raymondvanderploeg schreef:Nou ik heb inmiddels een dynamo van de sloop, alleen heb vanavond 2 uur gekloot om een manier te vinden om hem erop te krijgen + riem
Dus heb een paar opties.
1. Eerst dynamo erop en dan als laatste de riem proberen erop te krijgen.
2. Of eerst dat stelblokje aan de rechterkant (op de foto) waar die 2 bouten doorgaan??
Pffffffffff iemand idee....we hadden eerst geprobeerd ...dynamo beete scheefhouden ...riem erop en dan proberen overal vast te krijgen alleen dat gaat het bij dat stelblokje weer niet
Ik snap dat stelblok niet. Er zit geen stelblok aan.
Dat type dynamo heeft vaste punten en de riem wordt gespannen met de riemspanner.
je moet gewoon die dynamo monteren (met een schepbeweging anders krijg je hem niet lekker op d eplaats).
Dan leg je de riem langs de poelies, BEHALVE de dynamo. Daar hou je hem even tegen aan. Dan ontspan je de spanner (sleutel 15) doro hem naar je toe te trekken en dan trek je de riem over de dynamo heen.
Laagvlieger schreef:je moet gewoon die dynamo monteren (met een schepbeweging anders krijg je hem niet lekker op d eplaats).
Dan leg je de riem langs de poelies, BEHALVE de dynamo. Daar hou je hem even tegen aan. Dan ontspan je de spanner (sleutel 15) doro hem naar je toe te trekken en dan trek je de riem over de dynamo heen.
Ik heb me eerste dynamo van de Astra ooit met me pa van ONDER lopen vervangen. Geloof dat we 4 uur bezig waren. Later maar keer van boven, goh dat ging toch wel even sneller.
Laagvlieger schreef:je moet gewoon die dynamo monteren (met een schepbeweging anders krijg je hem niet lekker op d eplaats).
Nou het is gelukt !!!
Eerst dat stelblokje met die 2 M15 bouten samen met de riem er al op en toen alle overige bouten waarbij ik bij de laatste bout er hard tegen de dynamo moest drukken om hem voor het gaatje te krijgen
Iedereen bedankt voor de reacties !!!!