Echt knap! Ik was juist een van de 3 Airco Astra GSi's ofzo en heb een gedeelte van de buizen eronder geknipt, liep aan op de grond.Ray schreef:Met een goed schema zoals hierboven maak jij dat gewoon En anders kom ik wel een keertje helpen.RedBill schreef:Met name de kabelboom is voor mij wat me aan het huiveren maakt.
Dankjewel maar ben niet de eerste. Zo zijn uit m'n hoofd Jerremy en Vizier meen ik ook me al voorgegaan. En misschien nog wel meerdere.Bart(astra) schreef:Dikke upgrade !
Stoer ook dat je er gewoon aan begint icm de V6
je af !
Thanks!Vincent_R schreef:Echt heel gaaf Raymond! Chapeau!!
Machtig veel werk aar die station van jou wordt steeds unieker
Thanks! Doe maar een keer een paar foto's ergens neerzetten, ben wel benieuwd naar de jouwe. Qua airco-leidingen zijn Calibra V6 leidingen wellicht een beter idee. Maar goed, deze Astra leidingen waren voor mij makkelijk en goedkoop te krijgen, dus eerst zo maar eens proberen. Je moet volgens mij ook een andere condensor hebben als je Calibra V6 leidingen gebruikt. Als je geld over hebt, kan je altijd nog overwegen zelf leidingen te laten maken.Jerremy schreef:Heel mooi Ray !
Ziet er echt goed uit Je maakt er echt wat moois van zeg, echt mooi werk wat je verzet !
Ja dat front is idd wel een dingetje bij V6 icm airco. Heb 'm ook aan moeten passen en verder naar voren moeten halen ook ivm andere radiateur (alu, iets dikker dan standaard) en de Friederich rvs spuitstuk wat iets verder naar voren lijkt te staan dan de originele. Slotplaat heb ik ook demontabel gemaakt, met het oog op mocht ooit radiateur/condensor verwisseld dienen te worden om het makkelijker toegankelijk temaken.
Zit er zelf aan te denken die leidingen anders te gaan doen evt. misschien. Zeker nu ook met de rvs spruitstukken met ook op warmte ontwikkeling en de leidingen.. Is even over denken,want zal nog wel een uitdaging worden.
Anyway, hier nog een paar plaatjes.
Koplamphoogteverstelmotortjes gemonteerd. Hier alleen de rechterzijde afgebeeld. Links kan je niet zien, daar staat een accu in de weg.
Neusje staat er nu zo bij.
En de eerder genoemde verplaatste claxon.
Verder heb ik mijn 3wegklep gemoneerd. Deze blokkeert de warme koelvloeistofstroom naar de kachel wanneer de airco op koud staat. Echter paste deze niet op de originele plek tegen het schutbord, dat is waar de kachelleidingen de motorruimte in komen. Achterste uitlaatspruitstuk zat in de weg. Ik heb daarom mijn eigen kachelslangen gebruikt en aan het einde daarvan de 3wegklep gemonteerd op aangepaste slangen. 3wegklep woont nu naast de ABS-pomp. (Normaal zit de 3wegklep dus op de plek waar op de foto hieronder de aluminium omhulsels om de kachelslangen zitten)
Dit is van de buitencategorie.