project c20xe>c20let hij rijdt weer !!!!!!!
nou het is al weer zover!!!!!! vanmiddag starten om weer een toertje te gaan maken blijft mijn olie lampje branden....
meteen mijn motor uit gezet aangezien ik dat akkefietje ook al eens met een kadet gehad had waarbij ik mijn motor naar de klote heb gedraaid ..
gauw naar de dealer maar die was eigenlijk al dicht maar zeiden dat ik moest kijken of ik geen sluiting had en of de olie druk sensor nog goed was kon met veel pijn en moeite een nieuwe meekrijgen..
deze erop gezet maar het probleem blijft waarschijnlijk geen olie druk want als ik de stekker eraf haal dan gaat het lampje wel uit??????????
iemand die weet wat ik kan doen anders bel ik de wegenwacht en dan moet hij maar naar huis gebracht worden....
sandro
meteen mijn motor uit gezet aangezien ik dat akkefietje ook al eens met een kadet gehad had waarbij ik mijn motor naar de klote heb gedraaid ..
gauw naar de dealer maar die was eigenlijk al dicht maar zeiden dat ik moest kijken of ik geen sluiting had en of de olie druk sensor nog goed was kon met veel pijn en moeite een nieuwe meekrijgen..
deze erop gezet maar het probleem blijft waarschijnlijk geen olie druk want als ik de stekker eraf haal dan gaat het lampje wel uit??????????
iemand die weet wat ik kan doen anders bel ik de wegenwacht en dan moet hij maar naar huis gebracht worden....
sandro
toen de mens er achter kwam dat melk van uit een koe kwam, waar was hij toen in hemelsnaam mee bezig????????
- RobbieS
- forum-gebruiker
- Berichten: 291
- Lid geworden op: 20 jun 2004 14:46
- Locatie: Reserve Belg
- Contacteer:
Ik neem aan dat er wel gewoon genoeg olie inzit.
Aangezien ie gereviseerd is zouden de kanalen nergens verstopt mogen zitten. Slangen van je oliekoeler niet bekneld?
Anders zou het kunnen zijn dat je oliepomp zijn beste tijd heeft gehad..
Zou het anders ook niet weten. Wel klote voor je, hopelijk valt het mee.
Aangezien ie gereviseerd is zouden de kanalen nergens verstopt mogen zitten. Slangen van je oliekoeler niet bekneld?
Anders zou het kunnen zijn dat je oliepomp zijn beste tijd heeft gehad..
Zou het anders ook niet weten. Wel klote voor je, hopelijk valt het mee.
"Chuck Norris ordered a BigMac at Burgerking, and got one"
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
en waar zit de olie drukregelaar???
morgen wordt hij thuis gebracht en dan gaan we kijken wat we kunnen doen...
maar het is wel klote !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
sandro
ps krijg ik als klap op de vuurpijl een volkswagen polio als ruil wagen ,,,,,,,dan doet het alleen maar meer pijn
morgen wordt hij thuis gebracht en dan gaan we kijken wat we kunnen doen...
maar het is wel klote !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
sandro
ps krijg ik als klap op de vuurpijl een volkswagen polio als ruil wagen ,,,,,,,dan doet het alleen maar meer pijn
toen de mens er achter kwam dat melk van uit een koe kwam, waar was hij toen in hemelsnaam mee bezig????????
- Metal M GSI
- Oud-Clublid
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 07 mei 2003 21:09
- Locatie: Hellevoetsluis
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
Poe waar die regelaar zit. Die plunjer zit als het goed is vlakbij je filter. Er zit een soort van dopje in dat je met je pink moet kunnen bewegen/eruit halen. Als die een beetje vast zit...GEEN oliedruk. Mark Broekmans heeft het me een tijdje geleden helemaal uitgelgd omdat ik ook een oliedruk probleem had na motorombouw. Maar Laagvlieger kan het je vast wel vertellen.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11174
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11174
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Da's niet best Sandro ,
Nou maar hopen dat dat het enige splintertje was.
Weet eigenlijk niet of bij een Astra ook de oliestop in je carter magnetisch is, maar was die verder wel schoon ????
Niet zo netjes van de revisieboer was het niet te achterhalen of het een nieuwe of een oude splinter was ????? en hoe groot was tie ????
Nou maar hopen dat dat het enige splintertje was.
Weet eigenlijk niet of bij een Astra ook de oliestop in je carter magnetisch is, maar was die verder wel schoon ????
Niet zo netjes van de revisieboer was het niet te achterhalen of het een nieuwe of een oude splinter was ????? en hoe groot was tie ????
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
ik heb geen idee hoe groot dat ding was heb hem zelf nog niet gezien mischien vannavond ....
nou een niewe carterpan pakking erop en weer toeren
sandro
ps ik zal vanavond even nog wat foto's posten ......
nou een niewe carterpan pakking erop en weer toeren
sandro
ps ik zal vanavond even nog wat foto's posten ......
toen de mens er achter kwam dat melk van uit een koe kwam, waar was hij toen in hemelsnaam mee bezig????????
- tuneman
- forum-gebruiker
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 04 nov 2003 21:00
- Locatie: ik weet het zelf niet!
als die echt helemaal maar dan ook helemaal leeg was dan is ie waarschijnlijk overleden dat vinden de cellen niet fijn.sandro schreef:we hadden gisteren op een gegeven moment de storing eruit ...
mijn accu is de laatste tijd wel een paar keer helemaal leeg geweest zou hij slecht zijn???
sandro
laad de accu eens op en meet dan belast! dus effe wat er op aansluiten wat toch wel wat amperes trekt en dan de spanning meten die moet dan 12volt zijn, is die lager dan zijn er cellen slecht of overleden.
een optima zou voor jou geen overbodige luxe zijn die zijn gemaakt om helemaal leeg te trekken en dan weer te laden. zijn tractie accu's. zelfde als in een heftruck zeg maar.
toppie hoor dat je er nu mee kan rijden.
het zal nu wel erg vreemd uit zien in je huis of nie
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11174
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Nja, ik lees wel es op duitse forum's.RobbieS schreef:10W60 half syntheet ?? dikke tjoek niet
Ik rijd ook nog half syntheet.
Daar stond mooi overzichtje.
5W30 -> Olielekkage en olieverbruik bij hoge toerentallen,
10W40 -> Prima bij standaardmotoren, bij hoge toerentallen ook verbruik.
10W60 (Castrol olie voor hoogtoerige motoren) -> Geen olieverbruik. Duitsers zijn er gek op
Heb het er zelf niet in hoor. 10W40 halfsyntheet voldoet mij prima.
Maar naar aanleiding dat zo'n hoop volk hier die waterige bende in hun blok gooien even een geheel tegengesteld verhaal vanuit Duitsland.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Metal M GSI
- Oud-Clublid
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 07 mei 2003 21:09
- Locatie: Hellevoetsluis
zo hij rijdt weer nou maar hopen dat hij ook blijft rijden !!!!???
hier weer een paar foto's
nieuwe gril er meteen op
ook maar een open lucht filter gehaald
en dan de anwb erbij ....................................klote zooi
sandro
hier weer een paar foto's
nieuwe gril er meteen op
ook maar een open lucht filter gehaald
en dan de anwb erbij ....................................klote zooi
sandro
toen de mens er achter kwam dat melk van uit een koe kwam, waar was hij toen in hemelsnaam mee bezig????????
zo en dan nu wat foto's van het vloeibare pakkings drama en de ombouw naar turbo teller ...
vloeibare pakking te veel ingekocht?????
en nog een beetje???
nieuwe tellers
oude tellers
nieuwe ingebouwd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
nieuwe ingebouwd en met verlichting..
moet alleen de lampies vervangen achter de tellers want op de ene plaats is hij goed verlicht en op somige niet
sandro.....
vloeibare pakking te veel ingekocht?????
en nog een beetje???
nieuwe tellers
oude tellers
nieuwe ingebouwd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
nieuwe ingebouwd en met verlichting..
moet alleen de lampies vervangen achter de tellers want op de ene plaats is hij goed verlicht en op somige niet
sandro.....
toen de mens er achter kwam dat melk van uit een koe kwam, waar was hij toen in hemelsnaam mee bezig????????
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop