We hebben inderdaad een 8v in beide auto's, reden van de mensen van onze school was dat een 16v volgens hun mening te snel is voor ons, eigenlijk hadden ze ons zelfs liever geen 2.0 8v gegeven maar een "mindere" motorRallyastra schreef:Volgens mij heb je een 8v ofniet, teminste als ik naar die uitlaat kijk, of heb ik het mis ? kan me zo even die uitlaat niet voor de geest halen gooi er wel even een 16v in dan als die er niet in zit, anders ga je echt niet mee komen met de rest. In 2007 zijn de astra's uitgehomologeerd en kom je in de klasse H11 te zitten dus dan kom je tussen de Astra's groep a en kitcar ( nog nu A7) dus met een 2.0 16v kom je nog net iets verder Ik heb anders nog wel een complete rallybody te koop met kooi en al
Ons schoolproject rond 2 Astra F GSi's
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 22 feb 2005 13:17
- Locatie: Wanssum, Noord-Limburg
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
Dat is onzin een 2.0 16v te snel, geloof maar van mij dat je die er echt in moet hebben en daar is het ook net zo goed in te leeren. Anders kun je beter een corsa gsi kopen om het te leeren, maar in een astra moet je ECHT een 2.0 16v hebben, anders stop op je je geld in een auto wat niets meer waard is later. Kennis van mij reed met een kadett gsi 2.0 8v met een seh motor ( 130 pk standaard) maar die kwam echt niet mee + dat je er net zoveel geld in steekt als een 16v auto maar er later niets voor weer krijgt. Die kadett is rallyklaar weg gegaan voor 2000 euro Tja goed je moet het zelf weten, ligt er aan wat je aan de auto allemaal mag doen. Een van de belangrijkste dingen in een rally auto is de sper en de schokdempers, heb je dat goed ben je al een heel eind. Zonder sper loop je je banden zinloos op te roken in de bochten. Wat je zowiezo moet veranderen aan je auto,
Rolkooi
Auto door lassen
Brandblusser
Staalgevlochten remleidingen
Staalgevlochten brandstofleidingen
Stroom + brandblusser switch aan de binnen en buitenkant
Antisplinter folie op je ramen
Al het kit verwijderen ( bespaar je weer de nodige kilo's)
Interieur strippen
Ligter maken ( er zitten allemaal draad einden op je body gelast, die zijn er voor om je isolatie vast te houden en die moeten er allemaal af en dat zijn er meer als 100)
Haal niet teveel gewicht van je kont af, komt de wegligging niet ten goede
In je deur lopen 2 stalen pijpen voor de bescherming als je een ongeluk krijgt, die kunnen er ook uit omdat je rolkooi je als bescherm tegen een eventueele klap.
ABS er af slopen, carter bescherming maken verder kun je in de annexe j van je autosportjaarboek de verdere regelementen bekijken wat wel en niet mag, en bij de fia kun je je homologatie papieren opvragen ( die moet je hebben)
Rolkooi
Auto door lassen
Brandblusser
Staalgevlochten remleidingen
Staalgevlochten brandstofleidingen
Stroom + brandblusser switch aan de binnen en buitenkant
Antisplinter folie op je ramen
Al het kit verwijderen ( bespaar je weer de nodige kilo's)
Interieur strippen
Ligter maken ( er zitten allemaal draad einden op je body gelast, die zijn er voor om je isolatie vast te houden en die moeten er allemaal af en dat zijn er meer als 100)
Haal niet teveel gewicht van je kont af, komt de wegligging niet ten goede
In je deur lopen 2 stalen pijpen voor de bescherming als je een ongeluk krijgt, die kunnen er ook uit omdat je rolkooi je als bescherm tegen een eventueele klap.
ABS er af slopen, carter bescherming maken verder kun je in de annexe j van je autosportjaarboek de verdere regelementen bekijken wat wel en niet mag, en bij de fia kun je je homologatie papieren opvragen ( die moet je hebben)
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !
0546-562109
0546-562109
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
snel is nooit snel genoeg in de rally als er nou iemand staat met een 2.0 16v met dta en tb's en een gebleuprint blok ga jij het niet winnen met je 8v en toch heb je er net zoveel geld in gestokenronnie schreef:hehehe een 8 klepper kende ook snel maken hoor :p
tb tjes dr op dtatje hahaha
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !
0546-562109
0546-562109
- Marty
- Oud-Clublid
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
- Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
- Contacteer:
Wat maakt dat nou uti dat het een 8V is....... Ik was persoonlijk ook voor een 16V gegaan.. maar het is voor een school project dus... is toch cool!
Ze zijn iedereen al 10 stappen voor omdat ze AStra GSi's hebben genomen!!! cooL!
Ze zijn iedereen al 10 stappen voor omdat ze AStra GSi's hebben genomen!!! cooL!
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
Maar aangezien ze (denk ik) in de N3 gaan rijden mogen ze het blok niet tunen alleen dta is toegestaan met andere injectoren het blok bleuprinten, dr mogen geen andere nokkenassen in orgineele filterbak moet er op blijven geen grotere remmen, dus kun je beter met een standaard 16v rijden. Maar jah het is voor school, is wel mooi dat school dat toe staat wou dat ze bij ons op school dat deden
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !
0546-562109
0546-562109
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 22 feb 2005 13:17
- Locatie: Wanssum, Noord-Limburg
Die trekhaak blijft er volgens mij op zitten omdat ik gehoord meende te hebben dat we er ook nog es een caravantrek race mee gaan houden ...bas1984 schreef:waahaha een gsi met een fucking TREKHAAK
verder wel een vet project!!!
en gewoon lekker veel foto's blijven schieten!!!!
zijn we dol op
mzzl bas
Hebben jullie die episode van Top Gear gezien toen ze een caravan achter die zwaar getunede Mitsubishi Evo hingen ?... Eerst braken er alleen delen van af, maar op het eind vloog de gehele caravan aan stukken
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 22 feb 2005 13:17
- Locatie: Wanssum, Noord-Limburg
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
jullie zijn hardstikke gek, weet je wel hoe die auto's er uit komen te zien als je met 20 man een carvan race houd ? de eerste bocht vliegen de stukken caravan in het rond en rij je de auto's aan gort. Vind als je rally auto wil bouwen moet je het wel beet je serieus aanpakken, maar jah das mijn meningCalibraadworst schreef:Die trekhaak blijft er volgens mij op zitten omdat ik gehoord meende te hebben dat we er ook nog es een caravantrek race mee gaan houden ...bas1984 schreef:waahaha een gsi met een fucking TREKHAAK
verder wel een vet project!!!
en gewoon lekker veel foto's blijven schieten!!!!
zijn we dol op
mzzl bas
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !
0546-562109
0546-562109
- Charles 16V
- forum-gebruiker
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49
Foto's waren goedCalibraadworst schreef:Heb je wat aan die foto's of moet ik ze van een andere hoek knippen ?$tefan schreef:thnx!
Ik meende alleen dat de kiekert erop stond maar dat bleek dus het brandstofrelais te zijn.. De kiekert (staat er dus idd met koeieletters op: KIEKERT) zou ergens onder de rubber verstopt zitten..
Grtz, $tefan
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 22 feb 2005 13:17
- Locatie: Wanssum, Noord-Limburg
Ohhh zo Ik zal eens kijken of ik die letters ergens op tegenkom$tefan schreef:Foto's waren goedCalibraadworst schreef:Heb je wat aan die foto's of moet ik ze van een andere hoek knippen ?$tefan schreef:thnx!
Ik meende alleen dat de kiekert erop stond maar dat bleek dus het brandstofrelais te zijn.. De kiekert (staat er dus idd met koeieletters op: KIEKERT) zou ergens onder de rubber verstopt zitten..
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 22 feb 2005 13:17
- Locatie: Wanssum, Noord-Limburg
Ok, we hebben de auto nu volledig gestript en zijn klaar om de rolkooi, racestoel enzovoorts te gaan monteren.
Wat gaan we allemaal nog meer nodig hebben op dit punt?
Ik moet een lijst van de nog benodigde dingen opstellen, vandaar Dan kunnen we gaan overleggen met eventuele sponsors over wat zij moeten gaan leveren.
Wat gaan we allemaal nog meer nodig hebben op dit punt?
Ik moet een lijst van de nog benodigde dingen opstellen, vandaar Dan kunnen we gaan overleggen met eventuele sponsors over wat zij moeten gaan leveren.
- Road-Runner
- forum-gebruiker
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 01 okt 2004 12:53
- Locatie: naast mijn buurman.
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 22 feb 2005 13:17
- Locatie: Wanssum, Noord-Limburg
Die heb ik toch al geplaatst ?Road-Runner schreef:Foto's aub
We moeten nu eerst een lijst hebben van dingen die we verder nog nodig hebben om de auto aan de regelementen te laten voldoen, dan pas kunnen we verder gaan met het werk. Vandaar dat ik die vraag hier ook stel
Dennis, ik heb van Clawiej op het CTN forum gehoord dat jij met een rally Kadett bezig bent, kun jij ons van assistentie zijn ?
- Road-Runner
- forum-gebruiker
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 01 okt 2004 12:53
- Locatie: naast mijn buurman.
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 22 feb 2005 13:17
- Locatie: Wanssum, Noord-Limburg
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 22 feb 2005 13:17
- Locatie: Wanssum, Noord-Limburg
We moeten hem trouwens inderdaad aan de N3 categorie laten voldoenRallyastra schreef:Maar aangezien ze (denk ik) in de N3 gaan rijden mogen ze het blok niet tunen alleen dta is toegestaan met andere injectoren het blok bleuprinten, dr mogen geen andere nokkenassen in orgineele filterbak moet er op blijven geen grotere remmen, dus kun je beter met een standaard 16v rijden. Maar jah het is voor school, is wel mooi dat school dat toe staat wou dat ze bij ons op school dat deden
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 22 feb 2005 13:17
- Locatie: Wanssum, Noord-Limburg
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 22 feb 2005 13:17
- Locatie: Wanssum, Noord-Limburg