volgens mij genaaid en vond het niet eens lekker
volgens mij genaaid en vond het niet eens lekker
hey
heb astra 1.4 en had problemen met motor lampje en stotteren, hoog toerental bij koude motor
dus ik naar dealer zeggen ze potentiometer stuk
ok laten vervangen staat er op de factuur als stotteren niet verholpen is moet stappenmotor vervangen worden.....
ligt het nou aan mij of hebben ze nu iets op de gok vervangen om te kijken of dit het probleem was en nu blijkt dat het me nog 200 gaat kosten om stappen motot te vervangen (dan zou ik erg genaaid zijn )
hopelijk krijg ik wat feedback van jullie
gegroet
Rolf
heb astra 1.4 en had problemen met motor lampje en stotteren, hoog toerental bij koude motor
dus ik naar dealer zeggen ze potentiometer stuk
ok laten vervangen staat er op de factuur als stotteren niet verholpen is moet stappenmotor vervangen worden.....
ligt het nou aan mij of hebben ze nu iets op de gok vervangen om te kijken of dit het probleem was en nu blijkt dat het me nog 200 gaat kosten om stappen motot te vervangen (dan zou ik erg genaaid zijn )
hopelijk krijg ik wat feedback van jullie
gegroet
Rolf
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: volgens mij genaaid en vond het niet eens lekker
Is je koppakking ooit vervangen door een niet dealer misschien? of andere reparaties late doen door een niet dealer??RuDoLf schreef:hey
heb astra 1.4 en had problemen met motor lampje en stotteren, hoog toerental bij koude motor
dus ik naar dealer zeggen ze potentiometer stuk
ok laten vervangen staat er op de factuur als stotteren niet verholpen is moet stappenmotor vervangen worden.....
ligt het nou aan mij of hebben ze nu iets op de gok vervangen om te kijken of dit het probleem was en nu blijkt dat het me nog 200 gaat kosten om stappen motot te vervangen (dan zou ik erg genaaid zijn )
hopelijk krijg ik wat feedback van jullie
gegroet
Rolf
Kheb zoiets keer meegemaakt en hadden de slimbo's een vacuumslang verkeerd omzitten.
Maar sommige storingen zijn haast NIET te vinden zonder onderdelen uit te wisselen.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Re: volgens mij genaaid en vond het niet eens lekker
Ja maar Marcel, is het dan niet zo dat wanneer je je auto wegbrengt ter reparatie, dat dan het probleem opgelost is wanneer je hem weer kan ophalen? Al moeten ze hem een week houden en 20 verschillende onderdelen proberen om uit te zoeken wat het probleem is. Je stuurt toch niet een klant naar huis zo van "we denken dat het nu gemaakt is maar dat weten we niet zeker, als het niet zo is moet je maar even terugkomen dan vervangen we weer wat anders". Tenminste, dat vind ik een beetje rare werkwijze.Laagvlieger schreef:Is je koppakking ooit vervangen door een niet dealer misschien? of andere reparaties late doen door een niet dealer??RuDoLf schreef:hey
heb astra 1.4 en had problemen met motor lampje en stotteren, hoog toerental bij koude motor
dus ik naar dealer zeggen ze potentiometer stuk
ok laten vervangen staat er op de factuur als stotteren niet verholpen is moet stappenmotor vervangen worden.....
ligt het nou aan mij of hebben ze nu iets op de gok vervangen om te kijken of dit het probleem was en nu blijkt dat het me nog 200 gaat kosten om stappen motot te vervangen (dan zou ik erg genaaid zijn )
hopelijk krijg ik wat feedback van jullie
gegroet
Rolf
Kheb zoiets keer meegemaakt en hadden de slimbo's een vacuumslang verkeerd omzitten.
Maar sommige storingen zijn haast NIET te vinden zonder onderdelen uit te wisselen.
"...I don't want to be the best, I just want to be very good..."
- Rijontzegging
- forum-gebruiker
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 18 sep 2004 15:17
- Locatie: Nijmegen
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- Rijontzegging
- forum-gebruiker
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 18 sep 2004 15:17
- Locatie: Nijmegen
- Marty
- Oud-Clublid
- Berichten: 1388
- Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
- Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
- Contacteer:
In en uitbouwen is net zoveel werk als Schoonmaken.
Opzich is het een technisch klusje van niets.... 2 slangen los..s tekker los en eraf issie.. hij zit alleen bij een 16V op een KLOTE plaats.. dus das even pielen... BRUG of smeerput is dan zeker handig
Opzich is het een technisch klusje van niets.... 2 slangen los..s tekker los en eraf issie.. hij zit alleen bij een 16V op een KLOTE plaats.. dus das even pielen... BRUG of smeerput is dan zeker handig
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
bij een 1.4 8v NIET!!!!! spaning erop zetten. Dan loopt ie uit de spindel en kunje hem wegdonderen met eenbeetje pech.
Gewoon alleen schoonmaken en vooral die regelpunt moet schoon zijn zowel op de LFR als op het gasklephuis.
Pas ook op voor dat rubberen ringetje om de LFR deze kan NIET tegen carburateurreiniger en lost dan op. Dus eerst ringetje eraf dan pas schoonspuiten.
even over de werkwijze.
Veel klachten en storingen zijn door ons niet reproduceerbaar of niet te doen.
veel storingen komen pas naar paarhonderd km weer terug dus is niet te doen om een auto zo lang te houden en elke dag even 10 km mee te rijden. werkt niet. Daarom kan de klant prima zelf de auto weer meenemen en kijken of het goed is.
Zeker bij oudere auto's en VOORAL!!!!!!!! bij onbekende (auto's di eniet bij de desbetreffende deale rin oonderhoud zijn) kan er van alles miswezen. Zo heb ik een keer UREN lopen zoeken naar een vage storing bij een corsaatje die bij de "vriendelijke garage op de hoek" in onderhou dwas. Na uren zoekwerk vond ik 2 slangetjes die verkeerd omzaten. Sja hoge rekening. Maar daar kunnen wij als dealer nix aan doen. Is de schuld van het garagebedrijf die die slangetjes verkeer dom heeft gemonteerd.
Vaak wordt vergeten dat diegeen die het hardst zeiken en schreeuwen of de prijzen diegenen zijn die altijd bij de beun zitten.
Wat hun verkloten en zelf niet meer uitkomen kunnen wij maken en grote bek op de koop toekrijgen. Wees dan een kerel en trek je portemonnee.
Gewoon alleen schoonmaken en vooral die regelpunt moet schoon zijn zowel op de LFR als op het gasklephuis.
Pas ook op voor dat rubberen ringetje om de LFR deze kan NIET tegen carburateurreiniger en lost dan op. Dus eerst ringetje eraf dan pas schoonspuiten.
even over de werkwijze.
Veel klachten en storingen zijn door ons niet reproduceerbaar of niet te doen.
veel storingen komen pas naar paarhonderd km weer terug dus is niet te doen om een auto zo lang te houden en elke dag even 10 km mee te rijden. werkt niet. Daarom kan de klant prima zelf de auto weer meenemen en kijken of het goed is.
Zeker bij oudere auto's en VOORAL!!!!!!!! bij onbekende (auto's di eniet bij de desbetreffende deale rin oonderhoud zijn) kan er van alles miswezen. Zo heb ik een keer UREN lopen zoeken naar een vage storing bij een corsaatje die bij de "vriendelijke garage op de hoek" in onderhou dwas. Na uren zoekwerk vond ik 2 slangetjes die verkeerd omzaten. Sja hoge rekening. Maar daar kunnen wij als dealer nix aan doen. Is de schuld van het garagebedrijf die die slangetjes verkeer dom heeft gemonteerd.
Vaak wordt vergeten dat diegeen die het hardst zeiken en schreeuwen of de prijzen diegenen zijn die altijd bij de beun zitten.
Wat hun verkloten en zelf niet meer uitkomen kunnen wij maken en grote bek op de koop toekrijgen. Wees dan een kerel en trek je portemonnee.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Was ook geen aanval verder, vroeg het me alleen af. Maar klinkt zo met die uitleg inderdaad een stuk logischer. Tja ik zit wat dat betreft meer in de IT-problemen, en dan heb je dat probleem niet dat het eerst opgelost lijkt te zijn en na "een paar honderd km" weer terugkomt. Dus je kan dan veel makkelijker doorwerken tot het opgelost is. Als oplossing A niet werkt, ga je gewoon door naar oplossing B. Als probleem is opgelost is probleem ook echt opgelost zeg maar. Maar ja met auto's is natuurlijk andere manier van aanpak. Thanks voor de uitleg.Laagvlieger schreef:even over de werkwijze.
Veel klachten en storingen zijn door ons niet reproduceerbaar of niet te doen.
veel storingen komen pas naar paarhonderd km weer terug dus is niet te doen om een auto zo lang te houden en elke dag even 10 km mee te rijden. werkt niet. Daarom kan de klant prima zelf de auto weer meenemen en kijken of het goed is.
Zeker bij oudere auto's en VOORAL!!!!!!!! bij onbekende (auto's di eniet bij de desbetreffende deale rin oonderhoud zijn) kan er van alles miswezen. Zo heb ik een keer UREN lopen zoeken naar een vage storing bij een corsaatje die bij de "vriendelijke garage op de hoek" in onderhou dwas. Na uren zoekwerk vond ik 2 slangetjes die verkeerd omzaten. Sja hoge rekening. Maar daar kunnen wij als dealer nix aan doen. Is de schuld van het garagebedrijf die die slangetjes verkeer dom heeft gemonteerd.
Vaak wordt vergeten dat diegeen die het hardst zeiken en schreeuwen of de prijzen diegenen zijn die altijd bij de beun zitten.
Wat hun verkloten en zelf niet meer uitkomen kunnen wij maken en grote bek op de koop toekrijgen. Wees dan een kerel en trek je portemonnee.
"...I don't want to be the best, I just want to be very good..."
laag heeft wel gelijk maar het heeft er ook mee te maken hoe de klant benadert word..
ik zit zelf in de verwarmingen en als storings monteur loop je soms gewoon tegen dingen op die niet zo simpel zijn op te lossen
als je de klant duidelijk kunt maken wat je gevonden hebt en wat er eventueel aan gedaan moet worden.
maar ik ben ook wel eens geholpen bij de dealer zo van ja je auto is ook niet dealer onderhouden...
met andere woorden als je niet dealer onderhouden bent dan heb je geen service....en dat vind ik raar.
wij geven iedereen service ook als ze niet bij ons een contract hebben
sandro
ik zit zelf in de verwarmingen en als storings monteur loop je soms gewoon tegen dingen op die niet zo simpel zijn op te lossen
als je de klant duidelijk kunt maken wat je gevonden hebt en wat er eventueel aan gedaan moet worden.
maar ik ben ook wel eens geholpen bij de dealer zo van ja je auto is ook niet dealer onderhouden...
met andere woorden als je niet dealer onderhouden bent dan heb je geen service....en dat vind ik raar.
wij geven iedereen service ook als ze niet bij ons een contract hebben
sandro
toen de mens er achter kwam dat melk van uit een koe kwam, waar was hij toen in hemelsnaam mee bezig????????
- Rijontzegging
- forum-gebruiker
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 18 sep 2004 15:17
- Locatie: Nijmegen
heb je ook gelijk in hoor.
ik had last van een piep (aanlopende abs sensor)bij de dealer gezegd ja komt bij het linker voorwiel vandaan.en of ze gelijk even me katvervanger eronder konden zetten.
sochtend 8 uur gebracht bellen ze op ja is nie klaar vandaag morgen middag bellen we.bellen ze op ja piep kunnen we nie vinden en we horen niks ,we denken dat het uit de deur komt.(ze koren niks maar toch denken ze dat het uit de deur komt!!?)
toen zie la maar hangen dan die piep.krijg ik een rekening van 125 euro
voor plaatsen van kat en zoeken naar niet gevonde piep.
mja gewoon betaald.
Ik rij weg gelijk weer die piep!!
ik naar binnen en die mongool wilde nie eens naar buiten komen luisteren.
moest ik em maar weer langsbrengen! dikke %%%
ik had last van een piep (aanlopende abs sensor)bij de dealer gezegd ja komt bij het linker voorwiel vandaan.en of ze gelijk even me katvervanger eronder konden zetten.
sochtend 8 uur gebracht bellen ze op ja is nie klaar vandaag morgen middag bellen we.bellen ze op ja piep kunnen we nie vinden en we horen niks ,we denken dat het uit de deur komt.(ze koren niks maar toch denken ze dat het uit de deur komt!!?)
toen zie la maar hangen dan die piep.krijg ik een rekening van 125 euro
voor plaatsen van kat en zoeken naar niet gevonde piep.
mja gewoon betaald.
Ik rij weg gelijk weer die piep!!
ik naar binnen en die mongool wilde nie eens naar buiten komen luisteren.
moest ik em maar weer langsbrengen! dikke %%%
officier Groeneveld is