Mijn vriendin heeft een probleem met dr Corsa, misschien dat jullie iets weten. Het probleem is als volgt.. dr motor loopt enorm piekerig, als je bijvoorbeeld continu 3000 toeren rijdt begint ie als een idioot te schokken, net alsof je continu het gas intrapt en weer loslaat. Ook valt het me op dat als je bijvoorbeeld 4000 toeren rijdt en je trapt de koppeling in om af te remmen voor een drempel oid valt hij heel snel terug in toeren, veeeeeeeel sneller als mn astra. En last but not least valt ie soms spontaan uit
Het motor storingslampje brandt iig niet.. en die werkt wel.
Iemand een idee wat dit kan zijn? Het lijkt bijna wel alsof hij te ver tegen de pingel grens aanzit
Vraagje over Corsa 1.4i 16v (1.4xe)
Vraagje over Corsa 1.4i 16v (1.4xe)
MWOAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAP.... NOISE NOISE.. GIMME NOISE.. MWOAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAP
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11175
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Corsa B????
(Is altijd wel makkelijk als je de volledige motorcode noteerd. 14XE bestaat niet., Wel de X14XE, Z14XE, Z14XEP)
Uitgaande van een X14XE:
Check vacuumslangen, vooral op de brandstofdrukregelaar en naar de MAP sensor toe (hangt tegen schutbord).
Luister ook eens goed of je geen lekkage hoort bij de rubberen slang die je gasklephuis verbindt met de inlaatbrug.
Controleer ook als je het ecotec deksel eraf haalt of de carterventilatieslang niet wordt afgeknepen door de vacuumslangaansluiting op de inlaatbrug.
Gasklephuizen en LFR's willen ook nog wel eens flink vervuilen. Die schoonmaken kan ook geen kwaad.
En nu het moeilijkste:
Misschien dat de EGR klep af en toe even blijft hangen, das k*t bijkomen
(Is altijd wel makkelijk als je de volledige motorcode noteerd. 14XE bestaat niet., Wel de X14XE, Z14XE, Z14XEP)
Uitgaande van een X14XE:
Check vacuumslangen, vooral op de brandstofdrukregelaar en naar de MAP sensor toe (hangt tegen schutbord).
Luister ook eens goed of je geen lekkage hoort bij de rubberen slang die je gasklephuis verbindt met de inlaatbrug.
Controleer ook als je het ecotec deksel eraf haalt of de carterventilatieslang niet wordt afgeknepen door de vacuumslangaansluiting op de inlaatbrug.
Gasklephuizen en LFR's willen ook nog wel eens flink vervuilen. Die schoonmaken kan ook geen kwaad.
En nu het moeilijkste:
Misschien dat de EGR klep af en toe even blijft hangen, das k*t bijkomen
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Ik weet niet wat de motorcode is... de Corsa is van 95 en is inderdaad een B dus... dus ik denk een X14XE... maar ik heb niet zoveel verstand van auto's dat ik nu precies weet wat je bedoeld marcel... misschien dat iemand dat kan toelichten met wat foto's en pijltjes????
MWOAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAP.... NOISE NOISE.. GIMME NOISE.. MWOAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAP
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11175
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Voorste steun aan bak-kant lossen en motor voorzichtig laten kantelen.Laagvlieger schreef:Corsa B????
(Is altijd wel makkelijk als je de volledige motorcode noteerd. 14XE bestaat niet., Wel de X14XE, Z14XE, Z14XEP)
Uitgaande van een X14XE:
Check vacuumslangen, vooral op de brandstofdrukregelaar en naar de MAP sensor toe (hangt tegen schutbord).
Luister ook eens goed of je geen lekkage hoort bij de rubberen slang die je gasklephuis verbindt met de inlaatbrug.
Controleer ook als je het ecotec deksel eraf haalt of de carterventilatieslang niet wordt afgeknepen door de vacuumslangaansluiting op de inlaatbrug.
Gasklephuizen en LFR's willen ook nog wel eens flink vervuilen. Die schoonmaken kan ook geen kwaad.
En nu het moeilijkste:
Misschien dat de EGR klep af en toe even blijft hangen, das k*t bijkomen
Komt net nergens tegen, en je hebt een stuk meer ruimte ! Maar blijft klote in corsa/tigra.
- Phoenix
- forum-gebruiker
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 10 mar 2005 20:36
- Locatie: Deventer
- Contacteer:
dit is een x14xe motor, en je probleem herken ik.
dat is voor 99% zeker je lfr. heb nl het zelfde nu.
ik heb dan een x16xel maar dat zijn de delfde motoren. let wel dat de lfr erg duur is geloof 150 eurie incl. ofzo.
ik ga hem binnen kort wel vevangen wordt er helemaal gek van. het is even wat werk maar dan loopt ie ook weer helemaal fijn.
als je het zelf wil doen suc6. je gasklep moet er tussen weg wil je je lfr vervangen. kun je de boel gelijk even goed reinigen en je EGR dicht maken:) heb ik ook dicht en dat loopt zekers fijner.
suc6
gr Thijs.
dat is voor 99% zeker je lfr. heb nl het zelfde nu.
ik heb dan een x16xel maar dat zijn de delfde motoren. let wel dat de lfr erg duur is geloof 150 eurie incl. ofzo.
ik ga hem binnen kort wel vevangen wordt er helemaal gek van. het is even wat werk maar dan loopt ie ook weer helemaal fijn.
als je het zelf wil doen suc6. je gasklep moet er tussen weg wil je je lfr vervangen. kun je de boel gelijk even goed reinigen en je EGR dicht maken:) heb ik ook dicht en dat loopt zekers fijner.
suc6
gr Thijs.