felix projecten
- Ray
- forum-gebruiker
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 25 jul 2008 19:34
- Auto('s): Kadett C Caravan 3.0 V6
- Locatie: Waalwijk
Re: felix projecten
First of all: mooie Astra! Weet niet of ik dat al eens gezegd heb
Met motorswaps moeten wij naar de RDW. Die doen de motorswap keuren voor rond de €55 en daarmee worden de papieren in orde gemaakt. Die keuring bij de RDW kan eventueel in combinatie met APK, maar is niet vanzelfsprekend. Keuring wordt dan wel wat duurder omdat je in wezen 2 keuringen laat doen.
-
Met motorswaps moeten wij naar de RDW. Die doen de motorswap keuren voor rond de €55 en daarmee worden de papieren in orde gemaakt. Die keuring bij de RDW kan eventueel in combinatie met APK, maar is niet vanzelfsprekend. Keuring wordt dan wel wat duurder omdat je in wezen 2 keuringen laat doen.
-
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: felix projecten
Zodra je de auto aanbiedt bij deze keuring, nemen ze je papieren in en die krijg je pas na goedkeur weer terug.
En ook even opletten dat ze niet alleen de ombouw keuren maar de complete auto. Zo moest ik bij mijn keuring de blinderingsfolie van de voorste ramen verwijderen.
Mocht je zoiets ooit doen, zorg dat je een betrouwbaar iemand hebt omde auto naar over te schrijven, want de auto is op dat moment van hem/haar en kan er dus mee doen wat hij/zij wil (dus ook verkopen)
En ook even opletten dat ze niet alleen de ombouw keuren maar de complete auto. Zo moest ik bij mijn keuring de blinderingsfolie van de voorste ramen verwijderen.
Mocht je zoiets ooit doen, zorg dat je een betrouwbaar iemand hebt omde auto naar over te schrijven, want de auto is op dat moment van hem/haar en kan er dus mee doen wat hij/zij wil (dus ook verkopen)
Re: felix projecten
Dus volgens jullie zou dit geen probleem geven dat de wagen nog nooit voorheen in NL is ingeschreven?
Enkel de motor is veranderd bij de corsa, de remmen voor en de ophanging.
Ik heb van niets papieren, zowel niet van de wagen waar de motor uitkwam, de remmen (origineel gsi) alsook niet van de ophanging.
Voor de rest is alles nog in originele staat.
Mijn stiefbroer woont net over de Belgische grens in NL, dus is wel betrouwbaar om de wagen even op hem te zetten
Enkel de motor is veranderd bij de corsa, de remmen voor en de ophanging.
Ik heb van niets papieren, zowel niet van de wagen waar de motor uitkwam, de remmen (origineel gsi) alsook niet van de ophanging.
Voor de rest is alles nog in originele staat.
Mijn stiefbroer woont net over de Belgische grens in NL, dus is wel betrouwbaar om de wagen even op hem te zetten
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: felix projecten
Je moet de wagen dan formeel wel eerst invoeren in NL en dan (eventueel) weer uitvoeren naar België als de keuring bij de RDW succesvol achter de rug is (mits dat met een omgebouwde goedgekeurde wagen toegestaan is in BE.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: felix projecten
Welja, dat is nu eenmaal een achterdeurtje in BE.
Als dit op papier staat, en het is goedgekeurd in een ander land, dan neemt men dit over.
Het speelt gewoon in de gedachte, ik wil wel eens zien of dit effectief lukt.
Indien ja, kan ik net hetzelfde doen met de astra met c20let erin.
En terwijl de kuipjes en halve geboute kooi ook laten meekeuren als dit lukt.
Dan ben ik meteen van de zever vanaf en is alles in orde.
Wel is het zo dat alles dan op papier staat en wijzigingen achteraf niet meer mogelijk (andere ophanging, remmen enz)
Kan iedereen nog volgen met de belgische gedachtengang
Als dit op papier staat, en het is goedgekeurd in een ander land, dan neemt men dit over.
Het speelt gewoon in de gedachte, ik wil wel eens zien of dit effectief lukt.
Indien ja, kan ik net hetzelfde doen met de astra met c20let erin.
En terwijl de kuipjes en halve geboute kooi ook laten meekeuren als dit lukt.
Dan ben ik meteen van de zever vanaf en is alles in orde.
Wel is het zo dat alles dan op papier staat en wijzigingen achteraf niet meer mogelijk (andere ophanging, remmen enz)
Kan iedereen nog volgen met de belgische gedachtengang
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: felix projecten
Het is helaas wel heel belangrijk dat je de afkomst van de ingebouwde motor kan aantonen.
Ik had van mijn v6 gelukkig nog een soort van overeenkomst waarin stond dat ik na aanschaf van de motor, de aanbouwdelen zou terugsturen omdat ik een kaal blok nodig had. Daarom werd er een uitzondering gemaakt. Ik kan me goed voorstellen dat een andere (lees; minder schappelijke) keurmeester dit niet geaccepteerd zou hebben.
Dus zonder enig bewijs zou ik mijn papieren niet inleveren
Ik had van mijn v6 gelukkig nog een soort van overeenkomst waarin stond dat ik na aanschaf van de motor, de aanbouwdelen zou terugsturen omdat ik een kaal blok nodig had. Daarom werd er een uitzondering gemaakt. Ik kan me goed voorstellen dat een andere (lees; minder schappelijke) keurmeester dit niet geaccepteerd zou hebben.
Dus zonder enig bewijs zou ik mijn papieren niet inleveren
Re: felix projecten
De astra is zo goed als afgeraakt, aan de binnekant toch
Enkel nog de binnenkant kofferklep monteren, ondertussen is de stang achter ook al zwart gelakt en correct gemonteerd
Alles is binnenin in het zwart overtrokken, eens iets anders.
Het idee kwam van mijn E36 met M-pack, daar is alles ook zwart (standaard) en vond dit netter dan het standaard wit.
Nu even genieten, en kijken of we deze winter zin hebben om de turbo in te bouwen
Enkel nog eens kijken of ik de recaro's nog lager kan monteren, staan nu net iets te hoog.
Heb rechts ook een onderstel in hoogte regelbaar gemonteerd zodat de hoogte gelijk kwam (jaja, de looks :p) maar het mag nog enkele cm's lager
Enkel nog de binnenkant kofferklep monteren, ondertussen is de stang achter ook al zwart gelakt en correct gemonteerd
Alles is binnenin in het zwart overtrokken, eens iets anders.
Het idee kwam van mijn E36 met M-pack, daar is alles ook zwart (standaard) en vond dit netter dan het standaard wit.
Nu even genieten, en kijken of we deze winter zin hebben om de turbo in te bouwen
Enkel nog eens kijken of ik de recaro's nog lager kan monteren, staan nu net iets te hoog.
Heb rechts ook een onderstel in hoogte regelbaar gemonteerd zodat de hoogte gelijk kwam (jaja, de looks :p) maar het mag nog enkele cm's lager
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: felix projecten
Strak, erg strak!
Wellicht de beide kunststofdelen waar de achterspeakers normaal in zitten nog modificeren, dat je daar ook geen uitstekende delen meer hebt?
Wellicht de beide kunststofdelen waar de achterspeakers normaal in zitten nog modificeren, dat je daar ook geen uitstekende delen meer hebt?
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: felix projecten
thx.
Ja die achterste zijpanelen weet ik niet goed wat te doen ermee.
Die uitstekende dingen zijn idd een doorn in het oog, maar als ik ze ga aanpassen dan zie je dat.
En nu loop het mooi door kwa plastiek met het achterste paneel, als ik dit ga overtrekken dat klopt het (in mijn ogen) niet meer.
Ik heb wel nog een set liggen en ga daar eens proberen de bevestiging van de hoedenplank eraf te doen en hopen dat het niet zichtbaar is, maar vrees ervoor.
Alsook steken de wielkuipkappen nu ferm af, maar dank dat ik dat zo zal laten. Het stopt ergens
Ja die achterste zijpanelen weet ik niet goed wat te doen ermee.
Die uitstekende dingen zijn idd een doorn in het oog, maar als ik ze ga aanpassen dan zie je dat.
En nu loop het mooi door kwa plastiek met het achterste paneel, als ik dit ga overtrekken dat klopt het (in mijn ogen) niet meer.
Ik heb wel nog een set liggen en ga daar eens proberen de bevestiging van de hoedenplank eraf te doen en hopen dat het niet zichtbaar is, maar vrees ervoor.
Alsook steken de wielkuipkappen nu ferm af, maar dank dat ik dat zo zal laten. Het stopt ergens
Re: felix projecten
Dat ziet er zeer goed uit zeg ! heel mooi !
Als ik vragen mag, wat voor een velg maat is dat die erop zit ?
Loop het achter niet aan, of zijnde randjes in de wielschermen omgezet/verwijderd ?
Als ik vragen mag, wat voor een velg maat is dat die erop zit ?
Loop het achter niet aan, of zijnde randjes in de wielschermen omgezet/verwijderd ?
Re: felix projecten
velgen voor zijn 8j et20
velgen achter zijn 9j et15
Achter zijn de wielkassen aangepast, vooraan nog origineel, en het is zeer nipt, maar gaat net
velgen achter zijn 9j et15
Achter zijn de wielkassen aangepast, vooraan nog origineel, en het is zeer nipt, maar gaat net
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: felix projecten
Ze staat er weer mooi bij Felix.
Netjes gedaan.
Alleen lijkt het me heel irritant dat je de vegen op het stof zo makkelijk blijft zien zoals alcantara.
Netjes gedaan.
Alleen lijkt het me heel irritant dat je de vegen op het stof zo makkelijk blijft zien zoals alcantara.
- Vincent_R
- Donateur 2013
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
- Auto('s): Opel Astra F cabrio
Re: felix projecten
Ziet er erg fraai uit!
Re: felix projecten
Tijd zal het uitwijzen of de vegen me zullen storen of niet, voorlopig nog niet
Lang stilstaan is niet OK voor een wagentje, vorige week is er een waterdarm gesprongen.
Was op een paar 100m van huis, hopelijk in dit laatste stukje geen schade gereden.
Hoop dit weekend te kunnen kijken wat er juist gesprongen is, hopelijk geen motorschade zelf
Lang stilstaan is niet OK voor een wagentje, vorige week is er een waterdarm gesprongen.
Was op een paar 100m van huis, hopelijk in dit laatste stukje geen schade gereden.
Hoop dit weekend te kunnen kijken wat er juist gesprongen is, hopelijk geen motorschade zelf
- Vincent_R
- Donateur 2013
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
- Auto('s): Opel Astra F cabrio
Re: felix projecten
Zolang het niet te warm is geworden, geen ramp
Re: felix projecten
Probleem opgelost.
Slang van waterreservoir die naar de inlaat liep was losgekomen.
Kutding om terug vast te krijgen
Slang van waterreservoir die naar de inlaat liep was losgekomen.
Kutding om terug vast te krijgen
Re: felix projecten
Het doel voor deze winter/volgend jaar
Re: felix projecten
het doel is een kadett met c20let?felix schreef:[
Het doel voor deze winter/volgend jaar
nette astra zo hoor
heb je de corsa ook nog?
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Berichten: 1337
- Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
- Locatie: Elst (Gld)
Re: felix projecten
Super strakke foto's van een prachtige GSI
C20LET er in zou hem goed staan al staat de huidige C20XE hem ook goed
C20LET er in zou hem goed staan al staat de huidige C20XE hem ook goed
Re: felix projecten
Yes, de corsa heb ik ook nog.
Al mag die eigenlijk de deur uit, heeft te koop gestaan voor 2000€, maar in BE niet te verkopen, helaas.
Al mag die eigenlijk de deur uit, heeft te koop gestaan voor 2000€, maar in BE niet te verkopen, helaas.
Re: felix projecten
Helaas komt aan alles een einde.
De plannen voor de astra zijn opgeborgen.
De calibra heb ik verkocht
De corsa is ook verkocht
De astra kan ik gewoon niet van scheiden, dus die wordt gewoon gestald.
Na 13j hebben ik en mijn kameraad onze loods opgezegd en is de hobby dus ten einde.
Mocht iemand nog onderdelen zoeken, we hebben nog wel wat liggen voorlopig, maar ook niet echt zeer veel.
(enkele interieurs zonder instapschade, motorkappen, bumpers, boite's en wat elektronische onderdelen)
Ik had nog een originele c20xe staan om op te knappen, maar helaas zie ik het werk en de kost niet meer zitten.
Wat ermee zal gebeuren weet ik nog niet.
Eigenlijk jammer van mijn astra, begin dit jaar in orde gezet en er slechts 1x mee gereden.
Zal een grote ruit steken in mijn garage, dan kan ik er zo nog van genieten
De plannen voor de astra zijn opgeborgen.
De calibra heb ik verkocht
De corsa is ook verkocht
De astra kan ik gewoon niet van scheiden, dus die wordt gewoon gestald.
Na 13j hebben ik en mijn kameraad onze loods opgezegd en is de hobby dus ten einde.
Mocht iemand nog onderdelen zoeken, we hebben nog wel wat liggen voorlopig, maar ook niet echt zeer veel.
(enkele interieurs zonder instapschade, motorkappen, bumpers, boite's en wat elektronische onderdelen)
Ik had nog een originele c20xe staan om op te knappen, maar helaas zie ik het werk en de kost niet meer zitten.
Wat ermee zal gebeuren weet ik nog niet.
Eigenlijk jammer van mijn astra, begin dit jaar in orde gezet en er slechts 1x mee gereden.
Zal een grote ruit steken in mijn garage, dan kan ik er zo nog van genieten
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: felix projecten
Tjonge, das spijtig zeg! Weer een Astra-liefhebber die ermee stopt, hoewel je volgens mij je oranje Astra nog niet verkoopt? We hebben van je verhalen en foto's genoten!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: felix projecten
Het was de laatste jaren al op een zeer laag pitje hoor.
De astra verkopen zit er niet in hoor, zou niet weten waarom hij weg moet .
Mens heeft vele dromen en heb in de loop der jaren toch wel een stuk of 20 gsi'tjes gehad, en vele afgebroken
Raar hoe het soms loopt, degene die je destijds kocht om te slopen kosten nu enorm veel.
Ik heb nog steeds spijt dat ik destijds mijn originele c20xe in (toen) zeer goede staat verkocht heb
Want eerlijk zo zijn ze toch het mooist!!
De astra verkopen zit er niet in hoor, zou niet weten waarom hij weg moet .
Mens heeft vele dromen en heb in de loop der jaren toch wel een stuk of 20 gsi'tjes gehad, en vele afgebroken
Raar hoe het soms loopt, degene die je destijds kocht om te slopen kosten nu enorm veel.
Ik heb nog steeds spijt dat ik destijds mijn originele c20xe in (toen) zeer goede staat verkocht heb
Want eerlijk zo zijn ze toch het mooist!!
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: felix projecten
Tja, en dat is precies de reden waarom ik me al bijna 15 jaar! verbonden heb aan één en dezelfde GSi, hoeveel betere GSi's ik destijds ook had kunnen kopen (want die van mij was ver van de beste). Uiteindelijk weet je dan wat je hebt...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)