vraagje ivm inbouwen verstelbare kuipstoelen

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
purple-astra
forum-gebruiker
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 jan 2005 19:23
Locatie: zeeland
Contacteer:

vraagje ivm inbouwen verstelbare kuipstoelen

Bericht door purple-astra »

hoi. ik heb gister 2 verstelbare kuipstoelen gekocht.
maar aan de passagiers stoel rechts zit er aan de rechtse kant een soort busje met een gele sticker erop. en daaraan zit een soort kabel die naar mijn euhm... gordel houder zit bij het middenconsole zegmaar. wat is dit en is die bus van toepassing als ik de nieuwe stoelen erin zet of heeft dit weinig nut?

alvast bedankt. groeten roy/purple-astra
tuning is a life to!!!
Maartje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 jul 2003 23:30
Locatie: Losser

Bericht door Maartje »

Ik zou die er maar wel weer inzetten, als ik het goed begrijp aan je omschrijving is dit namelijk je gordelspanner.
Afbeeldingaartje
purple-astra
forum-gebruiker
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 jan 2005 19:23
Locatie: zeeland
Contacteer:

Bericht door purple-astra »

Maartje schreef:Ik zou die er maar wel weer inzetten, als ik het goed begrijp aan je omschrijving is dit namelijk je gordelspanner.
een gordelspanner zit toch achter de bekleding onderaan bij de rol waar de gorden in en uitrolt? want als die niet functioneerd dan blijft de gordel toch rollen. of heb ik dat verkeerd?
tuning is a life to!!!
Maartje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 jul 2003 23:30
Locatie: Losser

Bericht door Maartje »

Nee, dat naast je stoel zit is de gordelspanner, zit als goed is ook een rood lipje aan.
Afbeeldingaartje
purple-astra
forum-gebruiker
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 jan 2005 19:23
Locatie: zeeland
Contacteer:

Bericht door purple-astra »

Maartje schreef:Nee, dat naast je stoel zit is de gordelspanner, zit als goed is ook een rood lipje aan.
jep idd. owkee dan moet ik die dus ergens onder de stoel terug steken. :wink: bedankt. makkelijk en snel opgelost. heheheh.

kan ik ze van de week inbouwen. pic's volgen :P
tuning is a life to!!!
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11174
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Gordelspanner is overigens een GEVAARLIJK ding.
ALTIJD als je iets doet aan de stoel dat rode clipje erin steken.
Mocht ding ineens ploffen en je zit met je vingers net bij het slot ofwat dan ook dan ben je zo paar vingers kwijt.
Denk daarom.

Tis gewoon extra stuk veiligheid.
Bij aanrijding trekt dat ding het gordelslot 10 cm omlaag om t evoorkomen dat je te dicht bij het stuur komt doordat je dikke winterjas aan hebt bv.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
purple-astra
forum-gebruiker
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 jan 2005 19:23
Locatie: zeeland
Contacteer:

Bericht door purple-astra »

Laagvlieger schreef:Gordelspanner is overigens een GEVAARLIJK ding.
ALTIJD als je iets doet aan de stoel dat rode clipje erin steken.
Mocht ding ineens ploffen en je zit met je vingers net bij het slot ofwat dan ook dan ben je zo paar vingers kwijt.
Denk daarom.

Tis gewoon extra stuk veiligheid.
Bij aanrijding trekt dat ding het gordelslot 10 cm omlaag om t evoorkomen dat je te dicht bij het stuur komt doordat je dikke winterjas aan hebt bv.
ja de werking van een gordelspanner snap ik. maar waarom zit die dan in hemelsnaam niet aan de gordel zelf gemonteerd. ofja achter de bekleding op de b-stijl. want nu zit die gewoon aan mijn staan vast. en met een kabeltje aan dat slot waar je je gordel in moet steken bij het middenconsole. maar kzal wel eens een collega-schadehersteller aan zijn neus trekken om te helpen innbouwen :lol:
tuning is a life to!!!
Plaats reactie