klein probleem bij starten
klein probleem bij starten
ja het onderwerp zegt het al,
Maar als ik s'morgens in mijn auto stap en draai de sleutel in het contact om te starten dan doet ie allen bzzzd.
Sleutel terug draaien en nog een keer proberen en hij start weer.
Raar maar waar wat kan het zijn, ergens een kortsluitinkje ????
wie kan me helpen.
Maar als ik s'morgens in mijn auto stap en draai de sleutel in het contact om te starten dan doet ie allen bzzzd.
Sleutel terug draaien en nog een keer proberen en hij start weer.
Raar maar waar wat kan het zijn, ergens een kortsluitinkje ????
wie kan me helpen.
get a gsi or die trying.
LEXMAUL powertttttttt.
LEXMAUL powertttttttt.
De eerste keer gooit hij de stratmoter niet rond, wandaar dat ie bzzd doet zeg maar,
En dan draai ik de sleutel terug en probeer het nog een keer en dan gooit hij de startmoter wel rond.
Dusje kweet ook niet.
Kga vanmiddag effe de moter checken enzo, en vloeistoffen etc etc
En dan draai ik de sleutel terug en probeer het nog een keer en dan gooit hij de startmoter wel rond.
Dusje kweet ook niet.
Kga vanmiddag effe de moter checken enzo, en vloeistoffen etc etc
get a gsi or die trying.
LEXMAUL powertttttttt.
LEXMAUL powertttttttt.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Contacteer:
klinkt een beetje alsof het startertandwiel niet ver genoeg uit de startmotor komt en de krans mist.....heb ik met mijn Ghadett wel eens gehad, even ding erafslopen, en met een beetje kruipolie/WD 40 weer een beetje gangbaar maken....
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Contacteer:
Als ie echt alleen maar 'tik' doet en dan ineens weer wél start de volgende poging, kan het óók het schakelblokkie achter je kontaktslot zijn, zoals Laag al zei, je kan dat testen door even te hufterstarten met een schroevendraaier op je startmotor (weet alleen even niet zo gauw hoe 'k dat moet uitleggen, is nogal een listig geintje...) mijne doet het ook af en toe, heb al een jaar ofzo zo'n blokkie in me dashkassie liggen, maar zit er nog steeds niet op
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
SE Promo Team™
- Rijontzegging
- forum-gebruiker
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Contacteer:
Werkt als de brandweer, je schroevendraaier is er niet blij mee, maar hij doet ut altijd
Maar nou breng ik wel weer mensen op het slechte pad natuurlijk
Maar nou breng ik wel weer mensen op het slechte pad natuurlijk
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
SE Promo Team™
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Contacteer:
- Rijontzegging
- forum-gebruiker
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Contacteer:
Eerst even om te beginnen : je gaat dit geheel op eigen risico doen !!!
Achtterop je startmotor zitten 2 aansluitingen, een dikke (pluskabel, DIREKT vanaf je accu) en een dunne...
Zet je kontakt aan, kijk 3 keer of je auto in vrij en op de handrem staat, ZEKER weten, want je rijdt jezelf voor je donder als het niet zo is
Let op dat je kleding e.d. nergens tussen kan komen, maak met een GOED GEISOLEERDE schroevendraaier kontakt tussen de dikke en de dunne aansluiting, let op dat je nergens anders kontakt maakt...
Als je het goed doet, zal je auto starten
Als dit werkt, terwijl hij op de sleutel niet start, dan zijn de sleepkontakten in het blokje achter je kontaktslot versleten/vuil, bij elke automaterialenhandel of bij de dealer verkrijgbaar, kost niet al te veel geloof ik...
wees voorzichtig, want je speelt met een hele berg ampères
Achtterop je startmotor zitten 2 aansluitingen, een dikke (pluskabel, DIREKT vanaf je accu) en een dunne...
Zet je kontakt aan, kijk 3 keer of je auto in vrij en op de handrem staat, ZEKER weten, want je rijdt jezelf voor je donder als het niet zo is
Let op dat je kleding e.d. nergens tussen kan komen, maak met een GOED GEISOLEERDE schroevendraaier kontakt tussen de dikke en de dunne aansluiting, let op dat je nergens anders kontakt maakt...
Als je het goed doet, zal je auto starten
Als dit werkt, terwijl hij op de sleutel niet start, dan zijn de sleepkontakten in het blokje achter je kontaktslot versleten/vuil, bij elke automaterialenhandel of bij de dealer verkrijgbaar, kost niet al te veel geloof ik...
wees voorzichtig, want je speelt met een hele berg ampères
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
SE Promo Team™
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Contacteer:
yupz 100 Amperetjes
Maar goede tips van Jeff.
En schrik niet van de vonken want het vonkt best en hou NIET het metaal van de schroevedraaier vast. Je zet spanning op een spoel (is startrelais) en dat geeft een flinke piekspanning.
Maar goede tips van Jeff.
En schrik niet van de vonken want het vonkt best en hou NIET het metaal van de schroevedraaier vast. Je zet spanning op een spoel (is startrelais) en dat geeft een flinke piekspanning.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Contacteer:
Nou ehhhhh, da's een beetje moeilijk uitleggen die batterij, maar je kan hem wél herkennen hoor...
Als je nou je motorkap open doet, dan zit er aan de rechterkant vooraan een vierkant ding, met allemaal draden eraan, die om 2 ronde kleine dingetjes geknoopt zitten...Je kan hem testen door op allebei die ronde dingetjes een keertje goed te spugen, en dan leg je op de ene je plassert, en dan moet je aan die andere likken
Als je dan een beetje een vreemd gevoel ervaart, dan issie waarschijnlijk nog wel goed, voel je nix, dan moet je even een nieuwe, en daarna de test herhalen
TIP : het maakt niet uit aan welke van de 2 je likt
Als je nou je motorkap open doet, dan zit er aan de rechterkant vooraan een vierkant ding, met allemaal draden eraan, die om 2 ronde kleine dingetjes geknoopt zitten...Je kan hem testen door op allebei die ronde dingetjes een keertje goed te spugen, en dan leg je op de ene je plassert, en dan moet je aan die andere likken
Als je dan een beetje een vreemd gevoel ervaart, dan issie waarschijnlijk nog wel goed, voel je nix, dan moet je even een nieuwe, en daarna de test herhalen
TIP : het maakt niet uit aan welke van de 2 je likt
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
SE Promo Team™
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Contacteer: