project c20xe>c20let hij rijdt weer !!!!!!!
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Metal M GSI
- Oud-Clublid
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 07 mei 2003 21:09
- Locatie: Hellevoetsluis
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- RobbieS
- forum-gebruiker
- Berichten: 291
- Lid geworden op: 20 jun 2004 14:46
- Locatie: Reserve Belg
- Contacteer:
Nee niet echt,
ik had een C18xe en daarbij zat die stekker niet daar. Heb ook weleens gehoord van een uitleesstekker onder de kap. Maar of dat echt zo is, dat kunnen de opelmonteurs wel vertellen.
Heb hier nog wel een redelijkcomplete binnenkabelboom liggen van een C20xe met TC, maar kan die blauwe stekker nergens bespeuren.
ik had een C18xe en daarbij zat die stekker niet daar. Heb ook weleens gehoord van een uitleesstekker onder de kap. Maar of dat echt zo is, dat kunnen de opelmonteurs wel vertellen.
Heb hier nog wel een redelijkcomplete binnenkabelboom liggen van een C20xe met TC, maar kan die blauwe stekker nergens bespeuren.
"Chuck Norris ordered a BigMac at Burgerking, and got one"
- RobbieS
- forum-gebruiker
- Berichten: 291
- Lid geworden op: 20 jun 2004 14:46
- Locatie: Reserve Belg
- Contacteer:
Nouja zou heel goed kunnen, heb ooit wel vaker een vraag gekregen van iemand met een kadett GSI die een turbo aan het inbouwen was. En hij had het erover dat dat de diagnose-aansluiting zou zijn. Ikzelf dacht altijd dat die dingen binnen zaten. Niet dus
"Chuck Norris ordered a BigMac at Burgerking, and got one"
nou mannen goed nieuws de motor kan lopen en heeft gelopen alleen zit de uitlaat er nog niet op
de uitlaat moet nog aangepast worden dus het maakte een tering kabaal....
morgen avond wordt de uitlaat pas gemaakt waarna we gaan proef rijden..
ik houd jullie op de hoogte
@laagvlieger maar op de kabelboom van de calibra zit deze hele stekker er niet..
deze stekker die ik gefotograveerd heb ging op een contrastekker die in de kabelboom van de astra ging... ..
betekent het nu dat ik hem niet kan laten uitlezen????
want hij gaf wel een fout code dus ik moet naar de dealer maar dat heeft geen zin als hij niet uitgelezen kan worden...
sandro
de uitlaat moet nog aangepast worden dus het maakte een tering kabaal....
morgen avond wordt de uitlaat pas gemaakt waarna we gaan proef rijden..
ik houd jullie op de hoogte
@laagvlieger maar op de kabelboom van de calibra zit deze hele stekker er niet..
deze stekker die ik gefotograveerd heb ging op een contrastekker die in de kabelboom van de astra ging... ..
betekent het nu dat ik hem niet kan laten uitlezen????
want hij gaf wel een fout code dus ik moet naar de dealer maar dat heeft geen zin als hij niet uitgelezen kan worden...
sandro
toen de mens er achter kwam dat melk van uit een koe kwam, waar was hij toen in hemelsnaam mee bezig????????
- RobbieS
- forum-gebruiker
- Berichten: 291
- Lid geworden op: 20 jun 2004 14:46
- Locatie: Reserve Belg
- Contacteer:
Sandro,
de Turbo kabelboom heeft 3 stekkers die naar binnen toe moeten. Een daarvan heeft 3 bruine draden
Bruin/wit, bruin/geel en bruin blauw.
Dat zijn draden voor diagnose. Moet je even kijken of deze kleuren ook aan de diagnose stekker zitten in je motorruimte. En of je ze wellicht binnen als aan elkaar gekoppeld hebt. Dan moet je gewoon kunnen uitlezen.
de Turbo kabelboom heeft 3 stekkers die naar binnen toe moeten. Een daarvan heeft 3 bruine draden
Bruin/wit, bruin/geel en bruin blauw.
Dat zijn draden voor diagnose. Moet je even kijken of deze kleuren ook aan de diagnose stekker zitten in je motorruimte. En of je ze wellicht binnen als aan elkaar gekoppeld hebt. Dan moet je gewoon kunnen uitlezen.
"Chuck Norris ordered a BigMac at Burgerking, and got one"
nou hij doet het vandaag gereden en hij rijdt prima...
eerst vond ik het een beetje eng want de kleppen tikte als een idioot maar alle aanwezigen verzekerde mij dat dat normaal is bij een blok dat minstens een jaar niet gedraaid heeft en uit elkaar gelegen heeft...
na wat stuken op en neer rijden werd hij mooi rustig
nou morgen naar de dealer om te kijken waarom het storingslampje blijft branden...eerst was hij uitgegaan maar tijdens het naar huis rijden begon hij weer te branden.......
sandro
eerst vond ik het een beetje eng want de kleppen tikte als een idioot maar alle aanwezigen verzekerde mij dat dat normaal is bij een blok dat minstens een jaar niet gedraaid heeft en uit elkaar gelegen heeft...
na wat stuken op en neer rijden werd hij mooi rustig
nou morgen naar de dealer om te kijken waarom het storingslampje blijft branden...eerst was hij uitgegaan maar tijdens het naar huis rijden begon hij weer te branden.......
sandro
toen de mens er achter kwam dat melk van uit een koe kwam, waar was hij toen in hemelsnaam mee bezig????????
nou dan had je een neveuse sandro meegemaakt!!!!!!!!!
ik hoop dat ik vandaag terecht kan bij de dealer om uit te lezen dan kan ik van het weekend wat kilometers gaan maken...
even 1000km rustig aan doen......
sandro
ik hoop dat ik vandaag terecht kan bij de dealer om uit te lezen dan kan ik van het weekend wat kilometers gaan maken...
even 1000km rustig aan doen......
sandro
toen de mens er achter kwam dat melk van uit een koe kwam, waar was hij toen in hemelsnaam mee bezig????????
- Charles 16V
- forum-gebruiker
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- soulhustler
- forum-gebruiker
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 24 jan 2004 14:06
- Locatie: amstelveen
- Contacteer:
- RobbieS
- forum-gebruiker
- Berichten: 291
- Lid geworden op: 20 jun 2004 14:46
- Locatie: Reserve Belg
- Contacteer:
Fijn te horen dat ie al rijdt
Minerale olie is prima om in te rijden. De mijne heeft al een dikke 2 ton op de teller en altijd op halfsyntheet. Gewoon 10w40 van een enigszins redelijk merk erin.
Die storingscode 13 waar je het overhad op msn is van je LMM. Geen signaal ervan.
Minerale olie is prima om in te rijden. De mijne heeft al een dikke 2 ton op de teller en altijd op halfsyntheet. Gewoon 10w40 van een enigszins redelijk merk erin.
Die storingscode 13 waar je het overhad op msn is van je LMM. Geen signaal ervan.
"Chuck Norris ordered a BigMac at Burgerking, and got one"
we hadden gisteren op een gegeven moment de storing eruit ...
maar gisteren tijdens mijn ritje naar friesland ging het motormanagementlampje weer branden heb ik hem uitgelezen geeft hij een paar codes allemaal voltage te laag op verschillende onderdelen 2 of 3 geloof ik ...
nou heb ik even de spanning gemeten op de accu deze gaf 11.5 volt en bij goed gasgeven deed hij 14.03 volt is dit voldoende of heb ik nu een dynamo of accu probleem????........ mijn accu is de laatste tijd wel een paar keer helemaal leeg geweest zou hij slecht zijn???
en ik zit nog met het probleem dat de km teller af wijkt asl ik op de teller 50 rijdt dan rijdt ik in het eggie 80 dus hij wijkt +/- 30 km af maar ik heb geen idee hoe dat op te lossen .....
en verder weet iemand waar de bc zijn signalen vandaan haald want ik heb het idee dat deze nu ook de verkeerde waardes aangeeft met betrekking tot de afstand en dergelijke
alvast bedankt
sandro
maar gisteren tijdens mijn ritje naar friesland ging het motormanagementlampje weer branden heb ik hem uitgelezen geeft hij een paar codes allemaal voltage te laag op verschillende onderdelen 2 of 3 geloof ik ...
nou heb ik even de spanning gemeten op de accu deze gaf 11.5 volt en bij goed gasgeven deed hij 14.03 volt is dit voldoende of heb ik nu een dynamo of accu probleem????........ mijn accu is de laatste tijd wel een paar keer helemaal leeg geweest zou hij slecht zijn???
en ik zit nog met het probleem dat de km teller af wijkt asl ik op de teller 50 rijdt dan rijdt ik in het eggie 80 dus hij wijkt +/- 30 km af maar ik heb geen idee hoe dat op te lossen .....
en verder weet iemand waar de bc zijn signalen vandaan haald want ik heb het idee dat deze nu ook de verkeerde waardes aangeeft met betrekking tot de afstand en dergelijke
alvast bedankt
sandro
toen de mens er achter kwam dat melk van uit een koe kwam, waar was hij toen in hemelsnaam mee bezig????????
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Wat betreft je accu spanning : check even al je massapunten, en gooi je accu even onder lading, zodat hij weer lekker doorgeladen is. 11.5 is nét een beetje aan de lage kant. Je zou ook gewoon een nieuwe kunnen halen, maar je moet eerst even proberen om hem gewoon op te laden,tis zonde om domweg een nieuwe te halen....
Je teller afwijking klopt idd, omdat deze bak een ander diff heeft, je kan bij Matthijsen een ander tandwieltje bestellen zodat hij weer de goede waarde aan gaat geven, deze maakt nu te weinig omwentelingen, waardoor je teller te laag aangeeft...
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat je BC deze waardes ook gebruikt, dmv je pulsgever en dat probleem zou zichzelf dan dus ook oplossen....
suc6...
Je teller afwijking klopt idd, omdat deze bak een ander diff heeft, je kan bij Matthijsen een ander tandwieltje bestellen zodat hij weer de goede waarde aan gaat geven, deze maakt nu te weinig omwentelingen, waardoor je teller te laag aangeeft...
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat je BC deze waardes ook gebruikt, dmv je pulsgever en dat probleem zou zichzelf dan dus ook oplossen....
suc6...
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)