TC uitgelezen
TC uitgelezen
Ik ben vanmiddag even naar de dealer geweest en mijn TC uit laten lezen.
nu kwamen er 2 codes uit: 27 en 63
dit heeft te maken met mijn gasklepsensor/motor
hij zei dat hij niet specifiek aangaf wat er nou kapot was maar dat ik nu moest gaan meten. want bij die sensor was die spanning te laag ofzo
heeft iemand zoiets eerder gehad en wat was daarbij het probleem, of wat zou het psies kunnen zijn?
de auto rijdt verders prima...
btw,, het gaat om een C20XE (astra f gsi)
nu kwamen er 2 codes uit: 27 en 63
dit heeft te maken met mijn gasklepsensor/motor
hij zei dat hij niet specifiek aangaf wat er nou kapot was maar dat ik nu moest gaan meten. want bij die sensor was die spanning te laag ofzo
heeft iemand zoiets eerder gehad en wat was daarbij het probleem, of wat zou het psies kunnen zijn?
de auto rijdt verders prima...
btw,, het gaat om een C20XE (astra f gsi)
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
Ik had ook een storing op me traction control.
weet coe niet meer maar was iets van "gaskleppotentiometer spannning hoog/buiten bereik" iets dergelijks.
Klopte ook want af en toe bij een bepaalde gasklepstand viel hij uit en ging het lampje branden.
Ik heb toen het gasklephuis (potentiometer was niet los te krijgen) compleet vervangen en probleem is weg nu.
weet coe niet meer maar was iets van "gaskleppotentiometer spannning hoog/buiten bereik" iets dergelijks.
Klopte ook want af en toe bij een bepaalde gasklepstand viel hij uit en ging het lampje branden.
Ik heb toen het gasklephuis (potentiometer was niet los te krijgen) compleet vervangen en probleem is weg nu.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
bij mij stond dus psies tegenover gestelde:Laagvlieger schreef:Ik had ook een storing op me traction control.
gaskleppotentiometer/sesnor spannning laag/niet aanwezig
maar waar zit die TC klep?
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Contacteer:
sjoow mogguh...Laagvlieger schreef:veel meer
ik had toen geinformeerd, maar was zo'n beetje het dubbele dacht ik.
nou als dat allemaal vervangen moet worden,, dan maar geen TC.
maar hij gaat binnekort toch even de brug op voor nieuwe keerringen en ander spruitstuk en dan kijkt ie daar ook maar even gelijk naar.
Ik heb foutmelding 63 en 64, ook ETC.
Klepstelmotor al ooit vervangen, was het nie. Maar de mijne doet het altijd, dan halverwege gaat lampie branden. Soms doettie het meteen niet, 1x sleutel om doettie het weer, soms doettie het een hele week.
Maar kzet hem toch altijd meteen uit, maar dan nog. Na 2 jaar nog niet erachter wat het is
Klepstelmotor al ooit vervangen, was het nie. Maar de mijne doet het altijd, dan halverwege gaat lampie branden. Soms doettie het meteen niet, 1x sleutel om doettie het weer, soms doettie het een hele week.
Maar kzet hem toch altijd meteen uit, maar dan nog. Na 2 jaar nog niet erachter wat het is