C20XE loopt veel te hoog in toeren, motorstoring.
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
C20XE loopt veel te hoog in toeren, motorstoring.
Klein probleempje met de GSi: af en toe gaat het motorstoringslampje aan en dan gaat ie op 3500 - 4000 toeren lopen.
Iemand een idee van de oorzaak?
Kan een draadbreuk of een slechte sensor zijn. Welke sensor kan dit gedrag veroorzaken?
- Gaskleppositiesensor?
- Krukassensor?
Zaterdag wil ik em even laten uitlezen.
Iemand een idee van de oorzaak?
Kan een draadbreuk of een slechte sensor zijn. Welke sensor kan dit gedrag veroorzaken?
- Gaskleppositiesensor?
- Krukassensor?
Zaterdag wil ik em even laten uitlezen.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: C20XE loopt veel te hoog in toeren, motorstoring.
Hoge toeren is vaak de lfr klep die vervuild is.
Maar omdat er ook een strongslampje bij komt, beter eerst uitlezen
(temperatuursensor zou ook nog kunnen)
Maar omdat er ook een strongslampje bij komt, beter eerst uitlezen
(temperatuursensor zou ook nog kunnen)
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 2709
- Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
- Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
- Locatie: Wâlterswâld
Re: C20XE loopt veel te hoog in toeren, motorstoring.
3500/4000 rpm is wel erg veel, ik gok gasklep positiesensor..
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: C20XE loopt veel te hoog in toeren, motorstoring.
Code was inderdaad 57: LFR (Stationair regelaar) geeft kortsluiting met de plus.Bart(astra) schreef: ↑19 mei 2021 09:16 Hoge toeren is vaak de lfr klep die vervuild is.
Maar omdat er ook een strongslampje bij komt, beter eerst uitlezen
(temperatuursensor zou ook nog kunnen)
Ik heb maar een nieuwe (origineel Bosch) besteld, aangezien ik weinig succesvolle verhalen heb gelezen over het reinigen van de klep.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 2709
- Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
- Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
- Locatie: Wâlterswâld
Re: C20XE loopt veel te hoog in toeren, motorstoring.
Dus toch LFR! Origineel is beter idd. Loopt hij straks weer mooi
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: C20XE loopt veel te hoog in toeren, motorstoring.
Ahh kijk.RedBill schreef: ↑22 mei 2021 13:42Code was inderdaad 57: LFR (Stationair regelaar) geeft kortsluiting met de plus.Bart(astra) schreef: ↑19 mei 2021 09:16 Hoge toeren is vaak de lfr klep die vervuild is.
Maar omdat er ook een strongslampje bij komt, beter eerst uitlezen
(temperatuursensor zou ook nog kunnen)
Ik heb maar een nieuwe (origineel Bosch) besteld, aangezien ik weinig succesvolle verhalen heb gelezen over het reinigen van de klep.
Reinigen gaat op zich wel, maar kortsluiting is natuurlijk een ander verhaal.
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: C20XE loopt veel te hoog in toeren, motorstoring.
Probleem is opgelost door het plaatsen van een nieuwe stappenmotor/stationairregelaar/LFR (Leerlaufsreglung).
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen