Zelf bougies vervangen, go of no-go?
Zelf bougies vervangen, go of no-go?
Ik vroeg me af of het makkelijk is om zelf de bougies te vervangen. Is hier speciaal gereedschap of kennis voor nodig, of is dit net zo simpel als zelf je luchtfilter vervangen?
"...I don't want to be the best, I just want to be very good..."
Re: Zelf bougies vervangen, go of no-go?
Voor jou waarschijnlijk nietJoyRider schreef:Ik vroeg me af of het makkelijk is om zelf de bougies te vervangen.
Nee maar even serieus, tis heel simpel joh. Als je een doppensetje hebt ben je zo klaar. tis geloofik nr 17 of 19.
Re: Zelf bougies vervangen, go of no-go?
Ok dan, en wat zijn de belangrijke dingen waar je op moet letten (evt. valkuilen)? En zijn bougies merk en type gebonden of kan je ze in principe ook gewoon bij de Brézan halen?bobosocka schreef:Voor jou waarschijnlijk nietJoyRider schreef:Ik vroeg me af of het makkelijk is om zelf de bougies te vervangen.
Nee maar even serieus, tis heel simpel joh. Als je een doppensetje hebt ben je zo klaar. tis geloofik nr 17 of 19.
Je haalt bij bougie nummer 1 zeg maar de dop eraf draait de bougie eruit en hop nieuwe erin, daarna de dop er weer op en zo begin je aan je tweede bougie enz enz
let op: Haal niet eerst alle bougie doppen eraf en dan de bougies eruit, anders weet je zo niet meer welke bougie dop bij welke bougie hoort.
zo moet het toch he ?
let op: Haal niet eerst alle bougie doppen eraf en dan de bougies eruit, anders weet je zo niet meer welke bougie dop bij welke bougie hoort.
zo moet het toch he ?
get a gsi or die trying.
LEXMAUL powertttttttt.
LEXMAUL powertttttttt.
Ach... 20.000 volt kan een mens makkelijk hebben...smatse schreef:en al vorens de bougie doppen terug te zetten even je vinger erin steken, en aan een kamaraad vragen of hij even wil proberen te starten
Kun je kijken of hij goed vonkt....
- Nick-GSI
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi16V 6jaar in bezit, Astra F X16SZR 2 jaar in bezit
- Contacteer:
Als je goed oplet weet je wel hoe ze zatensmatse schreef:Je haalt bij bougie nummer 1 zeg maar de dop eraf draait de bougie eruit en hop nieuwe erin, daarna de dop er weer op en zo begin je aan je tweede bougie enz enz
zo moet het toch he ?
Astra GSi C20XE full options
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Contacteer:
- Bart(astra)
- Moderator
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Bart(astra)
- Moderator
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Was ook niet voor jou bedoeld Joy !JoyRider schreef:Hmmm, ja bedankt, maar denk dat ik toch maar andere haal...Bart(astra) schreef:Opel Nr 1214000 ! zijn de originele voor 16v (aantal 8v)
Evt 1214111 (vier elektrode-bougies) ook origineel opel !
Bel even naar je dealer om te vragen welke zij monteren.
En kijk even of je een goede bougiesleutel (maat) hebt.