frank schreef:kom een keer naar rotterdam, dan gaan we racen.
maar dan ga je wel huilend naar huis
ahahahhaaa in nog geen 20 seconden zit ik al op de 160km
en van 0 tot 100 in 7 seconden
JoyRider schreef:Ibiza TDI/ ex Astra SE schreef:goed ik lees dus weer de fabeltjes krant, net zoals op andere fora waar men beweert met een getunende cupra een M3 weg te rijden. om iedereen weer even wakker te schudden. dit kan gewoon niet!!!!
en ja een 530 weegt ook miss wat meer dan jou astra he??? dat is ook weer een vergelijking van kus mijn kloten. en ja de meeste andere rijders zullen ook wel denken dat heb je weer zon figuur die denkt dat ie sneller is........
Nou, ik denk dat je wel duidelijk moet stellen wat de "meetomstandigheden" waren. Ik ben met mijn Hyundai Scoupé met strijkplank ook vaak sneller weg bij het stoplicht dan menig BMW, GTI, GSi en eigenlijk alles wat naast me staat. Daar moet ik dan wel weer aan toevoegen dat ik 10 meter verderop door practisch iedere auto dan ook weer wordt ingehaald en ik er niet meer bij kom. Maar de eerste 10 meter ben ik "king of the road" zodra het stoplicht op groen springt.
Dus misschien moet Frank eens uitleggen hoe hij meet. Ik kan namelijk ook best 140 in mijn eerste versnelling: als ik optrek in 1, dan schakel bij 4500 rpm -> 2, dan 3, 4 en dan 5, en dan ben ik na een minuut op de 140, en als ik dan de koppeling intrap en terugschakel naar 1 en dan maar niet de koppeling loslaat, rij ik ook 140 in 1e. Het kan dus allemaal echt, je moet gewoon wat fantasie hebben...
idd de manier van meten is zeer belangrijk. met hoeveel mensen er in de auto word gereden en op welke banden/velgenmaat. ook dit kan veel verschil uitmaken.
ik rijd ongechipt 130 pk 0-100 in 8,9 s op 205/45/16
0-100 in 8,65s op 205/40/16
alles gemeten met de G-tech. deze is uiterst nouwkeurig, ik geloof dat Laagvlieger er ook 1 heeft. ik heb er zelf ook 1 en heb de metingen verricht met Jeroen. met 2 meetinstrumenten.
trouwens 7 sec is wel erg snel. zal vast gemeten zijn met een stopwatch, aangezien de standaard GSI er 7,8 sec over doet als ik het goed heb, om dan even snel 0,8 sec sneller te zijn moet je veel voor doen.