project c20xe>c20let hij rijdt weer !!!!!!!
zo nu even wat foto's van het inbouwen
de motor met inlaatspruitstuk
en dan erin
op zijn plek
f28 bak ombouwen even 2 gaten erbij
ombouw set klaar
zo ziet heter van onder uit
en dan nog de kabelboom aanpassen
als het goed is kan ik dinsdag de missende onderdelen ophalen in groningen
ook ga we mijn olie koeler verplaatsen daarvoor moet ik de slangen op laten lengen want hij zit in de weg voor mijn intercooler
en even met schomouse bellen voor nog wat klein spul met club korting
sandro
de motor met inlaatspruitstuk
en dan erin
op zijn plek
f28 bak ombouwen even 2 gaten erbij
ombouw set klaar
zo ziet heter van onder uit
en dan nog de kabelboom aanpassen
als het goed is kan ik dinsdag de missende onderdelen ophalen in groningen
ook ga we mijn olie koeler verplaatsen daarvoor moet ik de slangen op laten lengen want hij zit in de weg voor mijn intercooler
en even met schomouse bellen voor nog wat klein spul met club korting
sandro
toen de mens er achter kwam dat melk van uit een koe kwam, waar was hij toen in hemelsnaam mee bezig????????
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Metal M GSI
- Oud-Clublid
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 07 mei 2003 21:09
- Locatie: Hellevoetsluis
Misschien een idee om je oliekoeler achter je grill (rieger te plaatsen) Met bijv flexibele leidingen is dit wel te realiseren. En krijg je weer meer mogelijkheden en ruimte voor een eventuele grotere intercooler in je voorbumper.
Voor kabelboomvraagjes
De grote 14 polige ronde stekker, vanuit de turbokabelboom, aansluiting:
1 = blauw/wit dynamo
2 = wit/zwart 2polige stekker van injectie
3 = blauw/groen oliedruksensor
4 = ongebruikt
5 = oliepeilsensor
6 = ongebruikt
7 = ongebruikt
8 = zwart/geel 2polig injectie
9 = ongebruikt
10 = ongebruikt
11 = ongebruikt
12 = zwart 1polig injectie
13 = bruin, oliecontrole naar massa
14= zwart/rood voor startmotor
Als je de kabelboom naar binnen trekt gaat de grote stekker aan je motronic en houdt je 3 stekkertjes over
6polige zwarte
pen 1 blauw is voor je temp meter in je tellerklok
5 zwart/bruin is voor je boordcomp
6 rood/wit gaat ook naar je boordcomp
6polige groene stekker
3 groen is van voor je toerenteller
4 bruin/geel diagnose aansluiting
5 bruin/wit diagnose aansluiting
6 bruin/blauw diagnose aansluiting
2polige zwarte stekker
rood/blauw is voor je benzinepomp
Het is in principe heel eenvoudig. Houdt gewoon de kabelboom van je turbomotor aan, en leg de kabels volgens de normale manier. Sluit hierop je bestaande bedrading aan, maar wel de turbokabelboom als kleurenvoorbeeld aanhouden. Als je de kleuren netjes op elkaar afstemd gaat er niets fout.
Grote ronde 14polige kan het zijn dat je de stekker koppen iets moet aanpassen. Mannetje/vrouwtje verhaal.
Voor kabelboomvraagjes
De grote 14 polige ronde stekker, vanuit de turbokabelboom, aansluiting:
1 = blauw/wit dynamo
2 = wit/zwart 2polige stekker van injectie
3 = blauw/groen oliedruksensor
4 = ongebruikt
5 = oliepeilsensor
6 = ongebruikt
7 = ongebruikt
8 = zwart/geel 2polig injectie
9 = ongebruikt
10 = ongebruikt
11 = ongebruikt
12 = zwart 1polig injectie
13 = bruin, oliecontrole naar massa
14= zwart/rood voor startmotor
Als je de kabelboom naar binnen trekt gaat de grote stekker aan je motronic en houdt je 3 stekkertjes over
6polige zwarte
pen 1 blauw is voor je temp meter in je tellerklok
5 zwart/bruin is voor je boordcomp
6 rood/wit gaat ook naar je boordcomp
6polige groene stekker
3 groen is van voor je toerenteller
4 bruin/geel diagnose aansluiting
5 bruin/wit diagnose aansluiting
6 bruin/blauw diagnose aansluiting
2polige zwarte stekker
rood/blauw is voor je benzinepomp
Het is in principe heel eenvoudig. Houdt gewoon de kabelboom van je turbomotor aan, en leg de kabels volgens de normale manier. Sluit hierop je bestaande bedrading aan, maar wel de turbokabelboom als kleurenvoorbeeld aanhouden. Als je de kleuren netjes op elkaar afstemd gaat er niets fout.
Grote ronde 14polige kan het zijn dat je de stekker koppen iets moet aanpassen. Mannetje/vrouwtje verhaal.
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
de teller staat nu op 5000 euro maar ik ben nog niet klaar
radiateur en waste gate control valve zijn bijna binnen
olie slangen worden verlengt morgen klaar
nog wat kleine dingen besteld bij martijn zijn ook morgen binnen
dus als het goed is kan hij morgen rijden.........
sandro
radiateur en waste gate control valve zijn bijna binnen
olie slangen worden verlengt morgen klaar
nog wat kleine dingen besteld bij martijn zijn ook morgen binnen
dus als het goed is kan hij morgen rijden.........
sandro
toen de mens er achter kwam dat melk van uit een koe kwam, waar was hij toen in hemelsnaam mee bezig????????
- RobbieS
- forum-gebruiker
- Berichten: 291
- Lid geworden op: 20 jun 2004 14:46
- Locatie: Reserve Belg
- Contacteer:
Nog een paar kleine dingetjes/vraagjes
Als ik je tips zou mogen geven... Ik mis wat dingetjes in je rijtje van revisie. Ik zou er altijd een nieuwe waterpomp insteken, onsteking vernieuwen. Nieuwe koeltemperatuursensor. Een nieuwe lambda misschien.
Dit zijn dingetjes welke het goede lopen van de auto nogal eens beinvloeden. Vooral die temperatuursensor wordt vaak over het hoofd gezien.
Ik zou ook je injectoren laten testen en reinigen.
ARP-drijfstangbouten zijn wel aan te bevelen als je meer vermogen uit je motor gaat halen. Mss in jouw geval niet in zo'n mate omdat je nieuwe hebt.
Probeer ergens een beetje een dikke buitentankse pomp op de kop te tikken om deze in serie te zetten met je tankpomp. Bij die tankpomp kan het zijn dat de opbrengst, of in ieder geval het op druk houden bij vol vermogen nog wel eens te wensen over kan laten.
En als het goed is zie ik ook een KS-kop. Of vertekend het beeld op de foto's. Is die bij de revisie ook verstevigd? Ks koppen hoeven niet te scheuren maar de kans blijft bestaan, ook als ie gereviseerd is.
En je turbo heeft die ook een wastegate aanpassing gekregen? Tegen scheuren in de zitring.
@Rally-Astra, ik ben ook geen heilige op het gebied van kabelbomen . Vind het wel leuk om te weten waar alles voor is.Misschien als je laat weten waar de problemen zitten dat ik een oplossing weet. Maar bind me er niet op vast. Niks tegen betaling, je zit immers op een forum om elkaar te helpen.
Als ik je tips zou mogen geven... Ik mis wat dingetjes in je rijtje van revisie. Ik zou er altijd een nieuwe waterpomp insteken, onsteking vernieuwen. Nieuwe koeltemperatuursensor. Een nieuwe lambda misschien.
Dit zijn dingetjes welke het goede lopen van de auto nogal eens beinvloeden. Vooral die temperatuursensor wordt vaak over het hoofd gezien.
Ik zou ook je injectoren laten testen en reinigen.
ARP-drijfstangbouten zijn wel aan te bevelen als je meer vermogen uit je motor gaat halen. Mss in jouw geval niet in zo'n mate omdat je nieuwe hebt.
Probeer ergens een beetje een dikke buitentankse pomp op de kop te tikken om deze in serie te zetten met je tankpomp. Bij die tankpomp kan het zijn dat de opbrengst, of in ieder geval het op druk houden bij vol vermogen nog wel eens te wensen over kan laten.
En als het goed is zie ik ook een KS-kop. Of vertekend het beeld op de foto's. Is die bij de revisie ook verstevigd? Ks koppen hoeven niet te scheuren maar de kans blijft bestaan, ook als ie gereviseerd is.
En je turbo heeft die ook een wastegate aanpassing gekregen? Tegen scheuren in de zitring.
@Rally-Astra, ik ben ook geen heilige op het gebied van kabelbomen . Vind het wel leuk om te weten waar alles voor is.Misschien als je laat weten waar de problemen zitten dat ik een oplossing weet. Maar bind me er niet op vast. Niks tegen betaling, je zit immers op een forum om elkaar te helpen.
"Chuck Norris ordered a BigMac at Burgerking, and got one"
Waar laat je die verlengen? of kan je dat zelf?sandro schreef:de teller staat nu op 5000 euro maar ik ben nog niet klaar
radiateur en waste gate control valve zijn bijna binnen
olie slangen worden verlengt morgen klaar
nog wat kleine dingen besteld bij martijn zijn ook morgen binnen
dus als het goed is kan hij morgen rijden.........
sandro
ennuh kan je daar wat foto's van maken? ook van je intercooler en radiateur enz. Ik wil binnenkort misschien ook een andere intercooler, dus foto's zouden niet verkeerd zijn
Robbie:
Die radiateur van een calibra.... Heb jij de intercooler ernaast, dus zo dat de ven. half over de radiateur valt en half over de intercooler?
Ik heb hem compleet achter de radiateur zelf zitten, maar hij zit te dicht bij de turbo en met stekker zie je steeds iets verder weg smelten of heb jij er duidelijke foto's van? of staat er iemand met een turbo (in een astra) bij automax zondag?
Die radiateur van een calibra.... Heb jij de intercooler ernaast, dus zo dat de ven. half over de radiateur valt en half over de intercooler?
Ik heb hem compleet achter de radiateur zelf zitten, maar hij zit te dicht bij de turbo en met stekker zie je steeds iets verder weg smelten of heb jij er duidelijke foto's van? of staat er iemand met een turbo (in een astra) bij automax zondag?
- RobbieS
- forum-gebruiker
- Berichten: 291
- Lid geworden op: 20 jun 2004 14:46
- Locatie: Reserve Belg
- Contacteer:
Ik ga wel naar Automaxx, maar sta niet op een stand.
Klopt bij mij zit ie deels over de intercooler. En daardoor zit de die schakelaar/stekker er niet voor. en smelt ie ook niet weg. Koeling is perfect, dus van mij hoeft die ven niet helemaal voor de radiateur.
Je radiateur/ventilator zit zowieso dicht op de turbo vind ik. Maar dat is bij een calibra turbo al zo. Zorg in ieder geval dat je ook een metalen ventilator hebt ipv een kunststof want die vinden die hitte ook niet fijn..
Ik heb zelf ook al een grotere IC liggen, maar moet nog gaan bekijken hoe ik het dan allemaal ga wegwerken. Wil het liefst zo min mogelijk slang, dus veel buiswerk. Zolang de project astra niet ingevoerd is, heb ik nog alle tijd om dat goed te bedenken.
Voor olieleidingen kun je ook hydrauliekleidingen nemen.
Klopt bij mij zit ie deels over de intercooler. En daardoor zit de die schakelaar/stekker er niet voor. en smelt ie ook niet weg. Koeling is perfect, dus van mij hoeft die ven niet helemaal voor de radiateur.
Je radiateur/ventilator zit zowieso dicht op de turbo vind ik. Maar dat is bij een calibra turbo al zo. Zorg in ieder geval dat je ook een metalen ventilator hebt ipv een kunststof want die vinden die hitte ook niet fijn..
Ik heb zelf ook al een grotere IC liggen, maar moet nog gaan bekijken hoe ik het dan allemaal ga wegwerken. Wil het liefst zo min mogelijk slang, dus veel buiswerk. Zolang de project astra niet ingevoerd is, heb ik nog alle tijd om dat goed te bedenken.
Voor olieleidingen kun je ook hydrauliekleidingen nemen.
"Chuck Norris ordered a BigMac at Burgerking, and got one"
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
olie leidingen laat ik persen op de bestaande aansluitingen van de olie koeler en de aansluitingen op het blok zodat er slangen tussen zitten van ongeveer een meter..
maar ik kan ze morgen ophalen dus dan klik ik er wel een foto van
en hij gaat er ook meteen op dus dan kan je ook zien hoe die leidingen lopen...
sandro
met een beetje mazl morgen rijden
maar ik kan ze morgen ophalen dus dan klik ik er wel een foto van
en hij gaat er ook meteen op dus dan kan je ook zien hoe die leidingen lopen...
sandro
met een beetje mazl morgen rijden
toen de mens er achter kwam dat melk van uit een koe kwam, waar was hij toen in hemelsnaam mee bezig????????
- soulhustler
- forum-gebruiker
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 24 jan 2004 14:06
- Locatie: amstelveen
- Contacteer:
nou hij loopt nog steeds niet maar we zijn wel weer een stuk verder
loie koeler is omgehangen en de turbo radiateur hangt er ook in
een foto van de olie koeler met de nieuwe slangen
zo zit het nu achter de grill
lijdingen van onder af ze zitten alleen op de foto nog niet in de beugel
weet iemand waar deze stekker voor is????????????????
sandro
loie koeler is omgehangen en de turbo radiateur hangt er ook in
een foto van de olie koeler met de nieuwe slangen
zo zit het nu achter de grill
lijdingen van onder af ze zitten alleen op de foto nog niet in de beugel
weet iemand waar deze stekker voor is????????????????
sandro
toen de mens er achter kwam dat melk van uit een koe kwam, waar was hij toen in hemelsnaam mee bezig????????