RedBill's GSi - The Complete Story (Update 12-04-'22)
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Berichten: 1337
- Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
- Locatie: Elst (Gld)
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 09-08-'21)
De oude achteras is inderdaad wel duidelijk klaar met zijn dienst inderdaad. Mooi dat je nog een goede vervanger ervoor hebt.
Hittebestendige lak op een uitlaat lijn geen ervaring mee ook helaas.
Je hebt wel Imasaf (Italiaans) uitlaatlijnen die het fabrieksorigineel zo dicht mogelijk benaderen met beter kwaliteitsstaal met aluminium coating oid.
Misschien is dit goedkoper dan een RVS uitlaat maar beter dan een middendemper plaatsen die het "net niet" is zou ik zeggen.
https://www.auspuff-sets.de/as-shop/IMA ... mQY3Z9kaqU
Hittebestendige lak op een uitlaat lijn geen ervaring mee ook helaas.
Je hebt wel Imasaf (Italiaans) uitlaatlijnen die het fabrieksorigineel zo dicht mogelijk benaderen met beter kwaliteitsstaal met aluminium coating oid.
Misschien is dit goedkoper dan een RVS uitlaat maar beter dan een middendemper plaatsen die het "net niet" is zou ik zeggen.
https://www.auspuff-sets.de/as-shop/IMA ... mQY3Z9kaqU
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 09-08-'21)
Nou dat is zeker goedkoper dan RVS. En ook stukken goedkoper dan origineel (mocht je dat nog kunnen vinden).
Lijkt mij een goed zeer goed alternatief!
Lijkt mij een goed zeer goed alternatief!
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 09-08-'21)
Tja, ik heb inmiddels al een katalysator en middendemper liggen. Die plaats ik er nu onder. We zien wel hoe lang het heel blijft.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 09-08-'21)
Nou, na een poging om deze spullen eronder te krijgen ben ik daar ook snel weer meer gestopt. Met name de middendemper paste voor geen meter. De buisdiameter aan de uitgaande zijde was niet correct (48 mm i.p.v. de benodigde 52 mm) en de bochten kwamen niet overeen met de benodigde hoek waaronder de einddemper aangesloten moest worden. Dus er maar voor gekozen de wagen toch weg te brengen naar een bedrijf dat gespecialiseerd is in RVS uitlaten.
Zie hier het resultaat:
- Sportkatalysator
- Sport middendemper
- Voorpijp scheurtje gelast
- Nieuwe verbinding aan de einddemper gemaakt.
Hiermee kan die er weer een mooie tijd tegenaan!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Berichten: 1337
- Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
- Locatie: Elst (Gld)
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 09-08-'21)
Dat ziet er als gegoten uit zo. Erg netjes
Voor de auto de investering wel waard en nu hoef je je er ook niks meer zorgen over te maken
Is het geluid nog veranderd of is er weinig van te merken?
Voor de auto de investering wel waard en nu hoef je je er ook niks meer zorgen over te maken
Is het geluid nog veranderd of is er weinig van te merken?
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 09-08-'21)
Ik heb bewust gevraagd of ze het geluid zo origineel mogelijk wilden laten. Dus op dat vlak weinig veranderd. Maar inderdaad nu behoorlijk toekomstvast.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 09-08-'21)
Kijk nou, dat is eventjes mooi!
En precies, goede duurzame oplossing zo
En precies, goede duurzame oplossing zo
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 09-08-'21)
Zit er strak onder zeg. Die kan er weer tegenaan!
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 09-08-'21)
Zow vorige week een afspraak gemaakt voor APK.
Wat moest vooraf aan de APK worden vervangen (wist ik en had ik al laten bestellen):
- Twee nieuwe winterbanden (wegens droogtescheuren in de wangen, canvas was zichtbaar)
- Buitenste ashoes rechtsvoor vervangen, want klein lekje geconstateerd bij het plaatsen van de winterbanden.
Verder: Olie en filter ververst (want was al twee jaar geleden).
Inmiddels dus weer nieuwe APK erop, t/m 19 januari 2023.
Afgelopen jaar slechts 2000 kilometer gereden...
Wat moest vooraf aan de APK worden vervangen (wist ik en had ik al laten bestellen):
- Twee nieuwe winterbanden (wegens droogtescheuren in de wangen, canvas was zichtbaar)
- Buitenste ashoes rechtsvoor vervangen, want klein lekje geconstateerd bij het plaatsen van de winterbanden.
Verder: Olie en filter ververst (want was al twee jaar geleden).
Inmiddels dus weer nieuwe APK erop, t/m 19 januari 2023.
Afgelopen jaar slechts 2000 kilometer gereden...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 09-08-'21)
Mooi bezig geweest , die kan er weer tegenaan
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 09-08-'21)
Geen grote gebreken, dat is toch top?
Welke ashoes heb je eronder? Ik heb toch behoorlijk wat moeite moeten doen om een originele te vinden. Die zijn wat stugger dan die nieuwe aftermarket dingen namelijk.
Welke ashoes heb je eronder? Ik heb toch behoorlijk wat moeite moeten doen om een originele te vinden. Die zijn wat stugger dan die nieuwe aftermarket dingen namelijk.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 09-08-'21)
Thanks! Inderdaad geen grote gebreken, maar natuurlijk wel behoorlijk wat aan moeten doen om em APK ready te krijgen met de lekke uitlaat.
Geen idee, de dealer heeft het gedaan. Ik heb ooit één keer aftermarket spul eronder gehad wat heel erg stug was. Dat was echt zo weer stuk. Te stug is dus ook niet OK. Maar ik weet eigenlijk niet hoe lang deze hoes die vervangen is het heeft uitgehouden... Kan qua kilometers volgens mij niet veel zijn geweest...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 09-08-'21)
Weer een nieuwe vlog klaar, deze keer een reflectie over mijn bezoek aan "Klokje Rond".
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 2709
- Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
- Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
- Locatie: Wâlterswâld
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 09-08-'21)
Leuk leuk! Altijd leuk om te zien dat ik niet alleen het Astra GSI virus nog steeds heb
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 09-08-'21)
Zeker, Haaye! Er zijn een nog een paar die er voor de lange duur in zitten...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 2709
- Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
- Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
- Locatie: Wâlterswâld
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 09-08-'21)
Gelukkig!
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 09-08-'21)
Count me in!
Netjes weer zo met de nieuwe uitlaat!
Netjes weer zo met de nieuwe uitlaat!
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 09-08-'21)
Leuk dat je het op YouTube bij gaat houden. Ga ik zeker volgen
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 09-08-'21)
Je vermeldt geen showauto maar de auto ziet er toch nog heel strak uit?
Of vertekenen de foto's en video's? Tegenwoordig een Astra Gsi vinden in deze staat is zoeken naar de spreekwoordelijke speld in een hooiberg.
Of vertekenen de foto's en video's? Tegenwoordig een Astra Gsi vinden in deze staat is zoeken naar de spreekwoordelijke speld in een hooiberg.
Als je naast je schoenen loopt, krijg je vieze sokken...
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 09-08-'21)
Zit wel een beetje vertekening in hoor. Ik zal van de zomer wel eens een detailopname maken van de dingen die mij een doorn in het oog zijn.
Hij is zeker niet de beroerdste die in Nederland rijdt, maar ook zeker niet de beste.
Er zijn best wel plekken waar ik me zorgen maak over de roest, onder meer de linker portier, de rechter A-stijl, bij de scharnieren en aan de binnenkant van de wielkasten.
Hij is zeker niet de beroerdste die in Nederland rijdt, maar ook zeker niet de beste.
Er zijn best wel plekken waar ik me zorgen maak over de roest, onder meer de linker portier, de rechter A-stijl, bij de scharnieren en aan de binnenkant van de wielkasten.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 09-08-'21)
Eindelijk deel één van de vervanging van mijn achteras gevlogd.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Berichten: 1337
- Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
- Locatie: Elst (Gld)
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 09-08-'21)
Was weer een leuk filmpje . Een logische beslissing om de achteras te vervangen zo te zien!
Het heeft allemaal wel aardig wat geleden door de tijd heen samen met andere aanbouwdelen op de achteras zeg.
Ga je op je vervangende as ook nieuwe aanbouwdelen plaatsen voor zover dat kan?
Het heeft allemaal wel aardig wat geleden door de tijd heen samen met andere aanbouwdelen op de achteras zeg.
Ga je op je vervangende as ook nieuwe aanbouwdelen plaatsen voor zover dat kan?
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 09-08-'21)
Ik heb zoveel mogelijk gereviseerd (ontdaan van roest en opnieuw gespoten). In deel 2 ga je daar meer van zien.
De kleine dingetjes, zoals de klemmetjes voor de leidingen moet ik nog even naar op zoek, om te kijken wat er nog te krijgen is.
De kleine dingetjes, zoals de klemmetjes voor de leidingen moet ik nog even naar op zoek, om te kijken wat er nog te krijgen is.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 12-04-'22)
Vorig jaar ook nog gedaan bij die van mijn broer.
Ook na 4,5 ton op de teller..
Misschien is dat de levensduur
Ook na 4,5 ton op de teller..
Misschien is dat de levensduur
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 12-04-'22)
Die as die ik onder die 1.6 had weggehaald was helemaal beschermd met één of ander goedje. Die had geen spatje roest. Ik denk dat het feit dat ik een origineel Duitse wagen heb ook wel meespeelt. Mijn beeld is dat die dat extra beschermen vooraf aan verkoop niet deden.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)