Bij warme motor stotteren en inhouden

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
GSI_8v
forum-gebruiker
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 apr 2005 21:50

Bij warme motor stotteren en inhouden

Bericht door GSI_8v »

Als ik een warme motor heb, en terugschakel naar zn 2, en dan flink gas geef, houd mijn GSI in en gaat stotteren en houdt flink in, totdat ik bij de 3500 toeren kom, dan schtiettie weer vooruit.

Heb orginele luchtfilter nog, dus daar ligt het niet aan

iemand een idee?
Gebruikersavatar
Caveman
forum-gebruiker
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 apr 2005 13:07
Locatie: Beringen (B)
Contacteer:

Bericht door Caveman »

Krijg je enige foutcode op de boordcomputer?

Is dit alleen in tweede of heeft ie het ook als je naar een andere lagere versnelling gaat. BV. van zijn vier naar drie?

Misschien eens kijken of de bougiekabels niet geoxydeerd zijn en of de bougies nog goed zijn.
Gisteren kwam ik een vrouw in een T-shirt tegen met op borsthoogte de tekst: "Feel Good!" Over twee weken moet ik voor de rechter verschijnen.
My Astra Phase III
Gebruikersavatar
Rijontzegging
forum-gebruiker
Berichten: 226
Lid geworden op: 18 sep 2004 15:17
Locatie: Nijmegen

Bericht door Rijontzegging »

koelwater temperatuursensor checken.

En hoe loopt je auto stationair?mijne liep namelijk slecht stationair en ik had soms een "dip" bij 3500 toeren.toen heb ik de stappenmotor schoongemaakt.had toen ook geen last meer van die dip.
officier Groeneveld is 8)
Gebruikersavatar
Paintballer
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 823
Lid geworden op: 27 jan 2005 17:54
Locatie: Hilversum

Bericht door Paintballer »

Bij mij loopt ie stationair nog steeds niet helemaal lekker!!!toerental gaat op en neer en zakte laatst zo ver dat ie gewoon weer afsloeg,zou dat ook een smerige stappenmotor kunnen zijn??????GSI is uit "95!!
Paintverkoper in een verfzakie!!
Gebruikersavatar
Metal M GSI
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 139
Lid geworden op: 07 mei 2003 21:09
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Metal M GSI »

Kan, checken waard natuurlijk!
Niet alles wat blaft is een hond!
Gebruikersavatar
Paintballer
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 823
Lid geworden op: 27 jan 2005 17:54
Locatie: Hilversum

Bericht door Paintballer »

Metal M GSI schreef:Kan, checken waard natuurlijk!
Ok thanks gaat ik zekers even doen :P
Paintverkoper in een verfzakie!!
Gebruikersavatar
D_V_R_O_S
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1148
Lid geworden op: 06 apr 2004 19:59
Locatie: naaldwijk

Bericht door D_V_R_O_S »

Paintballer schreef:
Metal M GSI schreef:Kan, checken waard natuurlijk!
Ok thanks gaat ik zekers even doen :P
kan ook je LMM zijn
Gebruikersavatar
gijs
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 apr 2003 20:30
Locatie: Hem

Bericht door gijs »

is je motor nog orgineel. ik heb het ook maar komt door de brandstof druk omdat er een lekmaul inlaat opzit en een scherpe nokkenas
FrankyGSI
forum-gebruiker
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 apr 2005 17:25

Bericht door FrankyGSI »

Dit probleem komt echt super vaak voor! Bijna iedere auto met dit probleem hang je aan de computer, en dan blijkt dat je waardes van je luchtmassa meter te laag zijn. Dus je motor denkt dat er minder lught naar binnen komt, dus spuit ie ook minder brandstof in. Dus inhouden. Succes ermee!
Gebruikersavatar
D_V_R_O_S
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1148
Lid geworden op: 06 apr 2004 19:59
Locatie: naaldwijk

Bericht door D_V_R_O_S »

FrankyGSI schreef:Dit probleem komt echt super vaak voor! Bijna iedere auto met dit probleem hang je aan de computer, en dan blijkt dat je waardes van je luchtmassa meter te laag zijn. Dus je motor denkt dat er minder lught naar binnen komt, dus spuit ie ook minder brandstof in. Dus inhouden. Succes ermee!
conclusie.... (hoe los je het op?)
FrankyGSI
forum-gebruiker
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 apr 2005 17:25

Bericht door FrankyGSI »

Ja misschien met een nieuwe lucht massa meter, maar ik heb geen idee wat de prijs is van zo'n ding, dan kan je hem beter eerst even laten uitlezen. (weet niet precies tot in hoever dat mogelijk is bij een GSI)

Ik heb zelf een tijdje in een garage gewerkt waar voornamelijk mercedes en volkswagen in onderhoud waren. Als er dan mensen kwamen met klachten zoals inhouden, dan was dat het eerste waar ik naar keek, dan hing ik die auto aan de computer, als je dan vol gas geeft moet die lucht massa meter een bepaalde waarde doorgeven aan de computer. (waarde kan je opzoeken in een date base) Soms gaf ie maar de helft van wat het hoort te zijn. Als je dan zo'n lucht massa meter hebt vervangen merk je echt een super groot verschil.

Maarja het is een mooi verhaal, maar ik heb geen idee of die waardes ook uit te lezen zijn bij een GSI. De knipper codes geven geloof ik alleen aan of de spanning te hoog of te laag is. Maar hoe nauwkeirig dat is weet ik niet. Stationair klopt die waarde ook meestal wel. alleen zodra je toeren gaat maken kom je vaak grote verschillen tegen.

Dus hoe je het op moet lossen??

Ik denk dat de meest makkelijke oplossing is, om even bij iemand langs te gaan die ook een GSI heeft, even luchtmassa meter omwisselen ( 2tellen werk) en je weet het.

succes ermee!
FrankyGSI
forum-gebruiker
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 apr 2005 17:25

Bericht door FrankyGSI »

Maar inhouden hoeft natuurlijk niet altijd aan de LMM te liggen, Het zou alleen een mogelijke oplossing kunnen zijn!
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11174
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Alles is uit te lezen bij de GSi.
Ding is voor zijn leeftijd best geavanceerd.

Luchtmassameter komt voor maar i svaak niet de oorzaak.
De oude LMM's zijn best wel robuust.
Motor raakt ook op leeftijd dus er vervuilen nou eenmaal dingen en er verdrogen slangetjes enzo, ontsteking gaat achteruit.

Maar LMM waardes zijn gewoon uit te lezen bij de dealer.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
GSI_8v
forum-gebruiker
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 apr 2005 21:50

Bericht door GSI_8v »

Nadat ik gister een paar 100 km over de snelweg geblazen heb...lijkt het over te zijn!

Vage shit...misschien vuil eruit nu ofzo..

Maar wel blij mee uiteraard!
Hans
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 695
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:40
Locatie: Heemskerk

Bericht door Hans »

tis niet nix vor nix een GSI, som even knalle is juist goed!
(wel even rustig op temp. laten komen!!!)
LIVE IN THE FAST LANE
Gebruikersavatar
Paintballer
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 823
Lid geworden op: 27 jan 2005 17:54
Locatie: Hilversum

Bericht door Paintballer »

Heb voor Dinsdag even een afspraak staan bij de dealer voor het af en toe afslaan van de motor.Hoop dat het nou eens opgelost gaat worden,heb sowieso gezegt dat ze die stappenmotor eens moeten checken!!!!
Paintverkoper in een verfzakie!!
Gebruikersavatar
Paintballer
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 823
Lid geworden op: 27 jan 2005 17:54
Locatie: Hilversum

Bericht door Paintballer »

GSI is een dag bij de garage geweest en ze hebben LFR klep vervangen en gasklephuis schoon gemaakt en de carterontluchting schoon gemaakt,en nou loopt ie stationair weer helemaal toppie en hij pakt ook weer wat sneller op tussen de versnellingen lijkt het.Ben weer helemaal blij :D :D :D
Paintverkoper in een verfzakie!!
Gebruikersavatar
David
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 980
Lid geworden op: 16 apr 2003 15:59
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door David »

En weer een tevreden GSi-rijder erbij :D :thumbsup:
323,5PS @ 4167 tpm & 621,5Nm @ 3458 tpm
Plaats reactie