snelweg snel sleutel om, hele bak resetten rijdend, ABS bleef branden. Die ETC flikker ik toch meteen uit (je zit meteen met je kop in je voorruit bij een bocht, maar kan niet hebben, weer ETC).
Middenconsole ervoor gecleaned en knop weer, niks. Heb ik nou sensor, of stuurapparaat, so ja, welke dan ? kZat zelf gewoon nou onderhand ook eens aan sensor, of los contact sensor te denken eigenlijk. Laatste nog meeste.
Snap alleen niet waar de kabelbreuk zou zitten dan.
Boeien ook, over 2 maanden is het plots weer goed voor jaar.
Astra GSI: The Electric Jet.
Bart TOP
Onderbreking dus en snel gevonden
Mijn ETC, anderhalf jaar al gelee, 63 en 64. Klepstelmotor vervangen, nop, middenconsole open, knop in alcohol, weg probleem.
Nu jaar later:
knalt toch echt elke dag de ETC aan na stukkie rijden, soms NIET, soms meteen, compleet at random, en ABS 1 op 100x. Laatst zelfs gehad, op snelweg snel sleutel om, hele bak resetten rijdend, ABS bleef branden. Die ETC flikker ik toch meteen uit (je zit meteen met je kop in je voorruit bij een bocht, maar kan niet hebben, weer ETC).
Middenconsole ervoor gecleaned en knop weer, niks. Heb ik nou sensor, of stuurapparaat, so ja, welke dan ? kZat zelf gewoon nou onderhand ook eens aan sensor, of los contact sensor te denken eigenlijk. Laatste nog meeste.
Snap alleen niet waar de kabelbreuk zou zitten dan.
Boeien ook, over 2 maanden is het plots weer goed voor jaar.
Astra GSI: The Electric Jet.
- Metal M GSI
- Oud-Clublid
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 07 mei 2003 21:09
- Locatie: Hellevoetsluis
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
.....afgelopen vrijdagavond even de vriendin naar huis gebracht omdat ze zelf te moe was om te gaan rijden.
Rij ik terug. stoplicht. Groen. Aanrijden 1 naar twee. KNAK
Koppelingspedaal op de grond.
Dacht eerst dat de kabel gebroken was....
Met lopende motor niet in versnelling te krijgen.
Motor af -> kan weer in versnelling...
(en in de versnelling starten om zo proberen weg te rijden, is niet echt een succes)
Dus vader even komen opslepen (was gelukkig maar paar km in het donker)
Volgende dag blijkt het de koppelingsgaffel te zijn.
Was voor de helft ingescheurd, en omgebogen.
Dus maggyver-oplossing gemaakt (foto volgt morgen).
Vandaag even een dikke m13 van 10cm eroverheen gelast.
En nu koppelt hij weer als vanouds !
Schijnt toch wel een beetje een kwaaltje te zijn van de Gsi's, dus daarom dat ik dit even met jullie deel ! even CHECKE !!!
Rij ik terug. stoplicht. Groen. Aanrijden 1 naar twee. KNAK
Koppelingspedaal op de grond.
Dacht eerst dat de kabel gebroken was....
Met lopende motor niet in versnelling te krijgen.
Motor af -> kan weer in versnelling...
(en in de versnelling starten om zo proberen weg te rijden, is niet echt een succes)
Dus vader even komen opslepen (was gelukkig maar paar km in het donker)
Volgende dag blijkt het de koppelingsgaffel te zijn.
Was voor de helft ingescheurd, en omgebogen.
Dus maggyver-oplossing gemaakt (foto volgt morgen).
Vandaag even een dikke m13 van 10cm eroverheen gelast.
En nu koppelt hij weer als vanouds !
Schijnt toch wel een beetje een kwaaltje te zijn van de Gsi's, dus daarom dat ik dit even met jullie deel ! even CHECKE !!!
- Blue Vectra
- Oud-Clublid
- Berichten: 1091
- Lid geworden op: 16 mei 2004 07:25
- Locatie: lelystad
- Phoenix
- forum-gebruiker
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 10 mar 2005 20:36
- Locatie: Deventer
- Contacteer:
klopt c20xe probleemBart(astra) schreef:.....afgelopen vrijdagavond even de vriendin naar huis gebracht omdat ze zelf te moe was om te gaan rijden.
Rij ik terug. stoplicht. Groen. Aanrijden 1 naar twee. KNAK
Koppelingspedaal op de grond.
Dacht eerst dat de kabel gebroken was....
Met lopende motor niet in versnelling te krijgen.
Motor af -> kan weer in versnelling...
(en in de versnelling starten om zo proberen weg te rijden, is niet echt een succes)
Dus vader even komen opslepen (was gelukkig maar paar km in het donker)
Volgende dag blijkt het de koppelingsgaffel te zijn.
Was voor de helft ingescheurd, en omgebogen.
Dus maggyver-oplossing gemaakt (foto volgt morgen).
Vandaag even een dikke m13 van 10cm eroverheen gelast.
En nu koppelt hij weer als vanouds !
Schijnt toch wel een beetje een kwaaltje te zijn van de Gsi's, dus daarom dat ik dit even met jullie deel ! even CHECKE !!!
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
- Von Stauffenberg
- forum-gebruiker
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 06 mar 2005 19:07
- Locatie: Tussen verdacht veel Belgen
- Contacteer: