Astrid_fahrer zijn Astra F C20XE caravan.
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Berichten: 1337
- Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
- Locatie: Elst (Gld)
Astrid_fahrer zijn Astra F C20XE caravan.
Aangezien ik deze auto inmiddels al bijna een jaar in bezit heb wordt het toch eens hoog tijd dat ik een topic voor mijn 2e Astra F GSI aanmaak dacht ik zo.
Het betreft de ex-auto van Oenatje welke ik heb gekocht van een bekende in de Opel wereld die hem op zijn beurt
niet lang ervoor had overgenomen van Oenatje maar toch besloot een Vectra station te willen.
De nieuwe eigenaar was via Oenatje bij mij terecht gekomen aangezien ik één van de geinteresseerden was bij de verkoop van de auto.
Uiteindelijk na een korte bezichtiging de Astra meteen mee genomen.
De planning was om de auto uitgebreider te bekijken maar op de heenweg waren mijn moeder en ik betrokken bij een auto ongeluk waarbij haar Astra G total loss ging
dankzij een onoplettende vrachtwagen chauffeur
Uiteindelijk met mijn A corsa alsnog die middag naar de Astra gecrosst en meteen mee genomen.
Het betreft een Originele Astra F caravan met C20XE M2.8 motor met het laatste type coscast kop en de vergrootte inlaat.
Verder is de Astra origineel bijna full options geleverd op vollederen bekleding na.
Dit houdt in:
- Elektrisch verstelbare koplampen
- Elektrische ramen voor
- Elektrisch verstelbare + verwambare spiegels
- Origineel fabrieks alarm
- Stoelverwarming
- Beide voorstoelen in hoogte verstelbaar
- Schuif/kanteldak (elektrisch verstelbaar gemaakt door Oenat).
- Airco (helaas niet meer werkend)
- Boardcomputer
Verder zijn er door Oenatje nog de nodige extra gimmicks aan de Astra toegevoegd zoals cruise control, phase 1 motorkap, achter passagier leeslampjes.
Ook kreeg ik nog een hele stapel rekeningen mee van alle onderhoudsbeurten en onderdelen welke hoofdzakelijk door de dealer gemonteerd waren dus dat gaf goed vertrouwen in de auto.
Helaas verkeerd de Astra nog niet meteen in concours staat aangezien de roestduivel met name bij de achterschermen heeft toe geslagen
en de blanke lak op de gekste plekken begint los te laten. Ook zijn er nog wel andere leeftijds gerelateerde punten die nog beter kunnen.
Hieronder de lijst wat ik tot nu toe zelf aan de Astra gedaan heb:
- Originele GM speakers weer terug gemonteerd rondom
- GM 3e remlicht (voor de veiligheid)
- Gates distributieset met SKF waterpomp
- Carterpan pakking vervangen (lekt helaas nog steeds maar de oude zat volledig met vloeibare pakking dicht geknaaid).
- Nieuwe GM olie, koelvloeistof en bougies
- Banden vervangen voor Vredesteins in de originele maat
- Nieuwe passagiersdeur rechtsvoor ivm roest onderaan de oude deur
- Nieuwe originele koplamp (oude had een gecorrodeerde reflector)
- Originele GM vloermatten
- Nieuwe midden en einddemper (Imasaf)
- Voorscherm rechtsvoor vervangen
- LFR gereinigd
Verder heb ik nog een hele waslijst van dingen die ik nog zou willen aanpakken, verbeteren of herstellen alleen wegens het kopen
van een huis uit 1974 waar de 1e eigenaren niet bepaald van het onderhoud waren kom ik gewoonweg tijd tekort.
Foto's heb ik nog niet veel maar hieronder alvast een impressie van de nieuwe uitlaat
Het betreft de ex-auto van Oenatje welke ik heb gekocht van een bekende in de Opel wereld die hem op zijn beurt
niet lang ervoor had overgenomen van Oenatje maar toch besloot een Vectra station te willen.
De nieuwe eigenaar was via Oenatje bij mij terecht gekomen aangezien ik één van de geinteresseerden was bij de verkoop van de auto.
Uiteindelijk na een korte bezichtiging de Astra meteen mee genomen.
De planning was om de auto uitgebreider te bekijken maar op de heenweg waren mijn moeder en ik betrokken bij een auto ongeluk waarbij haar Astra G total loss ging
dankzij een onoplettende vrachtwagen chauffeur
Uiteindelijk met mijn A corsa alsnog die middag naar de Astra gecrosst en meteen mee genomen.
Het betreft een Originele Astra F caravan met C20XE M2.8 motor met het laatste type coscast kop en de vergrootte inlaat.
Verder is de Astra origineel bijna full options geleverd op vollederen bekleding na.
Dit houdt in:
- Elektrisch verstelbare koplampen
- Elektrische ramen voor
- Elektrisch verstelbare + verwambare spiegels
- Origineel fabrieks alarm
- Stoelverwarming
- Beide voorstoelen in hoogte verstelbaar
- Schuif/kanteldak (elektrisch verstelbaar gemaakt door Oenat).
- Airco (helaas niet meer werkend)
- Boardcomputer
Verder zijn er door Oenatje nog de nodige extra gimmicks aan de Astra toegevoegd zoals cruise control, phase 1 motorkap, achter passagier leeslampjes.
Ook kreeg ik nog een hele stapel rekeningen mee van alle onderhoudsbeurten en onderdelen welke hoofdzakelijk door de dealer gemonteerd waren dus dat gaf goed vertrouwen in de auto.
Helaas verkeerd de Astra nog niet meteen in concours staat aangezien de roestduivel met name bij de achterschermen heeft toe geslagen
en de blanke lak op de gekste plekken begint los te laten. Ook zijn er nog wel andere leeftijds gerelateerde punten die nog beter kunnen.
Hieronder de lijst wat ik tot nu toe zelf aan de Astra gedaan heb:
- Originele GM speakers weer terug gemonteerd rondom
- GM 3e remlicht (voor de veiligheid)
- Gates distributieset met SKF waterpomp
- Carterpan pakking vervangen (lekt helaas nog steeds maar de oude zat volledig met vloeibare pakking dicht geknaaid).
- Nieuwe GM olie, koelvloeistof en bougies
- Banden vervangen voor Vredesteins in de originele maat
- Nieuwe passagiersdeur rechtsvoor ivm roest onderaan de oude deur
- Nieuwe originele koplamp (oude had een gecorrodeerde reflector)
- Originele GM vloermatten
- Nieuwe midden en einddemper (Imasaf)
- Voorscherm rechtsvoor vervangen
- LFR gereinigd
Verder heb ik nog een hele waslijst van dingen die ik nog zou willen aanpakken, verbeteren of herstellen alleen wegens het kopen
van een huis uit 1974 waar de 1e eigenaren niet bepaald van het onderhoud waren kom ik gewoonweg tijd tekort.
Foto's heb ik nog niet veel maar hieronder alvast een impressie van de nieuwe uitlaat
Laatst gewijzigd door Astrid_fahrer op 07 apr 2017 08:19, 1 keer totaal gewijzigd.
- Ray
- forum-gebruiker
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 25 jul 2008 19:34
- Auto('s): Kadett C Caravan 3.0 V6
- Locatie: Waalwijk
Re: Astrid_fahrer zijn Astra F C20XE caravan.
Goed bezig! Mooi dat deze op de weg wordt gehouden. Wordt de roest in verloop van tijd ook aangepakt?
Re: Astrid_fahrer zijn Astra F C20XE caravan.
hij is in goede handen zie ik. hulde
bijrijdersstoel in hoogte verstelbaar, die heb ik uit de astra cdx van de vrouw overgezet,
en die koplamp had ik zelf ook al eens vervangen omdat die ook een gecorrodeerd was. gaat snel
van de midden en einddemper sta ik ook versteld hoe snel die op zijn. beide nieuw gekocht, origineel gm spul
verder ben ik nog wat spullen tegengekomen voor de astra
een tankklepje in de originele kleur, 1 waar de vergrendeling niet vanaf is gebroken
en een stuurbekrachtigingsleiding, want die zijn ook niet best
gratis over tenemen
bij verkoop was de interesse super groot, auto heeft 1 uur ofzo te koop gestaan.
succes met het project, blijf het zeker volgen
bijrijdersstoel in hoogte verstelbaar, die heb ik uit de astra cdx van de vrouw overgezet,
en die koplamp had ik zelf ook al eens vervangen omdat die ook een gecorrodeerd was. gaat snel
van de midden en einddemper sta ik ook versteld hoe snel die op zijn. beide nieuw gekocht, origineel gm spul
verder ben ik nog wat spullen tegengekomen voor de astra
een tankklepje in de originele kleur, 1 waar de vergrendeling niet vanaf is gebroken
en een stuurbekrachtigingsleiding, want die zijn ook niet best
gratis over tenemen
bij verkoop was de interesse super groot, auto heeft 1 uur ofzo te koop gestaan.
succes met het project, blijf het zeker volgen
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Astrid_fahrer zijn Astra F C20XE caravan.
Nette auto.
Mooi dat ze weer goed tercht is gekomen
Mooi dat ze weer goed tercht is gekomen
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Astrid_fahrer zijn Astra F C20XE caravan.
Gelukkig is deze auto weer terug bij een liefhebber gekomen!
Veel plezier ermee!!
Veel plezier ermee!!
Nou, volgens mij mist er wel meer i.h.k.v. full optionAstrid_fahrer schreef: Verder is de Astra origineel bijna full options geleverd op vollederen bekleding na.
Anders heb ik nog wel een carterpan voor je.Astrid_fahrer schreef: - Carterpan pakking vervangen (lekt helaas nog steeds maar de oude zat volledig met vloeibare pakking dicht geknaaid).
Wist niet dat het een Britse auto wasAstrid_fahrer schreef: - Nieuwe passagiersdeur linksvoor ivm roest onderaan de oude deur
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Berichten: 1337
- Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
- Locatie: Elst (Gld)
Re: Astrid_fahrer zijn Astra F C20XE caravan.
Ik hoop de roest met de tijd wel aan te kunnen pakken als hij langer in bezit blijft alleen moet ik nog eens goed bedenken wat ik in de toekomst nu precies wel en niet wil doen.Ray schreef:Goed bezig! Mooi dat deze op de weg wordt gehouden. Wordt de roest in verloop van tijd ook aangepakt?
Ja de dempers zelf zien er ook nog netjes uit, het was echt de verbinding tussen midden en einddemper die gewoon echt gaar was.oenatje schreef:van de midden en einddemper sta ik ook versteld hoe snel die op zijn. beide nieuw gekocht, origineel gm spul
Maar ik vind het ook niet bepaald handig van GM dat de middendemper alleen net na de verbinding met de katalysator 2 ophangrubbers heeft, daarna dus helemaal geen ophangpunten meer tot
aan de einddemper, die vervolgens ook maar in één beugel hangt. Dan is het ook logisch dat de verbinding tussen beide dempers best wat te verduren krijgt.
Ik had toen in jouw eigen topic al gelezen dat de ophangpunten voor de einddemper voorbereid waren voor zowel de centrale beugel alsook de drie punten voor ophangrubbers en dat zag ik nu inderdaad ook.
Om deze reden ben ik toch nog aan het twijfelen of ik eventueel niet zou willen switchen naar deze einddemper:
http://www.ebay.de/itm/Irmscher-Remus-E ... Sw0UdXqgU2
Wat zou er nog meer kunnen ontbreken? Ik dacht dat ik het aardig kloppend had? Elektrische ramen achter misschien?pascal1109 schreef:Nou, volgens mij mist er wel meer i.h.k.v. full optionAstrid_fahrer schreef: Verder is de Astra origineel bijna full options geleverd op vollederen bekleding na.
Was vergeten te melden dat hij ook een bijrijders airbag heeft en hoofdsteunen achter inmiddels.
Ik zal er nog eens goed onder moeten gaan liggen om nu precies vast te kunnen stellen hoe het zit met de carterpan.pascal1109 schreef:Anders heb ik nog wel een carterpan voor je.Astrid_fahrer schreef: - Carterpan pakking vervangen (lekt helaas nog steeds maar de oude zat volledig met vloeibare pakking dicht geknaaid).
Opzich zag alles er goed uit eenmaal gedemonteerd maar ja olie heeft niet veel nodig om te gaan kruipen.
Tekst even aangepast naar de rechterdeurpascal1109 schreef:Wist niet dat het een Britse auto wasAstrid_fahrer schreef: - Nieuwe passagiersdeur linksvoor ivm roest onderaan de oude deur
- avm8872
- forum-gebruiker
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 21 mar 2014 01:54
- Auto('s): astra f gsi 2.0 16v. Hatchback / Astra f cabrio 1.8 16v. / astra f gsi 2.0 16v station
- Locatie: Doornenburg
Re: Astrid_fahrer zijn Astra F C20XE caravan.
Netjes hoor goed bezig
Vooral mee door blijven gaan
Vooral mee door blijven gaan
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Astrid_fahrer zijn Astra F C20XE caravan.
Tja, is toch altijd lastig om te bepalen wat je er op de lange termijn mee wilt. Je moet op een gegeven moment toch een drempel over... Beginnen met investeren zonder een weg terug, of afscheid nemen op termijn. Succes met je overwegingen!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Berichten: 1337
- Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
- Locatie: Elst (Gld)
Re: Astrid_fahrer zijn Astra F C20XE caravan.
Inmiddels weer wat nettere onderdelen weten te vinden voor de Caravan.
Ik werd getipt dat iemand eenzelfde GSI caravan in onderdelen aanbood in exact dezelfde kleur.
Uiteindelijk heb ik de bijrijders stoel mee genomen, het linker deurpaneel (ivm schroef gat in huidige en teveel afgebroken klikpunten),
de passagiersdeur linksachter en een kunststof paneel in de kofferbak.
Ik had nog wel veel meer mee willen nemen maar delen zoals de achterbumper waren gewoonweg geen verbetering ten opzichte van de huidige.
Nu alleen nog een keer de tijd zien te vinden om de bestuurdersstoel om te bouwen aangezien de huidige stoelverwarming heeft en de nieuwe helaas nog niet.
Ook nieuwe 10W40 GM motorolie + filter en nieuwe Brembo voor remschijven + blokken liggen alweer klaar.
De huidige remmen zijn als sinds ik hem heb zo krom dat bij remmen boven de 110 km/h de voorkant zowat uit elkaar lijkt te trillen.
Ik werd getipt dat iemand eenzelfde GSI caravan in onderdelen aanbood in exact dezelfde kleur.
Uiteindelijk heb ik de bijrijders stoel mee genomen, het linker deurpaneel (ivm schroef gat in huidige en teveel afgebroken klikpunten),
de passagiersdeur linksachter en een kunststof paneel in de kofferbak.
Ik had nog wel veel meer mee willen nemen maar delen zoals de achterbumper waren gewoonweg geen verbetering ten opzichte van de huidige.
Nu alleen nog een keer de tijd zien te vinden om de bestuurdersstoel om te bouwen aangezien de huidige stoelverwarming heeft en de nieuwe helaas nog niet.
Ook nieuwe 10W40 GM motorolie + filter en nieuwe Brembo voor remschijven + blokken liggen alweer klaar.
De huidige remmen zijn als sinds ik hem heb zo krom dat bij remmen boven de 110 km/h de voorkant zowat uit elkaar lijkt te trillen.
Re: Astrid_fahrer zijn Astra F C20XE caravan.
maaruh.... heb je er wat aan ?oenatje schreef:
verder ben ik nog wat spullen tegengekomen voor de astra
een tankklepje in de originele kleur, 1 waar de vergrendeling niet vanaf is gebroken
en een stuurbekrachtigingsleiding, want die is ook niet best
gratis over tenemen
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Berichten: 1337
- Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
- Locatie: Elst (Gld)
Re: Astrid_fahrer zijn Astra F C20XE caravan.
Ja daar heb ik wel wat aan.
Is de stuurbekrachtigingsleiding zo slecht dan? Ik heb er van de APK keurmeester verder niks van gehoord.
Is de stuurbekrachtigingsleiding zo slecht dan? Ik heb er van de APK keurmeester verder niks van gehoord.
Re: Astrid_fahrer zijn Astra F C20XE caravan.
die is niet best meer nee. veel roest zit er aan
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Berichten: 1337
- Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
- Locatie: Elst (Gld)
Re: Astrid_fahrer zijn Astra F C20XE caravan.
Zo goed nieuws voor nu. Ze is weer door de APK heen.
Wel moest de dorpel rechtsachter weer gelast worden aangezien er in het verleden ook al aan gelast is maar dit was inmiddels weer vergaan.
Nog steeds een hoop punten die ik moet/wil aanpakken maar wegens tijdsgebrek kom ik er maar niet aan toe.
Wat ik wel alvast gekocht heb is een originele nieuwe Irmscher einddemper.
http://www.ebay.de/itm/Irmscher-Remus-E ... Sw0UdXqgU2
De huidige einddemper is nog in nieuwstaat maar ik merk gewoon dat de diameter van het eindstuk gewoonweg te klein is.
Nu word de motor nog gesmoord voor mijn gevoel. Toen ik onlangs een stuk moest rijden met de achterklep open viel me pas echt op dat hij tot de 1500 a 2000 toeren
echt zijn uitlaatgassen er uit moet persen en het klinkt net als een traktor.
Hopelijk zorgt de Irmscher voor een betere flow en bijkomend voordeel is ook nog dat de demper in de driepunts ophanging komt te zitten in plaats van de huidige éénpunts met beugel.
Voor nu weer goed verder rijden en zorgen dat ik de open staande punten spoedig eens aan kan pakken.
Wel moest de dorpel rechtsachter weer gelast worden aangezien er in het verleden ook al aan gelast is maar dit was inmiddels weer vergaan.
Nog steeds een hoop punten die ik moet/wil aanpakken maar wegens tijdsgebrek kom ik er maar niet aan toe.
Wat ik wel alvast gekocht heb is een originele nieuwe Irmscher einddemper.
http://www.ebay.de/itm/Irmscher-Remus-E ... Sw0UdXqgU2
De huidige einddemper is nog in nieuwstaat maar ik merk gewoon dat de diameter van het eindstuk gewoonweg te klein is.
Nu word de motor nog gesmoord voor mijn gevoel. Toen ik onlangs een stuk moest rijden met de achterklep open viel me pas echt op dat hij tot de 1500 a 2000 toeren
echt zijn uitlaatgassen er uit moet persen en het klinkt net als een traktor.
Hopelijk zorgt de Irmscher voor een betere flow en bijkomend voordeel is ook nog dat de demper in de driepunts ophanging komt te zitten in plaats van de huidige éénpunts met beugel.
Voor nu weer goed verder rijden en zorgen dat ik de open staande punten spoedig eens aan kan pakken.
- AlexAstra
- Oud-Clublid
- Berichten: 1287
- Lid geworden op: 07 aug 2011 15:43
- Auto('s): Hobby: Astra GSI 2.0 16v Daily: Vectra C 2.2 GTS
- Locatie: Rotterdam
Re: Astrid_fahrer zijn Astra F C20XE caravan.
Heb bovenstaande berichten globaal doorgelezen, leuk/mooi dat de Astra op een aantal punten weer netter gemaakt word, kun je er nog lang plezier van hebben
Verder nette einddemper ,hoop dat het verschil maakt!
Verder nette einddemper ,hoop dat het verschil maakt!
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Astrid_fahrer zijn Astra F C20XE caravan.
Weet je al wanneer je met de roestplekken aan de gang wilt/kunt?
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Berichten: 1337
- Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
- Locatie: Elst (Gld)
Re: Astrid_fahrer zijn Astra F C20XE caravan.
Ik heb uiteindelijk toch een keuze moeten maken.
Er stond namelijk op de meeting in Sevenum een andere Astra (G) station te koop waarbij ik uiteindelijk met de eigenaar in gesprek ben geraakt.
De eigenaar van die station had best interesse in mijn GSI station.
De week erna hebben we elkaar nog eens bezocht en de auto's nog eens goed bekeken.
Na een week wikken en wegen met alle voor en nadelen van de GSI station toch besloten voor de omruil te gaan.
Ik was voor mezelf na gegaan wat er uiteindelijk nodig was om de station echt weer in nette conditie te krijgen en eerlijk gezegd had ik er gewoon
niet de tijd, het geld en de zin er voor over om hem echt grondig aan te (laten) pakken.
1.5 jaar heb ik ongeveer met de station gereden en toen ik voor mezelf moest samenvatten hoe die 1.5 jaar verlopen zijn toen raakte ik voor mezelf
niet bepaald nog overtuigd dat ik de GSI station wilde houden en echt weer op te gaan bouwen.
Goede nieuws is wel dat de nieuwe eigenaar de spuit afspraak voor de auto al wel heeft staan.
Hij zag zeker wel het potentieel van de auto en heeft ook de betere middelen en ervaring om het zelf aan te pakken.
Dus nu zijn we weer van 2 astra F's naar een Astra F en een Astra G gegaan.
Er stond namelijk op de meeting in Sevenum een andere Astra (G) station te koop waarbij ik uiteindelijk met de eigenaar in gesprek ben geraakt.
De eigenaar van die station had best interesse in mijn GSI station.
De week erna hebben we elkaar nog eens bezocht en de auto's nog eens goed bekeken.
Na een week wikken en wegen met alle voor en nadelen van de GSI station toch besloten voor de omruil te gaan.
Ik was voor mezelf na gegaan wat er uiteindelijk nodig was om de station echt weer in nette conditie te krijgen en eerlijk gezegd had ik er gewoon
niet de tijd, het geld en de zin er voor over om hem echt grondig aan te (laten) pakken.
1.5 jaar heb ik ongeveer met de station gereden en toen ik voor mezelf moest samenvatten hoe die 1.5 jaar verlopen zijn toen raakte ik voor mezelf
niet bepaald nog overtuigd dat ik de GSI station wilde houden en echt weer op te gaan bouwen.
Goede nieuws is wel dat de nieuwe eigenaar de spuit afspraak voor de auto al wel heeft staan.
Hij zag zeker wel het potentieel van de auto en heeft ook de betere middelen en ervaring om het zelf aan te pakken.
Dus nu zijn we weer van 2 astra F's naar een Astra F en een Astra G gegaan.
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Astrid_fahrer zijn Astra F C20XE caravan.
Klinkt als een weloverwogen keuze... Is enerzijds jammer, anderzijds begrijpelijk... Ik zag de station de laatste tijd ook al niet meer bij Duiven 's ochtends...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Berichten: 1337
- Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
- Locatie: Elst (Gld)
Re: Astrid_fahrer zijn Astra F C20XE caravan.
Ik vond het ook knap lastig.
In mijn oude woonsituatie was hij wel gebleven en had ik mn aandacht op de station kunnen richten.
Maar nu ik bezig ben met ons complete huis te verbouwen heb ik een probleemloze auto nodig waar ik niet noodgedwongen aan moet hoeven sleutelen
of wat dan ook. Ik had al t nodige spul klaar liggen om hem voor zover mogelijk puntjes op de i te kunnen zetten.
Het leuke was ook de lak, in de winter lag er sneeuw op mijn dak, ik denk ik schuif het er af, de blanke lak schoof gewoon erbij af.
Iets wat als een klein blaartje op de deur begon eindigde in een plek van 15 cm² waar de blanke lak eraf valt.
Dit in combinatie met de roest zorgt er onderhand voor dat je de gehele auto beter over kan laten spuiten wil je hem netjes hebben en
daar had ik nu net even geen zin in samen met andere punten.
In mijn oude woonsituatie was hij wel gebleven en had ik mn aandacht op de station kunnen richten.
Maar nu ik bezig ben met ons complete huis te verbouwen heb ik een probleemloze auto nodig waar ik niet noodgedwongen aan moet hoeven sleutelen
of wat dan ook. Ik had al t nodige spul klaar liggen om hem voor zover mogelijk puntjes op de i te kunnen zetten.
Het leuke was ook de lak, in de winter lag er sneeuw op mijn dak, ik denk ik schuif het er af, de blanke lak schoof gewoon erbij af.
Iets wat als een klein blaartje op de deur begon eindigde in een plek van 15 cm² waar de blanke lak eraf valt.
Dit in combinatie met de roest zorgt er onderhand voor dat je de gehele auto beter over kan laten spuiten wil je hem netjes hebben en
daar had ik nu net even geen zin in samen met andere punten.
Re: Astrid_fahrer zijn Astra F C20XE caravan.
inmiddels gedemonteerd
rip
rip
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Berichten: 1337
- Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
- Locatie: Elst (Gld)
Re: Astrid_fahrer zijn Astra F C20XE caravan.
Ik heb het inderdaad zien staan bij de RDW. Vind het zeker zonde.
Bij de oversteek met de auto's nog zo aangegeven dat hij nog contact op moest nemen als de auto weg zou gaan of wat dan ook.
Nee dat kwam allemaal goed werd mij gezegd, de afspraak met de spuiter stond zelfs al en de roest en andere dingen zouden meteen aangepakt worden.
Niet dus
Bij de oversteek met de auto's nog zo aangegeven dat hij nog contact op moest nemen als de auto weg zou gaan of wat dan ook.
Nee dat kwam allemaal goed werd mij gezegd, de afspraak met de spuiter stond zelfs al en de roest en andere dingen zouden meteen aangepakt worden.
Niet dus
Re: Astrid_fahrer zijn Astra F C20XE caravan.
Idd zonde.
Helaas gaat vaker zo is mij wel is opgevallen..
Anderszijds, een wagen die op div. plekken al goedzichtbare roestplekken vertoont, kan je ervanuit gaan dat er doorgaans onderhuids nog wel eens wat meer 'verrassingen' kunnen zitten (onder kit naden, bitumen, tussen plaatwerkdelen etc..)
... en ja dan valt het ineens heel erg tegen.
Helaas gaat vaker zo is mij wel is opgevallen..
Anderszijds, een wagen die op div. plekken al goedzichtbare roestplekken vertoont, kan je ervanuit gaan dat er doorgaans onderhuids nog wel eens wat meer 'verrassingen' kunnen zitten (onder kit naden, bitumen, tussen plaatwerkdelen etc..)
... en ja dan valt het ineens heel erg tegen.
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Berichten: 1337
- Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
- Locatie: Elst (Gld)
Re: Astrid_fahrer zijn Astra F C20XE caravan.
Ik zag dat hij inderdaad wel de nodige aandachtsplekken had destijds. En net wat je zegt als je er eenmaal aan begint komt er geheid meer ellende naar boven drijven.
Ikzelf had er helaas de tijd en het budget niet voor maar de auto had zeker een hoop potentieel.
Ikzelf had er helaas de tijd en het budget niet voor maar de auto had zeker een hoop potentieel.
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Astrid_fahrer zijn Astra F C20XE caravan.
Plus dat het gewoon echt een zeldzaamheid was. Een Station af fabriek met C20XE, daar zijn er misschien 500 van gemaakt wereldwijd...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Berichten: 1337
- Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
- Locatie: Elst (Gld)
Re: Astrid_fahrer zijn Astra F C20XE caravan.
Hierbij een kleine update omtrent mijn wagenpark.
De Astra G station die ik reed na de verkoop van de GSI station is inmiddels ook verkocht.
Ik heb namelijk als vervanger een Astra J sports tourer gekocht in de GT-line uitvoering.
Het is geen heftige strepentrekker met een 1.4 Turbo met 140 pk maar hij rijd een stukje zuiniger comfortabeler.
Zeker met de AGR stoelen er in zit het werkelijk subliem en eerlijk gezegd was dit ook wel een beetje waar ik aan toe was aan de ene zijde.
Aan de andere zijde realiseer ik me eerlijk gezegd nu weer dat de jaren 90 auto's overall eigenlijk wel het beste zijn
Betrouwbare simpele techniek zonder teveel elektronica en als je er goed voor zorgt dan laten ze je op mechanisch vlak nooit in de steek.
En één van de andere mooie dingen is ook dat mocht je een keer schade hebben dan is het ook nog betaalbaar te repareren.
Gelukkig hebben we voor de jaren 90 beleving nog de Astra F1 1.6i sportive die ongelooflijk betrouwbaar en goed onderhoudbaar blijft rondrijden.
Hieronder de foto's van de sports tourer en de kont van de Astra F is nog net te zien
De Astra G station die ik reed na de verkoop van de GSI station is inmiddels ook verkocht.
Ik heb namelijk als vervanger een Astra J sports tourer gekocht in de GT-line uitvoering.
Het is geen heftige strepentrekker met een 1.4 Turbo met 140 pk maar hij rijd een stukje zuiniger comfortabeler.
Zeker met de AGR stoelen er in zit het werkelijk subliem en eerlijk gezegd was dit ook wel een beetje waar ik aan toe was aan de ene zijde.
Aan de andere zijde realiseer ik me eerlijk gezegd nu weer dat de jaren 90 auto's overall eigenlijk wel het beste zijn
Betrouwbare simpele techniek zonder teveel elektronica en als je er goed voor zorgt dan laten ze je op mechanisch vlak nooit in de steek.
En één van de andere mooie dingen is ook dat mocht je een keer schade hebben dan is het ook nog betaalbaar te repareren.
Gelukkig hebben we voor de jaren 90 beleving nog de Astra F1 1.6i sportive die ongelooflijk betrouwbaar en goed onderhoudbaar blijft rondrijden.
Hieronder de foto's van de sports tourer en de kont van de Astra F is nog net te zien