Haaye`s GSI 16V
Re: Haaye`s GSI 16V
Mooi werk !
Erg mooi die stoelen ook.
Vwb die linker voorzijde, dat zou idd een aardige klus worden deze in zijn geheel te vervangen.. Mocht je 'm helemaal willen doen zou dat het mooiste zijn denk omdat zelf op een richtbank te doen, om zeker te zijn dat ze er goed in komt.
Toch zou ik je aan willen raden heel goed te kijken, en goed kijken naar de velen kit naden. / overlappende plaatwerkdelen.
Als je toch de motorruimte leeg gaat halen kan je er goed bij. Ik heb mijn motorruimte ook leeg en ben alles is heel goed na gaan lopen, en hier en daar verdachte plekken met kit/strijkkit naden open gehaald en uitgekrabd, maar
daar zaten toch wel de nodig verrassingen hier een daar onder.. gelukkig geen echte doorgerotte plekken, maar veel kant-roest en beginnende plekken, en dit is gewoon beginnende roest. Als je daar niks aan doet, gaat het alleen maar verder.
Het gevaar is, dat het veelal allemaal uit het zicht is, en bij en tussen overlappende plaatwerkdelen.. deze delen bewegen toch lichtelijk overelkaar heen onder het rijden (werken carrosserie) en aangezien het allemaal puntlas werk is blijft er ruimte tussen zitten. In de fabriek is er wel kit overheen gedaan, maar toch moet ik zeggen dat de afwerking af fabriek gewoonweg matig is. Lakwerk schraal-gespoten op sommige plekken, kitwerk ook, kennelijk komt er toch hier en daar vocht/vuil tussen.
Dus ik zou daar echt goed naar kijken. Het is toch allemaal weer meer dan 20 jaar oud - zoniet al meer dan 25 jaar sommige inmiddels - deze auto's
Erg mooi die stoelen ook.
Vwb die linker voorzijde, dat zou idd een aardige klus worden deze in zijn geheel te vervangen.. Mocht je 'm helemaal willen doen zou dat het mooiste zijn denk omdat zelf op een richtbank te doen, om zeker te zijn dat ze er goed in komt.
Toch zou ik je aan willen raden heel goed te kijken, en goed kijken naar de velen kit naden. / overlappende plaatwerkdelen.
Als je toch de motorruimte leeg gaat halen kan je er goed bij. Ik heb mijn motorruimte ook leeg en ben alles is heel goed na gaan lopen, en hier en daar verdachte plekken met kit/strijkkit naden open gehaald en uitgekrabd, maar
daar zaten toch wel de nodig verrassingen hier een daar onder.. gelukkig geen echte doorgerotte plekken, maar veel kant-roest en beginnende plekken, en dit is gewoon beginnende roest. Als je daar niks aan doet, gaat het alleen maar verder.
Het gevaar is, dat het veelal allemaal uit het zicht is, en bij en tussen overlappende plaatwerkdelen.. deze delen bewegen toch lichtelijk overelkaar heen onder het rijden (werken carrosserie) en aangezien het allemaal puntlas werk is blijft er ruimte tussen zitten. In de fabriek is er wel kit overheen gedaan, maar toch moet ik zeggen dat de afwerking af fabriek gewoonweg matig is. Lakwerk schraal-gespoten op sommige plekken, kitwerk ook, kennelijk komt er toch hier en daar vocht/vuil tussen.
Dus ik zou daar echt goed naar kijken. Het is toch allemaal weer meer dan 20 jaar oud - zoniet al meer dan 25 jaar sommige inmiddels - deze auto's
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 2702
- Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
- Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
- Locatie: Wâlterswâld
Re: Haaye`s GSI 16V
Nog bedankt voor je reactie Jerremy!
Ik kom hier echt veel te weinig op het forum..
Echter heb ik wel slecht nieuws wat betreft de GSi..
Ik heb toch besloten deze niet meer te redden, hij is helaas echt te ver heen.. Aan de linker onderkant waar het subframe is bevestigd is ook helemaal rot.
Het goede nieuws is dat ik niet helemaal stop!
Ik heb een bijna roestvrij GSi f2 gevonden en haal deze volgende week op. Het is nog wel de uitvoering met boordcomputer en c20xe. De c20xe koop ik er niet bij, ik zet mijn eigen erin uiteraard. De f2 heeft een klein plekje bij de tankdop en is verder helemaal keihard! Zelfs de dorpels!
Ik ga er rechts wel een compleet origineel gsi scherm in laten zetten ( heb ik op zolder liggen) en alles van mijn f1 overzetten spiegels, achterklep enz.. En helemaal over laten spuiten in mijn favoriete GSi kleur 266.
Ik hoop er wat vaart in te kunnen zetten en aankomend voorjaar te kunnen rijden!
Als ik de f2 thuis heb maak ik foto’s!
Groeten Haaye!
Ik kom hier echt veel te weinig op het forum..
Echter heb ik wel slecht nieuws wat betreft de GSi..
Ik heb toch besloten deze niet meer te redden, hij is helaas echt te ver heen.. Aan de linker onderkant waar het subframe is bevestigd is ook helemaal rot.
Het goede nieuws is dat ik niet helemaal stop!
Ik heb een bijna roestvrij GSi f2 gevonden en haal deze volgende week op. Het is nog wel de uitvoering met boordcomputer en c20xe. De c20xe koop ik er niet bij, ik zet mijn eigen erin uiteraard. De f2 heeft een klein plekje bij de tankdop en is verder helemaal keihard! Zelfs de dorpels!
Ik ga er rechts wel een compleet origineel gsi scherm in laten zetten ( heb ik op zolder liggen) en alles van mijn f1 overzetten spiegels, achterklep enz.. En helemaal over laten spuiten in mijn favoriete GSi kleur 266.
Ik hoop er wat vaart in te kunnen zetten en aankomend voorjaar te kunnen rijden!
Als ik de f2 thuis heb maak ik foto’s!
Groeten Haaye!
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Haaye`s GSI 16V
Klinkt goed Haaye!! Weloverwogen keuze ook als ik het zo hoor!!! Foto's krijgen we neem ik aan zo snel mogelijk?
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Berichten: 1336
- Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
- Locatie: Elst (Gld)
Re: Haaye`s GSI 16V
Leuk om te lezen dat je met een betere basis weer verder gaat en een mooie frisse op gaat bouwen.
Ben benieuwd naar de foto's ook
Ben benieuwd naar de foto's ook
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 2702
- Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
- Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
- Locatie: Wâlterswâld
Re: Haaye`s GSI 16V
Goedenavond.
Een paar fotos van de tailgate
Een paar fotos van de tailgate
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 2702
- Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
- Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
- Locatie: Wâlterswâld
Re: Haaye`s GSI 16V
Weet iemand ook een handige app om de fotos te verkleinen voor dit forum?
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Haaye`s GSI 16V
Ik zit niet zo in de telefoonapps. Ik ben en blijf een PC-internetter.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 2702
- Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
- Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
- Locatie: Wâlterswâld
Re: Haaye`s GSI 16V
Goedenavond!
Niet veel gepost, maar zeker niet stil gezeten.
Heb mijn F1 nu redelijk kaal en zal binnenkort opgehaald worden door de sloper
Dat word wel een pijnlijk momentje..
Maar goed, het is de beste keuze..
Ben nu met de kabelboom bezig van de F1 deze netjes maken en dan gaat hij in de F2 om de boardcomputer wel werkend te hebben met alle functies! Ook past deze anders niet op de kabelboom van mijn C20XE. Wat opzich wel weer vreemd is omdat in de F2 ook een C20XE heeft gezeten..
Ook zijn de verwarmingskanalen anders van een F2 dan een F1. De F2 heeft ook geen voeten verwarming achter. Probeer ik ook om te zetten.
Wat mij opvalt is dat de F2 kabelboom meer uitgebreid is dan de F1, stoelverwarming is ook voorbereid en zelfs liggen de stekkers onder de motorkap voor de remblok slijt indicatoren! Zondag ga ik fotos posten!
Niet veel gepost, maar zeker niet stil gezeten.
Heb mijn F1 nu redelijk kaal en zal binnenkort opgehaald worden door de sloper
Dat word wel een pijnlijk momentje..
Maar goed, het is de beste keuze..
Ben nu met de kabelboom bezig van de F1 deze netjes maken en dan gaat hij in de F2 om de boardcomputer wel werkend te hebben met alle functies! Ook past deze anders niet op de kabelboom van mijn C20XE. Wat opzich wel weer vreemd is omdat in de F2 ook een C20XE heeft gezeten..
Ook zijn de verwarmingskanalen anders van een F2 dan een F1. De F2 heeft ook geen voeten verwarming achter. Probeer ik ook om te zetten.
Wat mij opvalt is dat de F2 kabelboom meer uitgebreid is dan de F1, stoelverwarming is ook voorbereid en zelfs liggen de stekkers onder de motorkap voor de remblok slijt indicatoren! Zondag ga ik fotos posten!
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
- The Vizitor
- forum-gebruiker
- Berichten: 320
- Lid geworden op: 17 sep 2010 23:06
- Auto('s): Astra GSI 1994 1.8 16v. Astra GSI 1992 2.0 8v (ex)
- Locatie: Cuijk
Re: Haaye`s GSI 16V
Ben benieuwd, dat casco opgehaald in made? Herken het daar van volgens mij. Wel een flinke klus, hoe is het casco? Geheel roestvrij?
-
-
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 2702
- Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
- Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
- Locatie: Wâlterswâld
Re: Haaye`s GSI 16V
Ja klopt in Made! Beetje roest bij tankdop.. Verder overal roestvrij! Ook lekbakjes en dorpels! Dus daar ben ik erg blij mee!
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Haaye`s GSI 16V
Goed bezig Haaye!
Wat betreft die kabelboom: ik heb soms het idee dat bepaalde bedrading vrij willekeurig geplaatst is. Zo was die van mij ook voorbereid op stoelverwarming, terwijl het een hele kale C20NE was ooit... Geen elektrisch bediende ramen of spiegels... niets...
Wat betreft die kabelboom: ik heb soms het idee dat bepaalde bedrading vrij willekeurig geplaatst is. Zo was die van mij ook voorbereid op stoelverwarming, terwijl het een hele kale C20NE was ooit... Geen elektrisch bediende ramen of spiegels... niets...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 2702
- Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
- Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
- Locatie: Wâlterswâld
Re: Haaye`s GSI 16V
Ja dat idee heb ik ook! Weet iemand hoe de check control werkt van de verlichting? Als ik de bedrading volg van het verlichting checkcontrol kastje naar de 2 stekkers bij het hendeltje om de motorkap te openen. Zie ik dat de tailgate deze pennen niet in de stekker heeft.. Dus ben bang dat ik die kabelboom ook om moet zetten. En dus toch geen stoelverwarming voorbereiding meer heb
Maar goed, die kan ik er dan zelf wel in zetten eventueel.
Zondag fotos!
Maar goed, die kan ik er dan zelf wel in zetten eventueel.
Zondag fotos!
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
- Ray
- forum-gebruiker
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 25 jul 2008 19:34
- Auto('s): Kadett C Caravan 3.0 V6
- Locatie: Waalwijk
Re: Haaye`s GSI 16V
Die bedrading die jij beschrijft vanaf de check control naar de X4 en X6 stekkers zouden bij een auto zonder check control ook aanwezig moeten zijn, alleen ipv vanaf de cc komen ze dan direct vanaf de zekeringbox. Bedrading vanaf cc naar X4 en X6 is als volgt:
X6 pen 16 (grijs/zwart) achterlamp links (E2)
X6 pen 6 (grijs/rood) achterlamp rechts (E5)
X6 pen 4 (zwart/geel) remlicht links (H9)
X6 pen 10 (zwart/geel) remlicht rechts (H10)
X4 pen 20 (geel) dimlicht links (E9)
X4 pen 30 (geel) dimlicht rechts (E10)
Alleen die 6 draden gaan vanaf de cc naar de X4 en X6 stekkers die jij beschrijft.
Zonder cc is de stroomloop dus zekeringbox > X4/X6 > verlichting
Met cc is de stroomloop zekeringgbox > cc > X4/X6 > verlichting
Die stekkers kan je overigens gewoon open maken en pennen op andere posities plaatsen mocht je dat willen. Daarvoor hoef je niet heel je kabelboom te vervangen.
Btw, het is zondag geweest, waar zijn de foto's?
X6 pen 16 (grijs/zwart) achterlamp links (E2)
X6 pen 6 (grijs/rood) achterlamp rechts (E5)
X6 pen 4 (zwart/geel) remlicht links (H9)
X6 pen 10 (zwart/geel) remlicht rechts (H10)
X4 pen 20 (geel) dimlicht links (E9)
X4 pen 30 (geel) dimlicht rechts (E10)
Alleen die 6 draden gaan vanaf de cc naar de X4 en X6 stekkers die jij beschrijft.
Zonder cc is de stroomloop dus zekeringbox > X4/X6 > verlichting
Met cc is de stroomloop zekeringgbox > cc > X4/X6 > verlichting
Die stekkers kan je overigens gewoon open maken en pennen op andere posities plaatsen mocht je dat willen. Daarvoor hoef je niet heel je kabelboom te vervangen.
Btw, het is zondag geweest, waar zijn de foto's?
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 2702
- Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
- Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
- Locatie: Wâlterswâld
Re: Haaye`s GSI 16V
Thanks Ray voor de info!
Ik ga even goed kijken hoe het allemaal zit. Bedoel je met cc de boardcomputer?
Ik ga even goed kijken hoe het allemaal zit. Bedoel je met cc de boardcomputer?
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 2702
- Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
- Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
- Locatie: Wâlterswâld
Re: Haaye`s GSI 16V
Eindelijk tijd om wat foto's te plaatsen
Strippen van de Astra's:
De C20XE eruit waar ik maar 15.000 km heb gereden helaas!
Strippen van de Astra's:
De C20XE eruit waar ik maar 15.000 km heb gereden helaas!
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 2702
- Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
- Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
- Locatie: Wâlterswâld
Re: Haaye`s GSI 16V
Na 550.000 km ( waarvan ik er 370.000 van op mijn naam heb ) Is het hart eruit
Interieur is er ook bijna helemaal uit..
De nieuwe werkplek voor de C20XE, ik ga de motor ruimte ook nog helemaal strippen. Alle kitranden en lassen controleren en dan helemaal opnieuw spuiten voor dat de XE er in komt. Denk dat het straks weer een mooi plaatje is met de Lexmaul en de dikke OMP veerpootbrug.
Interieur is er ook bijna helemaal uit..
De nieuwe werkplek voor de C20XE, ik ga de motor ruimte ook nog helemaal strippen. Alle kitranden en lassen controleren en dan helemaal opnieuw spuiten voor dat de XE er in komt. Denk dat het straks weer een mooi plaatje is met de Lexmaul en de dikke OMP veerpootbrug.
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 2702
- Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
- Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
- Locatie: Wâlterswâld
Re: Haaye`s GSI 16V
Zo moet het er dan een beetje uit komen te zien:
Verder nog een paar foto's van de F2:
Verder nog een paar foto's van de F2:
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Haaye`s GSI 16V
Heel erg gaaf Haaye!!! Mooi om te zien!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 2702
- Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
- Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
- Locatie: Wâlterswâld
Re: Haaye`s GSI 16V
Ik laat de cilinderkop zitten. Ik heb alle onderdelen al klaar liggen op zolder. Bijna alles origineel Opel.
De schaarbrug die inmiddels een tafel is geworden... Hij moet dit jaar eigenlijk wel echt gemonteerd worden.
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 2702
- Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
- Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
- Locatie: Wâlterswâld
Re: Haaye`s GSI 16V
Kabelboom weer netjes maken. Al die blauwe klipjes vervangen wat ik vroeger zo handig vond omdat je niet hoefde te solderen...
Nu alles net gesoldeerd en opnieuw in getaped.
Sfeerplaatje
Dit was het voorlopig wel weer. Ik heb al geleerd geen planning meer te maken met deze hobby
Maar het is toch wel echt de bedoeling om de Astra weer rijdend te krijgen dit jaar. Elke vrij uurtje ben ik er nu mee bezig.
Hou jullie op de hoogte.
Nu alles net gesoldeerd en opnieuw in getaped.
Sfeerplaatje
Dit was het voorlopig wel weer. Ik heb al geleerd geen planning meer te maken met deze hobby
Maar het is toch wel echt de bedoeling om de Astra weer rijdend te krijgen dit jaar. Elke vrij uurtje ben ik er nu mee bezig.
Hou jullie op de hoogte.
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
- Ray
- forum-gebruiker
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 25 jul 2008 19:34
- Auto('s): Kadett C Caravan 3.0 V6
- Locatie: Waalwijk
Re: Haaye`s GSI 16V
Dat laatste wat je zegt is erg herkenbaar, haha [emoji14]
Maar mooi werk!! Keep it up!
Met cc bedoel ik de check control; dat zwarte boxje wat boven je dashboardkastje hangt.
Had jij het wel over de boardcomputer dan? In dat geval moet ik bovenstaand antwoord ook herzien namelijk [emoji14]
Ik heb eventueel ook elektrische schema's voor je. Stuur maar een pm met je emailadres mocht je daar interesse in hebben.
Maar mooi werk!! Keep it up!
Met cc bedoel ik de check control; dat zwarte boxje wat boven je dashboardkastje hangt.
Had jij het wel over de boardcomputer dan? In dat geval moet ik bovenstaand antwoord ook herzien namelijk [emoji14]
Ik heb eventueel ook elektrische schema's voor je. Stuur maar een pm met je emailadres mocht je daar interesse in hebben.
Laatst gewijzigd door Ray op 19 feb 2020 00:15, 1 keer totaal gewijzigd.
- The Vizitor
- forum-gebruiker
- Berichten: 320
- Lid geworden op: 17 sep 2010 23:06
- Auto('s): Astra GSI 1994 1.8 16v. Astra GSI 1992 2.0 8v (ex)
- Locatie: Cuijk
Re: Haaye`s GSI 16V
Mooi werk hoor. Ziet er idd ook super goed uit nog. Mooie basis voor een lange tijd GSI. Goed bezig!
-
-