TC uitgelezen

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
D_V_R_O_S
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1148
Lid geworden op: 06 apr 2004 19:59
Locatie: naaldwijk

TC uitgelezen

Bericht door D_V_R_O_S »

Ik ben vanmiddag even naar de dealer geweest en mijn TC uit laten lezen.
nu kwamen er 2 codes uit: 27 en 63

dit heeft te maken met mijn gasklepsensor/motor
hij zei dat hij niet specifiek aangaf wat er nou kapot was maar dat ik nu moest gaan meten. want bij die sensor was die spanning te laag ofzo :?

heeft iemand zoiets eerder gehad en wat was daarbij het probleem, of wat zou het psies kunnen zijn?

de auto rijdt verders prima...
btw,, het gaat om een C20XE (astra f gsi)
Gebruikersavatar
Marty
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1388
Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
Contacteer:

Bericht door Marty »

Maak de tc klep eens schoon.... daarna was ik ook van een storing af.. (alleen nooit uitgelezen)
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Ik had ook een storing op me traction control.
weet coe niet meer maar was iets van "gaskleppotentiometer spannning hoog/buiten bereik" iets dergelijks.
Klopte ook want af en toe bij een bepaalde gasklepstand viel hij uit en ging het lampje branden.

Ik heb toen het gasklephuis (potentiometer was niet los te krijgen) compleet vervangen en probleem is weg nu.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
D_V_R_O_S
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1148
Lid geworden op: 06 apr 2004 19:59
Locatie: naaldwijk

Bericht door D_V_R_O_S »

Laagvlieger schreef:Ik had ook een storing op me traction control.
weet coe niet meer maar was iets van "gaskleppotentiometer spannning hoog/buiten bereik" iets dergelijks.
Klopte ook want af en toe bij een bepaalde gasklepstand viel hij uit en ging het lampje branden.

Ik heb toen het gasklephuis (potentiometer was niet los te krijgen) compleet vervangen en probleem is weg nu.
bij mij stond dus psies tegenover gestelde:

gaskleppotentiometer/sesnor spannning laag/niet aanwezig

maar waar zit die TC klep?
Gebruikersavatar
DayWaLk3R
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 507
Lid geworden op: 14 mei 2003 11:45
Auto('s): Tesla Model 3 LR
Locatie: Rotterdam

Bericht door DayWaLk3R »

onder je SFI Unit
Gebruikersavatar
D_V_R_O_S
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1148
Lid geworden op: 06 apr 2004 19:59
Locatie: naaldwijk

Bericht door D_V_R_O_S »

ja die heb ik al eens schoon gemaakt maar ik krijg hem niet helemaal schoon... blijft altijd nog wel beetje vuil zitten...
heb ook al met wattenstaafies zitte kutten 8)
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

je kan er pas bij als je het gasklephuis demonteerd.
MAAR je hebt een spanning laag code -> dat is een kortsluiting.
Schoonmaken heeft dus GEEN zin.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Hans
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 695
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:40
Locatie: Heemskerk

Bericht door Hans »

Laagvlieger schreef: Ik heb toen het gasklephuis (potentiometer was niet los te krijgen) .
staal en alu..., die boutjes krijg je 99 v/d 100 niet los... :evil:
LIVE IN THE FAST LANE
Gebruikersavatar
D_V_R_O_S
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1148
Lid geworden op: 06 apr 2004 19:59
Locatie: naaldwijk

Bericht door D_V_R_O_S »

Laagvlieger schreef:je kan er pas bij als je het gasklephuis demonteerd.
MAAR je hebt een spanning laag code -> dat is een kortsluiting.
Schoonmaken heeft dus GEEN zin.
hmmm ik ben egt 3x A technisch dus heb ook geen idee wat en waar ik moet meten. :cry:
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

ik vermoed IN je potentiometer. Dies dichtgegoten dus nix aan te doen.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
D_V_R_O_S
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1148
Lid geworden op: 06 apr 2004 19:59
Locatie: naaldwijk

Bericht door D_V_R_O_S »

Laagvlieger schreef:ik vermoed IN je potentiometer. Dies dichtgegoten dus nix aan te doen.
dus wat zou er dan vervangen moeten worden?
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

indien los leverbaar de potentiometer en zoniet compleet gasklephuis (duurrrrrrrrrrrrrrr).
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
D_V_R_O_S
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1148
Lid geworden op: 06 apr 2004 19:59
Locatie: naaldwijk

Bericht door D_V_R_O_S »

Laagvlieger schreef:indien los leverbaar de potentiometer en zoniet compleet gasklephuis (duurrrrrrrrrrrrrrr).
potentiometer is denk wel ergens los te krijgen alleen zal wel een behoorlijk klus worden om dat in te bouwen...

en een gehele gasklephuis.. wat is duur? moet ik denken aan de 500?
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

veel meer :shock:

ik had toen geinformeerd, maar was zo'n beetje het dubbele dacht ik.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
D_V_R_O_S
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1148
Lid geworden op: 06 apr 2004 19:59
Locatie: naaldwijk

Bericht door D_V_R_O_S »

Laagvlieger schreef:veel meer :shock:

ik had toen geinformeerd, maar was zo'n beetje het dubbele dacht ik.
sjoow mogguh...
nou als dat allemaal vervangen moet worden,, dan maar geen TC.
maar hij gaat binnekort toch even de brug op voor nieuwe keerringen en ander spruitstuk en dan kijkt ie daar ook maar even gelijk naar.
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3763
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

Ik heb foutmelding 63 en 64, ook ETC.

Klepstelmotor al ooit vervangen, was het nie. Maar de mijne doet het altijd, dan halverwege gaat lampie branden. Soms doettie het meteen niet, 1x sleutel om doettie het weer, soms doettie het een hele week.

Maar kzet hem toch altijd meteen uit, maar dan nog. Na 2 jaar nog niet erachter wat het is :)
Plaats reactie