hee,
Ik heb net mijn inlasschermen binnen gekregen om mijn astra weer beter te maken ( hij was namelijk een beetje heel erg ziek bij de achterschermen
En ik ben de beroerste niet dus dat gaan we fiksen.
Dus ik heb nu de inlasstukken ik vind ze vrij groot zelfs, ongeveer rondom over 15 tot 20 cm.
Nu heb ik iemand gevonden die ze er voor mij gaat inlassen ( had hij namelijk al vaker gedaan bij een astra )
Maar waar moet ik rekening mee houden als ze er op zitten,
Hoe behandel ik de schermen om roest te voorkomen.
Alle tips zijn van harte welkom.
mvgr smatse
roest project
roest project
get a gsi or die trying.
LEXMAUL powertttttttt.
LEXMAUL powertttttttt.
- Charles 16V
- forum-gebruiker
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49
Behandel de schermen aan de binnenkant NOOIT met tectyl.
Gebruik daarvoor een Wax van bv 3M.( bedoel dus binennkant in de auto)
Tectyl droogt uit en dan krijg je scheuren waardoor het vocht door heen komt.
Aan de binnenkant van de wielkuipen moet je wel een soort tectyl spuiten. ze noemen het Bitac. denk dat de meeste schadebedrijven wel weten waar je dat kunt krijgen... Of laat het door een bedrijf even behandel aan de binnenkant.
Het beste isn de binnen schermen en buitenschermen aan elkaar vast te lassen geheel dus niet ge puntlas. dit verkomt ook dat er vocht door heen komt en is veel beter.
Het probleem vroeg was dat de kit die ze gebruikte uitdroogde en dat door die twee stukken plaat het vocht omhoog kwam waardoor de roest door ontstond.
succes verder
Gebruik daarvoor een Wax van bv 3M.( bedoel dus binennkant in de auto)
Tectyl droogt uit en dan krijg je scheuren waardoor het vocht door heen komt.
Aan de binnenkant van de wielkuipen moet je wel een soort tectyl spuiten. ze noemen het Bitac. denk dat de meeste schadebedrijven wel weten waar je dat kunt krijgen... Of laat het door een bedrijf even behandel aan de binnenkant.
Het beste isn de binnen schermen en buitenschermen aan elkaar vast te lassen geheel dus niet ge puntlas. dit verkomt ook dat er vocht door heen komt en is veel beter.
Het probleem vroeg was dat de kit die ze gebruikte uitdroogde en dat door die twee stukken plaat het vocht omhoog kwam waardoor de roest door ontstond.
succes verder
- Charles 16V
- forum-gebruiker
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49
- Charles 16V
- forum-gebruiker
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49
`smatse schreef:tja, dus textiel bij het opstaande randje binnen in de kuip, boven de veld en waxen doe je aan de binnenschermen, dus het gedeelte dat je ziet als je je achter panelen eruit haalt??
ja helemaal goed.
Zou alleen zorgen dat je bijna geen randjes hebt. is altijd makkelijker met bredere velgen. Maar let er wel op als de twee randen helemaal weghaald dat je zorgt dat de twee stukken plaat dan aan elkaar last want zonder doe randjes heb je heb binnen en buitenscherm los. als je daar nou een las naar laat leggen of er een schuine plaat er tegen op maakt die weer naar boven loopt is het ook goed. zelfs beter want dan kan er geen vuil meer om blijven liggen en heb je meer speling met je velg