RedBill's GSi - The Complete Story (Update 12-04-'22)
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9319
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 05-05-'18)
En gisteren weer glansrijk de APK doorstaan. Voor €20,- was het weer helemaal in orde...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 05-01-'19)
Leuk te horen dat deze nog steeds tip-top is!!
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 05-01-'19)
Mooi man !
Weer een jaar knallen !
Weer een jaar knallen !
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9319
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 05-01-'19)
Vorige week (23-04) een mooie mijlpaal: Mijn GSi 15 jaar in bezit! Had ik niet verwacht toen ik de wagen in 2004 aanschafte...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 05-01-'19)
Mooi man en nog rijdend ook !
Ik zit al dik aan de 18 maar speel de laatste jaren een beetje vals...
Ik zit al dik aan de 18 maar speel de laatste jaren een beetje vals...
- Black jack
- Oud-Clublid
- Berichten: 207
- Lid geworden op: 04 jan 2004 21:33
- Locatie: Brabant
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 05-01-'19)
@Redbill heb je de Gsi nog steeds?
Ik heb de mijne ook nog. Ongeluk gehad. Achterop een Renault Mégane gereden die vol op de rem ging wat niet echt hoefde.
Maar goed.....Ik ben al bezig hem weer te herstellen. En dan weer de weg op.
Nog steeds mooi, een GSI!! Bijna 450.000km op de teller.
Ik heb de mijne ook nog. Ongeluk gehad. Achterop een Renault Mégane gereden die vol op de rem ging wat niet echt hoefde.
Maar goed.....Ik ben al bezig hem weer te herstellen. En dan weer de weg op.
Nog steeds mooi, een GSI!! Bijna 450.000km op de teller.
If you always do what you always did....you always get what you always got!!
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 2703
- Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
- Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
- Locatie: Wâlterswâld
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 05-01-'19)
Netjes! Met de mijne 550.000 km gehaald! Toen was ie op..
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9319
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 05-01-'19)
Ik heb de mijne nog steeds. Het gaat niet hard meer met de kilometers (ongeveer 4.000 per jaar), maar ik moet er zelf binnenkort wel eens weer wat tijd in gaan steken. Cosmetisch kan hij wel aandacht gebruiken en ik heb ook wat technische aandachtspuntjes. Al jaren een storing met mijn temperatuursensor o.i.d. en ik ben bij de laatste grote onderhoudsbeurt een beetje van de regen in de drup geraakt kwa verbruik/lekkage van vloeistoffen (koelvloeistof en olie). Dat zint me niks. Dit voorjaar maar eens een hele dag plannen om e.e.a. te onderzoeken/fixen.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 2703
- Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
- Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
- Locatie: Wâlterswâld
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 05-01-'19)
Vervelend is dat ja. Olielekkage was laatst verholpen toch?
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9319
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 05-01-'19)
Dat dacht ik ook ja, maar dat is dus wat tegengevallen. Hij lekt niet meer via de kop maar nog wel bij de verdeler.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 2703
- Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
- Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
- Locatie: Wâlterswâld
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 05-01-'19)
Bij de verdeler is eventueel zelf te doen.. Rij je in de winter ook met de GSi?
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9319
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 05-01-'19)
Ja, nu de winterbandjes er ook onder liggen...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 2703
- Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
- Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
- Locatie: Wâlterswâld
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 05-01-'19)
Netjes! Alleen hou je casco in de gaten..
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9319
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 05-01-'19)
Die heeft de volle aandacht. Die is wel behoorlijk in orde.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 2703
- Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
- Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
- Locatie: Wâlterswâld
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 05-01-'19)
Mooizo!
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9319
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 05-01-'19)
Zow, als één van de eerste (zo niet de eerste) GSi in Nederland heb ik een goedkeuringsdatum in 2021!
De GSi is zonder problemen goedgekeurd. Daarnaast een kleine beurt laten uitvoeren. (Olie verversen, nieuw oliefilter) Luchtfilter en pollenfilter laat ik er dan altijd los bij leveren, die zet ik er zelf in.
Er was echter één groter probleem. De laatste week had ik een brandend motorstoringslampje bij meer dan stationair toerental. Omdat ik nog wel kon rijden ben ik er wel mee naar Doetinchem gereden. Blijkt de dynamo stuk te zijn (de spanningsregelaar), waardoor op de accu 17,5 volt gemeten werd (16,1 volt op de Motronic). Daarmee durfde ik het niet aan om weer naar huis te rijden. Daar had ik namelijk nog een gereviseerde dynamo op voorraad liggen. Afkoppelen van de dynamo en op de accu naar huis rijden durfde ik ook niet aan, omdat ik niet weet hoelang je met een 70Ah accu kunt rijden, en ik ook niet wist hoe vol de accu was. Dus moest die gereviseerde dynamo van Ede naar Doetinchem komen. Probleem: mijn vrouw kon niet met de station komen, omdat ze met mijn dochter naar zwemles moest.
Topservice van Broekhuis Doetinchem: ik mocht een bedrijfsauto lenen om de dynamo te halen. Daarna zelf daar op een droog plekje (in hun werkplaats) de dynamo gewisseld en ik kon weer naar huis rijden zonder mijn elektronica te bakken.
Wel apart. De dynamo is denk ik een jaar of vijf/zes geleden erin gekomen. Zou dus nog wel even mee moeten gaan zou je denken.
De GSi is zonder problemen goedgekeurd. Daarnaast een kleine beurt laten uitvoeren. (Olie verversen, nieuw oliefilter) Luchtfilter en pollenfilter laat ik er dan altijd los bij leveren, die zet ik er zelf in.
Er was echter één groter probleem. De laatste week had ik een brandend motorstoringslampje bij meer dan stationair toerental. Omdat ik nog wel kon rijden ben ik er wel mee naar Doetinchem gereden. Blijkt de dynamo stuk te zijn (de spanningsregelaar), waardoor op de accu 17,5 volt gemeten werd (16,1 volt op de Motronic). Daarmee durfde ik het niet aan om weer naar huis te rijden. Daar had ik namelijk nog een gereviseerde dynamo op voorraad liggen. Afkoppelen van de dynamo en op de accu naar huis rijden durfde ik ook niet aan, omdat ik niet weet hoelang je met een 70Ah accu kunt rijden, en ik ook niet wist hoe vol de accu was. Dus moest die gereviseerde dynamo van Ede naar Doetinchem komen. Probleem: mijn vrouw kon niet met de station komen, omdat ze met mijn dochter naar zwemles moest.
Topservice van Broekhuis Doetinchem: ik mocht een bedrijfsauto lenen om de dynamo te halen. Daarna zelf daar op een droog plekje (in hun werkplaats) de dynamo gewisseld en ik kon weer naar huis rijden zonder mijn elektronica te bakken.
Wel apart. De dynamo is denk ik een jaar of vijf/zes geleden erin gekomen. Zou dus nog wel even mee moeten gaan zou je denken.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 2703
- Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
- Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
- Locatie: Wâlterswâld
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 05-01-'19)
Geweldig dat hij weer goedgekeurd is!
Ook wel lekker dat je nu niet elk jaar hoeft te keuren.
Top service van die garage! Dynamo was wel origineel Opel toch? Is wel redelijk vroeg idd..
Ook wel lekker dat je nu niet elk jaar hoeft te keuren.
Top service van die garage! Dynamo was wel origineel Opel toch? Is wel redelijk vroeg idd..
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9319
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 05-01-'19)
Dynamo was gewoon Delco, volledig gereviseerd en geleverd door mijn dealer.
Maaruh, keuring is gewoon nog elk jaar hoor... Alleen omdat ik zo vroeg in het jaar de keuring heb staan is hij nu alweer tot 2021 geldig.
Maaruh, keuring is gewoon nog elk jaar hoor... Alleen omdat ik zo vroeg in het jaar de keuring heb staan is hij nu alweer tot 2021 geldig.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 2703
- Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
- Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
- Locatie: Wâlterswâld
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 05-01-'19)
Oh ja! Maar daarna is het om het jaar toch?
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
- Ray
- forum-gebruiker
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 25 jul 2008 19:34
- Auto('s): Kadett C Caravan 3.0 V6
- Locatie: Waalwijk
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 05-01-'19)
Vanaf 30 jaar is het om het jaar.Haaye schreef:Oh ja! Maar daarna is het om het jaar toch?
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9319
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 05-01-'19)
Zoals jullie weten rijdt mijn GSi eigenlijk nog bijna dagelijks. Zo zou ik vandaag even naar de bouwmarkt rijden. Ik reed op weg daar naartoe rustig over een verkeersdrempel (type Berlijns kussen), toen ik een kloink hoorde die ik niet zo direct kon thuisbrengen. Ik wist dat de kofferbak leeg was en toch klonk het alsof er iets tegen de zijkant aan bonkte.
Dus bij de bouwmarkt deed ik de kofferbak even open om te kijken, zag ik tot mijn verbazing dit:
Links lijkt nog redelijk.
Anyway, dit moet wel even gerepareerd worden, dus maar even een afspraak met een schadehersteller maken...
Dus bij de bouwmarkt deed ik de kofferbak even open om te kijken, zag ik tot mijn verbazing dit:
Links lijkt nog redelijk.
Anyway, dit moet wel even gerepareerd worden, dus maar even een afspraak met een schadehersteller maken...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 2703
- Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
- Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
- Locatie: Wâlterswâld
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 05-11-'20)
Zodeju! Dan sta je wel even vreemd te kijken!
Hoop dat dit weer beetje redelijk op te lossen is!
Hoop dat dit weer beetje redelijk op te lossen is!
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
- The Vizitor
- forum-gebruiker
- Berichten: 320
- Lid geworden op: 17 sep 2010 23:06
- Auto('s): Astra GSI 1994 1.8 16v. Astra GSI 1992 2.0 8v (ex)
- Locatie: Cuijk
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 05-11-'20)
Ai, gewoon door geroest? Heb dit bij die van mij proberen zo goed als mogelijk behandeld. En aan de buitenkant zit er een nieuw stuk ik gelast.
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9319
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 05-11-'20)
Nou zeker. Reparatie gaat wel weer lukken denk ik... met wat geld willen ze alles wel voor je doen. Maar ja, zal wel weer in de papieren lopen.
Ja, gewoon doorgeroest en laatste stukje afgescheurd.The Vizitor schreef: ↑05 nov 2020 20:03 Ai, gewoon door geroest? Heb dit bij die van mij proberen zo goed als mogelijk behandeld. En aan de buitenkant zit er een nieuw stuk ik gelast.
Weet jij of hier kant en klare overzet- of reparatiedelen voor te krijgen zijn? Zo ja, waar?
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Berichten: 1336
- Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
- Locatie: Elst (Gld)
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 05-11-'20)
Euhm ok. Hier sta je zeker even bij te kijken. Het zal je maar op de AutoBahn gebeuren bij 120+ km/h.
Het zal inderdaad wel in de papieren lopen. Geen idee of dit deel zo te koop is voor een Astra F. Voor een Corsa A heb ik het wel ooit eens gezien.
Ik heb wel een eerder geval gevonden alleen daar wordt niet over reparatiedelen gesproken.
https://opel-forum.nl/forums/topic/scho ... ks-achter/
Hier op het Duitse motor-talk staat een soort how-to:
https://www.motor-talk.de/blogs/s4ckr4t ... 24330.html
Het zal inderdaad wel in de papieren lopen. Geen idee of dit deel zo te koop is voor een Astra F. Voor een Corsa A heb ik het wel ooit eens gezien.
Ik heb wel een eerder geval gevonden alleen daar wordt niet over reparatiedelen gesproken.
https://opel-forum.nl/forums/topic/scho ... ks-achter/
Hier op het Duitse motor-talk staat een soort how-to:
https://www.motor-talk.de/blogs/s4ckr4t ... 24330.html