verlichting boardcomputer
-
- forum-gebruiker
verlichting boardcomputer
Nou deed me boardcomputer het niet van de Astra (die schermpje met de tijd en datum enzo). Dus vandaag maar eens nieuwe lampjes erin gezet. Maar het probleem is nu dat die lampjes aan blijven ongeacht je de motor aanzet of uit. Dus nu blijft hij 24 uur per dag aan dus hij zal 1 van deze dagen wel weer doorgebrand zijn. Ik wil dus weten hoe ik dat ding kan laten reageren op het contact gewoon zoals het hoort?
-
- forum-gebruiker
-
- forum-gebruiker
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
Op een of andere manier houd de radio spanning op het display.
DU sik DENK Dat de radio niet fijn is ingebouwd en zo en zo moet je display omgeprogrammeer worden. Maar met dat programmeren blijft je displaylicht evengoed wel branden hoor. Er is gewoon een aansluitfout bij je radio gemaakt.
DU sik DENK Dat de radio niet fijn is ingebouwd en zo en zo moet je display omgeprogrammeer worden. Maar met dat programmeren blijft je displaylicht evengoed wel branden hoor. Er is gewoon een aansluitfout bij je radio gemaakt.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
hmmm zoals ik zei... bij mij blijven ze nie zo fel branden dan als de moter aanstaat......Laagvlieger schreef:Op een of andere manier houd de radio spanning op het display.
maar me bc geeft alleen licht als ik ook daadwerkelijk me licht aanzet....
dat s gekomen sinds in me blauwe leds erin heb gedaan....
lekker wazig.. heb ze al eens omgedraaid ma helpt ook nie...
mzzl bas
onkie en donkie
Ja maar heeft niks met BC te maken.
Je zit gewoon op verkeerde kleur aangesloten. Mag bv Laag of Sound even zeggen welke kleur. Ik onthou dat niet zo. Loopt een continu, en op contact, normaal zit BC op contact, maar is dus wat gehaffeld, of heb je zelf gedaan, maar die kleuren ->
Zelfde idee radio die niet op contact zit. Wel maf dat jouw BC verkeerd zit.
Je zit gewoon op verkeerde kleur aangesloten. Mag bv Laag of Sound even zeggen welke kleur. Ik onthou dat niet zo. Loopt een continu, en op contact, normaal zit BC op contact, maar is dus wat gehaffeld, of heb je zelf gedaan, maar die kleuren ->
Zelfde idee radio die niet op contact zit. Wel maf dat jouw BC verkeerd zit.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
-
- forum-gebruiker
Me radio heb ik gewoon aangesloten met doormiddel van 2 plugblokken en die antenne plug dus ik hoefde geen kabels te knippen of iets. Dat display reageert overigens wel op als ik het licht aanzet want dan word ie wat minder fel (aangezien het dan donker is). Die standaard radio kon ik gewoon aanzetten als het contact uit was, die cdspeler wat nu erin zit kan dat niet. Dus als iemand misschien zou weten welke kabeltje ik moet losmaken
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Contacteer:
Is het een japanse radio???
Zoja probeer even te kijken wat je display doet als je aan de kabel van je radio de blauw/witte (antenne remote) loshaalt.
En zo en zo is het nooi tplug en play bij Opel. De contact en accu zitten omgedraait.
Je moet dus even (bij japanse) radio de gele en rooie omwisselen.
Denk dat het geheugen ook steeds wegvalt ofniet?
Zoja probeer even te kijken wat je display doet als je aan de kabel van je radio de blauw/witte (antenne remote) loshaalt.
En zo en zo is het nooi tplug en play bij Opel. De contact en accu zitten omgedraait.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
-
- forum-gebruiker
Het is een pioneer komt die uit japan? . Deze radio was van een vriend, en daar speelde hij verder waar hij was gebleven als je de motor uit deed, dat doet hij bij mij dus niet.Laagvlieger schreef:Is het een japanse radio???
-
- forum-gebruiker
-
- forum-gebruiker
- Bart(astra)
- Moderator
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
-
- forum-gebruiker
nee die verlichting blijft nog steeds aan staan, maar het hebt denk ik wel met een kabeltje te maken, want zodra ik de radio aan doe verdwijnt de datum, omdat bij die orginele radio daar dan de radiozender kwam te staan. Maar laagvlieger had het over een blauw witte kabeltje die ik moest losmaken maar die zit er niet. Wel een blauwe en een witte maar niet die combinatie.........
- Bart(astra)
- Moderator
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Dat wegvallen van de datum heeft te maken met programmeren van het display.
Standaard radio's hebben geen eigen display, en gebruiken dus dat van de boardcomputer.
Omdat je nu een andere radio hebt werkt deze functie niet.
Dus bij de dealer een andere code in het display laten zetten, en de datum blijft voortaan staan.
Maar dat heeft verder nix met je probleem te maken.
Als je de radio er helemaal af koppelt, is het probleem dan wel weg ?
(want dan weet je tenminste zeker dat het bij de aansluitingen ligt)
Standaard radio's hebben geen eigen display, en gebruiken dus dat van de boardcomputer.
Omdat je nu een andere radio hebt werkt deze functie niet.
Dus bij de dealer een andere code in het display laten zetten, en de datum blijft voortaan staan.
Maar dat heeft verder nix met je probleem te maken.
Als je de radio er helemaal af koppelt, is het probleem dan wel weg ?
(want dan weet je tenminste zeker dat het bij de aansluitingen ligt)
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Contacteer:
-
- forum-gebruiker
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Contacteer:
- Blue Vectra
- Oud-Clublid
-
- forum-gebruiker
- Blue Vectra
- Oud-Clublid