Start probleem

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
FrankyGSI
forum-gebruiker
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 apr 2005 17:25

Start probleem

Bericht door FrankyGSI »

Als mijn GSI warm is en ik stop bijvoorbeeld bij de pomp, dan start hij soms niet meer, In de meeste gevallen start hij wel gewoon. Het lijkt alleen nu steeds vaker te gebeuren! De startmotor draaid snel genoeg rond, de accu is pas een jaar oud. Dan probeer ik het een tijdje, en wacht een tijdje en dan doet ie het ineens weer. Maar dit duurt soms wel 15 minuten. IK heb al gezocht naar dit probleem op het forum. Dan is een voor de hand liggende oplossing het brandstofpomp relais. Maar ik betwijfel op dit het is. Het gekke is namelijk dat als je de auto aanduwd dat hij dan altijd gelijk start! Het lijkt wel alsof de startmotor alle spanning opslokt en er geen spanning meer over blijft voor een goede ontsteking. Of misschien denk ik veel te moeilijk, en is er iemand die ooit ervaring heeft gehad met dit probleem. Of het is wel gewoon het brandstofpomp relais. Ik ben benieuwd!

Alvast bedankt voor de reactie's!

Groetjes Franky
FrankyGSI
forum-gebruiker
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 apr 2005 17:25

Bericht door FrankyGSI »

Ohw ja, wel nuttig om te weten misschien. Het is een astra GSI van '92 met een 2.0 8v motor (C20NE)

En dat verhaal van een te lage spanning voor de ontsteking lijkt me ook sterk, want waarom doet hij het dan wel altijd als hij koud is?? dan is de accu spanning juist lager, als hij een tijdje heeft stil gestaan.

hhhhmmm raar probleem...

Groetjes franky
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11174
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Kan brandstofpomp relais gewoon wezen hoor. Krukassensor kan ook stuk wezen, deze stuurt het relais aan.
Kijk eens of het oranj emotronic lampje NIET brand als ie niet wil starten als je hem op contact zet. Normaal brand ie wel zodra je hem op contact zet.
Brandstofpomp moet je dus ook gewoon even horen draaien een seconde of 2-3 lang zodra je hem op contact zet.

Maar sluit ook eens uit of je onteking wel werkt.
Die modules kunnen kapotgaan vooral als ze heet zijn. Laat je ze even afkoelen dan werken ze vaak wel weer.
Dus check deze 2 dingen even.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
FrankyGSI
forum-gebruiker
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 apr 2005 17:25

Bericht door FrankyGSI »

Bedankt voor de tips! Ik gister avond stukje rijden, auto uit gezet en daarna starte hij gewoon weer, en dat de hele avond door. Zal je net zien, wil je het probleem gaan oplossen, start hij wel gewoon!

Ik ga vandaag gewoon weer verder.

Wat betekend het als het motorlampje niet brand als ik het contact aan zet? Tot nu toe doet hij dat wel, heb er alleen nog niet op gelet of hij ook brand als hij niet start. Maar stel dat ie idd uit blijft, Is er dan makkelijker achter te komen wat het probleem is, of kan het dan nog aan van alles liggen?

En volgens mij heeft een 2.0 8v (C20NE) Geen ontstekings module. Ik heb er even een schema bij gepakt, de 16v heeft dat wel, maar bij de 8v word de bobine rechtstreeks vanaf de computer aangestuurd.

Ik ga lekker verder zoeken, ik hou jullie op de hoogte!

Groetjes Franky
FrankyGSI
forum-gebruiker
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 apr 2005 17:25

Bericht door FrankyGSI »

Ben er sinds vandaag achter dat het motorlampje niet brand in de contactstand als ik start problemen heb. Contact en paar keer aan en uit, even wachten. en het lampje brand weer, en hij start ook weer! Aangezien ik geen ontstekings module heb, ga ik denk ik morgen toch het brandstof relais maar vervangen.
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11174
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Ja dan is het je brandstofpomprelais ja.

Of je een ontstekingseindtrap hebt hangt af van het type bobine dat je hebt.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
FrankyGSI
forum-gebruiker
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 apr 2005 17:25

Bericht door FrankyGSI »

Tussen de computer en de bobine zit verder niks kwa ellectronica. Ik ga gewoon eerst het brandstofpomprelais vervangen, dan zien we het wel weer. kost ongeveer 37 euro geloof ik. ik probeer dat eerst voordat ik verder ga zoeken.

Bedankt voor de tips

Ik hou jullie op de hoogte...

Groetjes Franky
FrankyGSI
forum-gebruiker
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 apr 2005 17:25

Bericht door FrankyGSI »

Heb vandaag het relais vervangen, tot nu toe gaat alles goed, maar even afwachten of het probleem terug komt!

Groetjes frank
FrankyGSI
forum-gebruiker
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 apr 2005 17:25

Bericht door FrankyGSI »

Ik heb goede hoop dat mijn start probleem is opgelost, heb de afgelopen dagen veel kilometers gemaakt en het probleem heeft zich niet meer voorgedaan. Dus toch het brandstofpomprelais! Bedankt voor de hulp!

Groetjes frank
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11174
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

ok mooizo!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Plaats reactie