C20XE loopt veel te hoog in toeren, motorstoring.

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9326
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

C20XE loopt veel te hoog in toeren, motorstoring.

Bericht door RedBill »

Klein probleempje met de GSi: af en toe gaat het motorstoringslampje aan en dan gaat ie op 3500 - 4000 toeren lopen.
Iemand een idee van de oorzaak?
Kan een draadbreuk of een slechte sensor zijn. Welke sensor kan dit gedrag veroorzaken?

- Gaskleppositiesensor?
- Krukassensor?

Zaterdag wil ik em even laten uitlezen.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10460
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: C20XE loopt veel te hoog in toeren, motorstoring.

Bericht door Bart(astra) »

Hoge toeren is vaak de lfr klep die vervuild is.
Maar omdat er ook een strongslampje bij komt, beter eerst uitlezen

(temperatuursensor zou ook nog kunnen)
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Haaye
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2709
Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
Locatie: Wâlterswâld

Re: C20XE loopt veel te hoog in toeren, motorstoring.

Bericht door Haaye »

3500/4000 rpm is wel erg veel, ik gok gasklep positiesensor..
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9326
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: C20XE loopt veel te hoog in toeren, motorstoring.

Bericht door RedBill »

Bart(astra) schreef: 19 mei 2021 09:16 Hoge toeren is vaak de lfr klep die vervuild is.
Maar omdat er ook een strongslampje bij komt, beter eerst uitlezen

(temperatuursensor zou ook nog kunnen)
Code was inderdaad 57: LFR (Stationair regelaar) geeft kortsluiting met de plus.

Ik heb maar een nieuwe (origineel Bosch) besteld, aangezien ik weinig succesvolle verhalen heb gelezen over het reinigen van de klep.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Haaye
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2709
Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
Locatie: Wâlterswâld

Re: C20XE loopt veel te hoog in toeren, motorstoring.

Bericht door Haaye »

Dus toch LFR! Origineel is beter idd. Loopt hij straks weer mooi 8)
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10460
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: C20XE loopt veel te hoog in toeren, motorstoring.

Bericht door Bart(astra) »

RedBill schreef: 22 mei 2021 13:42
Bart(astra) schreef: 19 mei 2021 09:16 Hoge toeren is vaak de lfr klep die vervuild is.
Maar omdat er ook een strongslampje bij komt, beter eerst uitlezen

(temperatuursensor zou ook nog kunnen)
Code was inderdaad 57: LFR (Stationair regelaar) geeft kortsluiting met de plus.

Ik heb maar een nieuwe (origineel Bosch) besteld, aangezien ik weinig succesvolle verhalen heb gelezen over het reinigen van de klep.
Ahh kijk.

Reinigen gaat op zich wel, maar kortsluiting is natuurlijk een ander verhaal.
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9326
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: C20XE loopt veel te hoog in toeren, motorstoring.

Bericht door RedBill »

Probleem is opgelost door het plaatsen van een nieuwe stappenmotor/stationairregelaar/LFR (Leerlaufsreglung).
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10460
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: C20XE loopt veel te hoog in toeren, motorstoring.

Bericht door Bart(astra) »

Top ! :thumbsup:
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Plaats reactie