Schavend geluid
- Rijontzegging
- forum-gebruiker
Schavend geluid
Ik heb sinds kort een schavend geluid .Het geluid is weg als ik mn koppeling intrap.En hoe verder ik de koppeling laat opkomen hoe erger het geluid wordt.Dit is het geval in elke versnelling en ook in zn vrij bij stationair lopen
iemand ideetje?
iemand ideetje?
officier Groeneveld is
- astragsi16v
- forum-gebruiker
- Contacteer:
Re: Schavend geluid
druklager?Rijontzegging schreef:Ik heb sinds kort een schavend geluid .Het geluid is weg als ik mn koppeling intrap.En hoe verder ik de koppeling laat opkomen hoe erger het geluid wordt.Dit is het geval in elke versnelling en ook in zn vrij bij stationair lopen
iemand ideetje?
- Rijontzegging
- forum-gebruiker
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Contacteer:
Nope drukLAGER krijgt ruimte op het LAGER als hij versleten is, en als je je pedaal intrapt, trap je je lager tegen de drukgroep en is dus de ruimte weg, dan maakt ie dus ook geen herrie meer....
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
- Rijontzegging
- forum-gebruiker
nou wordt dus weer de portemonne opentrekken.
maar nog even 1 ding.sinds de auto in mijn bezit is .is de versnellingsbakolie nog niet ververst .
ik neem aan dat dit bij de vorige eigenaar wel is gebeurt maar zeker weten doek het niet.
kan de bak nie droog staan ofzoiets? of krijg je dan niet zulke geluiden?
maar nog even 1 ding.sinds de auto in mijn bezit is .is de versnellingsbakolie nog niet ververst .
ik neem aan dat dit bij de vorige eigenaar wel is gebeurt maar zeker weten doek het niet.
kan de bak nie droog staan ofzoiets? of krijg je dan niet zulke geluiden?
officier Groeneveld is
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
- Rijontzegging
- forum-gebruiker
even update:
mn bak giert nu ook gewoon onder het rijden in elke versnelling.pook gaat stugger in elke versnelling
en mn koppeling grijpt veel eerder aan
iemand met dees info mogelijk specifiekere oorzaak?
morguh wordt iig de verbakolie ververst niet dak er iets van verwacht maar toch zekere voort onzekere nemen.
mn bak giert nu ook gewoon onder het rijden in elke versnelling.pook gaat stugger in elke versnelling
en mn koppeling grijpt veel eerder aan
iemand met dees info mogelijk specifiekere oorzaak?
morguh wordt iig de verbakolie ververst niet dak er iets van verwacht maar toch zekere voort onzekere nemen.
officier Groeneveld is
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Contacteer:
- Rijontzegging
- forum-gebruiker
Wat heb jij C20XE M2.5 ? Welk bouwjaar ?
92er ? Grote kans dat je nog vlak vliegwiel hebt en nog geen komvliegwiel.
Wat betekend dat ? Dat niet hele bak eraf hoeft, en uurloon laag is, reken nieuwe koppelingsset aan onderdelen maar iets van 300 euro ofzo. En montage gaat dan vrij vlug.
Heb je wel al komvliegwiel moet de bak deraf. Da's veel werk.
92er ? Grote kans dat je nog vlak vliegwiel hebt en nog geen komvliegwiel.
Wat betekend dat ? Dat niet hele bak eraf hoeft, en uurloon laag is, reken nieuwe koppelingsset aan onderdelen maar iets van 300 euro ofzo. En montage gaat dan vrij vlug.
Heb je wel al komvliegwiel moet de bak deraf. Da's veel werk.
- Rijontzegging
- forum-gebruiker
- Rijontzegging
- forum-gebruiker
ja dat heb ik,dat betekent dat mijn bak niet gedemonteerd hoeft te woden toch of juist wel?pluggie schreef:Gewoon set in 1 keer doen. Die koppeling van je zit er geheid net zo lang is als drukgroep+lager etc, anders betaal je over jaar 2x uurloon. Maar check maar es of je gewoon vliegwiel hebt, kun je zien via serviceluik.
officier Groeneveld is
- Bart(astra)
- Moderator
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Serviceluik ? of normaal (plat) vliegwiel ?Rijontzegging schreef:ja dat heb ik,dat betekent dat mijn bak niet gedemonteerd hoeft te woden toch of juist wel?pluggie schreef:Gewoon set in 1 keer doen. Die koppeling van je zit er geheid net zo lang is als drukgroep+lager etc, anders betaal je over jaar 2x uurloon. Maar check maar es of je gewoon vliegwiel hebt, kun je zien via serviceluik.
- Rijontzegging
- forum-gebruiker
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Contacteer:
- Rijontzegging
- forum-gebruiker
- Rijontzegging
- forum-gebruiker