Bij warme motor stotteren en inhouden
Bij warme motor stotteren en inhouden
Als ik een warme motor heb, en terugschakel naar zn 2, en dan flink gas geef, houd mijn GSI in en gaat stotteren en houdt flink in, totdat ik bij de 3500 toeren kom, dan schtiettie weer vooruit.
Heb orginele luchtfilter nog, dus daar ligt het niet aan
iemand een idee?
Heb orginele luchtfilter nog, dus daar ligt het niet aan
iemand een idee?
- Caveman
- forum-gebruiker
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 20 apr 2005 13:07
- Locatie: Beringen (B)
- Contacteer:
Krijg je enige foutcode op de boordcomputer?
Is dit alleen in tweede of heeft ie het ook als je naar een andere lagere versnelling gaat. BV. van zijn vier naar drie?
Misschien eens kijken of de bougiekabels niet geoxydeerd zijn en of de bougies nog goed zijn.
Is dit alleen in tweede of heeft ie het ook als je naar een andere lagere versnelling gaat. BV. van zijn vier naar drie?
Misschien eens kijken of de bougiekabels niet geoxydeerd zijn en of de bougies nog goed zijn.
Gisteren kwam ik een vrouw in een T-shirt tegen met op borsthoogte de tekst: "Feel Good!" Over twee weken moet ik voor de rechter verschijnen.
My Astra Phase III
My Astra Phase III
- Rijontzegging
- forum-gebruiker
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 18 sep 2004 15:17
- Locatie: Nijmegen
- Paintballer
- Oud-Clublid
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 27 jan 2005 17:54
- Locatie: Hilversum
- Metal M GSI
- Oud-Clublid
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 07 mei 2003 21:09
- Locatie: Hellevoetsluis
- Paintballer
- Oud-Clublid
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 27 jan 2005 17:54
- Locatie: Hilversum
conclusie.... (hoe los je het op?)FrankyGSI schreef:Dit probleem komt echt super vaak voor! Bijna iedere auto met dit probleem hang je aan de computer, en dan blijkt dat je waardes van je luchtmassa meter te laag zijn. Dus je motor denkt dat er minder lught naar binnen komt, dus spuit ie ook minder brandstof in. Dus inhouden. Succes ermee!
Ja misschien met een nieuwe lucht massa meter, maar ik heb geen idee wat de prijs is van zo'n ding, dan kan je hem beter eerst even laten uitlezen. (weet niet precies tot in hoever dat mogelijk is bij een GSI)
Ik heb zelf een tijdje in een garage gewerkt waar voornamelijk mercedes en volkswagen in onderhoud waren. Als er dan mensen kwamen met klachten zoals inhouden, dan was dat het eerste waar ik naar keek, dan hing ik die auto aan de computer, als je dan vol gas geeft moet die lucht massa meter een bepaalde waarde doorgeven aan de computer. (waarde kan je opzoeken in een date base) Soms gaf ie maar de helft van wat het hoort te zijn. Als je dan zo'n lucht massa meter hebt vervangen merk je echt een super groot verschil.
Maarja het is een mooi verhaal, maar ik heb geen idee of die waardes ook uit te lezen zijn bij een GSI. De knipper codes geven geloof ik alleen aan of de spanning te hoog of te laag is. Maar hoe nauwkeirig dat is weet ik niet. Stationair klopt die waarde ook meestal wel. alleen zodra je toeren gaat maken kom je vaak grote verschillen tegen.
Dus hoe je het op moet lossen??
Ik denk dat de meest makkelijke oplossing is, om even bij iemand langs te gaan die ook een GSI heeft, even luchtmassa meter omwisselen ( 2tellen werk) en je weet het.
succes ermee!
Ik heb zelf een tijdje in een garage gewerkt waar voornamelijk mercedes en volkswagen in onderhoud waren. Als er dan mensen kwamen met klachten zoals inhouden, dan was dat het eerste waar ik naar keek, dan hing ik die auto aan de computer, als je dan vol gas geeft moet die lucht massa meter een bepaalde waarde doorgeven aan de computer. (waarde kan je opzoeken in een date base) Soms gaf ie maar de helft van wat het hoort te zijn. Als je dan zo'n lucht massa meter hebt vervangen merk je echt een super groot verschil.
Maarja het is een mooi verhaal, maar ik heb geen idee of die waardes ook uit te lezen zijn bij een GSI. De knipper codes geven geloof ik alleen aan of de spanning te hoog of te laag is. Maar hoe nauwkeirig dat is weet ik niet. Stationair klopt die waarde ook meestal wel. alleen zodra je toeren gaat maken kom je vaak grote verschillen tegen.
Dus hoe je het op moet lossen??
Ik denk dat de meest makkelijke oplossing is, om even bij iemand langs te gaan die ook een GSI heeft, even luchtmassa meter omwisselen ( 2tellen werk) en je weet het.
succes ermee!
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Alles is uit te lezen bij de GSi.
Ding is voor zijn leeftijd best geavanceerd.
Luchtmassameter komt voor maar i svaak niet de oorzaak.
De oude LMM's zijn best wel robuust.
Motor raakt ook op leeftijd dus er vervuilen nou eenmaal dingen en er verdrogen slangetjes enzo, ontsteking gaat achteruit.
Maar LMM waardes zijn gewoon uit te lezen bij de dealer.
Ding is voor zijn leeftijd best geavanceerd.
Luchtmassameter komt voor maar i svaak niet de oorzaak.
De oude LMM's zijn best wel robuust.
Motor raakt ook op leeftijd dus er vervuilen nou eenmaal dingen en er verdrogen slangetjes enzo, ontsteking gaat achteruit.
Maar LMM waardes zijn gewoon uit te lezen bij de dealer.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Paintballer
- Oud-Clublid
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 27 jan 2005 17:54
- Locatie: Hilversum
- Paintballer
- Oud-Clublid
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 27 jan 2005 17:54
- Locatie: Hilversum
GSI is een dag bij de garage geweest en ze hebben LFR klep vervangen en gasklephuis schoon gemaakt en de carterontluchting schoon gemaakt,en nou loopt ie stationair weer helemaal toppie en hij pakt ook weer wat sneller op tussen de versnellingen lijkt het.Ben weer helemaal blij
Paintverkoper in een verfzakie!!