inhouden??

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
gijs
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 apr 2003 20:30
Locatie: Hem

inhouden??

Bericht door gijs »

voorige week begon me auto ineens te stotteren en stopte er tijdens het rijden zomaar mee. nou auto na laten kijken was me brandstof filter helemaal verstopt dus das nie zo gek dat ie er mee stopt, maar nu als je onderin ze toeren zit en je gaat op het gas dan gaat de motor schoksgewijs accelereren en pas vanaf 4000 toeren gaat ie er als een raket vandoor.

maar kan ik nou wat gesloopt hebben door even met heel weinig brandstof te rijden of is er wat anders loos?

zelf denk ik dat de brandstof druk regelaar naar de knoppen is of niet lekker werkt omdat we hem al hebben opgevoerd. want tussen accelereren vanuit het middengebied is ook niet zo vlot meer als het geweest is. en dat herken ik nog omdat ik voorig jaar een andere nokkenas er in heb gestopt en toen reed ie ook onderin als een dweil met de orginele brandstof druk.

b.v.d. gijs
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Ik denk eerder dat je brandstofpomp kapot (verbrand) is/Zeef verstopt is.
Hierdoor te weinig druk/opbrengst.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Rijontzegging
forum-gebruiker
Berichten: 226
Lid geworden op: 18 sep 2004 15:17
Locatie: Nijmegen

Bericht door Rijontzegging »

ik jat even het topic.waar zit die brandstofzeef ,ik neem aan dat hier NIET het brandstoffilter mee wordt bedoeld?
officier Groeneveld is 8)
Hans
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 695
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:40
Locatie: Heemskerk

Bericht door Hans »

zeef moet volgens mij aan de dompelpomhangen,, in de tank dus...


iemand foto's ?

tips uit/in-bouw ???
LIVE IN THE FAST LANE
Gebruikersavatar
Melbo
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1639
Lid geworden op: 07 jul 2004 10:36
Locatie: Terneuzen

Bericht door Melbo »

Misschien de accu eens 10 minuutjes loskoppelen?? :roll:
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

zeef zit onder d epomp in het slingerpotje in de tank.
Dus tank via serviceluik onder de achterbank openmaken, pomp en zeef eruit trekken (niet roken ofzo en alle deuren en ramen open) en reinigen en weer proberen. Als nog niet goed is -> pomp kapot. Vooral als de tank niet zo vol meer is kan de pomp moeilijk druk opbouwen en krijg je een te lage brandstofdruk.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
gijs
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 apr 2003 20:30
Locatie: Hem

Bericht door gijs »

maar jullie denken dus dat dat het miss dan nog wel kan wezen, omdat ook het filter verstopt zat
Gebruikersavatar
sandro
forum-gebruiker
Berichten: 314
Lid geworden op: 01 dec 2003 18:33
Locatie: haarlem

Bericht door sandro »

waar zit het brandstof filter eigenlijk en kun je er bij zonder brug???

sandro
toen de mens er achter kwam dat melk van uit een koe kwam, waar was hij toen in hemelsnaam mee bezig????????
Gebruikersavatar
RobbieS
forum-gebruiker
Berichten: 291
Lid geworden op: 20 jun 2004 14:46
Locatie: Reserve Belg
Contacteer:

Bericht door RobbieS »

voor je rechterachterwiel ter hoogte van het krikpunt meen ik. Je kán er denk wel bij zonder brug als je m op bokjes zet achter, maar moet je wel zeker zijn dat ie niet naar beneden kan donderen........
"Chuck Norris ordered a BigMac at Burgerking, and got one"
Gebruikersavatar
Rijontzegging
forum-gebruiker
Berichten: 226
Lid geworden op: 18 sep 2004 15:17
Locatie: Nijmegen

Bericht door Rijontzegging »

Laagvlieger schreef:zeef zit onder d epomp in het slingerpotje in de tank.
Dus tank via serviceluik onder de achterbank openmaken, pomp en zeef eruit trekken (niet roken ofzo en alle deuren en ramen open) en reinigen en weer proberen. Als nog niet goed is -> pomp kapot. Vooral als de tank niet zo vol meer is kan de pomp moeilijk druk opbouwen en krijg je een te lage brandstofdruk.
Ja zit weer eens muurvast! alles aan mn auto zit muurvast!

astra verbruikt meer kruipolie dan benzine
officier Groeneveld is 8)
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Wat zit muurvast? :?:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Rijontzegging
forum-gebruiker
Berichten: 226
Lid geworden op: 18 sep 2004 15:17
Locatie: Nijmegen

Bericht door Rijontzegging »

heb alle schroeven losgedraait maar krieg die pomp nie omhoog.
is da normaal dat ie zo vast zit?
en kan het kwaad om een beetje tew wikken met een platte schroevedraaier?
officier Groeneveld is 8)
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

zit een rubber tussen. Zal wel een beetje vastgeplakt zitten.
Effe wrikken met schroevedraaie rkan geen kwaad zolang je beetje met beleid doet.
:D
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Rijontzegging
forum-gebruiker
Berichten: 226
Lid geworden op: 18 sep 2004 15:17
Locatie: Nijmegen

Bericht door Rijontzegging »

ok dan,en stel me pomp is kaduuk kan dat motorschade veroorzaken omdaar te lang mee door terijden.want hij houdt in vanaf 60KM rijberijk.
maar ik rij nooit op reserve dus heb eigenlijk ook nooit last van inhouden.
officier Groeneveld is 8)
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Op een te lage brandstofdruk gaat je motor te arm (arm = heet) lopen.
Op ten duur KAN dat schade opleveren ja.
Maar dat merk je wel hoor alssie te arm loopt.
inhouden bij zware belasting en brandend foutcodelampje.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Rijontzegging
forum-gebruiker
Berichten: 226
Lid geworden op: 18 sep 2004 15:17
Locatie: Nijmegen

Bericht door Rijontzegging »

ok dank je.
officier Groeneveld is 8)
Gebruikersavatar
Rijontzegging
forum-gebruiker
Berichten: 226
Lid geworden op: 18 sep 2004 15:17
Locatie: Nijmegen

Bericht door Rijontzegging »

nog 1 vraag :
hij houd dus in vanaf reserve ongeveer.
maar dat inhouden lijkt op drie cilinders lopen.

Nou is mijn vraag:Als je brandstofpomp het aant begeven is en bij lege tank minder druk opbouwt,is het dan logisch dat 1 bepaalde injector als eerste minder brandstof krijgt of kan ik er vanuit gaan dat er gewoon 1 injector waarschijnlijk nie hele maal meer ok is en dat je dat eerder merkt door die lage druk?
officier Groeneveld is 8)
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

sja moeilijk te zeggen. Kan zoveel oorzaken hebben.
Bv bougie die even anders vonkt in een cilinder of temperatuur van de cilinders. Sja zeg het maar.

Maar (laat) meet(en) je brandstofdruk eens met volle tank en met lege tank. Of dat uitmaakt.
Anders gewoon op sloop even pompje scoren en gewoon proberen.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Plaats reactie