ontsteking afstellen

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
2.0 freak
forum-gebruiker
Berichten: 727
Lid geworden op: 20 nov 2004 09:13
Locatie: spijkenisse

ontsteking afstellen

Bericht door 2.0 freak »

wie kan een onsteking afstellen van een XE M2.5????
Dus optijd zetten.. k hoorde nl dat het werk is met speciaal gereedschap..

gr Rainier
Irmscher Promoteam
Ex astra Promoteam

VENI....VIDI....VICI
Gebruikersavatar
David
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 980
Lid geworden op: 16 apr 2003 15:59
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door David »

:roll: Ik wete niet hoor ... maar gaat dat niet electronisch :roll:
En M2.5 is met rotor dus dat gedeelte is "meganisch" of begrijp ik de vraag helemaal verkeerd?

Wat moet er afgesteld worden?
323,5PS @ 4167 tpm & 621,5Nm @ 3458 tpm
Gebruikersavatar
Rijontzegging
forum-gebruiker
Berichten: 226
Lid geworden op: 18 sep 2004 15:17
Locatie: Nijmegen

Bericht door Rijontzegging »

ja onduidelijke vraag.ontsteking wordt via de comp. gedaan.

maar als je het hebt over op tijd zetten met speciaal gereedschap. dan lijkt het weer of het over de nokkenassen gaat want daar hebben ze idd speciaal gereedschap voor om die op tijd te zetten.
officier Groeneveld is 8)
Gebruikersavatar
David
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 980
Lid geworden op: 16 apr 2003 15:59
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door David »

Idd ... of bij vervangen van je ditributie riem .. ook speciaal gereedschap nodig en moet de boel ook goed op tijd gezet worden ... hoop niet dat je dat bij de beun hebt laten doen en dat het nu niet goed "op tijd" staat ingesteld :roll:
323,5PS @ 4167 tpm & 621,5Nm @ 3458 tpm
Gebruikersavatar
2.0 freak
forum-gebruiker
Berichten: 727
Lid geworden op: 20 nov 2004 09:13
Locatie: spijkenisse

Bericht door 2.0 freak »

ik heb nl vorige week me onsteking eraf gehaald omdat de 3 draadjes van me onstekingstekker los waren alleen de rode draad zit nog vast (auto rijd wel :roll: )
en sindsdien rijd ie ook veel duurder. Ik hoorde dat als je je onsteking eraf gehad heb dat je hem dan weer op tijd moet zetten wat ze daar mee bedoelen weet ik niet. Ik weet nog wel dat toen ik hem eraf gehaald had dat hije r maar op 1 manier weer op kon dus verstellen kon niet. Maar het wordt dus computer gestuurd

wat zou dan de rede zijn van het dure rijden???
en waarom loop me motor goed terwijl er 2 van de 3 draden niet aangesloten zitten op me onsteking???
ik zal morgen even foto maken van het stekkertje van me onsteking
als iemand hier antw op heeft ben ik hem dankbaar :worship:

gr Rainier
Irmscher Promoteam
Ex astra Promoteam

VENI....VIDI....VICI
Gebruikersavatar
2.0 freak
forum-gebruiker
Berichten: 727
Lid geworden op: 20 nov 2004 09:13
Locatie: spijkenisse

Bericht door 2.0 freak »

hier dan de foto van het stekkertje
Afbeelding
zoals je ziet zit alleen de rode draad nog vast de groene en zwarte zijn verbroken..
weet iemand waar die verbroken draden voor dienen??
de auto start en rijd goed alleen hij verbruikt erg veel benzine
Irmscher Promoteam
Ex astra Promoteam

VENI....VIDI....VICI
Gebruikersavatar
2.0 freak
forum-gebruiker
Berichten: 727
Lid geworden op: 20 nov 2004 09:13
Locatie: spijkenisse

Bericht door 2.0 freak »

niemand???? :(
Irmscher Promoteam
Ex astra Promoteam

VENI....VIDI....VICI
Hans
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 695
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:40
Locatie: Heemskerk

Bericht door Hans »

euhm, kan 't even niet vinden in de vraagbaak, maar ik weet wel zeker dat deze signalering direct naar je computergaat.

die hele behuizing kan er toch af, even de bedrading herstellen, zou ik zegge.
LIVE IN THE FAST LANE
Hans
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 695
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:40
Locatie: Heemskerk

Bericht door Hans »

als die rooie draad er afpleurt, ken je de anwb bellen onderweg, duwen kost teveel moeite moet je maar denken...
LIVE IN THE FAST LANE
Gebruikersavatar
2.0 freak
forum-gebruiker
Berichten: 727
Lid geworden op: 20 nov 2004 09:13
Locatie: spijkenisse

Bericht door 2.0 freak »

ja ik was al van plan om de draden te herstellen, maar dan zit ik nog steeds met vragen:
1. waarom doet de auto het nog steeds goed?? ondanks dat er 2 draden los zijn
en
2. hoe komt het dat hij zo duur rijd is dat omdat de groene draad niet aan de computer zit verbonden en daardoor kan de computer zijn benzine toevoer niet goed regelen.
en
3. Is het niet schadelijk dat me onsteking eraf geweest is??

gr Rainier
Irmscher Promoteam
Ex astra Promoteam

VENI....VIDI....VICI
Gebruikersavatar
Rijontzegging
forum-gebruiker
Berichten: 226
Lid geworden op: 18 sep 2004 15:17
Locatie: Nijmegen

Bericht door Rijontzegging »

waarom fix je die draden nou niet zoals wordt gezegd dan weet je gelijk of het aan die draden lag dat ie veel zuipt.


en ontsteking eraf halen en erope zetten maakt geen bal uit.

lijkt me gevaarlijker om te rijden met een ontsteking die half is aangesloten en men weet niet waar de draden voor dienen. :wink:
officier Groeneveld is 8)
Hans
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 695
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:40
Locatie: Heemskerk

Bericht door Hans »

2.0 freak schreef:ja ik was al van plan om de draden te herstellen, maar dan zit ik nog steeds met vragen:
1. waarom doet de auto het nog steeds goed?? ondanks dat er 2 draden los zijn weet ik niet, gewoon mzzl denk ik
en
2. hoe komt het dat hij zo duur rijd is dat omdat de groene draad niet aan de computer zit verbonden en daardoor kan de computer zijn benzine toevoer niet goed regelen. dat is heel goed denk baar, maar loopt de motor zoals het hoort ?
en
3. Is het niet schadelijk dat me onsteking eraf geweest is??
nee, absoluut niet, wel kan het zo zijn dat als je nog een kat hebt, dat de kat door de brandstof vraag, nu wel beschadigd is

gr Rainier
LIVE IN THE FAST LANE
Plaats reactie